Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.400803, vloženo 03.08.2009 16:00:48 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Pije se na Moravě víc než v Čechách?

Při cestování tam a zpátky za kulturou a jiným čímsi jsem potkala pár lidí z Čech, kteří jeli navštívit mou rodnou Moravu. A teda možná to byl jen dojem, ale měla jsem pocit, že nás Moraváky mají docela za ochlasty. O to víc jsem byla překvapená, páč jsem to jednou slyšela ve vlaku a potom zase na úplně jiném místě od jiného člověka.

No je fakt, máme tu slivovicu, která je většině lidem vzácná.. Máme tu vinné sklépky a dobré víno. Máme tu spoustu lidových tradic a zvyklostí, při kterých se pije. Ale jsme my, Moraváci, tak jiní od vás z Čech? Máte nás za alkoholiky a burany se slámou v botách?

Co si ale spíš myslím je to, že jsme víc temperamentnější a umíme se víc bavit. Slyšela jsem některé kamarády, kteří byli např. na svatbě v Praze a říkali, že hrůza. Moraváci pařili na parketě a Pražáci seděli na zadku (opět víckrát slyšeno od různých zdrojů). Je jasné, že to vždycky záleží na typu člověka, bla bla. Ale to, kde člověk vyrůstá ho taky ovlivní, socializace je holt socializace.

Tímto zdravím Moraváky:)
 thorn Žena20 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
04.08.2009 14:46:52
Těžko říct. I když větší zatsoupení voličů levice na Moravě by teoriím o vychlastanějších mozcích odpovídalo.
Smajlík  Blackshield Muž26 Kategorie
04.08.2009 12:55:15
Nejlepší vlastenci, pijáci a Ljudé sú Valaši. Mosíš Memphisu sám uznať, že ostatek je měkký. Jsme prostě taká bez urážky nejvyšší sorta z všeobecně vysoké moravské kvality, ač se Valaši od zbytku nejvíce odlišují. A že Češi nechápou rozdíl mezi našimi národy, to je pochopitelné. Národ je věc citu a ducha, oni nemají ani jedno. Tož tak...
 lidový komisař všeho Muž25 Kategorie
04.08.2009 00:13:19
a navíc k tomu všemu my moradáci béváme trošku větší vlastenci:) a trochu víc hrdí:)
 Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
03.08.2009 23:13:17
určitě se pije na moravě víc ...
 POKUS21 Muž24 Kategorie
03.08.2009 22:18:15
Myslím, že my na Moravě si umíme víc užít zábavu. Jsme hrdí na svoji kulturu a zvyky a pořádně si to umíme užít, už to pak není jenom o tom chlastu. To že tady má každý vinohrad a barák podminovaný slivoviců z nás ještě nedělá notoriky. Každý bude radši vzpomínat na večer prochlastaný, jak u nás říkáme, " v búdě" kde to celá ta zábava dostává jiný rozměr než na diskotéce, ne? :-)
Smajlík  Dininka Luk Žena Kategorie
03.08.2009 20:49:57
Ano, chlastáme víc :-) A to třeba i v Brně. V ostatních městech a na vesničkách samozřejmě jsou zvyklosti a chlastá se u toho také.
Čechy každý většinou bere jako Pražáky. Ale co jsem měl možnost poznat lidi "kolem Prahy", tzn. Čechy jiné než střední, tak i tam se celkem solidně pařilo.
Kdyby to srovnání bylo třeba přímo Brno(nebo Jižní Morava) vs. Praha, určitě se v Brně kalí mnohem víc.
 Hanuman Muž24 Kategorie
03.08.2009 20:33:20
jo pánové s dámy, a to jste ještě nechlastali s Polákama nebo Rusama...

ad otázka - co mám zkušenosti, je to zhruba stejné - Čecháčci o tom méně žvaní než my na Moravě, ale chlastají stejně
 Zombie36
03.08.2009 20:25:28
repoilka: Jo, co tu jsem tak jenom potvrzuju.
 Arsis Muž16 Kategorie
03.08.2009 20:25:13
Jsme odvázanější, to je pravda. I na různých folklorních festivalech jsou soubory z Čech takové "usedlejší", kdežto Moraváci a Slezsko to umí roztočit, ať už na pódiu nebo mimo něj
Smajlík  Funnyeyes Žena88 Kategorie
03.08.2009 20:17:31
Jilly: A bavit se = pít?
 Arsis Muž16 Kategorie
03.08.2009 19:59:09
Já takovou zkušenost mám rozhodně. Byla jsem celkem v šoku, kolik se toho na Moravě vychlastá. Češi mají sice do abstinentů daleko, ale na Moravě se fakt chlastá první liga :D A jsou tam i jiný odlišnosti určitě, sice nic významnýho, ale určitý rozdíly tam jsou. Zajímavý je, že na Moravě se od sebe fakt liší i jednotliví vesnice, který jsou od sebe vzdálený pár kilometrů. Mají svůj jazyk, zvyky a podobně. To v Čechách není.
Jinak, čeho jsem si všimla jen na Moravě, je obrovská zášť moraváků vůči čechům a hlavně vůči pražákům. Neuvěřitelná, iracionální, neodůvodněná i od vysokoškolsky vzdělaných lidí. Nechápu. U Čechů a Pražáků jsem se s takovým postojem vůči moravě a jejím obyvatelům nikdy nesetkala, ač moraváci rádi tvrdí opak...
No, tím mě štvou, jinak nic proti nim :)
 Jarka Metelka Žena23 Kategorie
03.08.2009 18:46:41
strawberry muffin: jo, to máš pravdu, to jak se v brně mluví je dost často naprostá katastrofa
 Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
03.08.2009 17:40:55
strawberry muffin: Uherský všelicos :D :D :D :D! Jo, tak tyhle Uherské všelicosy zbožňuju:)
Smajlík  thorn Žena21 Kategorie
03.08.2009 17:30:17
Souhlasím s Memphisem. Brňáci jsou zdegenerovaní (neberte si to osobně, nenašel jsem vhodnější slovo). Mimo "šalina" se tam mluví jak v Praze, lidi na vás kašlou. Brno "není" Morava. Pro mě vždycky byla Morava od Šumperka přes Olomouc, Uherský všelicos, Hodonín, Břeclav až po Znojmo. Tam se psaly dějiny země! Tam je ukryto kulturní bohatství celého Moravstánu.

ot: Memphisu, odkaď jsi? Já so od Olomóca.
 strawberry muffin Muž21 Kategorie
03.08.2009 17:23:50
lopezz: Gratuluji. Právě jsi napsal nejdelší post v téhle diskusi, kterým jsi nesdělil vůbec nic.
Smajlík  n1gg4w4rr10r Muž69 Kategorie
03.08.2009 17:03:44
lopezz: brno je deformovaný tim, jak je velký, jinde to poznat je, brňáci jsou úplně odlišná skupina moraváků, to jsou o kategorii přijatelnější pražáci:D
právě to že všichni jsou stejní je nesmysl!
určitý odlišnosti tam jsou, aji když v rámci jednoho státu budou meší než v rámci větší skupiny. každé národ má vlastní charakter, vlastní mentalitu, proč by nemohl byt malé rozdíl mezi čechama a moravákama?
budiž důkazem to, že 20km ode mě je hranica čech a moravy a je to nádherně poznat- už třeba jenom podle řeči....
sousední dědiny, každá na jiné straně hranice a v každé z nich se mluví jinak, na jedné straně moravština jako já, na straně druhé striktně obecná čeština (tady píšu hodně umírněně)
rozdíl je akorát v tom, že například mezi italama a japoncama budou odlišnosti zřetelnější
 Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
03.08.2009 16:53:58
Memphis: to je nesmysl, říct, že Moraváci jsou daleko flegmatičtější atd. Já žiju v Brně, to je taky součást území historicky zvynýho Morava, a že by v Brně bylo hodně flegmatičtějších lidí jsem si nevšiml. Možná jsou lidi v pohodě, ale jenom když o nic nejde.

Rozdělování na "národnosti" je nesmysl, vliv na jednání lidí má celá řada okolností. Hodně velkej vliv má profese, člověk, kterej pracoval např. v armádě nebo u policii je částo touto profesí hodně ovlivněnej, s nadsázkou se říká "deformace z povolání".
Velkej vliv má, kde kdo vyrostl. Když např. začne pracovat někdoo, kdo vyrostl na vesnici, ve velkým městě, tak si taky může těžko zvykat třeba na byt v paneláku, když byl zvyklej na zahradu za domem atd.
Stejně tak s tím pitím, že určitá část lidí hodně pije, protože mají vinohrad neznamená, že pijí všichni v tom kraji.A takový ty obecný předsatvy o národech jsou taky nesmysl, každej národ má statisíce, miliony lidí, těžko z toho hledat nějaký obecný rozdíly.
 lopezz Muž38 Kategorie
03.08.2009 16:46:20
už to mám, jsme asi o 5% bohémštější:)
cizinec to nepozná, ale náš občan lehce cítí drobounkou odchylku, která normálně neni snad ani vidět
 Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
03.08.2009 16:45:00
TuhejKrálík: No vznikne sice kříženec, ale nejspíš už nebude pro druhé tak aktraktivní, když to nebude ani typický středočecháč ani typická moravačka;).
 thorn Žena21 Kategorie
03.08.2009 16:42:15
Nejvíc se chlastá v pardubicích, fakt
Smajlík  Amparka Aluminiová Žena23 Kategorie
03.08.2009 16:40:51
no, každopádně moraváci jsou daleko flegmatičtější:) co dál, pohodovější? veselejší?
asi nejpřesnějšá vyjádření je že dost lidí z čech se dívá na moraváky jakoby skrz prsty, jako by celé jejich postoj a přístup od a do z nebyl dost odpovědné.
ale to neni náš problém že jsou češi tak křečovití:-P
Smajlík  Memphis *je vůl* Muž23 Kategorie
03.08.2009 16:37:50
thorn: Když se "zkřížej", vznikne supersexy jedinec ne?
Smajlík  TuhejKrálík Muž16 Kategorie
03.08.2009 16:34:23
Pytrisek: Jenže, když se zmixují kluci ze středních Čech a holky z Moravy, tak ty další generace už tak dobré nebudou.. Je to zapeklité:)

TuhejKrálík: :) Třeba si nějaká všimne;)
Smajlík  thorn Žena21 Kategorie
03.08.2009 16:34:06
Taky zdravím:)No já to nemůžu posoudit,nikoho z Čech neznám.Říká se,že na Valašsku se pije uplně nejvíc:)
Smajlík  repoilka Žena18 Kategorie
03.08.2009 16:33:48
Nerozlišoval bych tím stylem jako Moraváci a Češi. Daly by se např. odlišit národnosti Češi a Slováci, Slováci a Poláci apod., protože se liší používanou řečí. Nebo např. v Belgii Vlámové a Valoni, ve Španělsku Baskové, Katalánci atd. Ale rozlišovat Moraváky a Čechy? To je nejasná hranice. Rozdíl v řeči není, rozdíl je v nářečí. Ale rozdíl v nářečí je v každým státě, třeba v Německu jsou jiný nářečí na severu a jiný na jihu. Životní styl obyvatel je taky v různých státech různej dle oblasti, dle velikosti města apod. Např. ve Francii se taky hodně pěstuje víno a dá se očekávat v různých krajích rozdíl ve zvyklostech, v tradicích apod. Co se týká jihu Moravy, tak tam jsou lidi dost nábožensky založení. Ale je rozdíl třeba mezi Brnem jako relativně velkým městem a třeba vesnicemi blízko slovenských hranic. Jde o to, že jednání obyvatel výrazně ovlivňuje velikost města, kde žijí, větší město znamená větší anonymitu. Na malým městě se více dbá na to, co řeknou lidi, ve větších městech je větší anonymita, takže to lidi tolik neřeší. Jinej životní rytmu je třeba na anglickým venkově a v Londýně.A taky záleží na konkrétní městské části, třeba v Londýně jestli je to prestižní čtvrť nebo čtvť s lacinými nájmy, kde je poměrně velká kriminalita a hodně přistěhovalců z chudých států atd. Různý kraje mají svoje tradice, svoje zvyklosti. Nedělil bych to na "Moraváky" a "Čechy", ale spíše na regiony. Jiný zvyklosti jsou třeba v severních Čechách u Německých hranic, jiný zvyklosti na jihu Moravy u slovenských hranic, jiný zvyklosti na Ostravsku u polských hranic atd.
Vliv má i historickej vývoj.
 lopezz Muž38 Kategorie
03.08.2009 16:29:15
..Dobrý, kluci ze Středních čech tuhle teorii uznávaj.. Teď ještě aby si toho všimly holky z Moravy:(
Smajlík  TuhejKrálík Muž16 Kategorie
03.08.2009 16:18:23
thorn: nemyslel jsem to zle. deda byl od brna... a kdyz na pohreb prijeli pribuzny tak meli zvlastni naturu, pratelskou... bejt to prazaci tak budou sedet a vofrnovat se... tihle se bavili jak kdyby se se vsema vidali denne.
 Terror Muž29 Kategorie
03.08.2009 16:17:14
Jo, když třeba vidím valašskej sbor co tu maj tak ten beru čistě za chlastací sbor.
Na moravě víc pijou lidi kterým je přes 30, v čechách pijou zase víc 30-.
 Arsis Muž16 Kategorie
03.08.2009 16:15:23
Já žiju teda celý život v Praze, ale celou rodinu mám na Moravě. Znám moravské zvyky, vyznám se ve vínu a určitě neberu Moravu jako zaostalou :o)
A myslím si, že se pije všude stejně...s tou zábavou..no když přijedou moji známí z Moravy sem, tak oni spíš sedí a čučí, jak se bavíme my..ale jak se kdo umí bavit je podle mě taky o individualitě člověka a skupin, které se spolu baví..
 Jilly Žena24 Kategorie
03.08.2009 16:14:13
Terror: No, každá slivovice se nepovede. Ale ta třicetiletá, ta píše;).
Možná ta promiskuita souvisí s tím pitím... Ale vím já?
Smajlík  thorn Žena21 Kategorie
03.08.2009 16:13:23
Nevím já jsem dobře popila i s kámošem, který bydlí kousek u Prahy. Asi jsem měla štěstí :D
Smajlík  Khetti Žena Kategorie
03.08.2009 16:12:01
Obecně jsou Češi (myšleno: obyvatelé naší republiky) dobří chlasťáci - Moraváci, Češi i Slezané. Moraváky mám ráda - jsou většinou pohodovější než lidé z velkých měst v Čechách (části naší republiky). A je fakt, že jsou takoví bezprostřednější.
Osobně bych třeba řekla, že největší burani jsou paradoxně Pražáci.
 Zayera Ata Žena18 Kategorie
03.08.2009 16:09:27
:)) ja byl v brne... to byla hruza... nejdriv slivovici ze sem si rikal proc se namahj s palenim a nekupujou lih v lekarne... pak dzointa, kolacky... babylon... no vsechno gut ale ty trapny kecy u toho ze by mohli s prazakama zavodit - cum jak to umi ubalit, to je frajer (tak ze se odtrhne ten prebejvajci papirek... u nas na sidlaku to delali - bohuzel - i desetilety decka a von si pripada jak king a stara ho za to oslavuje...

...pak jsem byl taky ve znojmne... diametralne odlisny... super snad uplne vsechno. Putyka s nejakejma klecema a retezama... vpoho pankaci... ikdyz je moc nemusim

...a taky olomouc... co me na morave bylo trnem v oku byla neskutecna promiskuita mistnich...
 Terror Muž29 Kategorie
03.08.2009 16:07:37
My máme taky domácí slivovici, sklípek nemáme, ale zato máme pergolu a po ní pípu...na svatbě jsme na zadku nikdy neseděli, takže já se obávám, že nejde ani tak o to, odkud člověk je ale o to, jaký je:)
Ale jinak je to pravda, na Moravě se pořád udržuje mnohem víc tradic a já mám tradice ráda, takže mě to trochu mrzí, protože tady v Krušnohoří se moc tradičních svátků neslaví...máme tady akorát tak vinobraní, dočesnou, snaží se napodobit masopust, ale nějak to není ono. Jen příjezd Karla IV. do Kadaně je pořád stejnej:)
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
03.08.2009 16:03:07
Vzdyt ja rikam porad ze holky nejlepsi z moravy a kluci ze strednich cech ;) :)
 Pytrisek Muž26 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk