Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Na maturitu jsem se moc neučil, ale naštěstí jsem si vylosoval dobré otázky. Učitelé pomáhají, ale radím vám, apoň se na to o svaťáku podívejte, ať můžete vařit z toho mála na co si vzpomenete.
|
vejrutplynfok |
|
|
kikiwhite: napadlo te nekdy, ze prinutit a motivovat jsou dve rozdilny veci?
|
|
Bankladežo, všechno je jinak - cože?? když napíšu, že to nechápu, tak to nechápu a tEčka. A studovala jsem už po revoluci, ale to s tím nemá nic společeného. Prostě když mám dělat zkoušku a vím o tom, tak se na ni naučím. A nechápu ty, kteří přesto že vědí, že nějakou zkoušku (a tím spíš tak důležitou zkoušku jako je maturita) mají, vyprdnou se na to buď úplně nebo to odfláknou. A to nevztahuji jen na maturitu, ale třeba i na VŠ. Nechápu, jak může jít na zkoušku někdo, kdo se danou věc neučil nebo jenom trochu. Nesnesla bych tu ostudu tam něco blekotat, je to dost ponižující a pak se modlit, aby se nade mnou někdo smiloval. Proč se budu ztrapňovat, když se to můžu naučit? Ano, nechce se mi, ale to se nechce nikomu, ale studium o tom jaksi je - se učit. Člověk se zkrátka musí přinutit. A to je právě, to co nechápu - že KOLIKRÁT LIDI NEPŘINUTÍ ANI MATURITA K TOMU, ABY NA TO SEDLI - A RADŠI TO ZOPAKUJI JEŠTĚ JEDNOU (pro vás) - TO JE OPRAVDU TO, CO NECHÁPU. Kdyby takhle ke zkouškám a k učení přistupovali třeba budoucí lékaři, asi bysme žádné neměli...
|
|
viz. Bangladežo, chtěla jsem napsat přesně totéž.
|
|
Jaktože to nechápeš? To jsi nematurovala a nestudovala? Nebo to bylo za komunismu opravdu tak moc jiné?
|
|
Overburn: Naprosto souhlasím s tim Gibsonem. Pomalu ale jistě se dostáváme do světa jeho cyberpunkovejch vizí. Už jenom vymyslet pořádnou AI^^ OT: Jak tu již bylo řečeno, tak důležitý je umět ke všemu aspoň něco. Pak už to je skoro jiste.-)
|
|
Ale ke konci jsem vzornej nebyl. Takže jsem nebyl asi ani nijak lepší.
|
|
Také jsem byl jeden z lepších. Jedničky, dvojky, až v posledním roce nějaké trojky. Ale také jsem jeden předmět málem neudělal. Proč? Toť otázka... Existují opravky a mne to opravdu nebavilo. Dodnes jsem to nepochopil. K čemu mi některé věci probůh byly? Nauč se šprtat, budeš nejlepší - tak to nakonec funguje. Nikoli zda to chápeš. Teď mám v hlavě už praktičtější věci, než místo mozku pravidla české mluvnice. Příklad: pojebanou literuturu jsem absolutně nesnášel - nikdo mi nevysvětlí důvod vzniku díla a co mělo reflektovat, ale je prostě dobrej a mám si jej z neznámého důvodu pamatovat. Hlavně kdy a kde se narodil. Už z vyššího principu pár intelektuálů. Po Dickovy existuje cena a A.C. Clarke psal jako bůh, Gibson je zakladatel cyberpunku a ovlivnil naši generaci víc než Victor Hugo, autor pičovin jako Devadesát tři. Když mi do hlavy rvali Havla,už jsem byl kór nas*anej. Zrovna nedávno jsem četl Proti všem. Ujistit se, zda už nemám špatný úsudek. A co jsem nezjistil - opravdu nemám! Nejen nečitelné, ale i plytké. Stejný jako Nietzche. Nicménmě, ten má můj respekt. Potřebuje dvacet stran na dvě myšlenky. Holt filozof. U češtiny jsem odevzdal první čtvrtrok písemky za pět, další dva měsíce za jedna, byla horší dvě na vysvědčení. Bohužel, literaturu jsem si právě nejen vytáhl, ale ještě se s ní omylem slovně chytl. :D Megerou, grrrr... Ve volným čase jsem dělal věci, co mne živí :) Ty se učím rád, mám prý opravdu dobré přístupy, reference nemám špatný, opravdu mě to baví. Českej školní systém je skutečně na hovno. ;) Člověk by se zeptal, proč jsi nešel na něco, co tě baví? Ale já právě šel :D A tohle je nakonec možná částečná odpověď na tu otázku. Mělo mě to bavit? Dřela bys v takovém rozpoložení? Stačila mi kopírka na sešit, který jsem si již ke konci ani nevedl, plus tři dny na učení. Šel jsem tam rovnou s tím, že to udělám až v srpnu. Kluka ale neznám, mohli to být nervy. Prostě prázdno. Občas se stává. Nebo si mohl být nejistý. Také možnost.
|
|
Ooo, tohle jsem teda číst neměla... Jdu ve čtvrtek... mám pocit že nic neumím, nic jsem nestihla... a ty mi teď budeš vyprávět, jak to někdo nedal.. Já tak docela spoléhám na to, že mě ty kantoři vytáhnou.
|
|
No takže ja som sa cez akademický týždeň (svaťák), tiež nejak extra neučila, ale keďže sme na seminároch celý rok preberali maturitné otázky a stále nás z toho skúšali, tak som zo slovenčiny a NOSky vedela fakt všetko (skoro no), z matematiky som tú teóriu veľmi nehrotila, ale vedela som povedať ku všetkému niečo. Ale nemčina, no to bola hrôza, myslím, že niektoré otázky keby som dostala, tak by som nevedela nič /: Dopadlo to tak, že som mala samé jednotky (ako počas celej školy) a bola to fakt pohoda, z nemčiny som mala tému cestovanie, no čo krajšie si človek môže vytiahnuť? ((: A priznávam, že teraz na to pozerám ako na formalitu, ale vtedy mi riadne lepilo....ako teraz pred skúškami a o mesiac pred štátnicami to bude asi 100x horšie. ): Funnyeyes -Ja som mala vždy samé jedničky (okrem prvého polroka štvrtého ročníka, tam som mala jednu 2 z nemeckej gramatiky, no) a rozhodne nie som a ani som nebola šprtka. ((:0 Stačí mať dobrý systém :D
|
|
tak ono to neni jednoduchý, jak si mnozí myslí! z vlastní zkušenosti, před rokem jsem nedal ze dvou předmětů a v pátek opakuju celou maturitu! holt nervy udělaly svoje a do toho hloupý chyby, kdy jsem se bál něco říct ze strachu, že je to špatně a nebo jsem něco nevěděl a nepochopitelně jsem učitelky na to naved :( mnozí dělaj machry, říkaj, jaká je maturita jednoduchá, ale neřeknou třeba, že jim učitelé na potítku něco sami nadiktovali! když slyšim řeči o tom, ajk někomu učitel poradil na potítku, tak jsem fakt nanervy! tohle se stát u nás na gymplu, tak ten učitel snad letí a já mám opravku! a další věcí je, když na většině škol znají studenti čísla, názvy a halvně obsahy jednotlivých maturitních otázek, což u nás na gymplu neni! neznáme čísla, zadání, obsahy maturitních otázek, prostě nic! když je mznáte, tak je to jednoduchý, naučíte se nějaký minimum k tý otázce a máte to! u češtiny je to průhledný, ale třeba zsv nebo přírodní vědy, to už je horší a člověk se musí naučit fakt všechno, protože neví, co je v jaký otázce!
|
|
Já si nemyslim, že by tohle bylo podcenění situace - právě proto, co od něj všichni očekávali, se to mohlo klidně stát, nervy,stres, očekávání okolí. Přesně tohle se u mé maturity stalo taky - premiantka se jim rozplakala u zkoušení, okno, samý trojky. vedlejší třída to samý....jsou na ně kladený veliký nároky a pak to zkrátka nezvládnou.
|
|
ja to tiez nedokazem pochopit... no niekto sa hold spolieha na stastie a na to, ze 4 roky prechadzal uspesne... ale niektori su na druhej strane stresovi ludia a ucia sa, moj pripad... pri statniciach som vedela vsetko ked som sa ucila, ale dostala som kvalitne okno... a aj na maturach som mala problemy a to som prechadzala s jednotkami ci dvojkami do dalsieho rocnika...
|
|
Nervy zapracovaly.
|
|
Paní učitelko... No tady na zpovědnici jsem radil jedné holčině, která měla depresi před maturitou, nemocnou mamku, rodina finanční problémy, nemohla se na učení soustředit, ať se nestresuje, že když už někoho k maturitě pustili, tak mu to většinou dají, a ať se naučí z každé otázky aspoň něco, že je potřeba něco říct, že maku ani finanční problémy nevyřeší, že jediné, co může ovlivnit je ta její maturita. Nedovedu si představit, jak by té holčině pomohlo ji říct, ať to nepodcení, ať se drtí, že jinak to neudělá. Taky jsem maturoval, taky jsem se klepal a potil, taky jsem si maturitu odzvracel, ale nakonec ji udělali i ti největší pitomci, co prolézali z odřenýma ušima. Třeba v září, ale udělali. Taky je fakt, že v průběhu 4 let vyhodili cca 1O "studentů", takže z 36 nás končilo něco kolem 25. Připouštím, že může být rozdíl v přístupu na různých školách, ale fakt by mne zajímalo, kolik lidí neudělá z jakého celkového počtu ročně maturitu ani na druhý pokus.
|
|
A já si zase myslím pravý opak. Prostě byl jednotkář tak spoléhal na to, že mu to prostě dají a ono nic. Sice se celá léta připravoval ale pak už toho před cílem měl dost a ,,vypnul". Nejen čtyřkař musí být nutně flink, když nedá maturu. A neříkej mi, kdyby se učil, že by neřek ani slovo?! Tomu nevěřím, hlavně když byl jedničkář.
|
|
Osobní zkušenost: Většinou ti, co mají samé jedničky po celou dobu studia a vše se perfektně šprtají, na tom s přirozenými znalostmi a schopností dedukce nebývají zrovna nejlépe. Takže když mají okno, nedokáží ani improvizovat. Já jsem se učila to, co jsem opravdu nevěděla, všechny základní a obecné poučky. A jelikož nejsem blbá, odmaturovala jsem úspěšně a skoro tak, jak jsem chtěla
|
|
Na maturitu jsem se učila svědomitě, jak to jen šlo, kombinovala jsem to ještě s učením se na přijímačky, takže sem byla celý čtvrťák položená v učení. Rodina, přátelé, všichni věděli, že se dobře učim a nikdo nepochyboval, že to zvládnu s vyznamenáním. Měla jsem nakonec dvě trojky a dvě dvojky jednak protože jsem byla v příšerný mizérii a stresu a jednak teda musím i podotknout, že se na tom podílel i nespravedlivý pohled mé učitelky na češtinu, která mě neměla v lásce od prváku.. jinak ale věřím tomu, že ten kluk byl pod tlakem očekávání ostatních a propadl panice, to se může dost dobře stát. Mně se to stalo :)
|
|
hele tady s tím nepochodíš, Zpovědnice je plná géniů, 3/4 lidí tu mají IQ nad 130. Koukli na to lehce 3-4 přes maturitou, někteří si zjišťovali otázky ještě v onen den a stejně prospěli s vyznamenáním. Jak říkám, je to tu samý génius…
|
|
Vidíš, a já to měla naopak. Celý čtyři roky jsem na to kašlala. Zabrala jsem až před maturitou, učila jsem se skoro měsíc v kuse. Zářnej příklad toho, že když se chce, jde všechno. Taky jsem neuměla všechny otázky, ale jelikož i štěstí stálo při mně, tak jsem nakonec byla všem předhazována za vzor. U šprtů čekal vyznamenání každej, u mě, že možná prolezu. Byla to dřina pro těch pět minut slávy.
|
|
Pokud se někomu sere život a je psychicky v prdeli, tak i kdyby chtěl tak s tím moc neudělá. nměkdo řeší úplně jiné věci než učení a není pak schopen se učit
|
|
Já bych spíš řekla, že to bylo nervama, jestli od něj okolí očekávalo, že bude zářit... Přece když sama říkáš, že to nebyl flink, tak se na to určitě nevykašlal, prostě nervy sehrály svý. Já jsem to taky poznala - o svaťáku jsem se učila 12 hodin denně, i před svaťákem jsem tomu dost dávala, samozřejmě, a nakonec jsem měla taky okno a dost příšerný známky. Takže ho určitě nijak nezatracuj, že se neučil.
|
|
tak já taky přidám svou zkušenost se svaťákem. první dny sem se prostě nedonutila učit, prostě ne. pak sem začla s češtinou ale jelikož sem se celou základku ani střední moc učit nemusela, tak sem to neuměla. takže sem se učila nazpamět a dokud sem to neuměla celý nazpaměť, nedokázala sem jít dál. takže sem za ten tejden stihla asi 5 otázek z češtiny se našprtat celý slovo od slova, pár sem si jich stihla přečíst a víc nic. za celej svaťák. takže asi tak. a jelikož sem byla dycky klikař, vytáhla sem si z češtiny jednu z těch pěti :) sranda ne? mimochodem, nechápu kdo vymejšlí tak debilní otázky typu Hrdina a jeho prožitek lásky v literatuře, Motiv cesty v literatuře a takový. kor když nikdo ani neřekne co tam všechno patří.
|
|
Já maturuji zrovna zítra :( A jak probíhal můj svaták? Před svatákem jsem se asi 14 dní furt jen učila, abych vytahla něktré né dobře napsané maturitní otázky a byla připuštěná. BINGO! Připustili mě. Říkala jsem si, že o svatáku se budu furt jen učit a tu maturu prostě dám. Ze začátku svatáku jsem se učila a pak jsem se na to vyprdla. Lenost mě dohnala. Ted poslední dva dny se do sebe snažím nasoukat co to jen dá... výčitky mám velký :( Tohle je prostě lidská blbost.
|
|
Citoslovce se popsalo velmi dobře.
|
|
Třeba má kompromitující fotky svý učitelky, jak před zrcadlem na kožešině odhaluje genitálie, tak se učit nemusí.
|
rasistický egoista |
|
|
kikiwhite Však píšu, člověk si to musí aspoň jednou přečíst, neříkej mi, že když přečte téma, tak si z něj nic nezapamatuješ, u té literatury se zase dá krásně využít i dějepis, zvlášť období revoluce atd. Prostě vždycky se to dá okecat aspoň na 4, proto nechápu, jak někdo může rupnout, to se může opravdu povést jen těm největším trémistům. A pak, nevím, jak teď, ale u nás 1/3 známky z ČJ tvořila slohovka, takže, kdo měl ze slohovky jedničku, tak rupnout nemohl, to nešlo, pokud byl schopen dát dohromady aspoň dvě věty.
|
|
Proč? Protože se do toho nikomu nechce :). Já jsem 3 týdny před svaťákem zašel k doktorce, vzal si na týden volno a naučil se skoro celou češtinu. Do svaťáku jsem tak lehce probral skoro všechno, o svaťáku si upevnil znalosti a zopakoval co jsem potřeboval a byla to docela pohoda. Bez větších stresů ať už před maturitou či při ní.
|
|
U nás se na to taky jeden chytrák podcenil a ještě se divil, že ho vylili. A kámoška odmaturovala se směsí trojek a čtverek, protože se neumí dostatečně inteligentně vyjadřovat, improvizovat a prostým faktům dodat i nějakou "omáčku" okolo, což je holt neoddělitelná součást ústní zkoušky a je to jedině dobře – proč by měla mít maturitu kdejaká koktající cvičená opice, co se nadrtila pár stránek nazpaměť, že.
|
*qqq* |
|
|
OutsideLife - to je sice hezké co píšeš, ale opravdu nevím, jak se dá okecat, když se tě například zeptají na nějaké autory kritického realizmu - jak se tohle dá okecat, když nevíš nic? Prpstě nějaké znalosti mít musíš a na základě nich teprvě můžeš okecávat...musíš mít totiž CO okecávat... Navíc učitelé nejsou blbci a chtějí nějaké znalosti a okecávání se vělice dobře pozná...mně okecávání přijde občas trapné, neboť to zastírá ty neznalosti a je to okaté...je sice okecávání a okecávání, ale...nekdy to může působit dejme tomu dobře, ale někdy to může mít opačný efekt..
|
|
kikiwhite: No takhle, mně osobně se i stalo, že k jedné celé otázce scházeli podklady od profesora. Byla to čeština a k té otázce nepatřila ani žádná díla (fakt divný). No a já jsem si ji vytáhla. Nevěděla jsem ani čtvrtinu, jen jsem si něco přečetla v učebnici. Nepředpokládala jsem, že budu až takovou smůlu, abych si vytáhla 25, kterou nikdo nechtěl. Dali mi čtyřku a to se mezitím půlka komise raději zdejchla..
|
|
Často je ve školních osnovách takový balast, který se studenti musí učit a pamatovat, že pak nezbyde místo v hlavě na užitečné věci.
|
|
No, ono to ani tak není o vědomostech, ale o nervech a schopnosti věci okecat, případně domyslet. Nikdy jsem nad knihama netrávila tolik času, co moji kolegové, ať na VŠ nebo na SŠ, na základce jsem se doma neučila vůbec. Prostě člověk musí vypadat sebejistě a vzdělaně, nekoktat a mluvit, to se dá, když jsi téma alespoň jednou přečteš. Moje čistá příprava na maturitu byla 4 dny před svaťákem, a nemysli si, vytáhla jsem si věci, který jsem nečetla, ale byla jsem v klidu a to dělá hodně. Mám prostě tu výhodu, že ze svýho mozku v potřebný čas dokážu vyhrabat informace, které si myslím, že tam ani nikdy nebyly a tímto stylem nás třeba má profesorka chemie vzdělávala celá léta, jelikož tvrdila, že chemie se nedá naučit, ta se musí na místě vymyslet. Taky měla jednu zásadu, vždy zkoušela na NEPROBRANOU látku. Prostě šel někdo k tabuli a v návaznosti na předchozí odvykládal téma hodiny, u čehož samozřejmě musel zapojit mozek. Profesorka ho jen lehce vedla, aby to směřovalo, kam má. Netušila bys, co všechno jsme zjistili, že vlastně známe, aniž bychom to někdy četli. Od blbých vzorečků po rovnice organických syntéz. Za tuhle paní děkuju tomu nahoře dodnes, protože nás naučila myslet a odvozovat, Takže z mála člověk vytvořil moc a to jde, což bylo cennější než kdyby do nás hustila vzorečky a rovnice a my ani nevěděli, jak je vytvořit. Proto mám ráda přírodní vědy, jsou úžasně logické a vše souvisí se vším, je to jak brnkat na pavučinku pokropenou rosou:) Brnkneš na jednom konci a dá se do pohybu celá :) Například maturitní otázky z Aj jsem zjišťovala cca 20 minut před samotnou maturitou,jelikož ani v hodinách jsme je neprobírali, náš angličtinář byl spíš přes výuku dramatu :)) Takže i naše maturita byla divadelní předtavení, ta má obzvlášť :)) Leč konverzace to byla anglická a čilá, takže komise držela ústa, i když jsme se prokecali absolutně od tématu.
|
|
afrominerva - já se taky učila celý svaťák, ale co tady tak čtu, tak půlka lidí na to prděla, někdo dokonce jel někam na výlet a co já vím, co ještě...možná se jen vytahují, ale věřím tomu, že u hodně lidí ta lenost opravdu převládne...nevykašlou se na to možná úplně, ale naučí se zkrátka málo..vidím to tady teď v plné patrádě...plno čtyřek na hraně apod..když se někdo poctivě učí, nemůže být přeci na hranici propadnutí.. Jinak, mně to taky nepřijde jako úplná fraška, tedy samozřejmě, že to ten dotyčný určitě udělá alespoň v září, ale napoprvé to každý dát prostě nemusí, když se na to vykašle..
|
|
Stříbřenka* - jasně, může se to poplést, ale oni to z něj prý páčili a nevěděl nic, ne, že to měl popletené..a to je dost rozíl něco poplést a nevědět nic...
|
|
Titus Maccius Plautus, Publius Ovidius Naso, atd... kdo si to má pamatovat? Klidně se mi to může stát
|
|
Není pravda, že se lidi o svaťáku neučí. U nás na škole drtil každý a co vím, tak ze všech škol všichni drtí celý svaťák a ještě všechny dny, kdy mají před samotnou maturou. Navíc se učí i průběžně. Ano, nedávají tomu v průběhu čtvrťáku zas tak extra hodně, ale něco málo vědí z téměř každé otázky. Navíc se u nás na škole i z maturitních otázek zkoušelo. To jenom tady na ZP se všichni tváří, jako kdyby byla maturita zadarmo. Ona to zas až taková sranda není. A je čeho se bát. Člověk opravdu vyletět může. Není pravda, že to dají každému. Po bitvě je každý generál a málokdo se bude chlubit tím, že se klepal na potítku, málem brečel, protože se na to vykašlal a potom něco dostal z milosti... Ne. Takový člověk bude hlásat, že to byla fraška. Ano, fraška to pak byla, ale pouze v podání samotného studenta. Neboj se, oni se studenti drtí. S tím klukem, jak vyletěl, to možná byl tlak okolí, který nezvládnul. Možná měl opravdu okno. No, a nebo spoléhal na svoje renomé dobrého studenta a prostě se na to vykašlal... Těžko říci...
|
|
Stříbřenka* - když se takhle šrotíš, tak se ti to určitě nestane...neboj:-)
|
|
že já to otevírala.... šrotím se jak blázen a nejde mi to už do hlavy... :( ale u nás zatím nikdo nepropad a to mezi nimi bylo i několik outsiderů (5 z písemných, hrozilo nepuštění k maturitě, apod..) Jdu ve čtvrtek a jdu pokračovat v té odporné literatuře ať nedopadnu jak tvůj žák
|
|
Já jsem hroznej nervák, a o svým svaťáku se plánuju učit...Nejen o svaťáku.. Chci tomu dát fakt hodně, ale děsí mě to už teď, dva roky před maturitou. Jen doufám, že nebudeme mít státní..
|
|
Princess - ale mně přijde, že na hodně věcí se fakt vys...a to nechápu...spoléhat jen na to, že to snad nějak dám..na to bych teda já nervy neměla...to je lepší se to naučit než takovéto nervy...
|
|
Já jsem se učil celej svaťák, kromě asi tří dnů, kdy mi bylo nějak blbě a děsně mě bolela hlava a tak jsem celej den prospal.. Ale jako jinak souhlas, já taky říkam, že dát to aspoň na čtyři je sice v pohodě, ale člověk nesmí bejt blbej a aspoň něco vědět :)
|
|
Já myslím, že se učí, ale ne všechno je bere...a to co je nebere to pak lehce vypadne z hlavy.
|
|
No, tohohle se taky obávám u státnic, ale tak tam to je trochu o něčem jiným.
|
|
|