Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Já četl jenom Proces a Proměnu. Mně to přišlo bezvadně a uvěřitelně absurdní.
|
|
Já četla Proces a Proměnu, Zámek jsem nějak nedala. Jinak doporučuju František Kautman: Svět Franze Kafky
|
|
Kafku mám velmi ráda, ale rozporuplné pocity z něj mám taky. Ale myslím, že je to správné čtení Kafky, když z něj máš rozporuplný pocit. Umí tě až neuvěřitelně vtáhnout do identity své postavy a pak nechá uvíznout v meziprostoru na samém okraji možné iniciace. Je symbolem bezvýchodnosti, kterou každý z nás pociťuje aspoň okrajově. Jeho postavy mají zvláštní smysl uchopování reality. Kafku v jeho době pochopil málokdo, ale v dnešní době nám mluví z duše. Četla jsem Proměnu, Zámek a Popis jednoho zápasu.
|
|
Já jsem teda četla jenom Proměnu a nějaký další jeho povídky, ale moc mě zaujal. Dělala jsem o něm v devátý třídě ročníkovou práci.
|
|
Co se týká Kafky, mám k němu takový zvláštní vztah. Já sama vím, že člověk nemůže v knihách hledat člověka, který ji napsal, neměl by tam hledat jeho názory atd. (samozřejmě pokud nejde o deníky), protože je to jen kniha a nic to o člověku vypovídat nemusí. Já sama se pokouším psát a nedávám to většinou nikomu číst z mého okolí, protože lidi tam většinou hledají něco, co tam není, něco co by mělo vypovídat o mně. Ale u jeho knih si nemůžu pomoct, vidím v nich ušlechtilého, ctnostného, zvláštního člověka, který má úžasné myšlenky a postřehy. Vím, že bych to neměla dělat... Jeho knihy mám hodně ráda, miluju na nich to, že člověku není naservírováno něco přímého, ale musí nad tím hodně přemýšlet. A jeho hra se symboly a s jazykem je obdivuhodná.
|
|
četl jsem Zámek a Proces.... a ten člověk moc dobře věděl o co jde už v jeho době.... s jeho knihami se plně ztotožnuji
|
|
|