Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.843943, vloženo 23.11.2014 20:29:15 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Má VRT v ČR smysl?
Já si myslím, že nemá. Vysokorychlostní trať Praha - Brno s jízdní dobou 1 hodinu je sice hezká představa, jenže... potenciální cestující se musí nějak dostat na začátku na nádraží, plus nějaká ta rezerva k tomu (není dobré na nádraží dobíhat minutu před pravidelným odjezdem) a na konci z nádraží. Řekl bych že v Brně to zabere průměrně půl hodiny, v Praze hodinu. A tím se dostáváme k době, za kterou se stejná cesta dá stihnout autem, a navíc od dveří ke dveřím. Obávám se tedy, že VRT by cestující v téhle relaci z aut nepřetáhla. Jiný případ jsou velké země typu Německo nebo Francie, kde i s tou cestou na/z nádraží je to pořád rychlejší, než IAD. Druhá věc je VRT přes hranice (do Německa). Kdo by s tím jezdil? Kolik lidí z ČR jezdí do Německa, a kolik Němců jezdí sem? Opravdu by se našlo dost lidí, aby to každou hodinu naplnilo nějakou jednotku velikosti ICE2? Protože provozovat cokoli menšího nebo s větším intervalem je ekonomický nesmysl.

Myslím si, že v ČR by měla být cesta konvenčních tratí. Pokud by se povedlo "vysočinskou" (Brno - HB - Kolín) zkulturnit do té míry, aby naklápěcí jednotky mohly ujet Brno - HB - Praha za dvě hodiny (což by asi znamenalo optimalizaci v úsecích Brno - HB a Golčův Jeníkov - Kolín, a novostavbu v úseku HB - Golčův Jeníkov) tak by to bylo podle mého názoru optimální.
 Neutrino E-MAIL:   Muž23 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
24.11.2014 02:26:27
Rozhodně smysl má. Jízdní doba Praha-Brno by mohla být kratší než hodina. Nevím, jak jsi přišel na nastupování půl hodiny/hodinu před. To se přece nijak zvlášť neliší od stávajících rychlíků, do kterých třeba já často nastupuji až v poslední minutě :-)
Plus na výstavbu VRT lze získat větší část financí přes EU dotace, takže by to ČR nestálo až tolik.
A že by nepřetáhla auta? Tak s tím rozhodně nesouhlasím. Auto se nákladově vyplatí snad jen plně osazené, jinak je provoz po započtení všech nákladů dražší. Nemluvě o to, že jako řidič auta po několikahodinové jízdě dojedu utahanej. Třeba do Prahy (mám přes 200km) již autem prakticky nejezdím.

Jinak nestavěl bych to proti modernizaci stávajících tratí - na těch je samozřejmě rovněž třeba zapracovat. Mrzí mne třeba, že se pořád odkládá narovnání trati kolem Brandýsa nad Orlicí. Plus na některých úsecích na koridorech by mohli konečně povolit i 200km/h.
 Charles Muž49 Kategorie
23.11.2014 22:37:32
tak ještě jednou, polopaticky.... během dvou-tří desetiletí bude mít železnice pro osobní dopravu smysl jen jako VR spojení ~ desítky měst, zbytek krachne

takže buď VRT Brno-Praha nebo žádný vláček
Smajlík  ajdjsdjsjs
23.11.2014 22:20:06
Neutrino: Jj, PBMŽ = Pražsko - Berounská Muzejní Železnice.
Ale budeme tam mít VRT tak proč to opravovat.........XD
Č. Republiku přejedeš Pinďou asi za 6,5 hodiny. Na tak malý stát je to drahá sranda. Že jí projedu třeba o půl hodiny dřív mi vzhledem k těm nákladům na tu trať připadá jako detail. Navíc to skoro nikde nestaví tak je to skutečně jen pro dálkovou - mezinárodní dopravu. Kolik lidí to denně využije a jaký to má přínos pro ČR aby se to zaplatilo?
Smajlík  M0NSTER Muž99 Kategorie
23.11.2014 22:04:42
Vysral bych se na to, tady ropa nebude.
Smajlík  Čtu jen nadpisy Muž65 Kategorie
23.11.2014 21:52:30
Google i Elon Musk říkají (a ti se nemýlí, spolu s velkou částí odborníků) že plně autonomní auto (čti robotaxi) bude 2020-2025 s nejčastěji uváděným datem 2023. Velké automobilky potřebují chlácholit akcionáře a tedy dávají nadsazené odhady, ale i ty jsou nanejvýš do roku 2030.

Robotaxi má vysoký koeficient využití a tedy jeho zavedení není kapitálově opožděno, pro ČR tomu tedy můžeš dát 3 roky.

2023-2033, nejspíše však 2026 - to je 12 let.

Za 12 let tedy krátké cesty železnicí padnou. Ta trať (20 000 lidí/den) měla stát už včera, jinak kleknou ČD úplně. Dokonce začít stavět dnes by bylo pozdě. Podle studií by si sama na sebe vydělala.
 djdsjsdj
23.11.2014 21:44:47
VRT by lidi využívali. Byl by to ale především problém nákladů. Vybudování takové tratě by bylo hodně nákladné a jízdné by bylo příliš vysoké. Na to by většina lidí neměla.
 lopezz Muž38 Kategorie
23.11.2014 21:22:23
nevyplatí se to....na většině kolejí je optimální rychlost 40-60km. Dokud nedostaneš ČD z červených čísel a stále víc upadajícím zájmu o vlaky, tak nevím kde chceš na to vzít těch pár miliard. Cestu na vysočině nenarovnáš a když si vezmeš neúspěch Pendolina jak jim málo jezdilo lidí tak opravdu je to dost nereálné...
 Zarcon Muž41 Kategorie
23.11.2014 21:06:48
Vyser se už na vlaky a zajímej se o holky!
Smajlík  Radím ti dobře
23.11.2014 21:02:10
M0NSTER: tak tak. Nejen pravobřežní by potřebovala generální opravu, ono i taková trať Praha - Beroun je výživná (poslední páteřní trať u nás s hradlovinou), ale s tou se nic dělat nebude, protože bude už jenom za 30 let přece VRT vedená 50 km tunelem (i když tahle chyméra už snad padla).
 Neutrino Muž26 Kategorie
23.11.2014 20:53:18
Tady je to k ničemu. Tady je potřeba především opravit současné tratě než se to rozpadne úplně.. Podívej se na pravobřežní trať kolem Nymburk - Lysá nad Labem - Stará Boleslav to je samá defektoskopická vada, na 200 metrech 10 vad, pomalé jízdy na 70 km/h. To je jak nějaká lokálka a ne jako hlavní trať. tady v Banánystánu je VRT předražený mokrý šotosen.
 M0NSTER Muž99 Kategorie
23.11.2014 20:47:03
Až na to, že nevim co je VRT, IAD, ICE2 a HB, se mi tvá zpověď líbí.
 Gagakolos
23.11.2014 20:32:05
to jsou starosti, vubec nevim o cem mluvis :D
Smajlík  SKEDoff

Slevové kódy

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

TOPlist TOPlist