Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.437122, vloženo 09.02.2010 11:24:02 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Úplný ZAČÁTEČNÍK na červ. sjezdovce-OK??
Na žádost nejmenované uživatelky:-) napíšu opět příběh ze života:-).

Bude se týkat lyžování, takže nelyžařům se omlouvám:-).

Já i partner (teď již i dcera) jsme aktivní lyžaři a tuto zimu jsou tak dobré podmínky k lyžování, že vyrážíme skoro každý víkend na lyže.

Ten, kdo jezdí lyžovat, ví, že téměř u každé stanice vleku či v blízkém okolí visí cedule s pravidly (většinou ve formě obrázků), jak se chovat na sjezdovce, neboli jsou tam uvedena jakási "sjezdovková pravidla". Jedno z nejdůležitějších pravidel dle mě je toto:

"VOLBA SMĚRU – Má-li lyžař možnost vybrat si směr jízdy, musí jet tak, aby se vyhnul nebezpečí srážky s lyžařem, pohybujícím se na svahu POD NÍM."

Dále pak chci uvést ještě jedno pravidlo:

"ZASTAVENÍ – Lyžař nesmí zastavovat, není-li to nevyhnutelně nutné uprostřed sjezdovky, na přejezdech a na místech bránících v dobré viditelnosti. V případě pádu se musí lyžař na sjezdovce co nejrychleji zvednout. Zastavit může poté na okraji sjezdovky."

Jde totiž o to, že ani tato pravidla nevystihují všechny situace a chápu, že to snad ani nejde. Nicméně mnoho nebezpečných situací čsto vzniká, objeví-li se na rychlejší červené sjezdovce "naprostý začátečník, který tam dle mého nemá co dělat.

A teď ten konkrétní případ. Na již zmíněné rychlejší červené sjezdovce se zjevila lyžařka, která dle mě stála na lyžích poprvé v životě. Jezdila tím szpůsobem, že pomalejším tempem (styl "záchodová mísa" + oči navrch hlavy) doslova traverzovala celou šířku sjezdovky (a nebyla to sjezdovka zrovna extrémní šíře, tedy o to hůř), zastavila kdykoli a kdekoli (provinění proti pravidlům) a opět kdykoli se opět rozjela ale přesně kolmo DO STRANY! Říkali jsem jí "zelené nebezpečí" (byla celá v zeleném) a její nebezpečí spočívalo právě v tom, že se zastavovala a rozjížděla se kdekoli a ještě k tomu do strany, aby započala svůj traverz.

Težko tedy sjezdař múže vidět její dráhu, když není zrovna pod ním, ale VEDLE něj a navíc se rozjíždí z prostředka sjezdovky a to do strany, což ne každý musí předvídat.
A to se právě málem stalo osudným mě.
Já sama si dávám extrémně pozor na dráhy jiných lyžařů, sleduji stále dění kolem sebe, ale tohle nešlo (nebo šlo težko) předpokládat. Jela jsem si svou dráhou poměrně rychle a menšími oblouky, v periferním vidění jsem měla stojícího lyžaře (to jsem ještě nevěděla, že je to ta zelená slečna a co s oblibou dělá). Když jsem byla nad ní (nevím už, jak vysoko) a jala se jí objet ve ve vzdálenosti asi dva metry, ona slečna najednou vyrazila. Vyrazila úplně kolmo ze strany přesně do mé dráhy (pochopitelně ji ani nenapadlo se podívat, jestli někomu nevjíždí do cesty). Byla jsem poměrně dost rozjetá a úplně se mi na chvíli zastavilo srdce. Nedokážu tu situaci přesně popsat, možná tam byla dost slušná rezerva, ale mně příšlo, že jsem se minuly o fous. Prostě ten pocit, že jedete a přesně do vaší dráhy někdo slepě míří, není dobrý. Vyhnula jsem se jí, ale vylítlo ze mě spontánní "do prdele" a byl to hodně nepříjemný pocit. Ještě nikdy jsem nebyla takhle blízko kolizi, ani děti na sjezdovce takovéto extrémy nedělají.

Ale proč to píšu? Napadlo mě, že by v pravidlech ještě mělo být, že byl lyžař měl volit nejen rychlost, ale i obtížnost sjezdovky DLE SVÝCH SCHOPNOSTÍ a že úplný začátečnÍk by prostě měl začínat na modré sjezdovce a ne na červené a pochopitelně už vůbec ne na černé. Svým nepředvítelným chováním a podivnou jízdou pak ohrožuje ON ostatní lyžaře a v případě srážky by k tomuto mělo být přihlédnuto (poch. je to případ od případu, ale nebylo by to od věci).

Já sama jsem si pak na "zelené nebezpečí" dávala pozor, ale to samé se mohlo stát opět někomu jinému.

Co si o tomto myslíte? Máte podobné zkušensti? Myslím, že kdyby každý volil sjezdovku dle svých schopností, byl by provoz už na tak přetížených českých sjezdovkách mnohem bezpečnejší.
 kikiwhite Žena34 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
09.02.2010 22:18:43
Jeden můj spolužák sjezd nezvládl, vrazil do stromu a namístě zemřel.
 Researcher Muž81 Kategorie
09.02.2010 21:39:03
Ja zase nemám rád rodiče, kteří jdou na sjezdovký vyšší obtižnosti, jen proto že je modrá nudí, a jejich děti tam pak zavazí.
 zelený vodniček Muž25 Kategorie
09.02.2010 16:26:33
Na sjezdovkách je k vidění kdeco... nemám moc v oblibě rodiče s malými dětmi připevněnými na laně k pasu (nejlépe každý z nich na opačné straně sjezdovky)... ale zas chápu, že je to nějak naučit musí, dále pobíhající psy a lyžaře co si zastaví uprostřed sjezdovky a telefonují a tím pádem vůbec neregistrují co se kolem děje (ti mi vadí nejvíc)... kdyby se aspoň odklidili někde bokem!
Lyžuju skoro 20 let a jezdím poměrně rychle, ale vzhledem k tomu, že mi bylo od malička vštěpováno předvídat, předvídat a předvídat tak jsem už hodně dlouho žádnou srážku neměla... dodržuju bezpečnou vzdálenost, přizpůsobuju rychlost jízdy počtu lidí na svahu a šířce sjezdovky a když mi někdo skříží cestu tak si buď přibrzdím nebo změním směr:-) Je to jako v autě, člověk musí předvídat... A podstatný je taky výběr lyží... když si lehce pokročilý lyžař pořídí závodní lyže, tak na něj budou příliš rychlé a nebude je zvládat... lyže tě musí poslouchat, když se jen na nich vezeš tak to není pravý lyžování.
 AnakKichi
09.02.2010 15:35:31
Jituzka - klidně mnoha odstavci, kyž mám čas:-)...nevím, proč mi nevěříš, ale nějak mě to netrápí...:)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 15:09:17
kikiwhite: No jo, jenže ono se fakt stalo jen to, že ses málem srazila s jiným lyžařem. Jako pokaždé, když vyjedeš na české hory, protože jinak to snad ani na těch přelidněných svazích nejde. Jedna věta a ty z toho vytvoříš několik paralelních románů. Zajímalo by mě, kolika odstavci jsi ještě schopná čtenáře ujistit, že jsi strašně nad věcí :-D

Jo, taky mě štve jak rozorávají sjezdovku. A pak mladí dojčlandeři, co neznají slušné vychování.
 Jituzka Žena Kategorie
09.02.2010 14:56:25
vesničan - ale mohlo:-/....neříkám, že je úplně OK, že jsem jí nic neřekla...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:53:54
Nó vidiš, takže se nic vážnýho vlastně nestalo.

No nic du šmidlikat na běžkách.
Smajlík  vesničan Muž22 Kategorie
09.02.2010 14:51:27
Kdybys potkala mého otce, tak by tě dobil (strašlivě nesnáší lyžaře) :)
 Metsä Muž Kategorie
09.02.2010 14:48:45
Muž který nebyl - jenže oddíl zdaleka vidíš, v tom není až tak problém..problém je v nepředvídatelném chování..

vesničan - zastavila jsem, ale až hodně hluboko pod ní...opravdu mě nenapadlo na ni čekat..navíc zastavovala snad po každém traverzu, takže bych se asi načekala...:-) na to jsem fakt neměla chuť...ale kdyby mi ohrozila dítě nebo něco fakt vážnýho, tak to se neboj, že bych si to nevyřídila:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:44:24
Jo, ještě větší sranda jsou oddíly, malí skřeti v hadovi naštorc přes celou sjezdovku. To člověk musí leckdy i zastavit, čímž zase riskuje, že to do něj někdo napálí. Zlatý Alpy a gigantický areály, kde se to rozptýlí...
 Muž který nebyl Muž25 Kategorie
09.02.2010 14:40:02
No tak, když to bylo tak vážný, jak psalas, tak sem myslel, že Tě to trocha ovlivnilo a klidně zastavit mohlas a šlapat po svahu snad nemusíš, když zastavíš pod ňou a necháš se dojet ne? Nevím proč bys ju měla shazovat stačilo jen upozornit, což je uplně normální (a navíc ses mohla dozvědět i názor protistrany).
Naopak mít tam dítě, tak by měla být povinnost upozornit na nevhodný chování (pokud tomu tak skutěčně bylo).
 vesničan Muž22 Kategorie
09.02.2010 14:39:11
Jituzka - opravdu tě ujišťuji, že nehysterčím:-)....přemýšlela jsem, co sem mám napsat, abych udělal radost Jufonce příběhem ze života, tak jsem si vzpomněla na tuto \\\"drob nost\\\" a snažila se ji zajímavě popsat (težko by někoho zaujalo, kdybych napsala třeba jen - \\\"těsn ě jsem minula lyžařku na svahu\\\" ;:-)) ...to je vše:-)
...jsem teď na ošetřovačce s dcerou, která má zánět středníhoi ucha a touto formou relaxuji, neboť poslední dobou sem už nemám moc času chodit...

Jinak ti snowboardisti mi kupodivu až tak nevadí...hlavní důvod asi bude ten, že na červených sjezdovkách ti nepředvídatelní začátečníci tolik nejezdí a ti, co tam jezdí, mají (až na výjimky poch.) nad prknem slušnou vládu, takže není problém....což neznamená, že mě někdy neštvou nebo se někdy neleknu, ale není to nějak extrémní....

Spíš mě štvou, kduž jedou dlouho po hraně a vyvářejí tak plotny a nahrnutý sníh..:-(
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:31:18
vesničan - neřekla - minula jsem ji (s nadávkou a byla jsem rozjetá a ráda, že nebyla kolize, jak jsem psala) a jela dál..to jsem měla zastavit a šlapat k ní po svahu nahoru?:-)...ale kdyby se mi nějak podařilo u ni zabrzdit, možná bych i něco řekla...i když nevím...svým způsobem mi jí bylo i líto, takže bych ji asi nechtěla nějak přímo shazovat nebo přímo poučovat (mám dojem, že by měl každý mít vlastní mozek)...ale stejně jsem ji pak už naštěstí viděla jen z vleku apod...:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:30:23
kikiwhite: Nehysterčíš? A co je tahle diskuze, kde na sto způsobů opakuješ, jak ses vyděsila a že sis jí vůbec nevšimla? A jak neustále obhajuješ své lyžařské schopnosti? Prosímtě, to chce klid. Jak se vyrovnáváš třeba se snowboardisty, jejichž manévry jsou pro lyžaře nepředvídatelné?
 Jituzka Žena Kategorie
09.02.2010 14:26:01
Škoda - už se opakuješ..;-)..a už neotravuj...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:25:57
vesničan : tvůj příspěvek je moc dlouhý, takové kiki nečte :)
 anonym číslo 2
09.02.2010 14:24:35
Můžeš mi sím odpovědět, jestlis jí osobně něco řekla? kuju
 vesničan Muž22 Kategorie
09.02.2010 14:24:02
Cáknout tě by byl humanistický počin. 1000 lidí by nebylo otravováno.
 Škoda
09.02.2010 14:18:02
Jituzka - ale prosímtě, vůbec nehysterčím, je to jen drobnost:-)..jen jsem chtěla napsat něco ze života, jak jsem byla žádána:-)...

Jistě jsou i lepší lyžaři než já, ale mě spíš šlo o to, že jsem se lekla a nečekala to, co ona udělala, navíc jsem ji neviděla, až v posl. chvíli, ale to už jsem tu napsala mmnohokrát..taky je to dáno tím, že čím jsem starší, tím víc jsem optarná ( i se víc bojím) a snažím se nedělat věci bezhlavě...

Když i třeba závodnímu lyžaři něco vjede přímo do dráhy, bude mít problém...můj názor..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:13:21
Škoda - no jo, tak ses vykecal...
Smajlík  kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 14:11:35
Otravná ženská se pozná a že neotravuješ na Zpovědnici neznamená, že jí nejsi. Po pár přečtených řádkách se mi v kapse otevírá palice na maso.
 Škoda
09.02.2010 14:09:52
Já si o tom myslím, že moc hysterčíš a jestli tě něco takového tak vyvedlo z míry, asi nejsi zas tak dobrá lyžařka, jak si o sobě myslíš.
 Jituzka Žena Kategorie
09.02.2010 14:02:38
Škoda - zatímco o mně toho víš, že?:-)

Ano, hrozně ti musím otravovat život - mám nula bodů za aktivitu, diskuzi sem v poslední době napíšu jednou za uherák, do jiných diskuzí až tak moc nepřispívám a nad nikým nestojím se zbraní v ruce, abych jej násilím donutila číst své diskuze...ale chápu, že tě musím hrozně otravovat:-))
Smajlík  kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 13:54:15
Mohlo být o otravnou ženskou méně.
Možná o dvě, ale o té druhé nic nevím. :)
 Škoda
09.02.2010 13:36:17
Jo, tohle je hlavní důvod, proč už mě lyžování nebaví a na hory nejezdím. Budiž prokleta hovada, co prosadila carvingy, na kterých si troufne vylézt i naprostá lama.
Jinak jsi dopadla ještě dobře, já si to před pár lety skočil přes terénní zlom, za který nebylo vidět a samozřejmě že tam stál nějaký kretén s náctiletou dcerou, asi chtěli spáchat sebevraždu. Ještě za letu jsem naštěstí poskládal lyže tak, že jsem do ní neskočil přímo, ale patkami svých lyží jsem jí jen podkopl nohy a jel dál. Holčina se znovu narodila.
 Blackshield Muž26 Kategorie
09.02.2010 13:21:12
No, s tím, že by si každý volil sjezdku podle svých schopností je samozřejmě blbost. Kdo to bude určovat ty? :-).
Určitě se mi to budeš snažit vyvrátit, ale uvedu příklad: lyžink je činnost jako jakákoliv jiná a např. když se budeš chtít učit (<rozuměj zdokonalit> jazyk určitě dá člověku víc pobyt v pokročilejší třídě, než v začátečnících - jo bude to sice třídu zpomalovat, ale člověk se to naučí dřív a líp) Sice pišes o tom, že je to lautr začátečnice, ale neni demokratické diskuze bez dvou stran a z toho cos psala a že sem na lyžích už něco málo viděl, kdyby stála poprvé na lyžích, tak červenou ani netraverzuje, ale jede po prdeli, takže na tym už asi někdy stála. No a to se váže k tomu předchozímu, že se člověk kterej to sjede může pohybovat kde chce.

Samozřejmě musím uvíst, že kdyby se někdo rozjel předemnou bez rozhlídnutí, byl bych nasranej (ale v každým případě s tím musím počítat). Mně dokonce vadí i lidi stojící na krajích sjezdovky, páč to může vízt k jejich rozjetí, popřípadě kdybych to klopil na hraně a ulítlo mi to, tak bych to navalil do nich a asi by taky nebyli nadšení.

No a ještě bych se chtěl zeptat, když Ti tento incitent tak zvedl krevní tlak a dohnal k amoku, žes málem zavařila klávesnicu :-), řeklas osobně tej slečně něco?

Mard draM: Na běžkách křižuju sjezdovku zcela běžně spolu s dalšíma desítkama lidí, to neni exotismus, ale normální věc.
 vesničan Muž22 Kategorie
09.02.2010 13:13:56
nevaděj mi horší lyžaři na červených sjezdovkách, ať se klidně učí tam, ale vadí mi, když dělají, co popsala, to se mi stalo taky.
 limon
09.02.2010 13:03:53
suplex - jenže já o ní právě ze začátku nevěděla..až pak jsem si na ni dávala bacha..a navíc nebyla podle mnou, ale vedle mě (o to jde, lidi pode mnou si ohlídám)... acjak jsem psala, ona nejela rychle (já jo), ale jak jsem ji viděla, jak jede přesně do mé dráhy, fakt se mi úplně zastavilo srdce...a jak jsem psala, možná tam byla i rezerva a nemohly jsme se srazit, ale fakt jsem měla strach...

A když to porovnám třeba s mou dcerou (7 let), tak jsme taky jednou stanuly na "vrcholu" jedné blbé červené, která byla nahoře úzká, prudká a zledovatělá, fakt nic hezkýho..dcera kňourala, měla strach a já pořád při její pomalé jízdě a rozjíždění dávala pozor, aby nebyla někomu v dráze...prostě OBĚ strany musí používat mozek..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 12:54:56
no, kdybych měla vyjmenovávat všechny, co mě serou, tak jsem tu pěkně dlouho. nicméně, tys o tomhle člověku věděla, stačilo se mu vyhýbat. nevím, jak úzká sjezdovka byla, ale nemuselas jet tak blízko ní a taky si myslím, že tě ani nemohla zas tak moc ohrozit, když se rozjížděla, to měla oproti tobě malou rychlost.

ale je pravda, že se měla rozhlídnout
Smajlík  suplex Žena Kategorie
09.02.2010 12:39:25
Ty pravidla platí stejně i pro tebe, jezdím tak abych se stihl vyhnout i lyžaři kterej se zrovna rozjede, ono se třeba taky může stát že někdo před tebou náhodou spadne a ty se mu nestačíš vyhnout.
 Jose.
09.02.2010 12:32:49
Jinak tohle je přesně důvod, proč bych o víkendu na český hory nepáchla, jezdím ve všední dny a jednou za rok se plácnu přes kapsu a zajedu do Alp.
 granule
09.02.2010 12:29:02
Máš pravdu - ale dovedeš si představit, jak asi musela být ona zelená paní vyděšená? Spíš se klepala aby se dostala dolů celá, a na nic jiného už jí v mozku nezbylo místo...
 vancr Žena Kategorie
09.02.2010 12:26:02
Charles - to je vtipný - "předplavávání":-) ..jinak chápu..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 12:22:00
To zdaleka není problém jen u lyžování. Holt malý manévrovací prostor.
Mně se třeba stává pro změnu v bazénu :-) následující věc: plavu v jedné dráze s pomalejšími prsaři a neustále mezi nimi musím kličkovat a předplavávat. Plave se po pravé straně, "předplavává" po levé, obdobně jako u aut na silnici. Kolikrát předplavávám pomalejšího, který mě jednoznačně vidí a ví, že jsem jsem rychlejší. Dohmátneme současně, nebo já o nějaký zlomek dříve. On však nemůže počkat a dát přednost rychlejšímu, ale bezohledně se otočí, odrazí a vyrazí přesně do stejného místa jako já. Kolikrát při odrazu došlo i k nepříjemné srážce. Když jim to vytknu, nikdy si nepřipustí chybu, že měli dát přednost a nebránit v předplavání a svádí vše na mně. Někdy mě to už dost štvě.
Většinou je to však výsada mužů, takových těch zarputile soutěžících, kteří přes své ego nejsou schopni přenést, že je někdo rychlejší (a při předplavávání z posledních sil ještě marně zrychlují, aby mi to ztížili).
 Charles Muž49 Kategorie
09.02.2010 12:18:38
Mina Harkerova - ale tady jde o to, že já ji vůbec neviděla, nevnímala.. byla pořád na straně a nejednou mířila ke mně...jinak já, jak jsem psala, opravdu hodně koukám a snažím se předvídat, někdy až moc, že si některou jízdu ani pořádně neužiju, jak pořád čumim okolo, kdo jede nebo nejede..ale někdy to holt nevyjde, když tam někdo vjede slepě a jako tank...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 12:15:40
granule: samozřejmě- napsala jsem děti, protože jinak by to autorka mohla chtít zpochybňovat.
 onkjb
09.02.2010 12:15:04
dno potrubí - a mně je ÚPLNĚ ALE ÚPLNĚ JEDNO, co si o tom myslíš a budu jimi psát pochopitelně dál čistě dle svého uvážení:-) Jistě při své inteligenci pochopíš, že tě NIKDO nenutí to číst....jinak off topic..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 12:11:59
onkjb - nemluvila jsem o slabších lyžařích, ale o úplných začátečnících, takže nemachruj..za kolizi múže ten zadní o tom není sporu a nikdo se o to nepře...když ti ale někdo vjede ze strany do dráhy, není nikdo ten zadní...ale u tebe mám dojem, že jsi nepřišel diskutovat, ale machrovat, takže nemusíš odpovídat...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 12:07:54
Ja jsem zvykly jezdit nejrychleji, takze se nemusim divat dozadu. Mam to tak i v aute, ale ted jelo nejake hovado :) jeste rychleji a malem z toho byl karambol. Normalne by to bylo nemyslitelne, ale kdyz ja mam strach z policajtu. Prece jen jeste nevydelavam.
 drvyvy vplyv Muž22 Kategorie
09.02.2010 12:07:31
Neříkám, že vinu nese ten zkušenější. Je to chyba toho, co je výš, případně vjede neočekávaně do cesty, lae to ti budu k ničemu, když budeš ležet na zemi. Takže důležité je předcházet pádům a trochu předvídat chování ostatních lyžařů. Na člověku hned poznáš jak dobře umí lyzovat a je pak na tvém uvážení, jestli stačí dva metry nebo bude lepší jej objet ze zadu (za předpokladu že pojedu dopředu).
 Mina Harkerova Žena20 Kategorie
09.02.2010 12:07:08
já si MYSLÍM, že bys KLIDNĚ mohla OMEZIT to psaní VERZÁLKAMI v běžném projevu, dost to ODPUZUJE
 dno potrubí
09.02.2010 12:06:46
onkjb: u každého lyžaře musíš předpokládat, že se zachová nepředvídatelně a dát mu při předjíždění dostatečnej prostor k jakýmukoliv, třeba i nesmyslnýmu manévru.
Smajlík  granule
09.02.2010 12:03:19
kikiwhite: samozřejmě, vždyť to říkám, že se nerozhlídla, byla její chyba, v pravidlech je jasně napsáno, že když někdo stojí a chce se znova rozjet, musí se rozhlídnout, jestli někomu nevjede do cesty. Ovšem na to traverzování má podle pravidel plné právo.
Smajlík  granule
09.02.2010 12:00:50
Červeně označená sjezdovka není pro slabší lyžaře? Aha... Jinak na svahu jezdím rychlej než 98% lyžařů a podle mě za kolizi může vždy ten zadní, který předjíždí. U dítěte musíte vždy předpokládat, že se může zachovat nepředvídatelně. Jestli se spíše nepřeceňujete vy..
Smajlík  onkjb
09.02.2010 12:00:13
Připomnělo mi to čas zhruba před deseti lety, kdy jsem sjezdovky používal jako spojku mezi lesními cestami (na běžkách), takže jsem si krátil cestu přejížděním napříč. Když bylo hezky a bylo vidět, tak to šlo, horší bylo, když byla mlha a viditelnost na dvacet metrů. Už to nedělám , protože už vůbec nelyžuju a na horách jsem nebyl léta, ale každopádně počítej i s podobnými exoty, co se občas vynoří z houští.
Smajlík  Mard draM Žena43 Kategorie
09.02.2010 11:59:06
Mina Harkerova, granule - ale jo, já s váma souhlasím, ale pořád si myslím, že nemůže nést odpovědnost JEN ten lyžař, který je zkušenejší. I ten nezkušený má mozek a nějaké povinnosti. Když se nějakoý ňouma nerozhlídne a vjede někomu přímo do dráhy je to jeho vina a tečka a fakt to někdy dle mě nemusí vyjít a ten zkušený se nemusí včas vyhnout.

Já sama, když se rozjíždím někde na kraji sjezdovky, a to jsem zkušená, se pokaždé podívám, zda nelezu někomu do dráhy, nechci nikoho ani brzdit, natož ohrozit..o tohle mi hlavně jde...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 11:56:31
Na českejch sjezdovkách je prostě moc lidí a tak člověk nedělá nic jiného než se někomu vyhýbá, takových historek mám tisíc. Např. otec vzal synka hned na černou úzkou sjezdovku zřejmě v touze potomka pořádně zakalit. Z půlky sjezdovky za bodem zlomu ho nechal rozject bez rozhlížení, ještě do něj strčil takže já, která jsem dělala úzký obloučky u kraje sjezdovky jsem musela zvolit možnost zvanou dobrovolný pád, a i tak jsem ho sejmula když jsem se valila ze sjezdovky dolů. Byli jsme oba pěkně potlučený, toho kluka mi bylo líto ale toho fotra bych nechala zavřít. Atd. atd. pravidla jsou napsaný jasně a srozumitelně, ale dodržování je problém, kreténi vždycky byli a budou. Řešení je asi jezdit pořád pluhem rychlostí cca 5 km v hodině aby byl člověk schopen kdykoli zastavit a nezabít se přitom.
 celesta
09.02.2010 11:54:20
Ta lyžařka se provinila proti pravidlům tím, že než se rozjela, nerozhlídla se, jestli někdo nejede nad ní. Co se týče toho traverzování šířky sjezdovky, tak to je sice hodně nepříjemné, ale odpovědnost pořád nese ten nad ní. Taky mě to vždycky naštve, ale tak co se dá dělat, když je to nutné, tak zpomalím, bezpečně začátečníka předjedu a jedu dál. Červený sjezdovky bych začátečníkům nezakazovala, za prvý jsem zažila situaci, kdy byly modré sjezdovky zavřené a fungovaly jen ty červené, za druhý jsou místa, kam se člověk k parkovišti modrou prostě nedostane. A zkušenej lyžař se prostě musí umět vyhnout začátečníkovi.
 granule
09.02.2010 11:49:42
Já lyžuju docela dobře a tebou popsané individua znám taky dost dobře. Myslím, že lidé se ani moc nepřeceňují, hlavně ti začátečníci ne (dospělí si na prudkou sjezdovku prostě netroufnou-u dětí je to jiné), problém nastává, když v dohledu není žádná modrá sjezdovka (nevím, kde lyžuješ ty, ale u nás je to docela častý jev) a tak jsou i začátečníci nuceni vyjet na těžší sjezdovku. Osobně jezdím velice opatrně a sleduju daleko dopředu jak na to ti podemnou jsou, jestli jezdí jak slepé střely, pravidelně, rozhlížejí se apod. Vždycky jedu tak abych se dokázala vyhnout i kdyby se stalo cokoliv. Paní zelená se rozhodně rozhlédnout měla, ale myslím, že její přítomnost na sjezdovce není na obtíž a zkušenější lyžaři mají přizpůsobit jízdu těm slabším i za cenu toho, že si tak dobře nezajezdí. A nějaké pokyny jsou dle mého zbytečné, stejně nikoho nezajímají a konkrétně ten tebou navrhovaný je ve většině připadů dodržován.
 Mina Harkerova Žena20 Kategorie
09.02.2010 11:47:47
kikiwhite
Zklamu tě - ne. Protože na hory jezdím spíše na výšlap. Lyžování už mě moc nebere.
Smajlík  Amemait Žena20 Kategorie
09.02.2010 11:47:36
Zrovna dneska se mi zdálo o lyžování :-))
Mně taky vadí začátečníci na sjezdovkách, kde nemají co dělat, protože prostě někdy se ta sjezdovka zúží (především v ČR nejsou tak široký) a pak to je těžký, když je z každý strany začátečník, člověk mezi něma musí nějak project a za sebou už má "frontu" dalších lyžařů... Něco jinýho jsou malý děti, protože za ty děti to aspoň většinou hlídaj jejich rodiče... jenže dospělej člověk by měl mít opravdu soudnost, na jakou "barvu" stačí. Ale spíš mi vadí, když si snowboardisti sedaj doprostřed kopce. To bych opravdu zabíjela, to je dle mýho názoru mnohem horší. Snowboard a lyže jsou prostě dvě naprosto odlišný věci a bohužel musí bejt na jedný sjezdovce, což je děs.
 jufonka Žena33 Kategorie
09.02.2010 11:43:18
Amemait - jak to? Ty tohle děláš?:-)...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 11:42:48
Chápu, že s koulí to chce ještě dotáhnout i když koule by vyčistila cestu před lyžařem. Trochu mě překvapuje, že lyžař na slezdovce neumí zastavit v případě potřeby. Osoby traverzující je vhodné objíždět za jejich patami, při předpokladu, že pojedou vpřed.
Smajlík  howgh Muž Kategorie
09.02.2010 11:35:41
howgh - není špatný nápad, ale koule pojede přímo šusem a to by bylo trošku " vo hubu":-)

Nicméně, ona lyžařka mi tam stejně vjela ze strany, takže ani toto by neeliminovalo veškeré nebezpečí:-(
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 11:33:29
kikiwhite
A proč to píšeš stylem jako kdybych to dělala já?:D
Smajlík  Amemait Žena20 Kategorie
09.02.2010 11:32:59
Amemait - brždění nevadí, ale SLEPÉ traverzování a rozjíždění se VADÍ
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 11:32:47
Udělal bych další pravidlo. Každý lyžař před startem spustí po sjezdovce kouli o průměru asi 1 až 1,5 m a bude tuto kouli následovat. Pak bude mít zajištěnu vždy volnou cestu.
Smajlík  howgh Muž Kategorie
09.02.2010 11:31:07
kikiwhite
Já nepsala, že by neměla.
Nás na lyžáku jasně učili - pokud budete brzdit nedivte se, že to do vás někdo vpálí.
 Amemait Žena20 Kategorie
09.02.2010 11:29:22
Amemait - no, ale v případě kolize by ona měla nést následky, když někomu vjede nepředvídatelně do dráhy. To já učím dceru pořád, že musí sledovat dění kolem sebe.
 kikiwhite Žena37 Kategorie
09.02.2010 11:27:26
Že to nebyla chyba tím, že byla začátečník, ale tím, že se své schopnosti přecenila.

Já jakožto ne moc extra úžasný lyžař se držím lehčích sjezdovek..
 Amemait Žena20 Kategorie

Lednový výprodej

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk