Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.453746, vloženo 13.05.2010 16:08:25 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Pro pobavení-kurzy pro učitele(st. mat.)
Stále se tady teď omílá a ještě si nějakou dobu bude omílat téma maturit.

Takže jsem vám jen tak pro pobavení a možná i pro uklidnění maturantů, že se zdaleka nemusí učit tak šílené ale hlavně dost zbytečné "hrůzy a kydy" jako učitelé na kurzech pro státní maturity, přináším ukázku toho, čím musí projít učitel cizích jazyků, chce-li hodnotit či zadávat státní maturity. Mysím si, že i pro studenty by to mohlo být zajímavé.

Píšu to pod vlivem již naprostého zhnusení státními maturitami díky těmto kurzům (a to jsem dříve byla spíše přívržencem).

Nejdříve se musí učitel poměrně komplikovaně přihlásit celkem do 3 kurzů - Hodnotitel písemné práce, Hodnotitel ústní zkoušky a Zadavatel.

V každém tomto kurzu musí každý učitel absolvovat nejprve e-learningové studium, ve kterém je mnoho a mnoho (spíše většina) nadbytečných informací. Sdělení, která by šla vyjádřit na jedné stránce, mají stránek mnoho a mnohonásobně více, a to jen proto, aby většinou zkušení učitelé byli schopni ohodnotit dva ne příliš dlouhé (a často dosti jednoduchoučké) anglické textíky nebo studentův mluvený projev. O tom, jakým šíleným a naprosto neuvěřitelně komplikovaným (dle Cermatu analytickým) způsobem se mají texty hodnotit, již raději pomlčím a nebudu to rozvádět, neb mi se mi opět udělalo nevolno.
Výborně to bylo vyjádřeno v jednom článku tuším v MF, kde (volně parafrázuji) autor říká:
"Je něco shnilého ve státě českém, když se musí učitel naučit několik stovek (i spřílohami možná i tisícovek) stran textu, aby byl schopen ohodnotit jednu písemnou práci o 120 slovech nebo rozhovor"

Na konci každé kapitolly v e-lerningu je test, takže v každém kurzu je tak okolo 7 on-line testů, které poch. musí být splněny.

Po splnění těchto testů si každý učitel musí sám vytisknout certifikační osvědčení, že toto studium abslovoval a zároveň mu toto je vstupenkou na dva prezenční (každý v jiném dni poch.) semnináře, na jejichž konci je certifikační zkouška.

Toto musí každý učitel absolvovat dvakrát - hodnotitel písemných prací a pak ústních zkoušek, pro to je vždy zvláštní kurz, zadavatel má jen e-learningové studium, celkem tedy 3 e-learningové kursy a 4 prezentační a 3 závěrečné zkoušky. Na výsledky závěrečených zkoušek budeme potupně čekat měsíc až dva. Žrout času je to neuvěřitelný, zejména když e-learning občas selhává po technické i organizační stránce. Pro zajímavost přikládám úryvek textu, kterým (a mnohými dalšími podobnými) jsme se museli prokousávat a splnit z nich testy.


---------------------------- --------

Příklad textů v e-learningu
Společný evropský referenční rámec pro jazyky (SERRJ) — 3. část

Jak interpretovat stupnice modelových deskriptorů?

Modelové deskriptory definují šest hlavních kriteriálních úrovní A1, A2, B1, B2, C1 a C2 (viz tabulka).
Úrovně A2, B1 a B2 jsou často dále rozděleny (např. úroveň B1 na úrovně B1 a B1+). V takových případech označují deskriptory B1 danou kriteriální úroveň a deskriptory B1+ definují úroveň ovládání jazyka, která je významně vyšší než úroveň vyjádřená kriteriální úrovní, ale zároveň nedosahuje standardu úrovně následující (např. kapitola 4, str. 60 SERRJ v české verzi).

Každá úroveň by měla být chápána tak, že v sobě zahrnuje úrovně, které jsou na stupnici pod ní. To znamená, že kdokoliv na úrovni B1 by měl být schopen udělat vše, co je uvedeno na úrovni A2, a jeho výkon by měl být lepší než ten, který je popsán v A2. Z toho vyplývá, že podmínky týkající se výkonu na úrovni A2 — například "za předpokladu, že se zřetelně a pomalu artikuluje" — mají menší váhu pro úroveň B1 nebo se k výkonu na této úrovni vůbec nevztahují.

Ne každý prvek či aspekt deskriptoru se explicitně opakuje na následující úrovni. To znamená, že položky na každé úrovni slouží selektivně k popisu toho, co je na této úrovni chápáno jako zvlášť důležité či nové.

Jak lze pracovat s úrovněmi?

Chceme-li pracovat se stupnicemi ovládání jazyka, je velmi důležité přesně určit, k jakému účelu má stupnice sloužit, a formulaci deskriptorů s tímto účelem vhodně sladit, vybrat vhodné formulace.

Z hlediska funkce se rozlišují tři typy stupnic úrovní ovládání jazyka:

1. stupnice zaměřené na uživatele;
2. stupnice zaměřené na hodnotitele;
3. stupnice zaměřené na tvůrce testů.

Problémy mohou nastat, když se stupnice zaměřená na jednu funkci užívá k plnění funkce jiné, pokud se neprokáže, že formulace jsou pro obě funkce vyhovující. Takové použití pak nelze považovat za validní.


-------------------------- --

Pěkné, že?:-). No, neučte se to s radostí. Místo víkendu stráveném s rodinou je to ideální výplň času.

A nejlepší na tom všem je, že i když tuto hrůzu absolvujeme, maturity se možná zruší nebo opět posunou, bůhvíjaké se udělají změny a my opět jako stádo se budeme učit to, co úředníci opět změnili:-/

Co si myslíte o možném odložení či zrušení státních maturit?
 kikiwhite Žena35 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
14.05.2010 09:52:54
Další státní zakázka za spoustu peněz a k ničemu. Zatím ten projekt stál půl miliardy a konec (resp. začátek) v nedohlednu.

Ale tobě, kikiwhite, přeji hezké prožití mnoha následných víkendů:-DDD
 kristusek Muž37 Kategorie
14.05.2010 01:45:10
stát dodnes nepochopil jednoduchou věc: Pokud chce inovovat, ať začne u osnov a ne u zkoušek. Je přeci blbost chtít po studentech věci, které v běžných hodinách nedělali, neboť se šprtali veledíla všech možných spisovatelů. Ať tedy začnou příští prváci studovat tak, aby byli připraveni na státní maturitu. Pak proti tomu vůbec nic nemám
 Funnyeyes Žena88 Kategorie
13.05.2010 21:08:55
Maturoval jsem 2008. V roce 2006 tvrdili, že budeme první ročník. Říkal jsem že do odloží - odložili to. Stejný názor jsem zastával pro maturanty 2009 i 2010. U obou maturujících ročníků to odložili. Svůj názor jsem stále nezměnil. Vlastně ano, změnil. Možná se to ještě jednou odloží, ale pak už se to zruší natrvalo. Proč stále plýtvat penězmi??? Maturita stejně dnes téměř nemá skoro žádnou váhu. A pokud budou státní, pochybuju že se to změní. VŠ na to údajně nebudou brát ohled (nedivím se jim), prostě je to k hovnu a jen vyhazování peněz.... Systém, co je teĎ funguje několik desítek let, nevidím na něm nic špatného, ani zastaralého a je mi u prdele jestli na nějaké škole mají těžši nebo lehčí maturitu, než jsem měl já. Od maturity se mě na ni nikdo neptal a pochybuju že ještě někdo v životě bude.
 Zítra vstávám v pět Muž Kategorie
13.05.2010 19:44:26
Státní maturita problém nízké úrovně absolventů SŠ nevyřeší. Příčinou je snadná dostupnost vzdělání. K každém roce by počet studentů měl převyšovat nabídku volných lavic. Tedy, aby vzniklo skutečně relativně konkurenční prostředí už při vstupu na střední školu či učiliště i pro učně a studenty na všech středních školách, nejen na relativně malém počtu výběrových škol.

Pak teprve bude možné se bavit o kvalitním výstupu a způsobu zkoušení.
 Zombie36
13.05.2010 18:42:52
Vidím, že hodně lidí nepochopilo smysl maturit. Tak si dělejte Fučíkovy odznaky rozumu. A radujte se, že jste něco. Zbytek doženete v Plzni...
Troubové a trouběny.
 Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
13.05.2010 18:16:09
nám učitelé říkaj, že jim prej ty školitelé říkaj, že se to stejně odsune..takže skvý..školitelé, učitelé..všichni nad tím ztrácej čas a je to stejně k ničemu....

jinak se státní maturitou nesouhlasim, je tam plno nesmyslů, měli to odsouhlasit těm, co přišli do PRVÁKU, 1. úroveň je primitivní, druhá zas moc náročná.., dále nevidim důvod, proč by měl každej mít stejnou maturitu..přece když někdo jde studovat zedníka, tak nepotřebuje maturitu..od toho ta škola je, že je důležitý, aby se naučil makat rukama. tím sakozřejmě půjde dost dolů ta hodnota maturity a žádný,že nahoru, prostě to je kec! pochybuju, že najednou učňáky začnou mít pětkrát těžší osnovy......hovno žejo, tak to udělaj tak, že naopak ty maturity budou hrozně jednoduchý..takže jakýpak, aby se zvýšila její úroveň a neměl ji každej? blbost...


áá sem rozčilená...
 Jatox Jane Žena Kategorie
13.05.2010 17:58:47
dizzy:
Jenomže úroveň maturit tohle šaškování nezvedne.
Naopak, podle toho, co jsem slyšela, jsou zadání státních maturit pro studenty někdy tak triviální, že je to až k pláči.
A když s jistotou nevědí, zda státní maturity budou, nebo ne, proč terorizují pedagogy takovými nesmysly? Aby pak zase řekli, že státní maturita nebude a pedagogové dělali nanovo další nesmyslné kurzy? Tenhle kurz už totiž není první, víš. Třeba moje příbuzná, která učí na sš už takových kurzů musela absolvovat nespočet, pak z toho dostane nějaký zbytečný certifikát a řeknou jí, že státní maturity nebudou a další rok jde zase na jiný kurz.
Není to poněkud zcestné??
 jsemnegeniální
13.05.2010 17:51:47
Navíc v době kdy maturitu má 90% mladých a bez problémů ji udělá i vyučená cukrářka nebo zahradnice je to už jen formalita, fraška, pozůstatek z minulosti, který pozbyl na významu. V okamžiku přijetí na VŠ ztrácí ten cár papíru smysl. Neslyšel jsem nikdy o žádném zaměstnavateli, kterého by kdy zajímaly výsledky maturitní zkoušky.
 dizzy
13.05.2010 17:43:49
kikiwhite: čemu se tak divíš?
1. státní maturity budou stát nějakou tu stovečku miliónů, tak to přece nemůžou napsat na dvě stránky
1. přes 50% 2Otiletých studuje VŠ, čím se mají pak ty davy absolventů humanitních oborů živit? Takhle produkují takovéhle sračky a jsou nesmírně užiteční.
Smajlík  dizzy
13.05.2010 17:27:51
Daniela-Hildegard: Protože jsem několik let ze střední, kdy už za nás strašili tim, že máme to štěstí, že nás to ještě mine, tak jsme měli tu možnost si napsat maturitu nanečisto. A teda, byl to opravdu děs. Nevím jak se to do dneška změnilo, ale nezarazilo by mě, kdyby o moc ne. Navíc zkoušet ty děcka z něčeho, co se třeba nikdy neučili - to je normální? Házet je všechny do jednoho pytle, když někdo dělá kosmetičku a další obchodku - to je taky normální? Státní maturity jsou nesmyslné, stejně jako tak to jejich dovážení autem do různých škol, zvlášť dneska, v elektronické době. Takže znovu, státní maturity JSOU holý nesmysl.
Smajlík  ffffffffffff
13.05.2010 17:23:57
Studovat medicínu po návštěvě učení je věc skoro naprosto vyloučená.
Časová okénka - ve kterých se pochopí věci naráz a bez dlouhého přemítání - jsou omezená.
Za hranicemi Tvého státu se na medinu - bez maturïty na gymplu (osmiletém!) nedostaneš!
 Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
13.05.2010 17:20:14
Pro fffffffffffffff
Státní maturity musí být těžší než dosavadní, které se dají udělat z taháku.
Maturita se musí (MUSÍ!) týkat také třeba věcí¨, které se učili žáčci ve 13 ti letech.
A naprosto !!! naprosto!!! dokonalá znalost mateřtiny se všemi jejími záludnostmi.
Smajlík  Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
13.05.2010 17:06:06
Daniela-Hildegard
Píšeš u maturitách na gymnáziích a učilištích. A mezi tím žádné jiné školy nejsou?
Smajlík  Amemait Žena20 Kategorie
13.05.2010 17:00:17
Daniela-Hildegard: Jinými slovy tím chceš říct, že státní maturity jsou těžší než ty, které jsou?
 fffffffffff
13.05.2010 16:54:53
Nick ffffffff by si měl uvědomit, že snížením potíží se složením maturity (jde přece o zkoušku znalostí, zda dotyčný je schopný pokračovat v dalším studiu) se snižuje i úroveň následujícího studia.
Pak by se ale neměl divit, že nejvyšší česká škola (universita Karlova) je ve světovém pořadí vysokých škol až na tisícím místě. (Čísly 1000 !)
A že její absolventi jsou považováni za učně.
To odpovídá jejích postoji k práci.
Ale o tom tiše pomlčím.
 Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
13.05.2010 16:43:29
1. Už je špatně to, že jsi byla pro státní maturity. Nechápu jak někdo může se státníma maturitama souhlasit. Je to akorát komedie, točí se v tom plno peněz a stejně si to rozhodnou jak chtějí. Nenapadá mě ani jeden rozumný důvod pro to, aby měli všichni stejnou maturitu - každý přece studuje jiný obor a tam se požadavky různí. Konec.

2. A to, že vysvětlují jednoduché věci složitě, to je dost normální. I na vysokých školách, zřejmě si dokazují své dosažené tituly nad dlouhým textem, který ani po více přečtení nemusí dávat smysl nebo může být vícevýznamový - to je ovšem ale nezajímá. Setkávám se s tím často, že jednoduchou věc napíší tak složitě, že se to ani nedá pochopit a když jim někdo něco vytkne, tak si stojí za svým tvrzením, že je to jasně napsané - přijde mi, jako by takové texty psali zmagořilí lidé, co si léčí nějaké své mindráky nebo co, jinak si to nedokážu vysvětlit...
 fffffffffff
13.05.2010 16:29:54
O Cermatu si myslím své. Ale nepíš, protože bych obdržela asi doživotní BAN.
Mne jen udivuje, proč se tak brojí proti "státním maturitám". Jako by mohlo existovat něco jiného.
Stačí kouknout za hranice země - tedy západním směrem a ne k Rumunsku!
Tam jsou jen dva typy maturit. Ta z gymnasii - při předložení "glejtu" o jejím složení se přijímá bez zkoušek na vysoké školy libovolného typu. Pak jsou zde maturity, získané během učňovského zaměstnání. Vzhledem k nízké úrovni, bylo nutné zavést dodatečné zkoušky před vstupem na vysoké školy. Jenže - to co byly dřív průmyslovky - se dnes honosně nazývá také vysokými školami. Čili, opět zmatek...
Dnes tu psala nějaká blběnka, že by ráda studovala /na vysoké škole!/ cestovní ruch. A co je k tomu nutné...
Dost se děsím z vývoje školství. (Kam to vede - ukazuje nevyřešená causa Plzeň).
Kdo nezvládne vysokou školu universitního typu v předepsané době je buď strašně líný - nebo hloupý. Nebo obojí!
Maturitě se dřív říkavalo - zkouška z dospělosti. Dnes? Se kupuje na internetu. Jako mnohé. /Gross, Klaus, Benda, a celá řada jim podobných!/
Nebu psát dál, nebo mne trefí šlak. Z českého školství.
Smajlík  Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
13.05.2010 16:20:55
Tak to nejsi jediná. Myslím, že na to marně čeká většina učitelů.
 jsemnegeniální
13.05.2010 16:19:20
jsemnegeniální - ano, máš pravdu. Já jsem zpočátku jen čekala, kdy nám už někdo konečně řekne, že je to jenom legrace, že nás jen tak zkoušejí, co vydržíme. Bohužel, to zatím nikdo ještě neřekl:-((
 kikiwhite Žena37 Kategorie
13.05.2010 16:19:14
Jinak se státní maturitou nesouhlasím.
Už mám pár let po maturitě, ale ten systém mi přijde nedomyšlený.
 jsemnegeniální
13.05.2010 16:13:00
Je to nesmysl a byznys a tady to hodnocení také k ničemu nevede. Jinak vím, že učitelé si z tohohle e-learningu rvou vlasy, mám sš učitelku v rodině. A jak jsem slyšela, tak ani v zemích, kde mají státní maturity to nehodnotí takto složitým způsobem. Nejde opět o nic jiného než o nesmyslný obchod lidí z MŠMT a Cermatu.
Smajlík  jsemnegeniální



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

HIT Týdne: 3 za 2