Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Učení se nevyplácí, aspon mě ne moje výsledky jsou stejné at se učím nebo ne stejně jsou jen průměrné, tak na co se dřít?! Přesto jsem nepoučitelná a pořád se dřu i když pokaždé skončím se slzou v očích a cejchem lenocha co na to nehráb.
|
|
já to měla podobný akorát jsem neměla trojky ale jedničky a dvojky... odmaturovala jsem s vyznamenáním celej prvák jsem bojovala o zrušení pověsti šprtky která se pořád jenom učí ač jsem na to ani nekoukla a dopadla jsem hůř než mí věčně se šprtající spolužáci na hraně propadnutí, protože jsem se narozdíl od nich nedostala na vysokou.... takže bych poradila uč se
|
|
Já jsem se na základce nikdy neučil, na gymplu skoro vůbec, jenom výjimečně na nějaký velký testy (čtvrtletky, pololetky a pod a to jsem tomu věnoval tak hodinu maximálně). A většinou jsem měl průměr kolem 1.6-1.8. Mi to vždycky kazila biologie a chemie, v pozdějších ročnících pak i fyzika, ale na to jsem prostě blbé no a učit se mi to nechtělo, bo to by zabralo zbytečně moc času, kterej by byl navíc úplně spláchnutej do hajzlu, když to v životě k ničemu nepoužiju :) Mít dobrý známky na střední bez učení je v pohodě, na tom mi nepřijde nic výjimečnýho. Zkus to pak ale na vejšce, to budeš frajer :) A angličtinu jsem se teda v životě neučil, to jenom na základce slovíčka, pak už to šlo všechno samovolně, ani na maturitu jsem se na to ani nekouk :) Vlastně na vejšce jsem se ještě musel učit angličtinu, ale to byla jenom legal english, co nemá s angličtinou nic společnýho, šlo jenom o agloamerickou faktografii v angličtině :)
|
|
Och, tak pekne si sa zamotal teda, najprv škola pre géniov a nakoniec z toho vznikne nejaká trapošina, súkromná škola alebo niečo podobné. A ako Ti tu už viacerí povedali, to, že si spravíš nejaké pomôcky na naučenie sa, to nie je genialita.
|
|
Kyller - takže tu školu neprozradíš?? Proč tu mou asi 4x položenou otázku ignoruješ??:-)
|
|
kikiwhite: dyť je to pak zábava, ale to pak není žádné učení. Za podmínky: [učení]=namáhavá činnost A teď mě pls omluvte du na trenink ;)
|
|
Kyller - tak o tomhle se s tebou ale nikdo nehádá:-) Hádáme se o to, že ty tvrdíš, že se nemusíš učit a vše odvodíš. Což je blbost. Kdybys napsal - s mnemotechnickými pomůckami je učení zábava, všichni budou nadšeně souhlasit:-) A ještě jsi pořád neřekl tu školu!! A odpovídáš jen na něco:-/
|
|
kikiwhite: Jenže u naučení např. Hasič Hekal je alespoň sranda, protože z tohodle mohou vzniknout zajímavé věty. Učení není zábava ale s touhle pomocí se to učení zábavou stane!
|
|
víc čočky na cvičišti méně štěnic na bojišti
|
|
Kyller - já si spíš myslím, že ta tvá údajná genialita bude dána tím, že studuješ zkrátka lehkou školu, kde toho po vás moc nechtějí..viz ten dějepis.. A když si připravíš třeba větu Hasiš Hekal, není to žádné odvozování ani dedukce ani nic k pochopení. Je to normální mnemotechnická pomůcka, kterou se taky musíš naučit...takže nevím, o čem tu stále vykládáš.. Ale stále jsi ještě neprozradil tu školu, jakou děláš...to by měl fakt zajímalo... A ještě jsi neřel, jak si odvodit tu anatomii s 200 otázkami...;-)
|
|
Kyller - "v dějepise je nutno se naučit určité body a ostatní věci podle nich odvodit". - jestli to jde u vás jen takhle, tak bych tu školu chtěla studovat taky:-)) A hele, poraď to třeba právníkům - ti z historie a různých biflovaích předmětů šílí, budou šťatsni, když jim poradíš, jak si mají ta kvanta faktů odvodit:-)) A poraď koneckonců i těm medikům - ve Zp je diskzue na téma zkouška z anatomie, autorka šílí, jak nestíhá 200 otázek - tak ji řekni " ty troubo, odvoď si to, všechny ty názvy, a máš to!" :-))
|
|
jsemnegeniální: tak my máme dějepis jen jeden rok a pak už ne, tak moc nároční nejsou. Takže se stačí naučit základ. Ještě k tomu nám řeknou otázky a odpovědi ať si dohledáme. Tak pak je to snadný.
|
|
Kyller: Však já to dělám taky tak, viz. můj příspěvek níže a mám i jiné fígle, ale to neznamená, že se to nemusím naučit. Jinak nevím, co děláš za školu, já teda studuji vš a dějepis je jeden z předmětů, který bych určitě bez nějakého učení nedala. Prostě musíš uznat, že dějepis jako celek neodvodíš. Také zaleží, kolik po vás chtějí letopočtů, událostí atp.. Já bych si se základními určitě nevystačila, pokud chci u zkoušky uspět.
|
|
No, nevím, zda tři trojky jsou zrovna nadprůměrný výsledek, ale ..
|
|
jsemnegeniální: já se ho trochu učím, ale v těch letopočtech hledám něco co se hodí k té události nebo pokud vím, že píšem např z husitů, tak se naučím základní letopočet a u ostatního sčítám nebo odčítám roky (tzn. stačí si zapamatovat jednu nebo dvě číslice). Prostě si pomáhám jinými věcmi. Když jsme se učili per. tabulku o chemii byl jsem schopnej vytvořit větu na určitou periodu (např. Hasič Hekal) a tím jsem to pochopil. A v tom celým je ta úspěšnost neučit se.
|
|
"v dějepise je nutno se naučit určité body a ostatní věci podle nich odvodit." Aha, a jak si odvodíš data? Já mám třeba pomůcky, jak si je zapamatovat například když došlo 21.3. 1919 ke vzniku Maďarska, tak si to pamatuji jako 2+1= 3= 21.3., ale těžko bych tohle logicky odvodila. A jak si odvodíš fakta o válce jen z toho, že budeš vědět, kdy se odehrála? Musel ses ta fakta také naučit. Těžko bys jinak věděl bez předchozího naučení věděl cokoli o válce, když jsi v ní nežil. Takže ne, dějepis se z větší části odvodit nedá, akorát se dá lépe naučit díky mnemotechnickým pomůckám.
|
|
Kyller: ohromně těžká škola když nevyhodí sráče co se neučí a to nemluvím jen o tvých spolužákách
|
|
kikiwhite: v dějepise je nutno se naučit určité body a ostatní věci podle nich odvodit. Například.: 2. sv. v. jména - hitler, stalin, beneš A pak se ti někdo zeptá v jaké století žil Stalin. Napadne tě bod 2. sv v. o které víš: kdo v ní žil, kdy byla, apod. A u literatury, to je samé čtení z čítanky (takže žádné učení, číst knížky mě baví). O autorech se neučím, takže mám aspoň tu trojku. Ty blbosti se můžu učit až za 3 roky před maturitou. A hlavně, na tom kdo je lepší nezáleží na známkách, ale o různých schopnostech.
|
|
Souhlasím s kikiwhite, že dějepis fakt nevydedukuješ. Dá se akorát efektivněji naučit za použití mnemotechnických pomůcek. Já mám pár otázek z dějepisu u státnic a je to pro mě taková menší noční můra.
|
|
A na jakou školu tedy chodíš?
|
|
Kyller - ještě jsi ale neobjasnil, jak vydedukuješ dějepis a literaturu:-)
|
|
null-pointer: To víš, to je škola pro génie. Tady nedostaneš jedničku zadara ;) A u nás trojka je fakt nadprůměr, narozdíl od ostatních nechodím na učňák.
|
|
jsi první dítě s IQ 160 a průměrnýma výsledkama
|
|
kikiwhite: tak např. angličtina se musí z větší části naučit, ale naučit se pár slovíček není všechno. Je nutné se soustředit na různé poslechy (samozřejmě nemyslím ty na školních CD kde melou bláboly). U těch slovíček, pokud je někdo dobře zná, tak pak může poznat co znamená složené slovo. Myslím, že v dnešní době, když se obohacuje slovní zásoba, tak právě tím skládáním slov. Některé věci mi stačí slyšet ve škole od učitelů a nemusím se doma na to dívat ;)
|
|
Hmm, ja som mala celú strednú samé jednotky (okrem jednej 2 raz na polroka), učiť som sa tiež neučila nejak extra často (aj keď samozrejme to bolo viac ako Tvojich 5 minút) a nepovažovala som svoje výsledky za nejaký extra zázrak a ukážku mojej inteligencie. A 3 trojky za nadpriemerné výsledky fakt nepovažujem, sorry no...
|
|
Zajímalo by mě, jak chceš předměty, které se musí vyloženě naučit - dějepis, literatura - pochopit. Je mi jasné, že pochopíš, že ten a ten napsal to a to. To ti ale nepomůže k tomu, aby sis to pamatoval.. I v matematiuce se musíš určité věci - poučky, vzorečky - zapamatovat...nebo jsi přišel sám třeba i na Pythagorovu větu? A v angličtině ti fakt stračí slovíčko pochopit, učit se ho nemusíš? To se teda MÁŠ! Bože, to jsou zas kecy o tom, že stačí učivo jen pochopit...zde velmi moderní...jasně, medici, když dřou anatomii, ta jim taky stačí to pochopit...:-/ Je snad jasný, že něco stačí jen pochopit, ale je taky mnoho věcí, které se musí do té hlavy narvat.. To je tady pořád dokola - ÚDAJNÍ géniové tvrdí, jak všechno odvodí, to bych fakt chtěla vidět..:-) - třeba v jazyce, v biologiii, v zeměpise, dějepise, literatuře atd. :-))
|
|
tomu říkáš nadprůměrné? Nadprůměrné jsou jedničky a ne trojky. S tímhle si tak průměr.
|
fjfjfjfjfjfjfjfjfjfj |
|
|
v budoucnu budou tvoje pracovní výsledky bez učení ve škole asi fakt bomba
|
|
Tak prvák je nejtěžší, protože je rozdíl mezi základkou a střední. Pak to bude pohoda
|
|
Vzhledem k tomu že jsi frekventant včelařského učiliště, tak ty tvoje tři trojky nejsou žádná sláva.
|
|
BlackRainbow: nj o literaturu kontrolujou i pravopis, ke každýmu autorovi musíš mít napsáno alespoň 6 řádků apod. O Zelí musíš umět vzorečky, které ses neučil a to ještě nepočítám, že ještě počítám příklady druhého oddělení ať ti pětkaři maj aspoň čtyrku (nakonec maj trojku) A MAA je spíň na to učení ( i když jsou části, které se musí pochopit - takže proto taky za 3)
|
|
Nefandi si tolik, tři trojky nejsou nijak nadprůměrné výsledky. Určitě je lepší něco pochopit než se to našrotit nazpaměť, protože co si dovedeš odvodit jednou, zvládneš i podruhé a tedy to nemusíš nosit v hlavě a pravidelně oživovat. Všechno se ale pochopit nedá, něco jsou jen suché informace bez kterých to nejde. Žádný recept "buď anebo" neexistuje - musíš si látku třídit podle svých vlastních schopností.
|
|
Tři trojky jsou nadprůměrné výsledky? Ty nemáš moc vysoký ambice :D Takhle vypadalo moje nejhorší vysvědčení a fakt se nedá říct, že bych se nějak zvlášť učila... ale doporučuju ti naučit se učit :) Jinak nejlepší je oboje.
|
|
Pochopit, biflovat sračky umí každá slepice a nikdo ti to pořádně nezaplatí.
|
fdhtht |
|
|
Asi to zkombinovat. Jsou předměty, které vyžadují spíš paměť(literatura) a předměty vyžadující spíš logické myšlení(matematika) a pak předměty, kde si to musíš propojit obojí- paměť i přemýšlení(např. filozofie). Takže nejlepší je propojit to, ale snažit se učit efektivně, aby ses musel tzv. šprtat co nejméně.
|
|
|