Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Souhlasím. U nás na obchodce byla matura hodně těžká a s podobným přístupem jáko na tvé škole jsem se setkala vícekrát na různých školách. Bohužel to tak opravdu je. Státní maturity rozhodně ANO, ale měli by se na ně připravovat žáci už od prváku a ne do nich hodit rovnou první čtvrťáky, kteří s tím nepočítali od začátku studia a učitelé je na to ani nepřipravili.
|
|
Nenapsala bych to líp. Učím češtinu na SŠ a maximálně souhlasím s tím, že má-li se vrátit maturitě nějaká váha, tak prostě nemůže odmaturovat každý, kdo přes čtyřky a reparáty proleze do čtvrťáku. A taky jsem ráda, že se začal klást důraz na sloh, protože za to, co jsou dnes někteří studenti těsně před maturitou schopni napsat, by se za mě (a není to zas až tak dávno) styděl žák 5. třídy ZŠ. Nemají slovní zásobu, nejsou schopni vytvořit větu delší než 5 slov (na souvětí můžu zapomenout úplně, protože když už se o něj někdo pokusí, obvykle vyšine z větné vazby), napsat víc jak 150 slov je taky problém... Pravopis? Někdy mám pocit, že o něm v životě neslyšeli. Nepíšou čárky už ani před takovými spojkami jako je aby, protože, který, že..., shoda podmětu s přísudkem pro ně neexistuje, napsat místo nějaký ňáký nebo který kterej do slohové práce pro ně vůbec není problém... Členění do odstavců? Ani nevědí, co to odstavec je. A takhle bych mohla pokračovat na další desítky řádků :-( U ústní mají mluvit o knížkách, které v životě nečetli. Někteří se možná aspoň podívají na film, ale filmové adaptace nikdy nekopírují knížku dokonale. Z mých současných studentů má reálnou šanci odmaturovat tak 1/10. No, mají ještě celý třeťák a čtvrťák, pak mám taky pár prváků. Ale...
|
|
Dělám ve stejném oboru jako ty a můj názor je, že forma, způsob a název maturitní zkoušky neřeší problém snižující se kvality výstupu některých SŠ. Zásadní problém je v až příliš velké nabídce SŠ, stejně jako VŠ. Běžně se ke studiu oborů s maturitou přijímají děti, které již na ZŠ měly na vysvědčení několik čtyřek. Jelikož o bytí a nebytí školy a pracovních míst učitelů rozhodují počty žáků, je praxe taková jaká je. Nedělám si iluze, že by nový systém přinesl změnu. Ani stát si nemůže dovolit připustit, že nechává za své peníze konat práci, která nepřinese kýžený efekt, kterým je maturitní vysvědčení u vysokého procenta obyvatel, abychom "dorovnali" nevím koho v evropské unii. Takže můžeme vybrat, kvantita nebo kvalita. Pokud by stát vybíral kvalitu, stačí tvrdě omezit počet míst na studijních oborech SŠ, včetně gymnázií. Tedy dejme tomu 15% populace v ročníku na gymnázia, 20% na střední odborné školy(průmyslovky, zdravotní, obchodní akademie atd), 50% tříleté učební obory a 15% by prostě zůstalo na základním vzdělání. Toto by také přineslo motivaci do případných přijmaček nebo výstupních testů ze závěrečného ročníku ZŠ. Rovněž by žák SŠ nebo SOU měl platit za opakovaný ročník a výhody pro studenty by místo ve 26 letech měly končit na úrovni věku ukončení středoškolského studia. Systém bych doplnil možností večerního studia, ovšem v omezené míře a za peníze. Ovšem tot je politicky neprůchodné. I z toho důvodu, že by vzrostla statistika nezaměstnanosti
|
|
Alfard - o tom vyhazování už tu řeč byla...škola si to prostě nemůže dovolit vyhazovat dle libosti, potřebje studenty, tj. peníze. Souhlas stím, že hodnocení podle jedné otázky není ideální, nicméně třeba v AJ vdíš na jakékoliv otázce, že ten člověk je úplně mimo, tam to nevadí...když naopak AJ aspoň trochu umí, může si vytáhnout, co chce a vždycky tam něco žblebtne.. Otázky také mají často několik částí, takže aspoň v některé se chytit může.. Jinak ta neobjektivita platí i naopak - může mít i na otázky - student třeba neumí tařka nic, jen např. na dvě otázky mrknul - a ty si zrovna vytáhne..ono je to dvousečné..ale zase jak to udělat jinak v té ústní části? Zrovna tento aspekt tedy státní maturita objektivizuje - mnoho (z čj) z různých okruhů.. Jufonka - ano, ta forma mě taky dohání skoro k šlenství..a to jsi nedělala navíc ty kurzy co my...fakt vopruz..teď si ještě dodělávám zadavatele a hodnititele pro žáky s postižením a opět mi přijde, že si z nás dělají prdel..pamatovat si přesně druhy asistentů, co který smí a nesmí, druhy postižení, různé podksupiny apod..je tam toho šíleně hodně a při tom to využije jen mizivé procento škol, max. nějaké ty specializované a ty si stejně ty body, které budou potřebovat, přečtou přímo při mturitě, tak prpoč se to probůh musí učit všichni nazpaměť?? Ať mi nikdo neříká, že se to bývalo nedalo udělat nějakou tak o 80% jednodušší formou, než ta překombinovaná hrůza, jako je teď..:-//
|
|
Já jsem taky pro státní maturity, ale v jiný formě, než se připravujou teď...
|
|
Vice mene s Tebou souhlasim. Uroven skol rapidne klesa a slozita maturita by asi uroven trochu zvedla. Jen bych osobne dodal, ze maturita by mela odraet chovani studenta v prubehu roku, co kdyz ma zrovn smulu na spatnou otaaazku a jinak umi.. Takze mel letet uz v prubehu roku nebo i drivejsich rocniku, kdyz na uceni dlabe. Ale vsechno, co povede ke zlepseni kvality stredoskolaku (i vysokoskalaku) pochopitelne vitam. A snad to odradi ty, co na skolu vylozene nemaji (nemyslim financne).
|
|
kikiwhite: "to nelze, zadavatelé jsou vždy z jiných předmětů" To jsem nevěděl, OK. Bude tam ale nějaký nezávislý dozorčí orgán, který např. pohlídá, aby učitelé nepřebíhali ze třídy do třídy nebo aby učitelé ve třídách netolerovali žákům taháky či vzájemné opisování? Samozřejmě, bude to stížené, ale jisté cesty by se daly najít - zde však jde již jen o mé spekulace, netuším totiž, jak to má vypadat v praxi. "půjdou na obor, byť i učňovský, na který stačí a nebudou se všichni i třeba s pěti čtyřkami cpát na střední školu. Ozdraví to střední školství obecně. " Zda ozdraví, toť otázka. Konkrétně v našem cca. 30tisícovém městě přijímají střední školy (mezi nimi i gympl, což je dost tristní) 95 % - 100 % uchazečů. Holt je nedostatek mladejch. V případě, že by zde byl "strašák" státní maturity, znamenalo by to ve finále méně uchazečů, tedy i méně studentů, tedy i méně státních peněz pro školy, což by vedlo k jejich zhoršující se kvalitě. A u škol, které přijímají třeba 20 % uchazečů, se nezmění nic. Ti "hloupější", kteří by si v případě státních maturit podali rovnou přihlášku na učňák, ti by se na takovou střední školu, kde berou jen menšinu uchazečů, stejně nedostali. Čili pro střední školu, která přijímá většinu nebo rovnou všechny uchazeče, bude v případě státních maturit situace horší a pro školu, která bere jen určité malé procento uchazečů, se nezmění nic. Ze státních maturit mám rozporuplné pocity. Jsem pro ně z přesně stejných důvodů, jako jsi popsala ty. To "proti", které jsem popsal výše, však není ani tak záležitostí primárně státních maturit, jako spíše financování středních škol. A druhak také příliš nevěřím, že se u nás podaří vytvořit takový soubor otázek a odpovědí, z nichž žádná nebude chybná nebo aspoň nejednoznačná. Pro studenty, kteří by totiž byli "na hraně" absolvování/neabsolvování, by takové nedokonalé testy totiž mohly mít fatální následky.
|
|
Atratus - souhlasím s tebou, že to, že je škola defakto nemůže vyhodit, i když by měla, skutečně JE problém..a ano, je to vlastně vůči nim i trochu nefér... A to s tím razením - to nelze, zadavatelé jsou vždy z jiných předmětů a těžko například já někomu poradím matiku, stejně jako matematik někomu těžko poradí s angličtinou, např. s poslechem..je to právě vymyšlené tak, aby se nemohlo radit a nebo to bylo co nejvíce ztíženo..
|
|
kikiwhite: "Mnoho lidí sice opravdu "proleze" do čtvrťáku, ale ono prolezení si vůbec nezaslouží. A víš proč hlavně proleze? Aby škola neztrácela studenty " To je právě ten zásadní problém. Jak moc je "fér" vůči (hloupým/líným/s poruchami učení:-)) studentům, nechat je 4 roky prolízat, čili v podstatě nechat je ty 4 roky zabít a pak je de facto potopit na maturitě? Škola by měla mnohem dříve, než až u maturity, poskytnout studentovi možnost sebereflexe, aby si uvědomil, že "na tuto školu nemám", tak může zavčas přestoupit, nebo být vyhozen, ideálně již v prvním roce studia. Avšak chápu, že tohle je problém neřešitelný. Co se týče státních maturit, ty mohou být opravovány centrálně, avšak vypracovávány budou pod dohledem učitele, který může těm "hloupějším" (v září) něco poradit. A tak to taky bude dozajista probíhat.
|
|
kikiwhite: No to je přesně to co jsem chtěla říct - není to o počtu hodin ale o tom jak se tomu věnují doma. A ano naučili se to všichni, včetně dislektiků a disgrafiků. Sice se mi snažili nabulíkovat že to za dva dny nestihnou ani přečíst ale nakonec se zjistilo že se to umí i naučit. A pamatovali si to půl roku - ze slovíček jsem je zkoušela každou hodinu celé pololetí. A co jsem udělala že se to naučili? No na první hodině jsem jim vynadala že se vůbec neučí, a jak si to jako představujou, seznámila jsem je s novým režimem, s hodnocením, zkoušením, řekla jsem jim jak se učit slovíčka a nahnala jsem jim takový strach že pár holek se tam málem rozplakalo, frajerům spadnul hřebínek a nikdo si nedovolil se tu A4 nenaučit. Známky nebyly samé jedničky, kdepak! Nic takového netvrdím! Hlavně co se týče dalších testů. Kolikrát to byla taková katastrofa že jsem museli dát další hodinu opravný test. Podstatné ale bylo to že ti co dostali trojku uměli 41% - 50% látky a to není vůbec málo. Já vím že je to mimo metodiku učení jakou jste se učili a taky si myslím že to nelze aplikovat na nic jinéh než na výuku jazyků ale mně se to osvědčilo. Děti potřebují drill a nesmí se jim dát oddechu jinak na to začnou kvajzat a hlavně při pomalejším tempu zapomínají a pak už nechápou souvislosti. Vím o čem mluvím, protože učím několik dětí ze základních škol x let protože ve škole se neučí prakticky nic a to co se učí to nechápou protože za dva měsíce nicnedělání světe div se všechno zapomněli.
|
|
bobr se raduje - no jak koukám, ty to víš taky:-)
|
|
python - ano, výuka nemá správné tempo, to máš pravdu..ale když na to někdo kašlat chce, tak na to kašle, to mi věř...já tam mám pár lidí, kteří pracují, ale je ich málo...ostatním stačí tak nějak prolézt a to je ten problém..ale s jejich ambicemi já nic neudělám:-(
|
|
A jiste. Kazdej chytrej vi, jak by to "melo" chodit. Nic nenormalniho v cechach.
|
bobr se raduje |
|
|
python - proč se teď bavíme o metodice výuky? O učení jazyka poch. něco vím učím již si 15 let, kromě toho jsem to vystudovala a metodiku jsme měli na škole jako jeden z méně předmětů :-) dost kvalitní. Nemůžeš argumentovat tím, co jste probrali - probrat a umět je OHROMNÝ rozdíl..a to já poch. nemohu posoudit, jak tu látku uměli a nemůžu brát úplně vážně, co mi o tom napíšeš ty...je jasné, že napíšeš, že uměli:-) A promiň, neveřím, že když jsi dala dětem na ZŠ A4 slovíček naučit se domů, že je za prvé úplnně všichni a všechny uměli - vím, jak to na ZŠ vypadá a jaký je tam materiál (to se ti učili A4 slovíček i pětkařía propadlíci??, jestli ano, tak jsi geniální) a za druhé, že si je pamatovali delší dobu - to je totiž neproveditelné (mám to mnohokrát vyzkoušené - taky se mi studenti učili kvanta slovíček)..seznam slovíček bez kontextu se učí velice velice špatně a když, zůstanej jen v krátkodobé paměti..důležité je slovní zsobu procvičovat, zasazovat do vět, apod...z té A4 bez procvičení či kontextu jim mohlo ulpět tak 20% na delší dobu...možná trochu víc, jednalo-li se o lehká a zábavná slovíčka - zvířata, jídlo apod..ta se učí dobře.. To, jak jsi psala o tom učení, to vypadá, že jsi objevila nějakou novou zázračnou metodu, kterou ještě nikdo nikdy neobjevil, neboť jak vidím, co se chodí ze ZŠ - neumějí naprosto nic - tak ty učitelky to ještě asi neobjevily...tohle píšu poch. s úsměvem...to, jak tu AJ od tebe umí, bych mohla posoudit jedině tak, že bych je po tobě dostala do ruky..ale třeba ti křivdím, třeba jsi fakt talent na učení, může být..proč ne? Máme 3 hodiny týdně..ale když na to někdoi chce kašlat, tak na to prostě kašle a můžeš se třeba usnažiit a rozkrájet:-)
|
|
kikiwhite: ad Angel rebelde - jenze ono to tak v praxi vlastne skoro je. Nechapu, jak muzes jako priklad vytahnout matiku. Vzdyt to je obycejny ad absurdum. To je jeden z mala predmetu, kde musis namahat mozek a logiku. Inteligence ti pri maturite pomuze. Jenze se mohou vyskytnout nektere problemy (psychicke, klidne i rozvod rodicu) a tu skolu jen tak nedas. A matika na mature zrovna neni nejaka velka zkouska inteligence. To mi jeste chvili povidej... Trochu mi pripadne, ze si to predstavujes jak hurvinek valku, zatimco skutek... ne, nebylo to autem. Jen to, ze ti fouka do nosu :P
|
bobr se raduje |
|
|
A to je přesně ono, jednou pro, pak zas proti, pak zase pro... Je vidět, že ani páni učitelé nevědí, co chtějí. A fraška to bude stopro, to se spolehněte.
|
|
Angel rebelde - "Nejdřív jsem se vyučila prodavačkou, pak si udělala maturitu. Nadřela jsem se a stejně mi pak museli dát 4 z němčiny. Podle tebe jsem blbec a maturitu si nezasloužím? " Počkej, neblázni, to si opravdu myslíš, že KAŽDÝ, kdo se svědomitě učí má autoamticky právo na to dostat maturitu? Proč by měl mít? Když se učí, ale stále mu to nepomáhá a látku nechápe a neovládá, tak zkrátka maturitu mít NEMUSÍ, to není žádné tvé občanské právo mít maturitu. Od toho jsou tu RŮZNÉ školy - težší a lehčí, aby se uplatnili lidé s různým intelektem..nemá-li někdo na maturitu intelektově, nemůže ji mít, to se nedá nic dělat..od čeho by pak maturita byla? To by se pak ani nemusela dělat..maturita a střední školy, jakožto i vysoké školy, by měly aspoň trochu odlišit schopnosti lidí, od toho tu ten systém je, sakra.. Jak jsem již řekla, mít maturitu není přece tvé právo a jen proto, že se učíš? To by bylo skvělý, kdyby tohle platilo:-) Tak například, já nejsem žádný super mozek na matiku - ale šla bych na matfyz, učila bych se jak blázen, poch. by mi to nepomohlo, neboť bych očividně na tuto VŠ neměla, ale prohlašovala bych, že mám právo obstát u státnic, neboť jsem studium neflákala, ale příkladně se učila... no to snad ne:-). Tvrdíš vlastně, že každý, ať má třeba iq 40 a vychodil třeba zvláštní školu (nemluvím teď o tobe) má právo dostat maturitu, protože se snaží a pilně učí? Tak to potom ty maturity rovnou úplně zrušme, s tím co ty tvrdíš, by neměly vůbec žádnou vypovídající hodnotu.. Pokud jde o tebe - je skvělé, že ses učila, ale to nemusí vždy stačit (říkám, nevím, jak to bylo konkrétně u tebe, třeba jsi to uměla slušně, ale nemůžeš mi tady tvrdit, že každý, kdo se JEN učí má jasné a nezadatelné právo na maturitu..tak to prostě není..
|
|
kikiwhite: Ty říkáš že máte málo hodin angličtiny. Kolik hodin máte týdně? Já učila na základní škole jedno pololetí - měla jsem tři hodiny týdně a naučili se přítomný prostý a průběhový čas, minulý prostý a průběhový čas, předpřítomný čas a budoucnost s going to, will a přítomným průběhovým. Látku kterou jsme měli zvládnout za to pololetí jsme zvládli za jeden měsíc. A jak je to možný? Dokopala jsem je k samostudiu. Spoustu věcí se naučili sami doma a A4 slovíček kterou se ostatní třídy učili celý měsíc oni uměli na další hodinu. Stejně učitel je na nic když se na to doma ani nepodívají - v tom já vidím problém. Učitel má podle mě vysvětlit gramatiku a dát domů na procvičování cvičení, ty pak zkontrolovat, pak dát test, společně ho opravit, dávat jim články na čtení, slovíčka, cvičení, dávat jim testy aby viděl jak se zlepšují a nutil je se tím pořád zabývat. Když mají nějaké základy gramatiky a slovní zásobu pak se můžou dělat poslechy a konverzační cvičení. Já si nemyslím že je problém v nedostatku hodin, ale v tom, že ta výuka nemá to správné tempo a že se na to doma ani nepodívají.
|
|
Když se ty maturity pořádně udělají, tak proč ne..
|
|
Měla jsem a stále mám za to, že maturitní zkouška by skutečně měla prověřit alespoň minimální znalosti, píli či alespoň průměrnou inteligenci toho, kdo jí skládá. Přece ji proboha nemůže mít úplně každý, kdo tak nějak vychodí, či vysedí střední školu, prolézá s odřenýma ušima, iq má o dost níže než je průměr a na školu očividně naprosto kašle. Tak v tomhle s tebou nesouhlasím, ne každý kdo má 4 a má nižší IQ je flákač a prdí na studium. Já jsem například měla co dělat abych vůbec maturu dala a to jsem se učila skoro nepřetržitě. IQ mám nižší, je pravda, že mi dlouho trvá pochopit látku (matika) ale prostě jsem makala. Beru léky které výrazně ovlivnují mé soustředění. Nejdřív jsem se vyučila prodavačkou, pak si udělala maturitu. Nadřela jsem se a stejně mi pak museli dát 4 z němčiny. Podle tebe jsem blbec a maturitu si nezasloužím? No jen dobře že jsem nematurovala s tebou, to bych pak podle tebe tu maturu nikdy neměla. Na druhou stranu ale souhlasím s tím, že hodnocení studentů u maturity stylem dáme mu 4 at vypadne a nemáme ho tu pak znova je nefér vůči těm, co prostě makají a nerví se jen prostě mají smůlu. Já jsem třeba měla z NJ u maturity 4 - blbá otázka reálie mi nikdy nesedly. Vědělo se o mě že jsme celé studium makala, tak mi prostě tu 4 dali. Pak tam byla spolužačka, co se celé studium flákala, na učení před maturou se jak sama ráda prohlašovala vyprdla, skoro nic jim tam neřkela, tak jí němčinářka napsala 5 a naše milá třídní tu kuli prostě škrtla a opravila na 4! Taky mě to mrzelo, já se celé dva roky dřela abych ve finále byla ohodnocena stejně jako někdo, kdo nedělal nic.
|
|
ilustrace - "prostě mi jde jen a jen o to, aby měli všichni stejný šance ve společných maturitních předmětech. Stejnej počet hodin, stejný množství probíraný látky. Pak ať si udělají klidně státní maturity." Ano, tak s tím pochopitelně souhlasím, to je jasné..ale nevím, zda-li je to prosaditelné - oni už takhle mají povinnost mít mnoho pí...ovin okolo a nestíhají se skoro ty odborné předměty - což je účel té průmky..už takhle mají i desátou hodinu, což je dost děs.. Ale na druhé starně je zase fakt, že např. místo občanky by mohli mít tu češtinu nebo angličtinu.. stejně tu občanku nebere nikdo moc vážně..dokonce naše IT má i dějepis:-) Sice je to hezké je vzdělávat obecně ve všem, ale ty hodiny AJ chybí.. Jinak věřím, že jsou i průmky, které jsou náročné (a je to skvělé, že takové jsou), ale v dnešní době je jich určitě menšina:-(...o mně si, když jsem odcházela z gymplu, šuškali, že jdu učit defacto na "učňák"...což je zase přehnané, ale je z toho vidět, jak jsou brány dnešní průmky:-(
|
|
kikiwhite: Ano, máš pravdu. Škola z něčeho žít musí a proto se to tak nedělá. Čim víc studentů, tím líp pro školu. Ale něco podobného se dá napsat i o maturitě. Pokud by ji plno lidí neudělalo, tak se to hned rozkřikne a problém by byl na světě. O školu by začal být menší zájem než dříve. Je to tedy takový začarovaný kruh. Škola si nechce kazit prestiž tím, že vyháže studenty u maturit, ale zároveň si je nemůže dovolit vyhazovat (rozuměj hodně) během studia. Chtělo by to nějaké filtrování na začátku, problém zas je, že pokud by byly příjmačky a těžké, že se tam tolik lidí asi moc hlásit nebude, pokud ta konkrétní škola není něčím výjmečná a nepřevyšuje ostatní. A proto na to ti studenti podle mě kašlou a kašlat budou (a možná ještě víc), dokud někdo nevymyslí jiný způsob, protože jim to procházet bude nadále. A státní maturita toho moc nezachrání. Jen nevím proč má mít nějaký obor stejné otázky jako druhý. A jinak ano, u maturity je další šance (a popravdě nevím co se děje v případě, že by ani ta druhá nevyšla), ale stojí to těm učitelům za ten čas? Je to nespravedlivé vůči ostatním, kteří se na to připravili, ale nakonec tu maturitu dle mě dostane i ten nejhorší třídní flákač...
|
|
kikiwhite: shodenem se ale asi v tom, že na každej gympl může mít tu výsadu, aby mohl být považován za nejtěžší školu, stejně tak bych až tak nezatracovala průmyslovky - protože třeba chomutovská průmyslovka byla vždycky považovaná za jednu z nějtěžších škol u nás. A i teď není ani lehký se tam dostat, natož jí dodělat. A tohle samozřejmě nemůžu říct o všech průmyslovkách, stejně jako to o nejtěžší škole nemůžu říct o všech gymplech. Ale jo, obecně to tak je, souhlasim. Každpádně aspoň jsme se nějak dohodly:) prostě mi jde jen a jen o to, aby měli všichni stejný šance ve společných maturitních předmětech. Stejnej počet hodin, stejný množství probíraný látky. Pak ať si udělají klidně státní maturity.
|
|
oprava - ze ZŠ:-)
|
|
ilustrace - neblázni - průmka FAKt není težší, to bylo dřív..teď na průmky choděj i děti s několikama čtyřkama se ZŠ, opravdu ti horší a kolikrát i ti nejhorší, nedělají se tam přijímačky, na žádnou průmku.. tak jak by probůh mohla být težší než gympl?? Nebo myslíš, že ti čtyřkaři a propadlíci ze ZŠ zvládnou těžší školu, než jedničkáři, kteří udělali přijímačky na gympl?..neblázni, vím o čem mluvím..učila jsem v obou ústavech...a vidím, co je tady za studenty..ano, je tu pár dost chytrých, dost průměrných, ale také dost podprůměrných a horších - ti by na gymplu neměli nikdy šanci.. Když jsem sem přicházela, hlavní hláška, kterou jsem slyšela byla "paní kolegyně, musíte si uvědomit, že tohle není gymnázium, uvidíte sama" Jinak, že by měli mít všichni stejně hodin češtiny a angličtiny - ok, to beru..
|
|
kikiwhite: sjednotit ty maturitní předměty, který jsou pro všechny stejný - myslim třeba konkrétně tu češtinu. Aby byl všude stejný počet hodin, aby se všude probralo to samý - na základě toho by se pak sestavily maturitní otázky a nikdo by nebyl ve výhodě. Gympl podle mě už dávno není nejtěžší střední škola. Třeba ta průmyslovka mi přijde těžší - proč musí mít ale průmyslovka češtinu 3x týdně, gymnázium 5x a pak dělat stejnou maturitu? Tam ani nejde o to, že by byl průmyslovák tupější, jako spíš o to, že jsou ty osnovy špatně nastavený. (Navíc ne na všechna gymnázia se dělají přijímací zkoušky. Já jsem dělala na osmiletej gympl přijímačk a vim, že na tu samou školu, kam jsem chodila už se přijímačky nedělají - bere se to podle průměru ze základní školy. Ještě loni to takhle bylo - ale to teď není podstatný)
|
|
ilustrace - sjednotit osnovy přece úplně nejde - tO by pak muSel existovat jen jedEN typ střední školy a to by byla si blbost, ne? Nebo jak jsi to myslela? Já si zase nemyslím, že je nefér, když pro gympláky je maturita lehčí..proč by to tak nemělo/ nemohlo být? Gymnázium je obecně (v dnešní době!!) nejtežší střední škola, zvláště osmileté studium, kam se již snad jako na jednou školu musejí dělat přijímací zkoušky..nedostane se tam proto každý, jako na ostatní sš..ano, mají víc všeobecně vzdělávaích předmětů, neboť jsou na obecně vzdělávací škole...každý tam může jít, aby měl tedy lehčí tu maturitu, je to jeho volba...když volím lehčí školu, musí počítat s tím, že společná maturita pro mě bude težší..nevidím v tom problém..
|
|
kikiwhite: jenže proč by zrovna pro gympláky měla být maturita lehká, pro jánevim koho normální, pro učňák těžká...podle mě by bylo jedndušší sjednotit osnovy, udělat teda jednu verzi státní maturity podle osnov pro střední školy a bylo by po starostech. Člověk, co by se na tu maturitu necejtil by nešel na střední, ale na učiliště - tím by se zamezilo tomu, že by se na střední školu dostal kdekdo a tím by maturita získala zase nějakou váhu. Omezil by se tím i přístup na VŠ komukoli jen proto, že za něj má škola peníze. Dvě verze maturity se mi taky moc nezamlouvají, je to zbytečný vyhazování peněz. kdo na maturitu nemá, tak se vyučí a dostane výuční list. Kdo má, odmaturuje a může na VŠ. Stejně by ta lehčí maturita byla v podstatě jako výučák - jen se to pojmenuje jinak, o nic jinýho tam nejde. Stejně se ten člověk po absolvování lehčího stupně maturity nemá šanci dostat na VŠ, stejně jako po vyučení. Přijde mi to zbytečně složitý a nepřehledný a v podstatě mi jde jen o to sjednocení osnov - což by zaručovalo všem stejnou šanci, nikdo by nebyl ve výhodě nebo nevýhodě.
|
|
bobr se raduje - To s tim iq bylo dobry. Jak kdybys to na dnesni skolu potrebovala :) No a to je právě to, co kritizuju, že iq není pro sś v dnešní době důležitý...a to by jaksi mělo, doprčic, ne? Nebo je fakt v pořádku, že to udělá úplně každej debil?? Podle mě teda určitě ne..
|
|
To ffffffffffff - "Člověk, který proleze až do čtvrťáku, je jedno s jakýma známkama, by tomu rozumět měl, protože nejhorší známka je "dostačující". Takže kde je problém a proč by najednou u maturity, po čtyřech letech studia měl být vyhozen? To by bylo trochu nefér..." Nemáš úplnou pravdu. Mnoho lidí sice opravdu "proleze" do čtvrťáku, ale ono prolezení si vůbec nezaslouží. A víš proč hlavně proleze? Aby škola neztrácela studenty - škola musí z něčeho žít a víš jistě, že je dotovaná mmj. za žáka, takže ŽÁDNÝ ředitel nevyhodí půlku nebo 3/4 třídy - to nejde, to by škola zkrachovala. Je to sice blbé, ale je to tak. Vyhodí se jen ty úplně nejhorší případy s iq "rozezná světlo" a zbytek dalších blbců tam zůstane, aby škola mohla bežet dál..je to sice chyba systému obecně, ale s tím nikdo nic neudělá.. Takže tvá myšlenka o tom, že vyhazovat se mají kdyžtak před maturitou je sice pěkná, ale utopistická..i vyhazovat se dá jen v omezené míře.. Navíc, když někoho vyhodím u maturity, má ještě dalších X pokusů... neznamená to přece, že ho vyhodím po 4 letech bez ničeho...a na druhý pokus se už musí naučit - prostě MUSÍ něco ukázat.. To python - "Můj názor jen ten že státní maturitu složí i primitiv" v tom nemáš pravdu - není to vůbec o primitivismu. Např. ona zkouška z cizího jazyka je pro toho, kdo na to totálně kašle a umí prd (a může mít iq třeba 130) DOST těžká. Na školní maturitu se mohl přece jen něco naučit a navíc mu mohl zkoušející citelně pomoci, ale jak se někdo našrotí listening? (poslech), jak se někdo našrotí gramatiku, aby ji správně uměl použít ve větách, jak se někdo našrotí reading (čtecí komperence)? A tyto věci se posílaji na centrální opravování - takže mu s tím nikdo nepomůže. Psaní a mluvení sice opravují místné hodnotitelé, ale ani tam nemůže říct třeba jen 3 slova. Pro TOHO , kdo AJ umí, je zkouška lehká, nemusí se nic učit, ALE pro toho, kdo na ni kašle, to bude hodně težké a spíš to neudělá. Jiné je to prý s češtinou, to já ale nemohu tak soudit. Je prý lehčí než většinou bývá na středních školách školní maturita "Není to jen o tom nabiflovat se otázky jako papoušek ale i o tom umět si poradit v případě že otázku umím jen napůl. Jde o to poprat se stresem a umět prodat své znalosti. Všechny tyhle schopnosti se státní maturitou padají. " Úplně nepadají, v jazyce je také ústní část, ale máš pravdu, že většinou padají. Taky mi přijde lepší ústní zkouška, než bezpohlavní test, kde student nemůže např. vůbec uplatnit své vyjadřivací schopnosti a vůbec jistou, řekněme diplomacii:-) p.s. mně tedy státnice přišly mnohem težší - měli jsme 120 otázek a každá tak na 4 - 10 listů+ zkoušku z jazyka a vše najednou, to byla hrůůza - to se s maturitou nedalo srovnat, ale záleží jasně na škole.
|
|
Absolutní souhlas - nemám co dodat.
|
|
bobr se raduje - promiň, ale budu reagovat jen na podnětnější příspěvky - k tomu tvému už nemám moc co napsat...mimoch. já neučím češtinu, ale angličtinu...a o mé auto se nemusíš bát, mám to spíš naopak, jsem ke studentům až moc chápavá a vstřícná, což není taky dobře.. ilustrace - máš naprostou pravdu s těmi dotacemi na hodiny - to je přesně ten důvod, proč jsem byla proti státním maturitám (nejdříve jsem učila na gymplu a pak na průmce a viděla ty rozdíly v počtu hodin).. Ale proti tomuto lze argumentovat - ano, např. gymnázia mají vyšší dotaci hodin všeobecně vzdělávacích předmětů (hlavně ČJ a AJ), ALE maturity mají být nastaveny hlavně podle výsledků, které vznikly jednak z loňského průzkumu, kdy 3. ročníky psaly testy a druhak se to ještě upřesní těmi generálkami v říjnu. Nastaví laťku zkrátka nízko, aby byly maturity schůdné i pro odborné školy s nižší hodinovou dotací těch předmětů. Pro gymnazisty to bude tedy lehké a pro např. průmyslováky "normální". Gymnazisti mouhou navíc dělat třeba i tu vyší úroveň, kdyby chtěli mít větší motivaci.
|
|
De o to, že ty státní mají byt ještě jednoduší stačilo by mi to co se prej bude psát ve slohu...
|
|
Hmm, já už jsem ze střední nějaký ten pátek venku, ale můj názor je takový, že státní maturity jsou blbost a že si chtěl jen někdo nahrabat balík - viz dále. Proč mají dva studenti studující rozdílný obor vykonávat stejnou zkoušku? Na každém oboru je přece něco důležitější než to a na jiném to může být naopak. A to je to, co se státní maturity snaží nelogicky spojovat. Osobně bych dal maturitu každému člověku, kdo se k ní dostane. Spíš bych v průběhu studia potápěl ty, co na to nemají. Tak by to bylo spravedlivé. Člověk, který proleze až do čtvrťáku, je jedno s jakýma známkama, by tomu rozumět měl, protože nejhorší známka je "dostačující". Takže kde je problém a proč by najednou u maturity, po čtyřech letech studia měl být vyhozen? To by bylo trochu nefér... Státní maturity se mi znechutily hned na začátku. Bylo do nich vloženo hodně peněz a už samotný fakt, že v dnešní době, kdy se každý snaží všechno dělat elektronicky, se budou tyto maturity rozvážet... A za několik milionů. To mě opravdu dostalo.
|
|
Můj názor jen ten že státní maturitu složí i primitiv. Myslím že ta zkouška tím pádem ztrácí smysl a maturitu mohou dát rovnou každému. Na maturitě se mi líbilo to, že to byla výzva. Naučit se 100 otázek není žádná sranda a asi to bylo to nejtěžší co jsem musela v životě podstoupit, protože na státnice mám otázek jen 50 a mám na to celý měsíc. Navíc se jedná o ústní zkoušku a tak oproti cizincům máme výhodu, protože my tu zkušenost před státnicema máme a oni ne. Pro nás jsou státnice jen lehčí maturita ale pro ně je to něco nepředstavitelného protože jejich zkoušky byly jen tipovačky kde se zaškrtávalo a,b,c. Podle mě maturita donutí člověka dospět a proto se tomu taky říká zkouška dospělosti. Není to jen o tom nabiflovat se otázky jako papoušek ale i o tom umět si poradit v případě že otázku umím jen napůl. Jde o to poprat se stresem a umět prodat své znalosti. Všechny tyhle schopnosti se státní maturitou padají. Jistě mnozí namítnou že učitelé mohou být zaujatí ale i to k tomu patří! Člověk když na tu školu jde tak ví že bude maturovat a že posuzovat ho budou jeho učitelé. Jen blbec je bude štvát čtyři roky a takový blbec by tu maturitu vážně neměl mít, protože maturita není pro blbce. Člověk který je průměrně inteligentní aspoň dělá že dělá a žádný nepřátele mezi učiteli si neudělá a ti chytřejší dělají na učitele dobrý dojem svou aktivitou, svými znalostmi a známkami. Je to jako v životě. Takže já jsem proti státním maturitám a to že některá škola je prestižní než jiná je jasné - školu dělají učitelé a pokud se sejde parta blbů tak prestiž školy vysoká nebude ať budou státní maturity nebo ne.
|
|
Vidim to podobně jako ty, jen se ještě musí nějak zkorigovat, který obory budou tu maturitu mít. Protože oni třeba rodiče i děti tu sebereflexi mají a dají je tady na obrovskej učňák pro blbce, co máme za humny, jenže tam má maturitu snad polovina oborů a i s vidinou státních maturit ta škola nepřekopala obory a jejich zakončení.
|
|
Můj názor je ten, že máš sice pravdu, ale poté, co mi bylo tady na zp sděleno, že ne každá střední škola má například stejný počet hodin češtiny, tak by se měly nejdřív nějakým způsobem sjednotit osnovy a pak se můžou dělat státní maturity. Když chodili naši na průmyslovku, měla elektroprůmyslovka 5x týdně český jazyk, stejně jako gymnázium. Teď to tak prý není....a jestli je to pravda, nemá smysl dělat státní maturity. To, co popisuješ se děje na většině škol a opravdu je to spíš problém v konkrétních lidech.
|
|
bobr se raduje :)))) Mám stejnou vzpomínku :)
|
|
kikiwhite : Připomínáš mi ty moje učitelky na střední, které dělaly jako kdyby maturita byla střed vesmíru. Jenom si na to vzpomenu, a už mám kopřivku. Je to stejně jenom cár papíru. Myslet si že ti co se flákali, nebo nemají podle tebe pro tu školu dostanečnou inteligenci že to neudělají díky systému, je stejně najivní jako to, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
|
|
Můj názor není důležitý a je na něj brzy - ještě jsi určitě neřekla poslední slovo - byla jsi pro, pak proti, teď zase pro...
|
|
krom toho, pripadnes mi v nekterych nazorech trochu jednodussi. ;) To s tim iq bylo dobry. Jak kdybys to na dnesni skolu potrebovala :) Nevim proc, ale vzdy mi pripomenes duvod, proc nekdo nasi cestinarce vyryl kosoctverec na predni kufr auta. A ze ostatni meli respekt. ;)
|
|
bobr se raduje - ze i kdyz to zavedes, bude hodne zalezet na skole. To přece není pravda - didaktickýá test, který obashuje (v jazyce) čtení, poslech a jazykovou kompetenci se opravuje centrálně a škola to nemůže jakkoli ovlivnit..podobně je to v češtině..takže v tomto právě nezáleží na škole..
|
|
neverim tomu, ze by ty maturity byli ted tak strasny. :D Stejne myslim, ze i kdyz to zavedes, bude hodne zalezet na skole. Takze tim opravdu pohnes malo.
|
|
Close your eyes - já to těžko můžu nežrat, když se mě to přímo týká..
|
|
Že to moc žereš :)
|
|
Bejk jak cyp - hmm...dík za kvalitní příspěvek
|
|
Příspěvek porušoval zákony ČR nebo pravidla Zpovědnice - byl odstraněn.
|
|
|