Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
K tomuto tématu mohu jen říct, že slušné techniky jsou asi tak těžké, aby jejich absolventi byly schopni dělat všemožné výtvory jako domy, automobily, počítače, software, vědecké výzkumy a výpočty, řízení dopravy, medicínské přístroje a nástroje, inženýrské sítě, internet, televize, domácí spotřebiče, topení, klimatizace, chemické produkty, nábytek...
|
|
Já bych to shrnul, v Čechách nejsou těžké školy. Většina technik je jednoduchých, většina humanitních jsou flákárny. Jediná možnost jak se něco pořádně naučit je naučit se to sám. Tady je jeden příklad studentů, které považuji fakt za machry: http://arxiv.org/abs/hep-ph/020 4295
|
|
a dodatecne jsem si vzpomela na par prihod s kamarady na humanitnich skolach :-D neco v zmyslu, ucila jsem se tri dni,( mezi tim i lyzovala)... a neudelala jsem zkousku, co mam delat, jsem zoufala, tolik se ucit... vtip roka... tri!! dni... chjo... :-D anebo, mam nejtezsi skolu ... a na otazku kolik lidi tu zkousku neudelalo jsem se dozvedela, ze to nakonec dali vsem... no... to bych chtela...
|
|
kikiwhite: pres tve drsne odsouzeni s coolermanem v nekterych vecech souhlasim, treba znam osobne par lidi, co ledva skoncili maturitu, na ruznych skolach, gymko, zdravotnicka... jedna dokonce maturovala v zari jelikoz anglictinu nezvladla ani na tu 4, ostatne predmety nepamatuji, a ted si ani na nos si nevidi, protoze ona je Mgr....a tyka se to vic lidi... prijde me to smutne, protoze vsichni tyhle lidi studovali pedak, teologii, socialni praci... a nechci byt zla, ale aspon nejaku inteligenci potrebnou na zvladnuti maturity by snad kazdy vysokoskolak mel mit, i kdyz se nekomu lip uci matematika a nekomu spis jazyky.... prijde me, ze opravdu dostat se na humanitni smer je nejtezsi, clovek pak uz nejak projde, prave tim, ze se driluje treba, ale nemusi nic tvorit, nic vyrabet.... tohle mi mozna prijde nejhorsi na ruznych dejepis, historie... a nevim co vsechno... ze vlastne tohle se da delat jako zaliba %) venovat se tomu cely zivot, ale co ti lide studuji celej zivot, co delaji, co se uci? vzdyt tam nelze objevovat, tvorit....medicina, chemie, tam se porad neco deje.... nevim, asi mi to prijde jako neproduktivni, kdyby kazdy delal, co ho bavi bez ohledu zda to neco vytvori, asi bychom na tom nebyly moc dobre, ale tak treba ne... na druhou stranu neznam nikoho kdo by mel potize s maturitou a mel titul Ing... mno... ale treba je to nahoda %) preji hezky vecer....
|
|
coolerman - promiň, ale co to plácáš?:-) Nechtěj mi fakt dokázat, že studentiu technik jsou opravdu tak "prostí", že neporozumí psanému textu...kde jsem napsala, že stavím na roveň studium angličtiny a nějaké těžké technické školy?? Na druhou stranu je vidět, že jsi skutečně dosti omezen, když si myslíš, že studium jazyka spočívá pouze v tom, že tím jazykem ve škole mluvíme:-) ...hmmmm...něco to fakt dokazuje... A to jak tvrdíš, že se hodně vyhazuje, také dokazuje cosi....říkám to znova, hodně se vyhazuje, protože to síto dělají až po přijetí a na humantitních oborech před přijetím, nevím, co je na tom nepochopitelného a ani nevím, jak chceš dokázat, že to není tím sítem, ale vyskou náročností studia..já to samé můžu taky říct- u nás se šíleně vyhazuje od přijímaček (z 3000 brali na AJ, když jsem já studovala, 60 lidí), ta škola je VELICE náročná:-))...prostě je povyhazovali už před tím, kdeš to vás až po tom, nepřijde mi to zase tak těžké pochopit.. A jestli tvrdíš, že na třeba ČVUT, šli samí skoro géniové, ale tu vyskou náročnost nezvládli a zůstali tam tedy už jen ti géniové, tak nějak podlož své tvrzení...toto nemůžeš vědět, znáš jen čísla, kolik bylo vyhozených (právě těch, kteří nezvládali, stejně jako těch, kteří nebyli přijati třeba na fildu) a procento bude zřejmě podobné jako u přijímaček u ostatních škol....jen u vás byly ty "přijímačky" (jsitě chápeš, jak to myslím) později:-)) A ještě - u delších a komplikovanějších vět by bylo dobré zapojit interpunkci, aby byl text jaksi srozumitelný, to vás na technice neučili?;-) A ještě mi PROSÍM ukaž, kde vykřikuji, jak těžce studuji, LŽEŠ jako když tiskne, já sama uznávám, že má škola nebyla až tak těžká, ale PRO MĚ - pro někojo, kdo je tupej na jazyky by třeba těžká byla stejně jako pro mě třeba nějaká technická. Dokázal jsi, jak jsou studenti technik nekultoivovaní a opravdu ne příliš sociálně inteligentní, když jsi mě začal pro ni za bnic napadat... můj text je slušný a nikoho neuráží, tvůj ano. jA Jestli já jsem pořád stejně blbá, tak tě uklidním, že z tvého textu "také" žádná prudká inteligence nesálá;-)
|
|
Dost bylo asi napsano o memorovani se na humanitkach. Ale co me zaujalo.. Nazor, ze 'v ocich verejnosti' - A/ nic takovyho jsem v zivote neslysel (tim netvrdim, ze to tak byt nemuze jako autorka diskuze) B/ kdyz chces tohle tvrdit, dej dukazy, podloz svoje tvrzeni. Ale co naplat, zase se ukazuje, ze jste schopni jen plkat a plkat a porad o tom stejnym nic bez absolutne zadnych dukazu. Viz tvrzeni verejnost anebo jeste lip vetsina/kazdy/kazda atd. Vy jste se jako ptali te vasi vetsiny, tzn berme CR, obesli jste 5 milionu lidi a ptali se na nazor? Asi ne, tak tu nemelte takovy.. hovadiny, at jsem slusnej. Co me zvlast pobavilo, argument, ze na vs technickych smeru naberou kazdyho, protoze tam jde vlastne ta neschopnejsi cast stredoskolaku. Tech je podle genialni kikiwhite co je sice z humanitky, ale slovo ůplně asi nezvlada vic proto, ze hvezdni inteligenti schopni se jen memorovat kraviny jsou v mensine. For roku. Proc se na humanitky hlasi vic lidi? Protoze se staci dostat a titul je doma. Proto ma titul dneska kazdy pako, i takovy, ktery je schopny postavit matiku/fyziku/chemii etc na tutez uroven jako plkani v anglictine. A proc se z technickych vic vyhazuje? Protoze asi proc? Ne proto, ze tam jdou dementi a malo z nich je vzdelavatelnych, ale zjevne proto, ze narocnost je proste vysoka a kazdej ji neustoji. Normalni stret realita vs predstavy, kdezto u memorovani nesmyslu neni cim prekvapit. S rusenim prijimacek taky nesouhlasim, no, ale to je spis se zamerem vydelat si, zijeme v trzim svete. Tak proc proboha si neusetrit praci s celym prijimacim rizenim, neinkasovat penize za prihlasky, penize od statu za kazdyho studenta a pak jeste moci vykrikovat, ze nase vs dava sanci vsem? Ze z tohoto faktu nekdo je schopen vyvodit zaver ze tam jdou dementi z nichz je jen malo vzdelavatelnych svedci pak o jeho intelektualnich (ne)moznostech. A druha vec, na studium humanitnich kravovin neni treba se pripravovat, rozvijet specialni schopnosti (krom dobry pameti a ochoty delat zbytecny veci), kdezto na technickou skolu (kdyz to chcete nekam dotahnout) musite min s matikou zacit velmi brzo. Coz si ale (neni prekvapive) vetsina pubertalnich strev neuvedomuje, zvlast pubertalnich devcat ve kterych to ani neni podporovano. A tak stravi dospivani na facebooku/v hospode stezovanim si na nicnechapajici rodice, kteri je donuti aspon prolizt gymnazium. Jenze co s takovym lemplem pak, tak ho prihlasime na nejakou humanitku na kterou nejsou zadne specialni schopnosti, ktery mel rozvijet, potreba a budeme doufat. A jinak ad 'proc se hadat' ci obhajovat svoje stanovisko (neplati jen tady, ale vseobecne). Kdysi jsem na webu jedne divciny cetl zajimavy clanek (tema je nepodstatne pro tyhle ucely). Psala o necem, co nema rada a nasli se taci, co se ptali proc o tom teda pise (rozumej o svoji nelibosti) kdyz to tak nema rada. Odpovedela na to asi v tomto duchu: Protoze v teto spolecnosti je treba se obhajovat, aby i stadni demence pochopila, ze to, co rikam, m
|
|
jo jako student CVUT uznávám, je tam plno blbců, ale potkal jsem už i blbce doktory ( co pomalu počítají na prstech), právníky (kterému nebylo možné vysvětlit jednoduchý vzorec fyziky), učitelů apod. Sám sebe nepovažuji za nějak extra chytrého. Napsat dvě stránky souvislého textu je pro mne noční můra. Neuznávám ekonomku jako technickou školu Ale nejvíc blbců je na pajdáku, to člověk žasne, co bude jednou učit naše děti.
|
|
Veldrane - vy a tobě podobní jste vtipný:-)..co šílíte? Kde jsem napsala, že bych v pohodě dala nějakoou technickou školu?? Já jen psala, že v očích veřejnosti nejsou technické školy brány jako prestižní a vyloženě těžké...navíc není fér člověku s nadáním na jazyky předhazovat, že by možná nevzládl nějakou technickou školu... BTW - jsi si na 100 % jistý, že bys v pohodě vystudoval jazyk? lingvistiku, fonetiku, sémantiku, morfologii apod.? A jak jsi přišel na to, že např, studium jazyků je založeno na memorování? Jak se chceš třeba "namemorovat" na zkoušku z poslechu nebo čtení anglických textů, když vůbec nevíš, jaký text u zkoušky dostaneš?:-)) No, nic, je to jen takové plácání do vody, co? A všimni si, že já nikde neřekla, že PODLE MĚ jsou technické ŠKOLY LEHKÉ (i když mnohé jistě ano), psala jsem jen o rozporu - vaše tvrzení x mínění širší veřejnosti... to jen vy pořád urážíte lidi z humanitek..
|
|
Kiki: mno humanitku uz urcite mas, tak ted muzes zkusit studovat nejakou techniku a pak to porovnat :). Obecne souhlasim s tim co napsal imp - studium na humanitni skole je postaveno spise na memorovani, studium na technickych oborech spise na logickym uvazovani. Je dobre, ze clovek si muze vybrat co ho bavi. Technicke obory se mi proto jevi jako narocnejsi. Na tom neni nic spatneho - a taky nevim, proc bych mel na nekoho koukat skrz prsty protoze vystudoval humanitni obor.
|
|
Je blbost tvrdit, že humanitní škola je jednoduchá a na nic. Chtěla bych vidět např. nějakého ajťáka, jak se zvládne prokousat morfosyntaxí, když spousta z nich dělá triviální chyby i ve vyjmenovaných slovech. Každý je zkrátka založen jinak a pokud mě baví odmalička jazyky, chci je studovat a předávat své znalosti, nevidím důvod, proč bych měla jít studovat jadernou fyziku. Proto abych se mohla vychloubat tím, že jsem technik a mám tedy těžkou školu? To ale není argument pro výběr vš. Výběr vš se má odvíjet především od toho, jakému povolání se chci v budoucnosti věnovat a pokud chci být učitelka jazyka, tak asi nepůjdu studovat jadernou fyziku nebo učitelství matematiky. Takže sečteno, podtřženo, tyhle diskuze nemají smysl. Málokterá vš je procházka růžovou zahradou a jen pošetilec si může myslet, že dokáže objektivně zhodnotit náročnost studijních oborů, se kterými se v životě nesetkal.
|
jsem negeniální |
|
|
Sosarian: Tvůj příspěvek je absurdní, jedna věc je mít práci u kasy a druhá věc je nemít práci v oboru, který jsi vystudoval.
|
|
BlackRainbow: takze vlastne ted tvrdis, ze to co si napsala ma stejnou vahu jako tohle: "auta jezdi na benzin" "nasel sem statistiky, ktere rikaji ze mravenci unesou az trojnasobek sve vahy, ktere toto tve tvrzeni nepotvrzuji" vazne konstruktivni prispevky do diskuze. nemam problem ti najit statistiky ktery nepotvrzuji cokoliv... " výši platu absolventů vysokých škol hovoří jasně a práce u pásu nebo u kasy tam moc nepatří" "Jenomže já netvrdím ani jedno" jeste ze tak
|
|
Sosarian: Jenomže já netvrdím ani jedno, říkám jen to, co se dá nějak ověřit. Nikde jsem nenapsala nic o tom, že by studenti z fildy měli jen zaměstnání ve svém oboru a mezi námi si myslím, že je to jedno... taky i pro to, že statistiky o výši platu absolventů vysokých škol hovoří jasně a práce u pásu nebo u kasy tam moc nepatří. Jinak je to sice rozdíl nějakých šesti lidí, ale z fildy odchází dvakrát více absolventů.
|
|
jejda, to se to tu rozjelo:-).. přitom ode mě to bylo opravdu jen takové rýpnutí a všiměte si, jak mnoho lidí mi vkládá do ůst, že tvrdím, že humantiní obory jsou težší a že si myslím, že dejme tomu má škola je težká:-)) Přitom jsem to defacto nikde neřekla. Jen jsem napsala, že v očích veřejnosti jsou školy jako filozofie, právnická fakulta apod. brány jako prestižnější než školy technické, o kterých se naopak mluví jako o školách lehčích. A chtěla jsem abuste tedy, vy technici, vysvětlili tento rozpor. Nikdy jsem ale nenapsala, že já sama si myslím, že technické VŠ jsou lehké ( i když některé určitě jsou, protože znám jejich absolventy a ...prostě hrůza..., kdyby ta škola byla bůhvíjak těžká, těžko by ji tito dokončili) to limonka - nikdy a nikde jsem netvrdila, že mé studium bylo nějak bůhvíjak težké, ale bylo to studium jazyka, což se nedá nabiflovat - težko se můžeš nabiflovat na jazykovou zkoušku (která byla v každém semestru) z listeningu, readingu, gramatiky apod...:-), ale to je fuk., jinak uznávám, že je jistě mnoho težších škol a mezi ně budou patřit i některé technické, takže klídek:-) A ještě k těm, kteří tvrdí, že na technických je težké se udržet. Už jsem to jednou psala - vždyť je to sakra logické - na jazyk se třeba hlásí 3000 lidí, berou jich 60 - ty, kteří jazyk už opravdu umí a je jasné, že studium zvládnou. Na některé technické VŠ může ale jít každý i třeba s IQ 80 (pokud mám nějakou pochybnou maturitu z učňáku) a je přece JASNÉ, že takové pak vyhazují a ani náhodou to není měřítko obtížnosti školy - prostě když tam může jít každej dement, tak je jasné, že mnoho dementů pak vyletí, proč by toto měla ukazovat ma to že ta škola je výjimečně těžká?? Zkrátka si na škole nechají jen ty normální vzdělavatelné jedince a v žádném případě to nic ale zcela nic neříká o obtížnosto studia. Takže tyhle argumenty o vyhazování na ČVUT jsou úplne mimo.... Myslíte, že kdyby třeba na fildu brali stejný počet lidí jako na ČVUT, že by je pak nevyhazovali? Bylo by to úplně stejné...akorát to síto je v jiném období - na fildě je už před první ročníkem na ČVUT je až po prvním ročníku, nevím co je na tom objevného, že to stále všichni omíláte...výsledek je stále stejný - zůstanou ti lepší studenti.. - ale v žádném případě to nepoukazuje na náročnost studia... Nebo mi chcete tvrdit, že když z ČVUT vyhoděj někoho, kdo horko težko dodělal třeba učňák s maturitou nebo prostě někoho podobné inteligence a chce to zkusit na VŠ, tak že je to ukazatel vysoké náročnosti školy?? No to snad ne...:-)
|
|
BlackRainbow: a to ze vsichni pracujou v oboru, nejsou jen tve dohady? mimochodem ty procenta 1,4 a 4,2 sice muzou znit jako velkej rozdil, ale je to rozdil 6ti lidi...
|
|
zlomyslný perceptron: To jsou jen tvé dohady. Ale jak vidno, asi tu nemá cenu dávat nějaké objektivní fakta, ono jde asi cokoliv přizpůsobit své pravdě, že.
|
|
zlomyslný perceptron: máš pocit, že někdo Mgr. půjde dělat prodavačku? nebo spíš - máš pocit, že vezmou na kasu někoho, s titulem Mgr., když mají x desítek jiných zájemců vyučených v oboru? Otázkou možná je, kdo z nich dělá v oboru...ta otázka je ale na místě bohužel i u technických oborů, protože těch lidí je teď tolik, že sehnat práci v oboru není snadné pro nikoho. Každopádně i mimo obor můžu dělat práci, která bude odpovídat mému vzdělání a věř mi, že ačkoliv to jde špatně, tak i v Ústeckým kraji lze práci odpovídající tvému vzdělání, najít. A navíc mám zkušenost s tím, že tě na pozici, která tvému vzdělání neodpovídá, nevezmou, ty inteligente. Proč by to taky dělali, můžou si vybrat jinýho vola. Takže běž do lesa, vypočítej si tam velikost díry, kterou si pak vyhrabeš a zahrň za sebou hlínu. Nazdar.
|
|
BlackRainbow: Tak a teď ještě kolik z nich pracuje v oboru, kterej vystudovali, a kolik dělá prodavačku v hypersuper nebo ve fabrice u pásu. Na to opravdu vysoká škola potřeba není, takže jejich studium je jen mrhání penězi ze státního rozpočtu.
|
zlomyslný perceptron |
|
|
Je tu stále omílané, že lidi z technických škol budou mít lepší uplatnění než lidi z fildy v Praze, našla jsem si statistiky, které to ale vůbec nepotvrzují. Standardizovaná míra nezaměstnanosti z FF UK 1,4 procenta, čvut fakulta strojní 4,2 procenta. http://www.icm.cz/files/SVP_MF_v2.pdf
|
|
Tak diskuzi pode mnou jsem opravdu nečetla, jednak na to nemám odvahu a jednak byste mě beztak jen vytočili, takže jestli se budu opakovat, omlouvám se Pánu Bohu do oken. Řekla bych k tomu asi tohle - zajímavý je, že vždycky je ten, kdo zbrojí, z technický školy. Minimálně na zpovědnici:) neustále tady rejou technici do ostatních, že jejich škola je ta správná, těžká, dobrá, nejlepší na světě a on je samozřejmě inteligent s vysokou školou, kdežto já jsem očividně úplněj idiot, protože mě matematika nebaví a nevidim důvod, proč jí studovat. Jděte už ale fakt k šípku (ano, dostali jsme se do okamžiku, kdy jste mě nasrali, aniž bych četla diskuzi pode mnou:)) Řešíte kraviny, protože to, která škola a proč je těžší, je v případě vysoký školy absolutně nepodstatný. (nepočítám do toho Jirku Mádla a móře akreditovaných bakalářských i magisterským oborů na UJAKu:) Copak já jdu na vysokou proto, abych se tady pak mohla kasat, jak je moje škola těžká a já jsem dobrá a bystrá? Ale hovno, studuju jí proto, že mě baví. Mám se tady veřejně lynčovat, že jsem zřejmě úplně hloupá, protože studuju historii? No a co, tak studuju historii, miluju dějepis, chci ho studovat, chci se v tom oboru orientovat, chci se tím živit, chci hl mít jako koníčka, chci číst spoustu knih, protože mám ráda knihy, baví mě to a MÁ TO PRO MĚ SMYSL. A ještě něco - aspoň nejsem natolik omezená, abych soudila ostatní, nemám na to totiž právo, jako nikdo z vás. Nazdar.
|
|
Mina Harkerova: ´takže opravdu nemůžeš učit děti bez VŠ.´ To jsi na humanitce? To bys měla znát, že ´učení´ není žádným způsobem vázáno na školu a učení se je jedna z nejdůležitější vlastností lidí (a spousty zvířat). To, že potřebuješ nějaký papír (který nedokazuje, že umíš učit - schopný učitel je vzácnost) je jen nějaký uměle vytvořený požadavek. ´Zdravotnictví nerovná se lékaři, víš?´ Dobrá, tak čemu se to rovná? Doktoři - základní prvek, sestry, - asistenční prvek, farmaceuti - dodávající léky doktorům, technici - dodávající doktorům všechny nástroje (ať už skalpel nebo CRTčko), stavaři - stavící ordinace a nemocnice, řidiči, uklízeči, údržbáři, kuchařky, lidi za pultem ... na koho jsem zapomněl? No, dejme tomu, že ten člověk za pultem není setra, ale nějaký člověk s humanitním vzděláním. To je teda fakt důležitý, bez něj by celé zdravotnictví padlo... Jasně, někdo dělá logistiku např. pro ty farmaceutické firmy, někdo sedí u telefonu RZS, někdo dělá účetnictví, ... ale fakt nemůžu najít ty humanisty. ´Máme nemocnice, bezplatnou zdravotní péči apod. a tohle doktoři nevymysleli.´ Skládá se jedna přísaha. Jmenuje se po pánovi, který zemřel před více než 2 tisíci lety. Najdi si její text. Byl to lékař. ´Mír-ano mír taky není něco, co existuje jen tak.´ Ve skutečnosti je to ´něco, co existuje jen tak´. Naopak díky politice, náboženství a historii vznikají války. ´Sociální zabezpečení-v naší zemi nikdo neumírá hlady, ve společnosti bez této vymoženosti jich takto umírá docela hodně (otázou je co pro tebe znamená cizí život).´ Sedět na uřádě a dávat peníze sockám, které přijdou, dokáže i 10leté poloretardované dítě. A v těch zemích o kterých mluvíš většinou rozdávají ´humanitární pomoc´, a zajišťují její logistiku, vojáci :] A nový poznatek: lidé např v Somálsku chcípají hlady, protože tam nemají dost humanitně vzdělaných vysokoškoláků ... Pobavilo mě :] ´Výklad práva- ano bez právníků a dalších lidi co tohle zvládají by jsi byl v hajzlu (ruku na srdce, jak dobře se orientuješ v zákonech a státní správě ty?)´ Zákony jsou moc složité. Kdyby se každý prohřešek trestal smrtí, tak jak by tady bylo bezpečno. ´Můžete mi prosím říct, co tímto vlastně sledujete?´ Já osobně se bavím. Královsky.
|
|
Mina Harkerova: "Máme společnost vytvořenou, takže opravdu nemůžeš učit děti bez VŠ" nemuzu ucit deti bez vs, protoze mame vytvorenou spolecnost? to je zajimava veta... to jestli v soucasne spolecnosti jde ucit deti bez vs nebo ne (jde to) nijak nesouvisi s tim jestli je k tomu ta vs potreba "a tohle doktoři nevymysleli" to je mozny, a nejspis to vymyslel nekdo kdo nemel vubec zadny vzdelani, ale tohle znovu neni pointa, pointa je jestli by to bez lidi z humanitnim vzdelanim mohlo fungovat, nebo by na to prisel nekdo s technickym vzdelanim - a na oboje je odpoved ano "Mír-ano mír taky není něco, co existuje jen tak." jelikoz mir je definovany jako stav veci bez valky, tak ano - mir existuje jen tak. a nechapu co bych mel podle tebe v historii najit, dobu kdy svet ovladaly prirodni vedy a valcilo se? muzes me odkazat na konkretni daum? "Kdybys měl vzdělání," rika ti vubec neco slovni spojeni "logicky klam", konkretne argumentum ad hominem? ty humanitni skolo? "Sociální zabezpečení-v naší zemi nikdo neumírá hlady, ve společnosti bez této vymoženosti jich takto umírá docela hodně " post hoc ergo propter hoc "jak dobře se orientuješ v zákonech a státní správě ty" proc? nekdo jinej kdo se v tom vubec neorientuje by me chtel zazalovat? zvlastni nemocnice se musi bez humanitnich ved zrusit, ale pravni system musi zustat - jako kdyby sis to vybrala uplne nahodne jak se ti to hodi... (a uz asi budu predpokladat ze nerozlisujes humanitni a spolecenske vedy, vetsina toho co pisu plati o obou)
|
|
imp, Sosarian: Máme společnost vytvořenou, takže opravdu nemůžeš učit děti bez VŠ. Zdravotnictví nerovná se lékaři, víš? Samozřejmě, mohlo by to být tak, že si doktora koupíš, když ho potřebuješ, koupíš mu všechny nástroje a přístroje, ale není to tak. Máme nemocnice, bezplatnou zdravotní péči apod. a tohle doktoři nevymysleli. Mír-ano mír taky není něco, co existuje jen tak. Kdybys měl vzdělání, tak se mrkneš trochu do historie a vidíš to. Sociální zabezpečení-v naší zemi nikdo neumírá hlady, ve společnosti bez této vymoženosti jich takto umírá docela hodně (otázou je co pro tebe znamená cizí život). Výklad práva- ano bez právníků a dalších lidi co tohle zvládají by jsi byl v hajzlu (ruku na srdce, jak dobře se orientuješ v zákonech a státní správě ty?) Vy mluvíte jakobychom žili někde v pralese a budovali novou "společnost"... Můžete mi prosím říct, co tímto vlastně sledujete? To si opravdu myslíte, že jsou všechny humanitní obory k ničemu, jedná se velmi jednoduché školy, lidé, kteří je studují jsou dokonale debilní a že by vůbec nevadilo, kdyby neexistovaly?
|
|
Mina Harkerova: takze ty si tady lhala, kdyz si rikala ze mam pravdu? a dokonce dvakrat jak si sama poznamenala? "fungující zdravotnictví" protoze medicina je tak humanitni obor... "výklad práva" jojo, bez pravniku by tenhle svet byl peklo... "mír" wtf? technikove by se zabijeli bez "humanitnich" lidi? "sociální zabezpečení" tohle uz zacina byt trochu znepokojujici, "mír", "zdravotnictví" a "sociální zabezpečení" mají nejakou spolecnou nadkategorii? "Člověk by měl vnímat věci trochu šířeji a nebýt zahleděn jen do svého zájmu." "Ty jo zesměšňovat něčí obor, o kterém vím hovno je fakt strašně inteligentí masturbace ega..." nic z toho nemeni fakta, a v diskuzi to nema co delat
|
|
Mina Harkerova: Ale on je tak trošku problém v tom, že nepotřebuješ mít vystudovanou politologii, abys byla dobrý diktátor (jediný způsob vlády, kde vláda = vláda :] ). Nepotřebuješ mít vystudovaná práva, abys řekla: ´Ukradni chleba a useknu ti ruku.´ Nepotřebuješ mít vystudovanou pedagogiku, abys naučila malé fakany číst, psát, počítat (tohle dokáže 90% rodičů/spratci sami už ve školce).
|
|
(nejen)OsamelyChodec: Samozřejmě- postel, peřinu a batoh vymysleli technikové. A co tím chceš říct? Já nikde netvrdím, že jsou humanitně vzdělaní lidé potřebnější než ti technicky, jen říkám, že jedni bez druhých by těžko existovali- i když si to někteří lidé nedovedou připustit. Člověk by měl vnímat věci trochu šířeji a nebýt zahleděn jen do svého zájmu. Samozřejmě, že se mi hodí mikrovlnka a počítač, ale stejně tak se mi hodí výklad práva, fungující zdravotnictví, školství, sociální zabezpečení, mír a podobné věci. Tohle hádání se o tom, kdo má těžší školu, je chytřejší nebo potřebnější je fakt na hlavu. Jsme jako předškoní děti a ne ti inteligentní inteligenti, za které se tu všichni prezentujeme. Ty jo zesměšňovat něčí obor, o kterém vím hovno je fakt strašně inteligentí masturbace ega...
|
|
kikiwhite: Obrovský problém vidím v tom, co se na humanitních x technických školách učí za předměty. Úplně pominu kecy na téma, které školy jsou lehčí/těžší/lepší/horší/etc. Ale vezmu to čistě z pohledu na předměty: Na humanistických školách máš předměty, na kterých se učí věci, které jsou memorativního rázu. Historie - naučení nazpamět věcí, které se událi v minulosti a jsou o nich záznamy. Jazyky - učení gramatiky + slovíček cizí slovo-české slovo. Psychologie - naučení nazpamět věcí o lidské psychice + jejich aplikace Religionistika, umění, filosofie, literatura ... - ve všech se učíš poznatky nazpaměť. Technické školy: Na technických je nejdůležitější matika. Matika je čistý abstrakt, ale abstrakt, který dává smysl. Je to způsob uvažování zapsaný v soustavě znaků. NENÍ to naučení nazpamět vzorečků, který se praktikuje na základní/střední škole. Nemusíš ty vzorce znát, stačí správně uvažovat a ty vzorce si dokážeš logicky odvodit. Chemie - tady jde o částečné naučení věcí nazpamět, ale je vymyšlen a používán systém, který je smysluplný a když pochopíš jeho princip, tak stačí znát jen např. místo v periodické tabulce a vlastnosti prvku máš dané. Fyzika - víceméně se převádí poznatky z matematiky na zákonitosti světa. Tady jde říct, že se taky učíš věci nazpaměť, ale na rozdíl od humanistických předmětů jsou fyzikální ověřitelné pokusem (můžeš si vyzkoušet gravitační zrychlení, ale těžko si vyzkoušíš druhou světovou válku) Biologie - opět se učíš obrovskou spoustu věcí nazpamět, ale jakmile znáš zákonitosti, tak už víš, jak to funguje a dokážeš to předvídat. NEMÁM NIC PROTI ANI JEDNOMU TYPU ŠKOL. Vím, že oba druhy jsou důležité. Ale myslím si, že je docela objektivní, když prohlásím, že humanitní obory jsou postaveny na memorování věcí a je v nich obtížné přijít s něčím novým (těžko vymyslím nový historický fakt, vymyslím jazyk, náboženství, najdu nový druh umění, ... snad jen v psychologii jde najít nový pohled na svět, který by psychologii ovlinil). Kdežto technické jsou postaveny na tom, naučit žáky používat určité postupy. A je v nich snadné přijít s něčím novým, některé jsou na vznikání nových věcí úplně postaveny - např. architektura.
|
|
všichni sme se zasmáli a teď mužeme jít spát... vlastně nemůžeme, ještě úkol do pružnosti, a zejtra test, no do pí...
|
|
"konkrétní věc jsem nenapsala proto, že humanitní obory studuju" vazne logicke zduvodneni, hodné nekoho z humanitnich studii Sosarian --------------- Tomu jsem se musel smát :)
|
|
technické obory jsou mnohem náročnější, težší. Humanitní školy jsou (pokud jsou) těžké jen z absurdních důvodů, že takové chtějí být bezúčelně- opakování nazpamět hromady učiva, knih...co často je ve výsledku k ničemu. jsi z pajdáku, učíš angličtinu o težkém studiu víš houby
|
|
Tak tohle je typický téma libikových flejmů, mám pocit, že ani on je ve skutečnosti nebere tak moc vážně.. Jde o konkrétní obory a jejich uplatnění, prohlásit, že všechny humanitní obory jsou k ničemu je blbost. Ale to, že uplatnění bude u absolventa humanitních oborů v průměru horší, než uplatnění absolventa technickýho oboru, tomu bych docela věřil. Určitě se to dá vyčíst ze statistik.
|
|
myslim, ze je to mysleno tak, ze je jednoduchsi se tam dostat, jelikoz jsou tezke a nikdo tam nechce studovat :-P nez takove prava kde se vsichni snazi dostat..., ale dle casu kolik venuje uceni a skole muj bratr nejsou tak tezke.... a nerikaji o tom, jak tezke je dostudovat a kolik lidi odejde protoze to proste nezvlada... a konec koncu nejaky redaktor muze prd vedet o narocnosti pochopeni takove kvantove fyziky :-/ :-P dal radeji nic nepisu... je to tvuj nazor a neberu ti no, ale dle me je to o nicem :-P
|
|
Dost me pobavila jedna slecna z FF co studuje bizkovychodni vztahy. Na otazku co teda bude po skole delat odpovedela asi frazi naucenou z VS-ze bude delat analyzu pro podniky co budou chtit expandovat na blizky vychod.K cemu by jim byla kdyz neumi jejich jazyky ani ekonomii. Firma jako ekonomickej subjekt si vzdycky vybere nekoho jinyho.To jeji vedouci rek aspon jasne ze vetsina absolventu je k nicemu ale on je v klidu pac ma jisty misto na katedre.
|
|
OsamelyChodec: to nevymyslel asi zadnej,ale rekla bych ze co se tyce ergonomie tak tam jistej vliv humanistiky na kazdym produktu byt muze.
|
|
Nasraní humaniťácí se ozývějí, aniž by přinesli jediný pádný důkaz, na co jsou jejich obory důležité... Ano, všechny obory jistý smysl (asi) mají, ale nevidím jediný smysl v tom, aby z nich každoročně vylezlo několik stovek absolventů.. Kteří se pak stejně živí něčím úplně jiným...
|
|
matfys:
|
|
zlomyslný perceptron: Na učení dětí není potřeba škola, jen číst učebnice?? :D:D Tak TOHLE je joke dne :)))
|
|
Mina Harkerova: Muzu mit otazecku? Podivej se kolem sebe a rekni mi co vidis - pravdepodobne nejakou mistnost (tedy dum), pred sebou pocitac, vedle monitoru mozna nejaka lampicka .... tipni si, kolik z tech veci vymyslel clovek s humanitnim vzdelanim :-)
|
|
To je jeden z problémů českého školství - neschopnost odměňovat ty lepší. Kvalitně učí ten pro koho je to srdeční záležitost, obzvlášť u chlapů. Důvod je pořád stejný-peníze. A politici na tom mají taky svou zásluhu, když školy dostanou na starost bývalí veterináři apod.... K obsazovanosti technických pozic: Pedagog může být dobrý technik, ale technik nebývá většinou dobrým pedagogem. Techniku dejme tomu z jistého hlediska může zvládnout ten, kdo o to má osobní zájem. Záleží o jaké technické pozice se jedná. Technik a THP pracovník a podobné obory který patří k technickým je taky něco jako nebe a dudy. Tudíž, pokud už analýza tak kvůli rozmanitosti konkrétnější:)Dost se poslední dobou outsourcinguje-třeba technici z býv. SSSR, taky některý pozice zaučujou až na místě-vychovají si je sami. Firmy na své potřeby reagujou poněkud jinak a pružněji než stát. Stát povětšinou vychovává stádo, co si budeme namlouvat a řeší až když skutečně je průser.
|
|
Sosarian: Už jednou jsem ti řekla, že máš pravdu. Je mi líto těch promarněných let a myslím, že bys měl své názory publikovat-všichni humanitně vzdělaní lidé by páchali hromadné sebevraždy, protože by jejich životy pozbyly smyslu.
|
|
To je to samé, jako kdyby opice řekla, že programování vlastně nic není. Že stačí jenom ťukat na klávesy ..
|
matfys |
|
|
Mina Harkerova: "skvělá logická dedukce, napíšu že není třeba k něčemu vš a ty mě pomalu obviníš z toho, že bych to dokázala" ano, samozrejme jsem cekal ze kdyz do diskuze napises argument, tak ho mas jak podlozit. studentka humanitnich ved chape jak ma fungovat diskuze min nez technik? (ne ze by to pro me bylo prekvapenim) "že ty tajně chodíš na přednášky z logiky (filozofie)" ne ale mel jsem logiku (matematika / informatika) samozrejme se kalkulacka da postavit bez vš (nejakou jednoduchou ktera by scitala bych zvladl), ale neda se postavit bez technického vzdělání. což ovšem o ničem praktickém v humanitních vědách neplatí
|
|
Sosarian: Kalkulačka funguje tak, že do ní naťukám číslice a znaky (např +- atp) pak zmáčknu jiný čudlík a ona to vypočítá a výsledek napíše na displej. Jinak skvělá logická dedukce, napíšu že není třeba k něčemu vš a ty mě pomalu obviníš z toho, že bych to dokázala- že ty tajně chodíš na přednášky z logiky (filozofie)?
|
|
Mina Harkerova: vazne? jak funguje kalkulacka? (samozrejme me to rekni bez internetu, nebo me rovnou rekni jak vymyslet pc + internet)
|
|
Sosarian: Na vymyšení kalkulačky není taktéž nezbytná vysoká škola. Nicméně uznávám, jsi hrozně moc chytrý a studuješ moc těžkou školu.
|
|
Mina Harkerova: "Nikdo by tě nenaučil psát" uceni jako takove neni humanitni obor, uceni o ruznych zpusobech uceni je "nikdo by neudělal stát" viz technokracie, ale je mozny ze by stat nebyl. on taky neni k nicemu potreba ze, teda jestli nepovazujes za dulezite valcit mezi sebou abysme mohli mit nekde na mape čáry "nikdo by se nestaral o odložené děti a důchodce" no nevim jestli zrovna na tohle je potreba nejake vzdelani "nikdo by nehlídal bezpečnost" pokud vim, bezpecnost zajistuje policie "nikdo by nevymyslel zákony a řád" stejne jako uceni, tak zakony jako takove nejsou humanitni obor, i kdybys nemel zadnou skolu budes dodrzovat urcite zakony, i kdyz ti je nikdo nikdy nerekne "nikdo by nepřeložil knížku o Linuxu" tohle je nejspis pravda, ovsem nejspis by byl jen jeden jazyk, takze by nebylo do ceho ji prekladat :) "konkrétní věc jsem nenapsala proto, že humanitní obory studuju" vazne logicke zduvodneni, hodné nekoho z humanitnich studii k vetsine toho co jsi vyjmenovala, neni zadne vzdelani vubec potreba, zakony, uceni, statni zrizeni - vse jde vytvorit z mista jen uvazovanim o dusledcich vsechny neexaktni "vedy" jsou jen dusledkem soucasne nevedomosti, casem tyhle zbytecnosti zmizi a budou nahrazeny skutecnou vedu
|
|
"jim by se bez nás totálně zhroutil systém všeho " :-D :-D :-D To je joke dne :-D Co si myslíte že zvládnete takovýho, co technik ne? Odvykládat všechny vládce první čínské dynastie? (10s na googlu) Učit malý děti? Na to není třeba škola, jen číst učebnici, eventuelně jim v ma/fy vysvětlit princip, což vy stejně nezvládnete. Tahle iluze potřebnosti je prostě vynikající, skvělej zdroj obveselení. PS: Kdyby nebyli ZŠ lidi, okamžitě se zvedne poptávka (a s tím i finanční ohodnocení) po popelářích, pekařích atd, a bude se zvedat do té doby než se situace vyrovná. Za 20-30 půjde dělat rukama i kdejakej vysokoškolák. Nic se nezhroutí. To jsou základy ekonomie ;-)
|
zlomyslný perceptron |
|
|
to berenicqua: OK, souhlas - tohle jsem zaznamenala taky, ale bohužel to zatím nejsou školy, které by pak byly univerzálně použitelné. S těmi obchodníky - ano, ale v rovnováze - a ta je momentálně hodně narušená. Ještě zpět k tvé první reakci - je zajímavé, že přes málo absolventů technických oborů jich na míst nastupuje víc než obory přímo vystudovalo. Při podrobnější analýze se ukazuje, že u pedagogických oborů je to naopak - vystudují, ale nenastupují. Proč? Řada absolventů pedagogických směrů přírodovědných oborů (ma, fy,che...) totiž nekončí na učitelských, ale na technických pozicích. Ono totiž učit ve škole matiku, fyziku, chemii... to fakt není žádná radost. No a tím pádem tohle většinou neučí ti nadšení, nejlepší, ale často rezignovaní... a kolotoč nezájmu se roztáčí dál.
|
|
Kdo jde na technickou VS s tim, ze chce na VS a jinde ho nevzali, vetsinou vylitne hned v prvnim, kdyz se snazi, tak az v druhym semestru. Podle zkusenosti co mam tam nikomu nic jen tak nedarujou a kdyz clovek ucivo nechape, nema sanci to dat.
|
|
Sosarian: Nikdo by tě nenaučil psát, nikdo by neudělal stát, nikdo by se nestaral o odložené děti a důchodce, nikdo by nevymyslel zákony a řád, nikdo by nehlídal bezpečnost, nikdo by nepřeložil knížku o Linuxu... Nemusíš hned vyletět jak čertík z krabičky, konkrétní věc jsem nenapsala proto, že humanitní obory studuju (jeden je k ničemu, jeden patří mezi nejpotřebnější obory naší společnosti) a mám v tom trochu větší rozhled.
|
|
arj: no, vidím to trošku jinak.... máš pocit, že přibývají kvalitní soukromé školy technické?//Vypadlo mi tam slovíčko soukromé, které zakládají samoté výrobní podniky, které je i financují a učí je tam co je skutečně v praxi třeba, protože to státní školy nejsou schopné zajistit za á a za bé nereagují pružně na požadavky trhu a výr.podniků při plánování otevír. oborů. I z tohoto důvodu se kvalita snížila - kolik bylo po89 zrušeno učebních oborů, protože už ČR nebyla dělnictvem socialismu? Teď si naopak každý myslí že na dělníka a řemeslníka se hodí nějaký člověk co nemá na to studovat něco lepšího - naopak!! Však už se to taky vidí. Proto začíná taková automatizace kvůli nekvalifikovaným lidem. Ikdyž ještě u nás to není tak hrozné - ale doby kdy čech=šikula kterej si poradí se všim už minuly. S manažerma a obchodníkama souhlasím tak napůl- v době, kdy je nadbytek výroby a rozhoduje zákzník, je role obchodníků velice důležitá. Vždy můžeš mít super věc ale pokud ji neumíš prodat tak jako by nebyla. Druhá věc je mít ty techniky aby nebyli jak ovce a nedělali rok na něčem co bude neprodejný protože si to sice krásně vymysleli, ale a před měsícem to začli dělat číňani za poloviční cenu. Ale to je kooperace obchod/marketing/konstrukter.
|
|
Mina Harkerova: "by se bez nás totálně zhroutil systém všeho" coto? zvlastni ze u techiku aji u noramlnich lidi se ti povedlo jmenovat konkretni vec, ale u humanistu ne...
|
|
Myslím, že nejlepší způsob jak rozseknout tento problém, jsou zápasy v bahně: humanisti vs. technici. Vypovídající hodnota by byla podobná jako tohle tlachání o ničem a ještě bysme se mohli kulturně povznést (pro humanisty) a vydělat na cukrové vatě a točení piva (pro techniky). Přiznejme si to: my bychom bez techniků ani nezapli počítače, jim by se bez nás totálně zhroutil systém všeho a bez lidí se základním vzdělání bychom chcípli v bordelu, protože vyvážet popelnice je přeci pod vyšukoškolskou úroveň (žádné ideály ani výdělek z toho neplynou)...
|
|
doporučuji ti techniku vystudovat, kromě dobré paměti potřebuješ logické myšlení, technický talent, praktický přístup a kreativitu - naopak pro humanitní vzdělání je základem pouze vynikající pamět a ochota se zpaměti biflovat tuny nesmyslných členění, letopočtů a jmen
|
|
to berenicqua: no, vidím to trošku jinak.... máš pocit, že přibývají kvalitní soukromé školy technické? Já bohužel ne. Větší část škol se zakládá ne proto, že by zakladatelé měli ušlechtilé cíle pozvednout technickou vzdělanost, ale aby vyhověli poptávce na trhu - tj. všem těch zájemcům o studium právě nacpaných fakult filozofických, ekonomických apod. Dalším důvodem je pochopitelně to, že pro výuku filozofie stačí barák a lidi, není třeba investičně náročné vybavení jako u technických a přírodovědných škol. Takže momentálně to u nás vypadá tak, že se sice o hodně zvýšil počet vysokoškoláků, ale zato se snížil počet absolventů technických a přírodovědných oborů. A právě ti jsou bráni jako důležitý katalyzátor rozvoje země.... a ČR je z tohoto hlediska na tom dost špatně i v rámci EU. Hrozí, že se staneme zemí, kde to bude samý manažer a obchodník - ale nebude co řídit a co prodávat, protože tu nikdo nebude umět nic dělat. A vůbec nejde o to, který obor je těžký a lehký, ale že jsou důležité.
|
|
To jsi mě milá kikiwhite pěkně nasrala. Tenhle pamflet skoro ani nestojí za odpověď, ale emoce mi nedají. Tvé hodnocení je názor typu co si myslíš ačkoli o tom nemáš páru a jedna paní povídala. To že ti studenti řeknou, že jdou na lehčí techniku třeba myslí právě jen kvůli přijímačkám, který nejsou, ale technika nikde lehká nebyla a nebude. Už jen otázky na přijímačkách byly jen typu :kolik lidí dostuduje, jaká je úmrtnost-nic víc. Mně zas osobně nedává smysl, proč bych si měla číst 20 filozofickejch knih a mlít o tom a papouškovat jejich názory?K čemu nám je např. tolik archeologů a humanistů apod. co každoročně vylejzá? Důležitá je opravdu uplatnitelnost a myslím že tolik lidí je na FF jen kvůli nějakýmu titulu. Stejně většina škol nikoho nic extra nenaučí - protože nejsou kvality, který by předávali to know how z praxe. Teoretický plky co je kdekdo schopnej hltat 5 let s vidinou toho, že vychází pak ze školy jako bůh a - no ejhle realita je jiná a v praxi opravdu nikoho nezajímaj pindy co nepřináší žádnej zisk. Techniků je nedostatek, to se ví - a začíná to tim, že děti nemaj ve školách mužský vzory, který by je přivedli k technice - protože podobně plkajících učitelek je mraky! Už sis všimla kolik přibejvá technických soukromých škol i VŠ založených.Proč se tohle nedělá třeba s humanistama?asi že by to nebylo zas až tak podstatný kolik jich bude?
|
|
Amemait: ba ne, to ti neberu, jen já su prostě "money hungry lyin' rat"
|
|
tak předně, ta náročnost je subjektivní, pro mě je ta moje FAVka kurevsky těžká, ale věřim tomu že nějaká historie, která mě nikdy nebavila, by pro mě byl vyloženě očistec stejnou logiku asi zastávaj tvý žáci-jsou na průmce, tak tíhnou k technice a lehčí je pro ně technická škola, která je jim blíž než humanitky na práva apod je těžký se dostat kvůli velkýmu zájmu, naopak u technik zájem ubejvá, tak se postupně přijímačky rušej, to nemá nic společnýho s nějakou náročností
|
|
Jizah To, že pro tebe prachy mají větší prioritu neznamená, že já to musím mít stejně.
|
|
eeh nerozumim? :) Ale jde li o jakýsi priority - nemluvim jenom o penězích, jsou tam i další faktory, ale ve společnosti ovládaný penězma jistý věci přec jen maj vyšší prioritu
|
|
Jizah Odkdy je přímá úměrnost práce, která člověka uspokojuje spojena s platem? Já moc dobře vím, do kterého sektoru jsem se vydala, ve kterém budu pracovat. A taky jsem smířená, že nebudu mít plat ve vysokých výšinách, ale vím, že mne ta práce zajímá a snad mne to nepřejde. Ne u každého je přímá úměrnost spojována s platovou příčkou.
|
|
Amemait: no... a ty nechceš jednou vydělávat? Či mít o trochu lepší výběr oproti ostatním a hlavně pak - nedělat monotoní práci, která tě bavit nebude? Přec jen je to +/- 5 let života, běheme kterejch by se pár set tisíc určitě dalo vydělat; přec jen z hlediska technického - vkládáme li do něčeho energii, tak očekáváme, že z toho nějakou práci vyždímáme
|
|
Smějící se Jack to řekl skvěle.
|
Brekekeke |
|
|
V Nitre su dve univerzity; Univerzita Konstantina Filozofa a Polnohospodarska, kde beru aj bez prijimaciek a ktorou prelezie kazdy. Co som mala tu cest za 5 rokov, kazdy jeden student SPU sa smial, ze je to leharo. U nas sme vsetci plakali, pretoze sme sice humanitaci, ale humanitaci, ktori mali pocas studia take predmety ako je napr. logika, statistika, informatika alebo matematika. Na private sa mi jeden chlapik postazoval, ze musi napisat 10s. o dazdovkach a k tomu sa naucit dalsich 20 stran o nejakej pode, kdezto mna islo porazit z dejin klasickej sociologie, ktora ma niekolko sto stran...takze sprosta si rozhodne nepripadam. Zda sa mi zvlastne, aby sa niekto, kto ma napr. matematiku v krvi a ide ju studovat, smial na niekom kto si vyberie napr. sociologiu, ale zaroven sa musi popasovat aj s niecim navyse...ja osobne som absolvovala hore spominane predmety+anglictinu, nemcinu, polstinu a francuzstinu navyse. A ake mam uplatnenie? V 18-tich mi to pripadalo ako najspravnejsie riesenie, do zivota treba mat aj stastie a byt sikovny, titul-netitul, poznam ludi, ktori ho maju a su na urade a poznam aj takych, ktori ho nemaju a ziju si nadstandardne...
|
|
Jizah: Ne každej studuje proto, aby byl později v balíku, kémo.
|
|
Jizah Kde bereš tu jistotu, že každý studuje jen proto, aby něco vytřískal? Existují stále ještě naivní snílci jako já.
|
|
přední je, kolik z toho ve finále vytřískáš... což si hádám mnozí inteligentní humanisté uvědomí až když na lámání chleba dojde. A že by techniky byly něco lehkýho... beru, první 3 semestry byly jednodušší, jak první ročník na sřední (která taky nebyla zrovna z nejlehčích), ale teď? Teď už je to opravdu vejška...
|
|
jazzz: No vidíš, a moje nepřímý zkušenosti jsou zase takový, že humanitní obory nejsou taková polívčička, jak si myslíš. Přesto bych si nikdy netroufl srovnávat obtížnost humanitní a technický školy na základě pozorování několika subjektů a bez přímýho srovnání (tj. bez pozorovnání obrovskýho množství subjektů, které vystudovaly obě školy najednou). Co se týče přijímání a vyhazování, tak prostě každá škola razí jinou filosofii. Na humanitky jsou obvykle náročný přijímačky a dostanou se tam tedy jen ti, kteří o studium opravdu stojí a mají na to. Kdežto na technický vš naberou kromě zrn i plevy a pak to taky podle toho u zkoušek v prváku vypadá.
|
|
Studuju na chemické fakultě a rozhodně si na svém oboru neválím šunky. Přijímačky udělala naprostá většina, ale o to těžší bylo na škole se udržet. Možná bys mohla rozlišit: dostat se na školu a dostudovat ji. Pokud ses někdy dívala na tzv. "úmrtnost", tak na technických školách je jedna z největších. Jinak proti humanitně zaměřeným oborům nic nemám a ani proti lidem, kteří se je rozhodnou studovat. Kamarádka dodělává fildu a taky to není žádný med. Občas si postěžuje, že kdyby šla na pajdák místo na fildu ušetřila by si spoustu nervů a byla by vklídku... od začátku chce učit ČJ a D.
|
|
kikiwhite: To si vůbec legraci nedělám. Samozřejmě pokud budeš slovo "debil" brát doslova jako lékařský označení člověka trpcího debilitou, tak to je potom jiná. V tom případě si místo slova debil dosaď třeba slovo blbec. Pak se taky můžeme dohadovat o tom, co si představuješ pod tou praktičností (nebo nepraktičností).
|
|
BukJakKluk2: však jo, já to psal v posledním odstavci, akorát trochu jinymi slovy Alpimera: souhlasím až na: \"EHM...co třeba ČVUT jaderná fakulta? dána jako nejtěžší VŠ v české republice? \" Žádná fakulta totiž není dána jako nejtěžší v republice, žádné takové oficiálně a obecně uznávané žebříčky neexistují..... a hodně lidí se tváří a tvrdí, že právě jejich obor patří mezi ty nejtěžší na světě..... Nicméně si myslím, že FJFI je jedna z nejtěžších, ale netroufl bych si říct jestli je number one, to se ani totiž říct nedá.
|
|
Souhlas s kikiwhite. Ale oni to ti jelimánci, co si myslí, že studujou nejtěžší školu na světě, stejně nikdy nepochopí. (ani se nesnaží se to pochopit) BTW taky jsem se nikdy nesetkala s tím, že by mi někdo řekl-ty jsi hloupá, ty studuješ jednoduchou VŠ. Proč? Ne proto, že by se mi to báli říct, ale proto, že prostě hloupá nejsem. Vždycky jsem měla dobrý známky, byla ve škole nejlepší a ne proto, že bych se učila. Prostě mám všeobecnej přehled, čtu, zajímám se o zprávy, jako malá jsem nonstop seděla u encyklopedií, jezdila na všelijaký olympiády-od matiky, přes čj až po aj... Mohla jsem jít na techniku, ale nešla jsem. Protože mě to nebaví. Ne proto, že mi to nejde. A stejně tak to má většina lidí na humanitkách. Nejsou tam proto, že na "těžší" školu neměli. Na humanitních oborech není zvláštností, že třeba z 500 lidí vezmou 30. Takže je asi jasný, že ti lidi, co se dostali, nejsou hloupí. Ráda vás uvidím na nějakým našem semináři. Ať se podíváte, co my blbečci děláme a co všechno víme.
|
|
Zítra vstávám v pět: náročnost oboru se nemůže měřit dobou, jakou tam stráví konkrétní osoba - geniálnímu matematikovi přijde učivo na matfyzu otravně triviální, ale např. historii by nikdy nevystudoval, protože by ho to nebavilo a tudíž by mu to do hlavy nelezlo (třeba).
|
|
EHM...co třeba ČVUT jaderná fakulta? dána jako nejtěžší VŠ v české republice? Ale řeknu to jinak...literaturu může studovat i největší blbec, ale matematiku a fyziku může studovat jenom velmi inteligentní člověk ;)
|
|
"Máš spostu vědců, spisovatelů, kteří mají sakra vysloké IQ, ale v normálním životě jsou VELMI nepraktičtí" nemas
|
|
Evidentne jsi na technice nestudovala, zkus si stravit rocnik v matice a fyzice, co tam berou a pak rocnik v sociolocickych a ruznych podobnych pseudooborech a rekni co ti pujde lip... A na techniku berou kazdeho z jednoho prosteho duvodu, protoze tam nikdo nechce jit. A co vim, tak vetsina lidi si jako zachranu dalo ekonomku, nebo nejake humanitni obory, pajdak.... a ne techniku. Když už se tu diskutuje o náročnosti oborů tak podle mě: Matfyz + medicina > technika > ekonomka > práva > humanitní A jinak to stejně nejde globalizovat, někdo je bedna na matiku, tak pro neho matfyz nebude problem, ale šprtat se stovky zakonu o pravech by byl pro něj problém.
|
|
teoretik Uwe Filtr - no tak to si děláš legraci?! Nepraktický člověk se přece v žádném případě nerovná debil! Máš spostu vědců, spisovatelů, kteří mají sakra vysloké IQ, ale v normálním životě jsou VELMI nepraktičtí...nepleť si praktičnost s inteligencí...spíš bych naopak řekla, že platí čím míň inteligentní tím víc praktický (poch. stále v rozmezí "vyšší inteligence" dejme aspoň IQ nad 100)
|
|
Co si mam představit, když ty napíšeš "lidé ne příliš praktičtí"? Podle mě je to eufenismus pro slovo debil. Můžeš s tim nesouhlasit, můžeš o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co s tim můžeš dělat. Jinak v podstatě souhlasim s tim, co napsal zlomyslný perceptron.
|
|
*Madonniana* má pravdu, takovéto diskuze jenom dokazují, že držitel vysokoškolského titulu nemusí být zároveň inteligentní člověk. Vždyť si to uvědomte, jaký je z těch vašich diskuzí užitek, obecně platný závěr? Jste jak malý haranti, vážně.
|
|
Tyhle rozepře mi připadají stejný klišé jako třeba pražáci x brňáci.
|
|
jazzz: Nevím, jak dlouho bych tam vydržela. Proč se mě na to ptáš? Jinak pokud se to skutečně posuzuje takto, tak mezi nejtěžší obory patří knihovnictví, úmrtnost je nyní asi 70%.
|
|
jazzz Miluji argumentaci typu: můj známý říkal, že je to primitivní, tak to primitivní bude.. Když řeknu, že nebe je zelené bude zelené?
|
|
Pokud je náročnost měřena množstvím věcí, které se člověk musí nabiflovat, pak ano, humanitní obory jsou nejtěžší následovány medicínou, přírodními obory jako bio, geo, ... a jiné logie, medicínou a chemií. Pokud je náročnost měřena množstvím lidí, kteří jsou schopni školu vystudovat, pak asi povede matematika, fyzika, IT.
|
|
Amemait: Z těch 30ti už nemaji koho vyhazovat prosimtě... kdo by jim tam zůstal? Proto to dostuduje každej, nehledě na to, že škola má za každýho studenta peníze. Nikdo mi nevymluví, že humanitní obory jdou vystudovat levou zadní (zkušenosti od jiných - kamarádi, zámí...
|
|
Smutné :(
|
|
Jituzka - to máš taky pravdu, čéče, jak se to určuje?:-) To je oblíbené alibi "čévéúťáků", že jich teda vezmou hodně a pak jich strašně vyhoděj, takže je šíííleně těžký se tam udržet. Když to ale vezmu z jiného úhlu - zkrátka se tam hlásí daleko víc blbů, než jinam (protože tam nalezepu bez přijímaček), kteří nemají vůbec šanci studovoat VŠ, tak PROTO jich hodně vyhoděj, ne že je ta škola tak extrémně těžká:-)..a pak si tam nechaj ty normální, průměrný a ti to holt dodělaj, no:-)
|
|
jazzz Nesrovnávej fakulty kde je třeba 500 studentů s takovými, kde jich je 30.
|
|
Jituzka: Jak dlouho bys vydržela třeba na ČVUTU? Podle čeho se to určuje, podle množství lidí, kteří na technických školách vydrželi/dostudovali a podle množství lidí, kteří vystudovali humanitní/nevystudovali humanitní školu a byli vyhozeni. A těch prvních je podstatně víc.
|
|
jazzz: Jak se určuje, jak je těžké vydržet na nějaké škole?
|
|
"jak mi ale přívrženci technik vysvětlí, že jako prestižní školy jsou brány spíše fakulty filozofické " Protože ten kdo vyleze FF NEMÁ JINOU MOŽNOST NEŽ PLKAT, nic jiného neumí. Takoví lidé se potom dostávají do novin a jiných médií, kde vzbuzují u široké veřejnosti naprosto neopodstatněný dojem, že jejich fakulta je potřebná a prestižní. Celou jejich pracovní dobu věnují vymýšlení této vylhané propagandy, zatímco technici, přírodovědci a řemeslníci tvoří v pracovní době hodnoty a na žvanění nemají čas. A s inteligencí to vidím naopak, právě z nich vznikají tupé multikulti existence typu jamila stehlíková nebo kocáb(ano, vím že nestudoval HŠ), které vymýšlejí další a další buzerace a "morální pravidla", která jdou naprosto proti zdravému rozumu. Pár příkladů - děti se nesmí fackovat, lidský život má nevyčíslitelnou hodnotu a tak se i zloděj a terorista nesmí zastřelit, ale raději zatknout, používat kmenové buňky na klonování orgánů a léčbu(a klonování obecně) je neetické, musíme respektovat "kulturu" islámu a náboženství i když jdou proti naší kultuře a zákonům, a stovky dalších sraček. Tyhle a další nesmysly rozhodně nelezou z hlav techniků a biologů, ale z lidí, kteří neumí nic dělat, a tak musí všechen svůj čas věnovat polemizování o kvalitě lejna a vymýšlet si problémy tam kde nejsou. Jak by jinak sehnali práci?
|
zlomyslný perceptron |
|
|
jazz - já se o tomhle nepřu, já jsem chtěla jen připomenout, jako jsou technické VŠ brány širší veřejností..
|
|
Mne zase přijde zvláštní kolik lidí odsuzuje humanitní obory, ale když sedím u piva s lidmi z technických škol - tak ani jeden se do mě neobouvá kvůli mému oboru (ano je humanitní s prvky ekonomiky), a naopak spíše rád diskutuje a vyměňuje si informace. To jen zde narážím na uplivance, kteří chtějí jen vyvolat flame.
|
|
Řeknu to asi tak: na technický školy nejsou skoro žádný přijímačky - většinou, ale přitom je (asi ze všech škol) nejhorší tam vydržet. Zatímco na humanitní a podobný školy jsou přijímačky dosti těžký, ale celých 5 let je tam člověk v podstatě jako v bavlnce a pokud nebude vyslovene blbej/tupej, tak nemá šanci být vyhozen. Dost o tom už.
|
|
Ježíš teď to po sobě čtu - omlouvám se za překlepy a chyby, nějak jsem to psala v rychlosti
|
|
|