Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.497450, vloženo 05.01.2011 16:53:14 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Co znamená OKECAT něco při zkoušce?
Vím, že se to často používá a mnoho lidí se tím i tak jakoby chlubí : "já to mám dobrý, já umím většinu věcí okecat, takže se ani nemusím tak učit".

Já teda nevím, ale podle mě "okecat" znamená to, že když něco moc neumím, mluvím tak nějak okolo, vyhýbám se záludnostem onoho tématu a hlavně se vyhýbám "jádru problému" neb ho neumím...je to tak nějak? Podle mě ano.

Ale proč to píšu - přijde mi, že studenti ono okecávání příliš přeceňují - z pohledu učitele lze okamžitě velice jasně poznat, že dotyčný látku neumí a jen se snaží něco okolo "okecávat", chcete-li "plkat":-). Pro mě jako pro vyučujícího je to podobné, jako by látku neuměl, nebo uměl ne příliš dostatečně. Okecávání, pokud je definováno tak, jak jsem já napsala, je prostě hrozně průhledné..to je můj dojem. Myslím si, že na kvalitní škole by tím zkoušený neměl nikoho oblafnout a už vůbec ne oslnit.
A když někdo "okecává" to, co umí (někdy lidi myslím "okecáváním" to, že jsou prostě ukecaní a řeknou toho hodně o tématu:-) ), není to okecávání, ale je to normální prodávání svých vědomostí. Je pravdou, že někdo je ukecaný a umí své vědomosti prodat lépe než ten druhý a má proto určitou výhodu, ale nemyslím si, že by ukecanost mohla někdy nějak výrazně pomoci při absenci vědomostí. Alespoň na kvalitní škole ne. (teď mě ukamenujte:-) )

Já sama o sobě mohu určitě říct, že umím mluvit, mohla bych tedy i dobře okecávat, ale má dojem, že mi nějaké plácání okolo tématu (a určitě jsem to v životě víckrát použila) nikdy např. na střední škole při zkoušení nepomohlo:-)

Pamatuji si např., jak jsem si při maturitě z dějepisu vytáhla otázku, kterou jsem uměl jen povrchně, okecávala jsem jak se dalo, snažila se uhnout z ní k etapě, která byla v předchozí otázce (a kterou jsem uměla), ale nepomohlo mi to, učitel okecávání neocenil a stále mě směřoval na to, na co jsem měla skutečně odpovídat. Dostala jsem nakonec trojku z milosti a zkazilo mi to maturitní vyznamenání.

Co vy - pomohlo vám někdy něco okecat nebo si myslíte, že s tím okecáváním se lidi spíš jen tak chlubí, že mají dar řeči, jak jsou vychytralí, jak na něco vyzráli apod...? já myslím, že na tom něco bude:-). Nic ve zlém:-)
 kikiwhite Žena35 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
06.01.2011 11:08:03
ano jde... to jsem si u matury vytáhla literaturu doby husitské a půl určené doby jsem mluvila o té době, odpustcích a tak (prostě o všem, co bylo ve filmu Jan Hus) K literatuře jsem se skoro nedostala, mluvnice byla triviální, tak mi dali za 2 :-))
A co se týče němčiny, tak to šlo úplně.. tam jsem mohla mluvit o čemkoli a použít jen slova, co jsem znala, navíc jsem měla téma Tagesablauf a kdo asi ví, co přes den dělám ve skutečnosti? :-))
Samozřejmě že to nejde vždy, ale často ano
Smajlík  Touha je zázrak Žena20 Kategorie
06.01.2011 10:40:20
okecávat neumim, když vim tak vim, když nevim, nevim, ale je fakt že je to pro mě nevýhoda, souvisí to s tím že když mě někdo zkouší tak jsem hodně nesebejistá a mnohdy neprodám ani to co vim a lidi kteří toho vědí polovinu než já, tak vyjdou lépe...
jinak záleží na vyučujícím, setkala jsem se hlavně na vysoké s tím, že nějaké okecávání od tématu striktně utnou a když to přímo nevíte, tak to hned zjistí...jinak takový okecávání, kdy i když pořádně nevíte ale zkoušíte, dostáváte se k jádru s pomocí učitele, to je dobrý, protože zapojujete mozek, ale zase, myslim, že tohle zdaleka u všeho nejde (možná na střední), hodně věcí se prostě na místě vymyslet nedá aniž byste se na to nepodívali...
takže myslim že hlavně na té střední škole bylo okecávání klíčové, tam se to často dalo vymyslet u zkoušky, učitel napověděl a bylo, nebo se někdy i sami nechali nasměrovat..akorát k tomu musí být člověk sebevědomí nebo se tak aspoň tvářit a nemlčet, ta nejistota se hrozně pozná, bohužel jak už říkám pro mě byly zkoušky takové, že jsem spíš z toho stresu vypla než zapla no...
 elennn
06.01.2011 00:26:37
Pomohlo mě to při zkouškách mnohokrát - snažil jsem se nabudit množstvím nejrůznějších informací těsně kolem dojem, že problematice rozumím :-)
Ale je i fakt, že někteří učitelé jsou na to alergičtí a striktně vyjadřují přesnou, konkrétní odpověď. Mé osobní "skóre" je však ve prospěch "okecávání".
 Charles Muž49 Kategorie
05.01.2011 23:26:19
Já při zkouškách na VŠ používal někdy opačnou taktiku. Mluvil jsem k věci a i když jsem s otázkou neměl problém, zmínil jsem se jakoby náhodou o něčem s tím vzdáleně souvisejícím a honem jsem od toho "utekl". Přitom jsem to perfektně znal. Většina profesorů mi na tenhle trik skočila a další otázka směřovala tam, kam jsem chtěl já...
Smajlík  Researcher Muž81 Kategorie
05.01.2011 23:00:09
Ve skole jsem to neresil. Ja vic okecavam slecny a vzdy to vyjde. :-)
 Prándur Muž23 Kategorie
05.01.2011 22:20:34
No okecávání není pro toho, komu jde o dobrou známku, ale pro toho, kdo chce trojku z milosti. Tj.. nic moc neumím prodám i to co nevím, tvářím se sebejistě, snažím se odpovědět na každou otázku alespoň nějak, dávám najevo snažení a tu trojku z milosti dostanu.

Samozřejmě, že pokud chci dobrou známku, tak okecávej jak chceš, ale když nevíš, tak nevíš.
 Jusik Žena26 Kategorie
05.01.2011 21:33:15
Umění "okecat něco" není v mém pojetí o vaření z vody, ale spíše z minima v mé hlavě vytěžit maximum a zapůsobit dojmem, že tomu skvěle rozumím a jsem naprosto dokonalá :-D To znamená hlavně nezůstat mlčet, ale logicky se dopracovat ke správné odpovědi, dávat věci do souvislostí, srovnávat...A to by podle mě mělo být (a myslím, že i je- alespoň u nás) ceněno víc, než se tupě něco nabiflovat a potom u zkoušky pálit jako ze samopalu. Důležitější je umět učivo aplikovat a rozvést ho, což se daří právě tím "okecáváním".
Smajlík  katvelon Žena25 Kategorie
05.01.2011 21:25:16
Okecávání je fajn, když to člověk umí. Mě tato moje schopnost zachránila u maturity. Takže okecávání mi celkem jde. Když se člověk malinko vzdálí od tématu a pak se k němu oklikou vrátí zase zpět je to fajn. Důležité je neustále mluvit a mluvit.
Smajlík  nonemka Žena33 Kategorie
05.01.2011 21:00:38
není okecávání jako okecávání. Je to každopádně vyhýbání se jádru problému o kterém toho dotyčný moc neví. Ale jde o to jak daleko od problematiky člověk tím okecáváním dojde. Někdy je to průhledný a trapný někdy je to výhra. Já například u maturity okecávala takovým způsobem že jsem o té otázce věděla spoustu věcí - nejnovější výzkumy, spoustu zajímavostí atd. ale moc jsem neuměla to co bylo v učebnici - některé latinské názvy a taxonomické zařazení v latině - ale oslnila jsem je těmi různými zajímavostmi a výzkumy o kterých jsem se dozvěděla mimo studium ve škole - bylo to pro ně samotné něco nového a bylo to pro ně zajímavé a opravdu to ocenili - to, že jsem neuměla to jádro jim neuniklo, ale přišlo jim to po mém výstupu jako malý nedostatek, bez okecávání bych si maturitu zopakovala v září.
 python Žena27 Kategorie
05.01.2011 20:54:05
No slyšela jsem okecávání jedné slečny na maturitě ze zeměpisu a spíš se mi z toho chtělo zvracet, mluvení o tom, že Sahara je největší poušť a je na jižní polokouli a v Africe a to bylo asi tak vše a dostat za to za jedna... to bych se teda fakt styděla. Já jsem naopak schopná všechny relevantní skutečnosti velmi stručně shrnout, což se mi na vysoký naštěstí jen vyplácí, tam beztak nenechávají nikoho nic okecávat, obvykle to je jen hromada konkrétních šťourajících otázek. A jo je to poznat a učitelé, kteří toho člověka nechaj, bych nakopala :D.
 BlackRainbow Žena24 Kategorie
05.01.2011 20:50:58
Jednou si jeden spoluzak vytahl otazku z dejepisu: Filip Makedonsky- nacez se dostal k tomu, ze Makedonie sousedi myslim ze s Reckem a postupne vyjmenoval snad vsechny geograficke udaje Recka:D Dostal za 2, ale tohle je extrém.
Smajlík  Steven Tyler Muž26 Kategorie
05.01.2011 20:40:24
Záleží, jak to kdo chápe. Já umím okecávat v tom smyslu, že když umím nějaké téma, dokážu ho rozvinout do košatých vět, aniž bych utekla od zadání. Uhýbat od tématu a vymýšlet si blbosti tzv. vařit z vody na neznalostech moc neumím. Když látku dostatečně neumím, většinou mě to dost znejistí, takže takové to okecávání v tom smyslu, že odbočuješ od zadání je pak u mě průhledné a většinou neprojde, protože se zadrhnu nebo mě stopne zkoušející. Pamatuji si na jednu z nejtěžších zkoušek,kde jsem téma uměla, ale učitel se ptal na takové detaily, o kterých jsem neměla páru, pořád do něčeho šťoural. Snažila jsem se vždy nějak odbočit k tomu hlavnímu, co jsem uměla, ale on mě stejně nenechal a rejpal do mě tak dlouho, až ze mě vymáčknul žádoucí informace. Kupodivu mi pak dal jedničku, že mám dobré znalosti, a že doplňujícím otázkami jen zkoušel, jestli nevím ještě něco navíc. Odešla jsem odtamtud ale totálně vyřízená, neměla jsem z tohohle "okecávání" vůbec dobrý pocit. Takže okecávání ve smyslu rozvinout vědomosti do košatých vět schvaluji, okecávání ve smyslu odbočování od hlavního tématu podle mě není moc dobrá strategie a kvalitní pedagog se tím nenechá oblafnout.
 jájsemnegeniální
05.01.2011 19:22:47
Taky nechápu, proč to smažeš a pak napíšeš znovu, no nic.

Já okecávala skoro všechno-od fyziky po literaturu. Samozřejmě učitel nesmí poznat, že zrovna tu látku moc neovládám-nesměla jsem dlouho přemýšlet, začít koktat nebo se nějak blbě tvářit. Prostě jsem odněkud začala (jako že se chci dostat k tématu), odvedla jeho pozornost a skončila tam, kde jsem chtěla:) Samozřejmě se to někdy nepodaří, ale ve většině případů to vyšlo:) Uplatnila jsem to i u maturity.
 TeorieRelativity Žena99 Kategorie
05.01.2011 19:07:49
to znamená vylhat se z vlastní nevědomosti a odcházet s FUCK YEA. pózou
Smajlík  Jizz in my pants
05.01.2011 18:21:50
Když vezmu v potaz jen společenské obory, tak tam je okecávání jednou z nejdůležitějších dovedností, které se tam lze naučit. Komunikační schopnosti společně s inteligencí v dnešní době velmi rozsáhlých a ihned snadno dostupných informací jsou to nejdůležitější.
Takže samozřejmě vše okecávám, seč můžu.
 soukmenovec Muž29 Kategorie
05.01.2011 17:29:22
No, já jsem jednou v rámci okecávání vymyslela zbrusu nového prokletého básníka i s životopisem a dílem. A prošlo mi to.
 *Loreena* Žena45 Kategorie
05.01.2011 17:13:06
Neumím okecávat a nikdy jsem se o tom nepokoušela, umím se ale "prokecat" k jádru:-). Zpravidla se mi u zkoušky stává, že z 20 otázek, když jich umím 19, vytáhnu tu dvacátou, tak v takovou chvíli se snažím nezpanikařit, nemlčet, neříct prostě "nevím", ale většinou položím dvě tři doplňující upřesňující otázky, získávám trochu času, mozek mi v tu chvíli šrotuje hroznou rychlostí, a pak prostě nahlas formuluju myšlenky, dedukce atd., "To bude zřejmě tak, že... " A kupodivu většinou přemýšlím "správným směrem" a zadaří se:-). Nikterak nezastírám, že to vymýšlím v ten moment, přesto s tím ti dotyční zkoušející bývají spokojeni:-).
 mmááákk Žena22 Kategorie
05.01.2011 17:11:07
Já okecávám skoro vždycky a i když tomu nerozmím, tak to působí dojmem, že tomu dokonale rozumím. Na naší škole se učíme takový kecy, že okecávání je tu asi to hlavní, co musíš umět :). Zejtra mám zkoušku a stále nic neumím, takže to zase bude jen a jen o okecávání.

(PS: proč to mažeš a znova zakládáš? máš štěstí, že mi to zůstalo v prohlížeči, prtoože jinak bych to znova nepsal :).
Smajlík  RVL-X Muž29 Kategorie
05.01.2011 17:05:55
No, tak já třeba okecávam tak, že si to prostě vymyslim.. Když něco nevim, tak si to domejšlim podle toho, jak by to podle mě mělo bejt a ono to taky většinou jde :)
Potom vždycky říkam jenom to, co vim, snažim se to co nejvíc natáhnout a říct to co nejvíc slovy, aby to vypadalo, že jsem se tomu fakt věnoval a vim o čem mluvim, tomu, o čem toho vim míň, se vyhejbam a čekam, až se na to nějak konkrétně zeptá, protože tam se dá zase něco vymyslet, používam taky to, co si zrovna vzpomenu z jiných otázek a tak :)
 xZdenish Muž27 Kategorie
05.01.2011 16:58:58
Ja myslim, ze je to "okecavani" taky o tom, ze treba vis neco o tom zkousenem tematu, ale pak vis jeste hodne veci, na ktere se te vyucujici vlastne neptal, neni to zadne krouzeni okolo horke kase, spis kvanta informaci, ktere kdyz umis podat, tak nakonec s tim malem co vispusobis docela inteligentne :) Je to i o tom, ze mluvis o velice podobnem tematu, ktere ale ten ucitel treba vuebc nezna, takze te nemuze opravit, ale ani nesouhlasit...
 pawel



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

HIT Týdne: 3 za 2