Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Já jsem měla fajn matikáře na ZŠ v Kolíně, byl moc hodnej. Jednou mi došly síly na cestě na kole kolem Kolína, kam jsem se vracela z Poděbrad od koňů a on jel kolem, zastavil, složil mi kolo, naložil do auta a odvezl mne domů. A byl laskavý ke všem dětem. Škoda, že jsem ho užila tak málo. Na střední mne žádný neokouzlil, ale na vejšce jich byla spousta. Někteří měli charisma, jiní skvěle učili a uměli se didakticky dotazovat studenta tak, že ho vlastně navedli k tomu, aby to vymyslel sám. Měla jsem ráda diskuze s nimi a někdy i výlety. Přestože to byli často staří pánové, nebyli líní se studenty vyjet na Berounku a protáhnout je tamtudy i s exkurzí.
|
|
No jednoho ucitele na chemii z gymplu povazuju za idealniho cloveka. On se proste o ostatni zajimal i kdyz nemusel a byl hodne pratelskej uplne ke vsem. Jako ucitel mel dobrej smysl pro humor, ale zaroven mel velkou autoritu a vysoky naroky a byl hodne inteligentni. Ale spis ho obdivuju jako cloveka nez jako ucitele. Ovlivnil me hodne, protoze na nej myslim do ted.
|
|
Inge2: bylo pár učitelů, kteří byli super. Prostě uměli učit. V té době jsem nad tím tak nepřemýšlel, ale dá se říct, že matikář, i když nás z matiky nic nenaučil, tak vše vyžadoval v technickém písmu. A když se mu to nelíbilo, dával za trest napsat A4 technickým písmem doma. Takže jsem se naučil technické písmo. Pak 1 učitel z elektrotechniky, ten nás zase učil různé paměťové postupy a učil nás šablony, jak psát do sešitu. Sice nám nadával, proč se musíme dívat na tabuli na nakreslené schéma na každou čáru, když je lepší si to zapamatovat celé, ale i tak se to dalo. Pak fakt dbal na to, co je velký nadpis, jaké tam mají být mezery, co je střední nadpis atd. U něho mi stačilo si tu strukturu 1x přečíst a věděl jsem to. Navíc tenhle učitel byl sice přísný, ale férový. Přišel první hodinu, vůbec se s námi nemazal a hned mezi prvními větami pronesl asi toto. "chci abyste to všichni uměli. Budu dávat pravidelně písemky. Kdo bude mít celkový průměr nad 4, automaticky letí. " A všichni jsme věděli na čem jsme ;) Většina by naopak zasloužila tečku mezi oči ;)
|
parjichbylo |
|
|
Na prvním stupni jsem měla starší paní učitelku, která byla velmi laskavá a učila očividně ráda. Měla ráda všechny děti, jako by byly její vlastní. Byla mým prvním a nejlepším porovnávacím vzorkem pedagoga. Pamatuji si, že se mi po ní stýskalo, když jsem postoupila dál. Ttřídní ze 2.stupně, matikář a tělocvikář, to byl zase učitel fair play, chlapský vzor, Mirek Dušín křížený s Rychlonožkou :-) Měl na mě dobrý vliv, v matice jsem excelovala až do osmmé třídy, pak jsem chytla pubertu a vzali mě na gympl, kde nikdo z pedagogů neměl šanci :-) Tam se všechno zvrtlo :-) Snad jen profesorka AJ si mě získala, byla nesmírně vtipná až černohumorná, což bylo na přelomu 80.let takřka protistátní :-) Zbylí pedagogové byli prostátní a bez humoru :-) Gympl byl můj velký omyl, přesto se tam ještě jedna profesorka s velkým P vyskytla, bohužel až v posledním ročníku. Přešla k nám z VŠ s politickým a služebním škraloupem, ale jako jediná s námi jednala jako s dospělými samostatnými bytostmi a dala nám ze začátku pěkně na frak tím, že nás připravovala na VŠ, jako bychom tam už studovali. Nakonec jsme si ji právě pro to oblíbili a většina spolužáků, která se pak na VŠ dostala, jí dávala ve všem za pravdu. Vzpomenu ještě na svého učitele houslí, který ve mě viděl budoucí virtuosku a chtěl ji ze mě vykřesat pohlavky, herdami a třískáním smyčcem přes prsty :-) Znenáviděla jsem housle tak, že jsem je záměrně rozbila v době své divoké puberty a skladby Suka, Dvořáka a Martinů vyměnila za Black Sabbath, Pink Floyd a King Crimson :-) Pořídila jsem si elektrickou kytaru a mými dalšími učiteli hudby byli už jen samí rockoví muzikanti :-)
|
|
Měl jsem hodně dobrých učitelů, hlavně na střední. Ale vypíchnul bych dva momenty ze základky - dnes již nebožtík pan Hora, náš třídní: "Si představ, že já jsem chyběl v první třídě, když se probíralo "a" a dodneška se neumím podepsat." - tuhle hlášku lehce obměněnou používát i dodneška, když se děti na něco vymlouvají. :) Přijde mi to jako nádherný rozdíl mezi tolerancí dočasné neznalosti a "právem" na omluvenku. Pak jsem se taky naučil, že po dobrém to nejde. Naše přírodopisářka, když třída zlobila, vždy ztišila hlas, aby jí slyšeli jen ti, které to zajímá. Bohužel to nefungovalo, když jsme my, které to zajímalo, začali okřikovat ty, kteří dělali bordel, byl jen ještě větší hluk. (Zde bych rád podotkl, že to tehdy nebyla základka vycucaná osmiletým gymplem, ale výběrová třída s povinnou výukou tří cizích jazyků.)
|
|
Určitě, pár by se jich našlo. Třidní, češtinářka, která nám v dvouhodinovkách diktovala texty ohledně autorů a popisu děl. Učitel IT, byl fajn některým spolužačkám nebyl sympatický, ale mě jeho výklad výuky vyhovoval. Možná proto mi nedělal problém učit se technickým dovednostem na PC.
|
|
Hodne mne toho dal muj deda, ktery byl ucitel, dodneska si vzpominam jak me jako prvnaka ucil delit pod sebe a vysvetloval mi co jsou zlomky, co je periodicky rozvoj a ukazal mi ze kdyz se deli treba 8 tak je to vzdycky ukoncene deleni. Vysvetlil mne zakaldy elektroniky, ucil me fotit atd. Ale prece jen to byl asi jinej vztah nez klasickej ucitel/zak. Na zakladce vcelku rad vzpominam na nasi tridni, ktera ucila prirodopis. Meli jsme spolu takovej ambivalentni vztah :), ja jezdil hodne na olympiady nebo souteze a obcas i neco vyhral. Na druhou stranu sem byl tridni sigr, takze za me musela resit asi ruzny prusery a tak me drzela dost zkratka ;). Ale byla vlastne fajn. Vsichni jsme na ni ocenovali ze ten svuj "prirodak" fakt ma rada, dokaze o tom poutave ucit a byla to na skole v tomhle ohledu uznavana kapacita. Vzdycky na konci roku kdy uz nebylo co na praci tak jsme ji pomahali uklizet jeji obri kabinet a hodne jsme se toho pri tom dozvedeli treba o sutrech, kdyz jsme chteli a zajimalo nas to. Na stredni to bylo uplne o nicem, ucili jsme se vyhradne podle osnov a i sami ucitele nebyli zadny velci odbornici, clovek se musel spoustu veci biflovat bez jakejkoliv souvislosti. Nevzpominam na tu skolu i po tolika letech vubec rad, krome par kamosu a papiru to byly leta, ktery ve udusaly jakykoliv nadseni. Cumsprite: knizky Pavla Satrapy mne daly ohledne siti a linuxu (Linux intenetovy server napr.) asi milionkrat vic nez jakakoliv skola. Mel jsem moc rad i jeho dilko "Perl pro zelenace" jeste nekde bych ho tu mel mit - i kdyz doba pokrocila a v tomhle jazyce uz moc nepisu ;)
|
|
Správně - pokud kvalitní učitel - tak muž. Je to i moje zkušenost. Učitelky byly téměř všechny hysterky, namyšlené, bez zájmu a invence. A teď je to s nimi ještě horší ..
|
|
A pak mě ještě ovlivnil profesor Vondrlík, který mě ponížil před paní profesorkou Jitkou, do které jsem byl zamilovaný a tím pohlavkem před ní mi ukázal, že silnější vyhrává :) Dneska bych ho rotrhl vejpůl, akorát že paní profesorka by se mi už asi nelíbila :)
|
|
Počítá se i erekce? Tak pak bych pár typů měl...
|
|
Ano, jeden učitel na střední, který nás měl na statistiku. Odučil si to učivo podle osnov a pak ve zbývajícím čase nám dával různé rady do života .. Ale stejně to padlo na úrodnou půdu jen u toho, kdo o to měl zájem, podobně jako jeden psychologický kurz u nás v práci, kam šli lidi, kteří se zajímají o psychologii a ti, kteří by to potřebovali jako mák, tak tam nešli, protože si myslí, že jim to nic nedá ..
|
|
ahoj,o jedné učitelce na střední jsem si myslela,jak je super,ale časem jsem o ní ztratila iluze. Ale na vš jsem potkala super vyučujícího,který mi vedl obě kvalifikační práce,bakalářskou i diplomovou. Nejenže mě dokázal nadchnout pro svůj předmět a i díky jeho vedení jsem dostala za obě práce ocenění,ale byl super i po lidské stránce. Jako jediný opravdu věděl o mých zdravotních problémech a pomáhal mi vše zvládnout. Dodnes jsme v kontaktu po e-mailu.
|
|
Významně... asi ne. Na základce jsem měl rád našeho třídního, učil skvěle dějepis a i lidsky to byl fajn člověk. Ze střední mě nikdo nijak více v hlavě neutkvěl... na VŠ jsem do žádného bližšího kontaktu s vyučujícími také nepřišel, byť rád třeba vzpomínam na přednášky Pavla Satrapy...
|
|
|