Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.899383, vloženo 28.09.2015 17:19:06 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Proč si NEpořídit psa, proč radši kočku
Nadpis je jasný, jen bych ráda upozornila, že budu psát o kočkách chovaných v bytě/domě, ne těch, které volně běhají a jen občas zajdou "domů".

1. Kočka neobtěžuje své okolí štěkáním ani vytím, pes toto činí v hojné míře. Nemusím pak řešit případné stížnosti sousedů, že je pes obtěžuje štěkáním/vytím.

2. Kočky dobře snášejí samotu (jsou nezávislé) - tedy svou kočku mohu nechat doma 2 až 3 dny samotnou (víkend) a pokud jí nechám dostatek vody a jídla, v pohodě to vydrží a samota jí nevadí zdaleka tak jako psovi. Psa musím brát na víkend (a ne vždy je to vhodné) s sebou nebo hledat hlídání.

3. Kočka nepotřebuje venčit, je velmi nenáročná. Pes potřebuje venčit a je v totmto ohledu dosti náročný (navíc uklízení výkalů po něm, čištění tlapek doma je-li bahno apod.)

5. Kočka nesmrdí (jen její záchod, ale v dnešní době "sofistikovaných" podestýlek už to ani neplatí:-) ). Pes jako takový (až na pár výjimek, štěnátek apod.) smrdí a někteří téměř ihned po vykoupání - znám z vlastní praxe.

6. Kočka nikoho (v naprosté většině) nenapadne, napadení či obtěžování psy nejsou výjimkami.

7. Pokud mám náročné povolání či nemám moc času z jiného důvodu, kočka v bytě netrpí, přijme jej za své teritorium a je spokojená. Pes ovšem bez páníčka trpí. Mám-li tedy kočku, nemusím mít špatné svědomí, že na ni nemám tolik času.

Jinak musím podotknout, že psa jsme kdysi měli, byl super, ale bylo mi 15 a o všechno se starala mamka, takže pro mě jen hračka:-). V tomto věku mám už na věci jiný názor.

Neříkám, že si psa nikdy (třeba ke stáru:-) ) nepořídím, ale bylo by fajn, kdyby si každý pejskař uvědomil, co všechno mít psa obnáší. Zejména bod 1, 6 a 7, plus sbírání výkalů - to je pro pejskaře často veliké tabu - pes doma často sám, štěká, ruší okolí (majitel absolutně něřeší), obtěžuje/ohrožuje/omezuje lidi na ulici apod.

To srovnání s kočkami bylo jen pro názornost, aby si každý uvědomil, že pokud výše uvedené body nezvládá, alternativa existuje:-). Já sama si z výše uvedených důvodů plánuji pořídit kočku (když jsem bydlela s rodiči, měli jsme kočky stále).

Nicméně pokud všechny body na výbornou zvládá, či si je plně uvědomuje, pak je vše v pořádku.

Jak to máte Vy?:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
02.10.2015 18:58:24
Máme psa i kočku, takže si myslím, že se umím relevantně vyjádřit

1. Kočka neobtěžuje své okolí štěkáním ani vytím, pes toto činí v hojné míře. Nemusím pak řešit případné stížnosti sousedů, že je pes obtěžuje štěkáním/vytím.

- ne, každej pes opravdu neštěká a nevyje

2. Kočky dobře snášejí samotu (jsou nezávislé) - tedy svou kočku mohu nechat doma 2 až 3 dny samotnou (víkend) a pokud jí nechám dostatek vody a jídla, v pohodě to vydrží a samota jí nevadí zdaleka tak jako psovi. Psa musím brát na víkend (a ne vždy je to vhodné) s sebou nebo hledat hlídání.

- kravina, nechat kočku 3 dny samotnou bychom opravdu nemohli a samotu snáší úplně stejně blbě, ne-li hůř, než pes. A vodu na pití na tři dny bychom mu museli dát asi do kýblu.

3. Kočka nepotřebuje venčit, je velmi nenáročná. Pes potřebuje venčit a je v totmto ohledu dosti náročný (navíc uklízení výkalů po něm, čištění tlapek doma je-li bahno apod.)

- můj pes chodí i na kočkolit a venčit nepotřebuje

5. Kočka nesmrdí (jen její záchod, ale v dnešní době "sofistikovaných" podestýlek už to ani neplatí:-) ). Pes jako takový (až na pár výjimek, štěnátek apod.) smrdí a někteří téměř ihned po vykoupání - znám z vlastní praxe.

- malej pes nesmrdí

6. Kočka nikoho (v naprosté většině) nenapadne, napadení či obtěžování psy nejsou výjimkami.

- dobře, napadení psem je častější a nebezpečnější, ale uvést to jako důvod, proč si ho nepořizovat? :-D to je o schpnosti člověka, jak ho vychová.

7. Pokud mám náročné povolání či nemám moc času z jiného důvodu, kočka v bytě netrpí, přijme jej za své teritorium a je spokojená. Pes ovšem bez páníčka trpí. Mám-li tedy kočku, nemusím mít špatné svědomí, že na ni nemám tolik času.

- nesouhlasím a už jsem to psala výše, v podstatě opakuješ bod 2.
Smajlík  Sichrhajcka Žena35 Kategorie
29.09.2015 12:50:14
Možná je to pro někoho překvapující, ale jsou i lidi, kterým vyhovuje psa venčit, trávit s ním čas a dokonce třeba i přizpůsobovat program tomu, že psa mají. Pro mě je kočka celkem nudné, zbytečné zvíře. Pes je mnohem víc komunikativní a člověk si s ním může sdílet mnohem rozmanitější zážitky než s kočkou :) Pokud se o psa správně staráš, nikoho vytím nebo štěkáním neobtěžuje, natož aby někoho napadal.
 Ejbísí Žena29 Kategorie
29.09.2015 00:12:48
Já se teda týhle války nezúčastňuju, jenom chci podotknout, že můj pes nesmrděl vůbec. Ale teda kočičí záchod je příšerná věc. První den po vyčištění to je cejtit na míle daleko.
 Liio Žena28 Kategorie
28.09.2015 20:23:38
*mně

Jo a toxoplazmóza taky nic, co.
 lewrk
28.09.2015 20:20:12
IzaIza: No jasně, škrabadlo. Takových škrabadel a pelíšků jsem viděl a pak byla kočka nejradši v krabici, brousila si drápky o koženou sedačku a kousala kabel od externího disku. A pelíšky a škrabadla za tisíce akorát zavazely.
Jo takhle, k tomu jsou kočky. Takže si je má pořídit někdo, kdo má málo času, věčně s ní není, věčně není doma, ale pak místo úklidu, atd. bude mít čas si s kočkou hrát. No neví.

Ježek Second edition: No jo, jsi jedinej na světě, komu kočka nic nezničila. Jdi se někam zapsat, do Guinessovky.

kikiwhite: Takže mě rozkousal dráty asi nějakej tajnej křeček a ne kočka. Aha.
 lewrk
28.09.2015 20:04:20
Vivien1234 - to jsi náhodu pěkně napsala - je to vtipné a sedí to:-). Pes je prostě podřízen (páníček je bůh), kočka je svá, ale dokázže být také hodně mazlivá a fixovaná na majitele..

leafroller - docela jsi mě pobavil - jak jsem na to asi přišla, co myslíš - no můžeš hádat!!:-) Ano, čichla jsem si knim - a drž se, cítím to, neb mám čich;-).

Koček jsme doma měli nespočet a žádná nesmrděla, to říká jen někdo, kdo kočku v životě nedržel v ruce. A psi? - stači si jen některého pohladit, ani nemusíš čichat k němu - a ruka ti okamžitě smrdí (čest výjimkám) jak psí kšíry:-). Od čeho asi vzniko to přirovnání - zajímavé - "voní to jak psí kšíry" nebo "má to neutrální pach jako psí kšíry" - jak ono to vlastně je?:-) - není to náhodou "SMRDÍ TO jak psí kšíry"?;-)

Že pes nesmrdí říkakí často majitelé psa, po kterém pes neustále leze, spí s ním v posteli, nebo je aspoň doma např. na gauči apod. Je na ten smrad tak navyklý, že ho necítí..ale teď ti odhalím tu pravdu - ti ostatní ten smrad, vůči kterému je již pejskař imunní, cítí;-)
Omlouvám se za ironii, ale já si nemůžu pomoct...

Moje kamarádka např. přezdívala svého psa "smraďoch" a i u veterináře jsem slyšela jednoho pána říkat "co ty náš smraďochu":-))

A jak jsi ty přišel na to, že kočce VADÍ samota? Navíc čti pořádně, psala jsem, že kočky samotu snášejí lépe než psi, což je při jejich nezávislé povaze logické. Nikde jsem nepsala, že by kočce vůůbec nevadila samota..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
28.09.2015 20:02:47
Miyako: To jen potvrzuje fakt, že kočky by se psy nejraději vyjebaly. :D
Smajlík  soukmenovec Muž29 Kategorie
28.09.2015 19:41:45
S tím ojížděním... Náš kocour než byl vykastrován s oblibou pro ukojení svých sexuálních choutek používal plyšového psa :D
 Miyako
28.09.2015 19:22:22
8) Kočky nejsou nadržené hovada, takže se nemusím bát že si přitáhne plyšáka doprostřed obýváku a tam ho začne ojíždět, nebo předvádět samokuřbu když přijde návštěva, jak to s oblibou dělávala ségřina čivava.
Smajlík  antičoklařka
28.09.2015 19:16:18
Já jsem rozhodně za psa, kočky jsou ve většině případech svině:D

Prostě je to nějak takhle:
Z pohledu psa: Dáváš mi jídlo, staráš se o mě.. Musíš být bůh!
A z pohledu kočky: Dáváš mi jídlo, staráš se o mě.. Musím být bůh!

Zkrátka je kočka prostě sebestředná a.. psi jsou lepší :D
 Vivien1234 Žena19 Kategorie
28.09.2015 18:57:28
Já jsem taky pro kočky.

Já osobně třeba nemám ráda psí štěkot. Nejlepší je, když jdete ulicí, kterou chodíte neustále, jste zamyšlení či tak a najednou se zničeho nic ozve vám u ucha strašlivej štěkot. Vždycky se leknu.
 Miyako
28.09.2015 18:39:15
Nevím, jak jsi přišla na to, že kočka nesmrdí. Jak jsi přišla na to, že pes smrdí. A hlavně jak jsi přišla na to, že kočce nevadí samota. Ve všech těchto věcech se mýlíš.
 leafroller Muž21 Kategorie
28.09.2015 18:29:32
Mně stačí to, že mi psi prostě smrdí, a to každý, se kterým jsem kdy byla více ve styku.

Kočky mám 2, takže ani když jsem delší dobu pryč, tak nejsou osamotě.

A že se tolik nevážou na majitele? Nesmysl, to jak nás s přítelem kocourek vítá, když se vrátíme je boží. A když brečím, tak se mi kočička opře o nohy a utěšuje mě.
Smajlík  Obluda
28.09.2015 18:09:12
souhlasim, mam doma kocky a je to fajn. Jen doplnim, ze se soucasnym stelivem a krmivem vydrzi sama i vice dnu. Jinak je fajn mit kocky alespon dve, kdyz na ne clovek nema cas, tak se dokazi spolu zabavit.
 Alfard Muž59 Kategorie
28.09.2015 18:05:29
Ježek second edition - samozřejmě že i kočka může někoho napadnout, ale to může i třeba papoušek:-), já bych ráda mluvila o srovnání s napadním psy, což je jistě nesrovnatelné...navíc tě nenapadne cizí kočka na ulici a když, JAK je to časté?:-)...kdežto u psa....ale to je snad v rozumné debatě jasné, co je častěší, pravděpodobnější a nebezpečnějí...že to nemusím rozepisovat?:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
28.09.2015 18:01:19
lewrk - to jsem vynechala schválně, neboť to dělají jak kočka i pes, ale pes v DALEKO větší míře:-). Nevím, kde jsi vzal, že pes to dělá jen jako štěně, to je nesmysl. Navíc nadpis je, PROČ si pořídit kočku, ne proč si ji nepořizovat;-)
A rozkousané dráty - nepleteš si kočku s křečkem?:-)). Kočka doma pochopitelně NIC nekouše a už vůbec ne dráty:-), maximálně si brousí drápky a může tím ničit nábytek, to ale pes také, i když jiným způsobem - moje kolegyně chová veliké psy, má už několikátou generaci a všichni dospělí psi jí ničí občas věci - jsou cvičení, s rodokmeny, žádný rozmazlení vořechové nebo gaučáci, ale přesto nám často vypráví, jak jí občas rozkoušou nebo nakoušou např. nové boty:-)

Psycho stařenka - já jsem psala, že trávím doma hoďku denně?:-) Mezi být ČASTO doma (jak je potřeba u psa) a trávit doma hoďku denně je ještě celá řada jemnějších odstínů, jestli ti to nedochází, takže na mě prosím nemiř pěstičkou;-) (mimoch. nejtrapnější smajlík zde, zvláště udělí-li jej žena)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
28.09.2015 17:52:11
Lidé v paneláku by si prostě neměli pořizovat psa protože většina z nich nedává psu 100% toho co potřebuje.

Ne každý pes smrdí. někteří k tomu mají větší tendence, jiní menší.

>26MI
Nemáš pravdu, kočka může útočit i sama od sebe. Třeba kocor mé dávné přítelkyně byl velmi žárlivý. Bylo vyloženě vidět jak mu vadí že se jí dotýkám a snažil se nás rozdělit. Několikrát mě i napadl. Bez vyprovokování, prostě me něměl rád. Ale zase byl natolik rozumný že to netahal do extrému takže tu bitvu vždy vzdal když viděl že se mnou nic neudělá. Až jednou mu prdlo v kouli definitivně.

>lewrk
Kočky máme odjakživa a nic rozkousaného ani rozdrapaného jsme od nich doma nikdy neměli. Nemáš tedy pravdu že toto chování ke kočkám nezbytně patří.

Přesto bych si ani kočku do bytu nepořídil pokud by neměla možnost chodit ven nebo mít dostatek rozptýlení.
 Ježek second edition Muž42 Kategorie
28.09.2015 17:44:21
4. kočka neštěká!
 AA2K
28.09.2015 17:42:02
Ty jo, hezky napsané. Vyvolalo to ve mně podnikatelský nápad. Vyrobit nějakou zvukotěsnou krabici pro psy, kde by se dali zavřít, když nikdo není doma. A na dně té bedny by bylo stelivo. Takže žádné obtěžující zvuk nebo pachy. Ani by nebyl poničený a špinavý byt.
 Demonized Mind Muž28 Kategorie
28.09.2015 17:39:32
lewrk: kočky nekoušou kabele, pravda mají tendenci si brousit drápky třeba o sedačku, ale to se lehce odnaučí pokud má škrabadlo. Kočka není blbá, ví že něco nesmí, když je k tomu vedena.

A k čemu jsou? Pro radost, je to živá bytost, je s ní sranda, je roztomilá, je fajn hladit kočku, pozorovat kočku, atd.


Kočka s tebou běhat nebo na procházku nepůjde, ale jinak ti dá to stejné co pes.
 IzaIza
28.09.2015 17:37:19
Kočka možná zvládá samotu lépe než pes, ale to neznamená, že chce být pořád sama. To, že nemám moc času na zvíře znamená, že si žádné nepořídím. To je tak hnusně sobecké narvat si do bytu kočku a pak tam trávit třeba hoďku dvě denně, však ona se zabaví. Nesnáším takové lidi.
Smajlík  Psycho stařenka Žena35 Kategorie
28.09.2015 17:34:53
A k čemu ta kočka pak jako je? Nač?

A veeelmi se mi líbí, jak jsi vynechala to nej, rozkousané kabely, poškrábané věci, sedačky, rozkousané kdeco od koček. Psi to dělají také, jako štěňata. Kočky celý život.
 lewrk
28.09.2015 17:31:07
Samozřejmě kočka je méně náročná na chov než pes. Pes je zvíře závislé, kterému je třeba se velmi věnovat, jinak je frustrovaný, to není jen tak mít psa.
 IzaIza
28.09.2015 17:24:59
Liberecak - kočka se brání ale sama neútočí, pes útočí i sám od sebe
Smajlík  26MI
28.09.2015 17:24:46
Liberecak to je možná pravda, přesto se moc často nestává, že by tě napadla zuřivá kočka třeba na ulici:-))
 kikiwhite Žena37 Kategorie
28.09.2015 17:23:40
soukmenovec - jo jo, já ještě navíc uvádím v čem:-). Psy neztracuji, ale opravdu se o ně člověk musí starat a ne si je jen tupě pořídt a okolí - pos..r se!:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
28.09.2015 17:23:08
Je to o výchově psa, když budeš kočku mlátit nebo jinak týrat tak tě taky může napadnout a bude agresivní.
Sem by se to hodilo víc : http://udu.cz/k11vvzf94c
Smajlík  Liberecak Muž24 Kategorie
28.09.2015 17:20:31
Jak to mám já?
1) Kočky jsou prostě lepší.
Smajlík  soukmenovec Muž29 Kategorie

HIT

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk