Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
maturoval jsem v loni v kvetnu, z povinne cetby jsem prectl ctyri knihy z dvaceti, o svataku jsem si pouze opakoval odborne predmety. takze priprava na maturitu začla dva týdny pred ústnimi zkouskami. z cestiny jsem si vytahl zrovna tu co sem necetl ale ucil se o ni. za jedna. odborné predmety ze kterych jsem mel v prubehu roku ctyrky. za jedna. posrala mi to jen Matika. test jsem napsat za dvacet minut a odesel jsem protoze jsem myslel ze se ppchciju. za ctyro xD tak mi polib prdel neznam mikoho kdo je hrdej na svou maturitu.
|
|
Tak já vám něco přátelé povím, základní úroveň státní maturity je možná brnkačka, ale jen na některých školách! V našem městě na SOU dostávají lidi 8 bodů z 9 a u nás na gymplu nadrcený studenti dostanou 4 body, to se na mě nezlobte, ale kde je ta rovina??!! Příklad.: holčina od nás ze třídy měla před 14 dny referát na knížku a obdržela od učitelky za 1 + ústní pochvala, výborné, u státní maturity na základní úrovni včera sotva stěží prolezla se čtyřmi body a brečela celou dobu po zkoušce, byl jsem svědkem zkoušení, věřte mi, že byla připravená, mluvila plynule, neustále, spisovně a zodpověděla všechno. Ptám se tedy, kde je ta chyba? Kde je spravedlnost?
|
kominik |
|
|
Autorce tohoto textu bych chtěl stručně říct ať jde pěkně do prdele. Už podle toho pokusu o úvahu nahoře vidím, že se jedná o neinteligentní slepici. Děkuji za pozornost
|
|
Státní maturita úroveň vzdělání nepozvedne. Co to je za češtinu, kde se člověk naučí 20 knih, něco málo o době a pokud zbyde čas, zmíní ostatní autory? Já jsem maturitu taky aktivně neřešila (zvláště angličtinu ne, po úspěšných přijímačkách na anglistiku bych se na to opravdu mohla vybodnout), češtinu jsem založila na četbě a znalostech z dějepisu, ZSV jsem se taky nešprtala a u dějepisu jsem jen prolistovala data. Mně spíše přijde, že tupým šprtáním nazpaměť (které Ty stavíš na tááák vysokou úroveň) člověk vůbec nic nezíská, mnohem důležitější je, jak se získanými informacemi naloží a jak je dokáže využít, pochopit, propojit a interpretovat. To Tě sezení nad knihami nenaučí. Našprtat se zvládne každý pitomec, pochopení už vyžaduje nějakou tu inteligenci.
|
|
Já to tu už včera psal, že jsem měl štěstí na otázky. Nebýt kliky, tak bych to asi neudělal. Za svůj přístup bych si to asi zasloužil. U nás právě, že maturitu hrotili, nedala jí skoro 1/2, ale máš pravdu, že ta maturita se nedá vůbec srovnávat. Třeba já chodil na obchodku a nelíbí se mi, že maturitu má kde kdo, např. lidé z učňáku. Neříkám, kdyby to měli vydřené a museli by prokázat znalosti, jako lidé na gymplech, tak proč ne, ať si tu maturitu klidně mají, ale z doslechu vím, jak to tam probíhá. Kamarád si tam vylosoval otázku:"Planety sluneční soustavy" a stačilo mu tam vyjmenovat jen ty planety Merkur,Venuše... a pak si tam povídali, jak se mu líbilo na škole atd. a dostal za 1, to já musel celých 15 minut mluvit. Z matematiky jsem neřekl jednu větu z teorie a dostal jsem jenom kvůli tomu za 2, jinak vše ostatní jsem řekl správně a oba příklady jsem měl správně spočítané. Možná mi to sečetli, za to jak jsem se flákal... já mam fakt strašně flegmatický přístup k učení, ani teď na VŠ se to nezměnilo :(
|
|
Tak je asi pravda, že dnes jsou trochu benevolentnější. Jaké procento maturantů bylo tenkrát a jaké je dnes? Maturita je teď téměř povinnost. BTW já se také učil až o svaťáku. Jusík: z češtiny jsem dostal tu samou otázku! Jenže já to měl za 4 :-(...tomuto tématu jsem nedal moc ani o svaťáku. Vytáhla mě anglina a ruština..doslova mi řekli, že jsou nadšení a že by bylo škoda, kdybych to kvůli češtině nedal :-)
|
|
všechno jde do sraček.. stačí pohled na úroveň na naší škole
|
|
Šprtat se a pak to udělat - to umí každej blbec. Ale házet na to bobek a pak to celé vyimprovizovat, z útržků které mi během vyučovacích hodin omylem uvázly v paměti poskládat dojem, že to brilantně ovládám, vykecat se z toho - to si zasluhuje obdiv. Koneckonců drzost je evoluční vlastnost, drzý a oprsklý člověk je vždy o pár kroků napřed před nesmělým a slušným poctivcem.
|
|
Heh.. Kde to proboha učíš? Tak s takovejma idiotama vymrdaj i u klasický maturity, na to není potřeba žádné státní.. Na mé škole jsou školní maturity mnohanásobně těžší než jakákoli verze těch státních.. Na anglický jazyk vypracováváme seminární práci o 15 stranách minimálně, která se poté bude 10 minut "obhajovat" a následně klasických 15 minut z maturitních otázek. Učitel nám už předem řekl, že očekává vynikající přípravu a že tam bude 15 minut sedět a když nebudeme nic říkat, tak tam holt na sebe budeme koukat. Jediné kdy se zapojí bude, když se mu bude zdát, že vedeme předem slovo od slova naučený monolog - v tom případě zavede řeč jinam.. Státní maturity z českého jazyka byly v minulých letech taktéž těžší. Rozsah písemné práce byly klasické čtyři A4 a ne současných 250 slov max. Při ústní zkoušce se rozebíraly věci, které člověk musel logicky odvodit přímo tam. Testy z vyšší úrovně AJ udělaly holky kterým vychází z AJ 4-5 okolo 80%(poslech i písemnou práci) Testy z ČJ velice obdobné až na to, že 4-5 z ČJ nikomu nevychází..
|
|
Rewers - neučím na učňáku - je to střední škola a jsou tam 3 obory - mezi nimi normální průmka a IT Homeopatický Ježíš - ale oni opravdu neodmaturují, poud neudělají testy opravované centrálně cermatem a ujisťuju tě, že člověk, která ve čtvrťáku umí maximálně z AJ "my name is", tak poslechový subtest opravdu NEUDĚLÁ - takže co se ti nelíbí na tom, že si myslím, že ti opravdu nejhorší flákači to neudělají?... a hlavně já si to nemyslím - já to vidím v praxi...
|
|
U nás to tak snadné nebylo. Až se mi občas ani nechce věřit, že by v tom školství byl opravdu takový bor.el, aby to dávali za účast. Ale v dnešní době je asi možné všechno. Já se učila na maturitu od začátku čtvrťáku. A kdo se neučil, tak vyletěl. Taky dali učitelé kvinde ze dvou ročníků dvanácti lidem. A to je dost. Jinak s tebou v kostce souhlasím. Říkala jsem si, že možná státní maturity to nějak trochu zvednou, ale po tom, co se teď děje si říkám, že to bude ještě větší pakárna. Co dodat?
|
|
1. To jak se kdo ucil ci neucil je vzdycky subjektivni pocit daneho jedince. Pri mature je tech informaci hodne a neznam nikoho kdo by si den pred maturou rek: "joooo pohoda to budu mit v kapse". Zasadni na odpovedi typu: "...já se učil tak a tak málo, ale přesto jsem měl u matury za 10, to nějak dáš, neboj", je ta druha cast. To jest: "nestresuj se, citil sem se stejne jako ty a urcite sem tooho umel min nez ty, takze to zvladnes" 2. "...copak se vám to nezdá šíleně ponížující??" Neni cela matura tak trochu uz z podstaty ponizujici ? :) 3. "Měli byste být maturanti hrdí (aspoň trochu) na své znalosti a ne další tupé ovečky ve stádě, které se přiživují na nízké úrovni školství a čekají, že jim to tak nějak dají..." Naopak umeni je vyjit s malem a investovat do toho co nejmene energie. Ten kdo nepodlehne vseobecne panice, zachova si rozumny nadhled a uci tak akorat aby zmaknul danou zkousku si zaslouzi dle meho uznani. Zapominas na to, ze stredni skolu si vetsina studentu dobrovolne nevybrala a tudiz ji sami povazuji za zbytecnou
|
|
Vidím to obdobně. Co se týče státních maturit jsem spíše pro, ale je fakt, že možná nemám dost informací. Sám jsem se začal na maturitu učit asi 3 týdny předem, přičemž drtivou většinu zabrala čeština. Měli jsme velmi náročného češtináře, který byl postrachem širokého okolí. Dokonce i teď se některým současným 50 letým učitelkám češtiny na gymplu, když s ním komunikují, roztřesou kolena (kdysi je učil a dnes má přes 80...) :-) V pořadí dále jsem pak věnoval ruštině, méně matematice a nejméně programování, které jsme tehdy na gymplu měli jako odborný blok. Dopadlo to za 5, z češtiny se lépe nedalo, jednička u mužů a našeho češtináře bývala naprostou raritou. Patřil jsem ale k těm, kteří se na maturitu učili spíše méně. Někteří začínali již několik měsíců před. Poměrně bych oponoval arj. Ti, co se na maturitu neučili a přitom dopadli výborně, museli být buď naprosto výjimečně geniální, nebo klasičtí poctivci, co se svědomitě celé 4 roky učili a poctivě psali všechny úkoly. K tomu to samozřejmě chtělo i štěstí na otázku (to bych nepodceňoval) a dobré učitele v průběhu celého studia u maturitních předmětů. Když bych třeba srovnal náročnost své maturity jako celku, tak bych ji viděl i jako náročnější než většina zkoušek na VŠ. Na druhou stranu mi ale moc nevyhovuje průběžné učení (nejsem schopen se dokopat - během roku jsem kromě pár předmětů nijak zvlášť nevynikal), ale pak určitý čas před zkouškou "zapnout" a vše dohnat. To se však týká již více VŠ. Obvykle se pak okolí docela divilo, že jsem měl dost dobré výsledky :-) Ale ty stresy v posledních dnech před, nic moc...
|
|
Ty učíš na učnáku, tam je opravdu důležitá praxe. Víc než Jistebnický kancionál.
|
|
Původně jsem tě chtěl podpořit, ale když jsem dočetl k názoru, že státní maturity snad pomůžou v tom, že tihle flákači a idioti neodmaturují, tak jsem pochopil, že nemá smysl číst dál..
|
|
Problém je v tom, že lidi viděj v matuře jenom kus papíru - lejstro, který jim otevře cestu k lepšímu zaměstnání, než je uklizečka... Tak proč se uřit a proč deset minut poníženě neškemrat pohledem, když pak budu mít nadosmrti klid? Asi tak nějak... Pokud si myslíš, že státní maturity v takové formě, jakou jsou letos, něco (cokoliv) zvednou, asi jsi to (a mám pocit že ač jako učitelka) jaktěživ neviděla. Což ale není problém tvůj, ale nedostatečnýho informování z jejich strany. Ale můžu ti říct, že tu jednodušší verzi napíše špatně cvičená opice a těžší průměrnej student...
|
|
To, že dneska není problém udělat maturitu, neznamená, že bysme si z toho sami měli ten problém dělat a učit se víc, než je nutno. Někdo holt je nervák, zjevně například ty nebo i já, já bych si taky nedovolila přijít nepřipravená, protože by mi to bylo trapný. Ale někdo je prostě pohodář, trojky mu stačej a nevidím důvod, proč by to tak nemohlo bejt. Ostatně v době maturit dělá spoustu lidí přijímačky na vejšky a ty se ne vždycky shodujou s tím, co se člověk učí k maturitě. A učit se na ně je mnohem důležitější než na maturitu.
|
|
Heh, tak já se na maturu učila hlavně o svaťáku (s přestávkami) a musím říct, že z každého předmětu byly otázky, které bych dohromady těžko dávala... a odešla bych s 4 ze soucitu, protože jsem ty 4 roky měla vždy jedničky. Měla jsem štěstí na vše krom češtiny, kde jsem věděla, že si musím vytáhnout světovou literaturu a ne českou, no vytáhla jsem si májovce/ruchovce/lumírovce a můj pochybnej výkon, který byl tak na 3 mi vytáhli na 2, asi abych měla vyznamenání. Z matiky a španělštiny mi imho taky přilepšili na jedničky a jen ájinu jsem zvládla bez problému sama. Samozřejmě pro mě bylo prioritou tu maturitu dát, ale nechtěla bych domů chodit se 4, s takovým výsledkem bych rozhodně spokojená nebyla a dost se styděla. Je sice pravda, že ten kdo poctivě chodil do školy (což rozhodně nebyl můj případ, já byla největší zatahováč) a na hodinách nespal by měl maturitu dát i bez učení, ale záleží taky na kantorech, který dotyčný za ty 4 roky schytal, protože jestli se o hodinách nebere látka, ale čumíte na filmy (nesouvisející...), tak vaše přítomnost tam vás u maturity rozhodně nepodrží.
|
|
kikiwhite: A na co mi to bude, že ji udělám se ctí? Třeba před někým, koho si absolutně nevážím? K ničemu. Dobrý pocit z úspěšné maturity se dostaví i tak, se ctí nebo bez. A taky brzo přejde. Moje maturita průměr, můj diplom je červený. A? Nic. Prostě neřeším.
|
|
eheheee - i tuto odpověď tam máš, stačí číst - člověk se má učit pro to, aby udělal maturitu se ctí a ne proto, aby mu to dali jen ze soucitu...;-)
|
|
Já jsme taky dělala přijímačky na všechny školy, na kterých jsem byla. V tom máš pravdu, nebudu oponovat. Každopádněš oponovat budu v tom neučení - ono z té větší části nejde o to, jestli UMÍŠ/NEUMÍŠ, ale o to, jaký máíš štěstí na otázky. Samozřejmě, že úplnej blb vypadne tak jako tak - ale štěstí na otázky hraje velikou roli nejenom u maturity, ale i u státnic, u zkoušek, u všeho. Štěstí a schopnosti, to je to, co za to může...neházela bych to jen na nízkou úroveň, ačkoliv fakte, je, že zrovna vysoká taky není. Navíc já to taky nijak extra nepřeháněla - měla jsem za 8. U státnic jsem měla 1, 1, 1 a 2 - kdybych si vytáhla jinou otázku, odvezli mě nohama napřed, měla jsem neuvěřitelný štěstí na otázky. Jde o to, že jsem na těch školách celou tu dobu studia aspoň dávala bacha, co kterej učitel říká. Když ten pozor nedáváš, před maturitou to stejně nezachráníš, takže v tom usilovným učení to není.
|
|
hulreb: Tak obchodka nebo ekonomka, apod. je něco jiného. Já jsem všeobecně = úplně na hovno v praxi, vzdělán. Stříbřenka*: Ok, takhle to vypadá líp :-).
|
|
hulreb a rockerka mě nevadí že odmaturovala, jen jsem poukázala na to, že ji opravdu dnes dá každej kdo není vyloženě blbej a nemá takovou váhu co dřív.. A nechci ji urážět, já dala odbornej předmět na 4 a praxi na 3, takže to znamená, že to taky nijak neumím (hlavně mě to nikdy moc nebavilo) a kdybych měla jít dělat tu práci, musela bych se skoro všechno učit znovu.. a že ostatní jsem dala na lepší známky je mi vážně k ničemu, uvědomuju si to.. Jinak po přijímačkách už mám přes rok, maturovala jsem loni.
|
|
Já se neučil, u maturity prolezl jen tak tak a jsem moc rád, že mám diplom, takže maturitní vysvědčení nemusím naštěstí nikde ukazovat :)
|
|
hulreb: Já jsem dva roky po maturitě a musím říct, že to co jsem se ve škole naučila-nemyslím tím našprtala k maturitě, ale pochytila v normální hodině se mi dneska hodí minimálně 50%. Ekonomika, právo, zbožíznalství, administrativa...:)
|
|
Stříbřenka*: Ahojky, jako já jsem zase nikdy nepochopila, proč lidem tak strašně moc vadí, že někdo blbej odmaturuje. Upřímně to zavání nevyrovnaností, že mají potřebu se srovná at s ostatníma a chtějí být lepší než všichni. Já sosoběn si myslím, že je chyba spíše v přístupu. Nejsi hrdá na svou maturitu, protože ji udělal i nějaký vůl? Hele promiň, ale TY máš ty vědomosti do konce života a budeš snima fungovat v praxi a využívat je. A ta holka/kluk co se neučili a odmaturovali tak tak, stejně jednou narazí. Upřímně nevím co by si měla raději-maturitu stím, že opravdu umíš a nejsi úplně natvrdlá, nebo by ti stačilo mít za 4 a být přesvědčená, že v Grónsku mají nejlepší citrusové plody a tohle bys klidně vytáhla někde při obyčejné konverzaci jen tak u piva.. Měla by si být pyšná na to, že jsi tu maturitu udělala a z učiva si něco odnesla do života a praxe. Já znám plno lidí co mají VŠ a neorijentujou s etak dobře v právu jako já. Je jedno, že oni ví kulové a já vím víc. Jsem pyšný na svoje znalosti,že to vím a oni ať si mají titulů 100 prdelek, když stejně budou za idioty.
|
|
Nikdy jsem nebyla ten typ kterej by chtěl mít jedničky. Na známkách mi nikdy nezáleželo, protože povětšinou to bylo subjektivní hodnocení učitele. A koktání u tabule? To byl můj druhej přítel. A taky jsem tu maturitu dala, s celkem solidními známkami.
|
|
Závistivá Střibřenka*: A k čemu ti teď ty znalosti budou? Po příjimačkách už nejspíš máš. Tam ti matura stačit nebude. 80% věcí zapomeneš. Do praktickýho života je ti k ničemu. Je to sice fajn, že máš přehled, o tom není sporu, ale kdybych chtěl, potopil bych tě u matury i já. Kdybych chtěl, prolezla by i největší blbka a co? Nic to neznamená. To, že budeš u maturity nejlepší ti nezajistá vůbec nic. A ani to v dnešní době neznamená, že dostaneš lepší práci, byť se ti to mlže zdát logické. Ne, na základě toho, že ona neví, kdo napsal Temno se nic nestane.
|
|
něco na tom je a vážně mi to vadí... to je jako když jsem přišpívala do diskuze kdy jste na sebe byli hrdí. Zatím můj největší úspěch bylo složení maturitní zkoušky.. ale prostě jsem na sebe hrdá nebyla, když maturu ze všeho, i zemáku, ač na 4 dala i třeba moje spolusedící, která pár týdnů předem tvrdila, že v Grónsku se pěstuje tropické ovoce. Učila jsem se, sice jsem to nepřeháněla, hodně jsem věděla z hodin, o tom taky celé to těch neučících je, že spoléhají na to co pochytili o hodinách
|
|
Hele, jestli mám být upřímná, já si nemyslím, že je to o studentech, ale o učitelích. Byla by to jejich ostuda, kdyby jim půlka třídy neprolezla, takže je jasné, že třídní učitel vždycky zapracuje. Navíc nikdo nemá zájem na tom, aby tu maturitu někdo neudělal. Myslím si, že je to trochu dekadence, ale učitelé jim to prostě dají, však je taky učili oni..
|
|
ještě mě napadlo, je pravda, že jsem koukala jak puk, když na naší střední se dva roky po nás dostali i lidi s úspěšností u zkoušek 0,00 to něco vypovídá
|
|
Tak fajn, já přileju oleje do ohně. Neučila jsem se a dala jsem za 4. Jeden z mých synů se učil a dal za 5, ačkoli měl celou školní docházku samé jedničky... (podle mě se učit neměl, protože všechno uměl a učením to zkazil, místo obecného náhledu začal řešit detaily... pak se do gramatické otázky z angliny snažil napasovat něco daleko složitějšího než o čem byla a nějak si tam prostě neporozuměli), další syn se neučil a dal za 6 (tak nějak jsem to očekávala - priority za 1, zbytek za 2). A teď proč se někteří v naší rodině chováme jako flákači a prochází nám to? Opovrhujeme vzděláním, cpeme se na podřadné školy, nejsme ctižádostiví nebo jsme malí geniové? Ani jedno - jen chodíme s očima otevřenýma průběžně do školy a celé 4 roky posloucháme, co nám tam říkají, snažíme se to pochopit a průběžně to lapáme a provazujeme - a takový člověk se na maturitu opravdu učit nemusí. Jak říká blublanina - češtinu postaví na četbě, cizí jazyk na jeho dovednosti ho používat (kterou za týden nezíská) a obecných poznatcích, matiku na provázaných dovednostech a volitelný předmět snad taky trošku na zájmu, ne? (Mluvím sice o gymplu, ale podobné by to mělo být u odborných škol, kde už snad celá škola je o zájmu, ne? Já vím, že ne, ale to pak není chyba té školy, že...) Zní mi to sice nepochopitelně, ale velká část středoškoláků funguje jako průtokový ohřívač - mechanicky nadřené 4 stránky na písemku podrží týden a pak je vypustí. Mě naopak přijde jako nesmysl myslet si, že se na maturitu něco naučím o svaťáku. Pokud by to šlo, tak je celé středoškolské vzdělání na pytel. Tak do mě kiki, bránit se nemůžu, protože odcházím do práce :-)
|
|
Měla bys tu svou maturitu anulovat, protože plést si mně a mě, to je u učitelky vrchol.
|
|
kikiwhite: studuju potravinářskou průmyslovku a tady v česku vládne styl "našprtat se nazpamět", což nenávidím. já dávám při hodinách pozor a co pochytím a pochopím, obvykle mi v hlavě zůstane. ale doma se neučím.
|
|
kikiwhite: neměla, ale nemělo by to být něco extrémně těžkýho, co zvládne jeden člověk z 50, přecejen to síto funguje celou střední a lidi propadaj, končej studium apod., proto tou maturitou by měl studium jen završit a ne že pravděpodobnost uspět u maturity bude jako loterie. Navíc, jak říkám, je to i o dojmu (tom úplně prvním), kterej necháme v učitelích během studia. Mě hodně pomohlo studium na 8letým gymplu i jistá snaživost v prvním pololetí prvního ročníku, ale pak se na mě každej učitel dívaj jako na tu chytrou a inteligentní co se ráda učí, a přitom jsem nemusela hnout prstem a prospívala jsem s vyznamenáním. Jediný, co bylo třeba dělat, bylo chodit do školy a ne za ní, jako většina spolužáků a dál nic. Ale nemyslím si, že jsem zase úplně blbá a maturitu mám právem. A takových je většina. Lidi co prolezli s odřenýma ušima a museli se hodně šrotit zase překonali nedostatek inteligence svojí pracovitostí a pílí (kterou bych taky ocenila v seznamu svých vlastností, leč bohužel tam schází). Jde o to, že někdo se naučí to "ochcat" a jinej se naučí drtit nazpamět, ale obě vlastnosti jsou do života praktický a zadarmo tu maturitu taky nikdo nedostane, bud musí obětovat čas a drtit celej čtvrták nebo musí být vypočítavej a vědět, co si může dovolit a kde to trošku doladit, aby jeho projev byl souvislej. Vyloženě odbýt to ale nejde nikomu. I u nás ve škole byly snahy pomoci lidem, kteří neměli šajna o co jde, ale ty neměly úspěch a oni opakovali pokus, někteří i 2x
|
|
mám svaťák. a učim se. a propadám panice, protože mi přijde, že nic nevim:-D ono strašně moc záleží na otázce. nechápu, jak je možný, že některý otázky sou naprosto primitivní a některý sme ANI NEPROBÍRALI. zorvna to sou docela píčoviny a já je třeba nechápu. snažim se, ale ano, pokud si to vytáhnu, budu se modlit, že mi "to daj" už za to, že mám celý čtyři roký dost slušný výsledky. jinak souhlasim s tím, jak jde školství do prdele, ale ftipnej příklad z praxe mám, (když tak "haníš" soš), že na naši školu se dostali lidi, co byli dvojkaři, zatímco na gympl i trojkaři a ještě to nenaplnili. ale samozřejmě, podle známek to nejde určovat. měly by bejt přímačky, všude, souhlasim s tím. vypadá to taky, že už se to ale začíná lepšit. třeba v pardubickým kraji sou přímačky snad všude a v královéhradeckým aspoň na gymply a lycea.
|
|
*doučuji
|
|
kikiwhite Jinak s tím jak tady děláš z odborných SŠ odpad. Jsem na VŠ a mám odbornou SŠ, a některé slečny z gymplu doučují základní věci, které by na mém oboru už dávno měly znát. Takže gympl zas není spásný. Gymplačky, které znám jsou spíš typově: našrotím se nazpaměť a neřeším, zda-li to chápu a pak to tak taky vypadá, že "blbec" z odborné jim musí vysvětlovat "proč to tak vlastně je".
|
|
kiki - proc ta ironie? Maturita je jen vtip a jde o to, jakou povest jsi nasbiral za ty 4 roky.... A pokud vylozene nezpanikaris a mas sebevedome vystupovani jako ja, muzes to dat. V matice jsem schytal nejake parcialni derivace, dodneska nevim co to je, napochodoval jsem k tabuli a zacal to vseljak okecavat pomoci udaju z tabulek, ze jsem nedosel ani k reseni samotneho prikladu, a jeden jsem spocital... Tot vse.
|
|
mysshka123 - ale to je právě ta CHYBA, že je to v dnešnéí době fraška - fraška by to totiž být NEMĚLA v žádném případě!
|
|
No vidíš a já se třeba učila a stejně jsem měla z ájiny za tři, protože mám prostě problém mluvit před lidma a to že jsem uměla celou gramatiku se v té době nezohledňovalo - takže jsem se na to klidně mohla vykašlat...
|
|
Si trochu odporuješ --- kdy je vzdělání na tristně nízké úrovni a odmaturuje takřka každý (alespoň na odborných sš, na gymplech je to o něco lepší) s IQ nad 50. - tak proč by se měli učit?
|
|
fun1k - s tí souhlasím, že za to nemůžete..ale já nepsala, že za to můžete vy...vy na to jen hřešíte...
|
|
blablik - to, že sis JEN věřil, aniž by něco moc uměl a dal jsi to - ta za to vděčíš dnešní době, kdy je úroveň vzdělání opravdy hodne hodně nízká...(ale nevím, třeba jsi to výbroně uměl z hodin, i to je možné) ...jinak nechápu, jak jen víra, že něco umím, mi může pomoct nahnat zanlosti do hlavy :-) - škoda, že jsem tento princip neznala před státnicemi a trapně se měsíc od rána do noci učila...a při tom se stačilo jen podívat na ty stohy papírů a říct - věřím si, že to umím a JE TO :-) fakt škoda, že jsem to nevěděla dřív...;-)
|
|
já jsem strávila učením jen tři dny o svatáku ale zato od rána do večera s kámoškama protože sama bych to nedokázala, je pravda, že kdybych se uměla učit a měla ambice tak už ted to táhnu na bakaláře a neskončim jako sekretářka, co se snaží podruhý (a pravděpodobně marně) dostat na prestižní školu, kam jsou těžký požadavky na přijetí. Ale hlavně se to píše pro klid maturantů, vážně je to fraška a jde spíš o to, jak se lidé zapíšou v průběhu 4 předchozích let a zda nezkolabují stresem u zkoušek (jako se stalo jedné slečně z vyššího ročníku, která byla premiantkou třídy, ale u maturity zkolabovala). Je sice nefér, že jsem z odbornýho předmětu cestovní ruch dostala za jedna, ač jsem po zkoušce musela na vzduch a cigaretu se slzama v očích, že jsem to neudělala (ale na druhou stranu, blok otázek na půl hodiny je příliš dlouhá doba a čtvrthodinovky proti tomu utekli jako prd), ale nestydím se za svůj projev u maturity, celkem jsem mluvila plynule a češtinu jsem zvládla skvěle i bez pomoci a "nadržování", na maturitu z angličtiny jsem se dokonce těšila, jak dostanu po 4 letech prostor mluvit, protože přecejen gympl je gympl a když přejde člověk z gymplu na soš tak má trošku lepší jazykovou vybavenost než většina třídy a nedostane příliš prostoru se vyjádřit. Bohužel jsem si ani při té maturitě moc nepokecala, protože jediná otázka, kterou jsem nechtěla, byla Kanada- nevím proč, přišlo mi, že k ní není moc co říct a prý jsem mohla být ještě ráda, že mi dala třídní za 2, že už se to schylovalo ke trojce. Na druhou stranu, když si vemu, že jakákoliv jiná otázka by mi sedla a zaručila mi za 1, a angličtina byl předmět, kterýho jsem se nejmín bála a byla jsem si nejjistější tak mě to trošku mrzí, že nakonec je to jedinej předmět, ze kterýho mám 2
|
|
A můžem za to snad my, že už se nedělají přijímačky? Taky nám ve škole nadávají, že dneska tam vezmou každého. Ale jim nedocvakne, že si to způsobili sami.
|
fun1k |
|
|
Kikiwhite, to s tou maturitou za 10 jsem psal ja :) no reknu ti to tahle - ja urcite genialni nejsem, proste jsem mel 3 tydny pred svatakem strevni chripku a naladu na uceni jsem fakt nemel :) a o svataku jsem vedel ze se nic nenaucim tak jsem si jen cetl Dekameron. Ale vedel jsem ze to dam... Veril jsem si... a to je mnohdy vic, nez znalosti :) sam bych mohl uvest nejake priklady, jak nejvetsi sprtka od nas stresovala a dala to az na podruhe a ja, nejvetsi pohodar na to sral a dal si to za 10 :)
|
|
Jen jedno: pochybuji, že státní maturita nějak pozvedne úroveň. A jinak na maturu jsem se učila. Ale opravdu jsem dřela jen ty předměty, o kterých jsem si myslela, že je zužitkuji na VŠ. Např. češtinu jsem neřešila, jelikož jako jedna z mála, která měla povinnou četbu delší než dvě A4 jsem tušila, že stejně u ústní maturity z češtiny budu mluvit jen o knihách. A taky to tak bylo.
|
|
|