Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
tak to s tebou souhlasím. taky nechápu proč bych v místech kde je povolená třeba ta 70 měla jet míňm když to teda situace dovolí
|
|
Souhlasím. Miluji svižnou jízdu.
|
|
Pokud bylo předepsáno 50, tak se není čemu divit že jel 40 a ostatní pablbové (strašně spěchající Bůh ví kam) ho chtěli předjíždět aby si mohli jet v klidu svoji 80kou. Pokud jel ovšem 40 na 70, není to dobré.
|
|
Jachne Polka: no nijak... jsem to zatím neřešila... ale půjde to z mý kapsy, to je jasné...
|
|
kikiwhite: kde tě nutili jet 120? Doufám že ne na dálnici kde bys ohražovala ty co jedou 130 svojí pomalou jízdou
|
|
Jachne Polka: ono to byl hodně decentní náraz ale i ták mi to přivodilo infarkt.. jsem pak v 90 řadila trojku místo pětky, jak jsem byla vyklepaná.
|
|
Jachne Polka: ne doslova, kdybych ale nedupla na brzdu a nevmáčkla se doprava, tak mě vyhodí ze silnice, protože na mě fakticky najel zleva...se rozhodl řadit se do mého pruhu a já mu tam zřejmě ani moc nepřekážela... Každopádně mě jen trochu nabral zadkem o předek a jenom poškrábal.
|
|
Pomalý řidič, ať už z jakéhokoliv důvodu, by měl mít povinnost zastavit na vhodném místě, pokud se za ním vytvoří kolona vozidel a umožnit předjetí ostatním, jako je to v cizině.
|
|
Finrod Felagund: víš kolik lidí bys musel vystěhovat?;) Já svoji jízdou přinejmenším neohrožuji okolí, což se nedá říct o mnoha hovadách co jsem na silnici potkala... Naklaďáky jsou kapitola sama o sobě.... tudle mě jeden smetl, protože si mě evidentně nevšiml, poškrábal mi auto, přivodil mi skoro infarkt a ani se nezastavil a ujel...
|
|
Anya - hmmm, to je ale jejich chyba, že tě i před tím nenutili jet někdy rychleji, abys apoň trochu poznala, jak se to auto chová ve větších rychlostech...nás v autoškole nutili jet i 120, abychom to poznali..
|
|
kikiwhite: Tak k tomu ještě něco dodám:) Pomalá jízda (byla to silnice 1. třídy, komisař mě nutil jet 90, přitom jsem nikdy předtím nejela víc než 60, takže to bylo veselé..) byla jedním z důvodů, proč mi to tenkrát nedal (ale co ještě jsem pokonila, to už si teď nepamatuju). A ano, v autoškole nám učili, že nepřiměřeně pomalá jízda je špatně.
|
|
jezevec automobilový: http://www.mapy.cz/#st=s@sss=1@ssq=l ysice@@ abych pravdu řekl tak zrovna u tebe mě tohle chování nepřekvapuje ani v nejmenším. a ty seš odkaď že tama jezdíš?
|
|
Memphis - taková ta několika minutovka, co chodí mezi pořadama a říkaj tam, jak se má a nemá jezdit, upozorňujou na nebezepečí atd..není to přímo popřad, je to spíš na úrovni reklamy, jestli mi rozumíš..
|
|
To není žádná kacířská myšlenka, ale obecně známej fakt. Nejhorší jsou senilní důchodci ve škodofkách jedoucí prostředkem, ostatní pomalu jedoucí subjekty si tohle uvědomují a většinou jedou při kraji a nebrání zbytečně předjíždění. Právě kvůli schopnosti předjíždět na minimální vzdálenosti považuju auta s dostatkem výkonu za bezpečnější. Na druhou stranu je hafo důvodu, proč někdo jede pomalu a tak se hned neposeru a nebudu riskovat a předjíždět zpoza kolony, tohle považuju za jednu z největších prasáren na silnici vůbec. Memphis 14:17:23 - megarofl. :-D tím se škodolibě bavím na silnici Brno - Svitavy, přesně v těch kopečkách se stoupacím pruhem. Když se mi někdo moc lepí na prdel, hodím na tempomat 90 a pozoruju nervozního debila v zrcátku, protože kvůli provozu se tam předjíždět nedá. Jakmile se mu uklidím do stoupacího pruhu, lehce popoženu koníky pod kapotou někam ke 160 a v momentě zúžení už jedu zase vzorně 90... Nejseš ty náhodou někde vod Letovic? :)))
|
jezevec automobilový |
|
|
Můžete mi někdo znalý říct, co za otravné individuum je ten Velký Mayús? Jako že je tady hodně magorů, ale tenhle konkuruje i těm největěším zoufalcům.:-)..schválně se podívejte na jeho působení v diskuzi od začátku...je to zajímavé.. Jak pohrádm ohranými větami typu - "lečíš si komplexy" apod.., tak to tohle je snad učebnicový příklad...vždy když přijdu s jakoukoli diskzuí, přitáhne jak ovád a vynadá mi sprostě, že jsem učitelka:-))
|
|
kikiwhite: Ale jo, v tom se asi shodnem. Ikdyž nedá mi si ještě nerýpnout. Já tedy Anyu neznám a aninevím za co ji přesně vyhodili, ale myslím, že to nebylo striktně za pomalou jízdu.
|
|
Jusik: Odstěhuj se za svými ruskými soudruhy, když hodláš jezdit tímhle způsobem. Limity jsou od toho, aby se dodržovaly a když se ti to nelíbí, choď pěšky.
|
|
movc - ale snad se shodneme v tom v tom, že autoškola je teprve auto ŠKOLA, je to označené auto a je logické, že pomalu asi jezdit bude,když řidič se ještě učí a nemá řidičák...pochybyju, že by autoškola mohla jezdit bez onzčení - takto se na tu šnečí jízdu každý připraví..no a jiná auta nesjou autoŠKOLA, to je ten rozdíl:-) Takže pojdme se nebavit absurdně a nesrovnávat běžná auta s autoškolou, což je auto speciální.. navíc Anyu vyhodili již ze koušek a ne z učebních hodin..na zkouškách se již předpokládá zvládnutí řidičských dovedností.. A ještě navíc asi další 3 lidi psali, jak v autoškole učili, že nemají hodně jezdit pod limit a zdržovat provoz (mně to taky říkali), prostě fakta hovoří jasně a v tomot případě pro mě:-)
|
|
Pomalá jízda mi nepřijde jako velký problém, v některých situacích se i vyplatí zpomalit, než to prosvištět. On stejně vždycky přijde na řadu zákon schválnosti. I kdyby jel člověk sebeobezřetněji a sebeopatrněji, stejně do něj vletí ten druhej.
|
|
Terror: Napsal jsem zpoza prekazky a nahle. To znamena, ze tam vyhled nebyl, rozumis? Chapes vyznam slova skocit pod auto? Proste, ze tam naraz bude a neudelas nic.
|
|
Špuntidlo: na oranžovou běžně, na červenou ne. z toho vyplývá že ten řidič (i když se teda nakonec ne s tou ženskou nesrazili)že by za to nemohl a ohánět se nějakou ohleduplností by byla pičovina, protože by to byla jednoznačná vina chodkyně. ale když tam vlezla aji v tomhle případě, myslíš že by se rozhlídla aby nevlezla metr před auto na nějakým jiným přechodu? kikiwhite: a co to bylo vlastně vůbec za pořad?
|
|
kikiwhite: hezky ses tady vybarvila, takže to shrnu: "pozór vy pomalý hovada všichni uhněte jede panička - učitelka angličtiny a strašně chvátá" A to ses na začátku pro pravdu rozčilovala. No nečekám, že to pochopíš.
|
|
špuntidlo: když jede v levym pruhu někdo 120 tak to naštve každého ale je to tak maximum co by se mělo stát. On v tom levym pruhu může stát s poruchou a když to do něj někdo našije tak to neni vina toho kdo tam stál... takže ikdyž je to takovej \"nešvar\ " rozhodně ho nelze vinit ze vzniku dopravní nehody.
|
|
a jinak když jsem byl v autoškole a jel jsem po městě 55 nebo mimo obec 95, instruktor mě zmrdal za porušování předpisů. když jsem teda zpomalil na 42-45 a 75, zmrdal mě ale za to že bezdůvodně zdržuju provoz Jarka Metelka: zkušenosti taky hrají roli, jenomže jsou lidi kteří auto nezvládnou jak by měli a v autoškole jim to dají buď aby to prostě měli nebo s tim že ještě nemá dost zkušeností, že se to zlepší. ale stejně tak jako ne každej může vlastnit zbrojní pas, ne každej má na to aby zvládnul auto a v tom případě nemá na silnici co dělat
|
|
TruckerFH12: Souhlasím.
|
|
Špuntidlo - ano, mě "zdržují" i ti neextrémně pomalu jedoucí, ale to tady nevykřikuju, že je správné a že to jsou magoři, když někdo jede 75 na 90, nešílím z něj, předjedu si ho a nepřijde mi jako magor...přijde mi prostě jako člověk, který jede pomaeji.. Když někdo na 90 jede 60 nebo 50, už to normální není a o tom je právě ta diskzue - že nestačí si jen říct - "no tak ho broučka, předjedeme, když se bojí...to neva, vždyť on se bojí, tak na něj nebudeme zlí", ale že by to zkrátka takto být nemělo.. Prpstě jsem mluvila o těch případech, které byly podchyceny v tom minipořadu (protože ten mě inspiroval) a diskuze je o tom, o čem jsem napsala - že i pomalost může být nebezpečná, neb tvoří překážku..a nepřipadá mi, že by diskzue byla o ničem a nebylo o čem diskutovat, když je tu už skoro 100 příspěvků..
|
|
ŠPUNTIDLO: Sfara, jsme se pořád ještě nepochopili :-) 1) Ani teď není absolutní přednost, ale to jen tak naokraj. 2) Já přece safra nepopíram přednost na přechodech, říkam to asi popátý :-) Já popíram tu absolutní přednost chodce všude, kterou tady Finrod dává jako vzor civilizovanosti... Prostě říkam že když je chodec blbej a bez koukání skočí rovnou pod rozjetý auto, tak je to chyba jeho a ne chyba řidiče, ani s tím nesouhlasíš?
|
|
Memphis *je vůl*: Z toho jsem pochopila, že dav tam stál (většina) a jedna byla výjimka. Chceš snad říct, že řidiči narozdíl od chodců VŠICHNI dodržují předpisy a všimnou si všeho? Nikdy si nepotkal nikoho, kdo jel na červenou? Možná jsme každý zasednutý na jinou cílovou skupinu...
|
|
Můžu za sebe říct, že mě jako většinu lidí teď štve i lidi co jezděj na limitu;) v Obci se jezdí prostě 60 a kdo jede 50 mi leze krkem stejně jako většině populace=) Když jsem teprve začínala, tak jsem byla klidnej řidič, co si počkal apod... teď obzvlášť na dálnici se můžu zařadit mezi ty nerváky, který ti sednou na zadek dokavad jim neuhneš z levýho pruhu, protože jinak to prostě nejde...když mi nějakej ňouma vleze před xichtem a jede si 120, tak zuřím;) Zrovna nedávno jsem začala dokonce nahlas nadávat a řvala jsem abych přeřvala rádio, písnička zrovna skončila, a já zjistila, že jen ták ječím v autě....dostala jsem takovej výtlem, že po zbytek cesty do školy byla pěkně vysmátá=) Každopádně souhlasím.... a i v autoškole mě učili že jezdění pod limitem je brzdění provozu, což se nemá.
|
|
drvyvy vplyv: soud to načtěstí uvidí jinak... musíš čumět i na chodník, nejen na silnici
|
|
TruckerFH12: Bohužel, bez té abstolutní přednosti to moc nefungovalo a stávala jsem na tom přechodu mnohem delší dobu. Teď na řidiče můžu aspoň ukazovat počet bodů, co jim za to jednou strhnou. Musím říct, že tahle přednost měla především na ženské dost velký vliv a fakt s tím moc často problém nemívám a někdo prostě zastaví. Stejně jako zastavím já.
|
|
TERROR: Sorry, ale ten tvuj příklad značně pokulhává... CHodník neni na střílení. Aby ten tvuj příklad byl srovnatelnej, musel bys ho zasadit na střelnici. A tam je samozřejmě pako ten, kdo se promenáduje tam, kde lítaj kule..... Anebo snad ne? Abysme si rozuměli, já nehlásam bezohlednost. Když to jde zastavim, naopak bych řekl že jezdim - no, po městě dost defenzivně, pouštim chodce, necham vyjet někoho, kdo by tam jinak čekal deset minut (no ale venku z města jezdim dost zostra, uznávam). Ale prostě když mi nějaký pako vběhne na silnici rovnou pod auto, tak si to nenecham hodit na krk jen kvůli tomu, že Finrod řekl, že ve Skandinávii to funguje :-P Neboo si opravduu myslíš že na vině je vždy řidič?
|
|
Záleží v jaké je to situaci, teda stav vozovky, výkony jednotlivých aut, zkušenosti řidičů, stav jednotlivých aut, viditelnost atd. Často se stane, že někdo jede pomalu, protože to prostě v daným místě nezná a hledá správnou odbočku nebo sleduje ukazatele směru a někteří nerváci za ním hned troubí atd.
|
|
Jste dementni? Copak se nedokazete shodnout na tom, ze podminky jsou v kazdem cmiste a case jine a nelze vse vztahnout na nejaka dogmata. Zkratka se vzdy musime ridit zdravym rozumem. Kdyz si jedu v poklidu 50 a decko necekane zpoza neceho vbehne na prechod, tak ho proste prejedu a vinu citit nebudu.
|
|
Špuntidlo: nejsou to tisíce, ale stačí aby chodili v dvou-třímetrovejch rozestupech a vyjde to nastejno. uvedu jeden příklad z praxe: byl jsem v brně a šel jsem od hlavního nádraží směrem na masarykovu, kromě toho že jsou tam čtvery koleje šalin, jelikož je to jejich hlavná nádraží, je z každé strany v obou směrech jeden pruh pro auto. a protože byl pátek odpoledne, všude všechno zasekaný a lidi se trousí po jednom, po dvou, třech, stál u přechodu policajt v reflexní fosforově žluté vestě a s pruhovanou hůlkou, aby provoz mezi přecházejícíma chodcama a projíždějíma autama řídil. vždycky zastavil chodce, pustil 10 aut, auta zastavil, nechal přejít celou skupinu, chodce zastavil, auta pustil.... ....já jsem byl mezi chodcama co čekali na to až přejdou po přechodu. auta teda normálně projížděly jakoby jim svítila zelená. jenže kde se vzala tu se vzala, nějaká zkurvená ženská, v jednéo ruce kabelu, u ucha mobil, čuměla do země a šla furt dál. a přitom tam byl policajt kterej ten provoz řídil! samozřejmě že okamžitě hvízdaly gumy, auta troubily, policajt po té krávě vystartoval jak si to jako představuje a teprv v tu chvílu zvedla hlavu, rozhlídla se kolem co se děje, pak po něm štěkla jakože co to po ní chce, že ona si toho přece prostě nevšimla.... tak ať mně někdo říká jestli je tohle normální, to ale vidím furt! ať mně pak někdo tvrdí že když nevidí ani policajta kolem kterýho prochází kterej chodce před přechodem zastavuje, že ta piča nevleze úplně stejně do silnice kdeju něco srazí a pak z toho bude mít ještě chudák řidič problémy a trvalej šok
|
|
http://jamboo68.webovastranka.cz/file/14 52/3468
|
|
kikiwhite: viděl jsem:) to ti sice za pravdu davá, ale to podle mě musel být extrém. Já sem ale potkal hodně autoškol, které jely pomalu. Ikdyž pravda že spíš ve městě. No nic, asi se neshodnem, ale celkově dobrá debata. Není na škodu slyšet jiné názory.
|
|
No, když jsem chodila do autoškoly, tak mi za to autoškolák nadával, že se bojim jet rychle. A je fakt, že většina z vás by asi ze mě nadšená nebyla potkat mě na silnici...Jezdim pomalu, protože si myslím, že jsem mnohem nebezpečnější, když jedu rychle...A popravdě, ještě nikdy jsem neměla pocit, že bych nějak narušovala dopravu. Ano, stává se mi pravidelně, že za mnou jede pár aut a musej holt trochu přibrzdit a počkat si, než budou moct předjet, ale žádný kolony se obvykle netvořej, takže to nepovažuju za žádnou tragédii. Věřte mi, že kdybych jezdila rychlejc, tak že byste se měli bát spíš... Nejezdím nijak extrémně pomalu, prostě vždycky jedu tak, jak se cejtím. Nechápu, co by to mělo za smysl, kdybych jezdila rychlejc, než co jsem schopná uřídit. A ty zkušenosti asi někde nabrat musím, těžko sednu za volant až ve 25 jako zkušená řidička, která se nemusí bát na to šlápnout. S touhle vaší logikou by většina lidí vůbec řídit nemohla, protože on každej někdy začínal že... Mimochodem, jsou země, kde podle zákonů nesměj řidiči určitou dobu po tom, co získali řidičák překročit nějakou rychlostní hranici. Prostě ze zákona musej jezdit pomaleji než ostatní. Myslím, že to svůj smysl má...
|
|
kikiwhite: V tom případě nechápu o čem je ta diskuze.. Kolik lidí jezdí extrémně pomalu? Co je extrémně pomalu? Pro mě je extrémně pomalu 20 ve městě a 40 v 90ce. Když jede 60 klikatou cestou, nevidím problém v nějaké pomalosti. Jenže ty máš na mysli i ty co jedou 75 v 90, protože ti tě taky zdržují. Velký Mayús: To že by tam ale měl správně stát semafor u soudu nepoužiješ. Ohleduplnost. Tolerance. Trpělivost. Bohužel to tak je... ta doprava je pořád jen o lidech a ne značkách, semaforech a autech.
|
|
movc - podívej se, co napsala Anya:-)
|
|
Memphis *je vůl* za deset let timhle stylem doženeš to co já už jsem najezdil (když to bereš za argument) a myslim si opak než ty.
|
|
ŠPUNTIDLO: Asi jsme se nepochopili...? Oukej, na přechodu má chodec přednost, já mu zastavim, bude-li to bezpečně možné (i.e. nemam za zády rozjetýho magora co místo na cestu čučí například spolujezdkyni na kozy :-) ). Když se nestačim podívat do zrcátka a musel bych brzdit prudce - nezastavim, protože nemam jistotou že se do mě zezadu někdo neopře a bude na kaši i chodec i mý auto. U škol a školek dam bacha, zrovna tak u dětskýho hřiště. Ale jednou pro vždy je silnice pro auta a ne pro chodce. Když si holt neuvědomíš že o 500 metrů dál budeš potřebovat bejt na druhým chodníku a bez povšimnutí mineš tři přechody (anebo třeba podchod), a tam žádnej neni - tak si prostě počkáš až nic nepojede, to se nedá svíit. Ale absolutní přednost chodce před autem je prostě nesmysl.
|
|
Špuntidlo: Jasně semafor je drahý, proto se často staví i tam, kde není potřeba, aby si kámoši ze spřátelených firem taky trochu ukousli z veřejných peněz.
|
|
Špuntidlo - neřekal jsem, že důchodci, začátečníci a nejistí lidé za volant nepatří, nevymýšlej si...je mi úplně fuk, co ten člověk je, ať si mu je třeba 100 let..řekla jsem to samé co vyhláška - neměla by se narušovat plynulost provozu a ti lidé, kteří ji extrémně narušují za volant opravdu nepaří - a opakuji - není to můj názor, je to ve vyhlášce, o čem se se mnou pořád hádáš? Stejně jako na silnici nesmí opilí, nemí se tam extrémně zdržovat, tečka...jsou to jen daná pravidla..a když důchodce extrémně zdržuje - ano, nemá tam co dělat...když bude důchodce opilý, taktéž tam nemá co dělat...stejně jako kdyby extrémně zdržoval nebo byl opilý zdatný třicátník:-) Jde o pravidla, ne o to, že je nám líto důchodců nebo začátečníků..
|
|
Špuntidlo: nevim kolik toho najedeš ty, ale já jedu 4x měsíčně do ostravy a zpátky, dvanáctkát přes celý brno, musím se protáhnout centrem, v polovině případu tam mám ještě vyřizování takže další motání se navíc plus ještě další ježdění navíc, protože tohle je to co odjezdit musím i kdybych nechtěl, dá to celkově 3000km za měsíc a jenom za jednu blbou cestu do ostravy nebo zpátky potkám takovejchhle debilů co zdržují v mým spěru průměrně 4-5. pro upřesnění bydlím na okrese blansko
|
|
Velký Mayús: Semafor je drahý a oni ho tam kvůli 30 minutám denně nebudou dávat, když stačí jen trochu ohleduplnosti.... Ale máš pravdu, v Brně jsou takové přechody, přes frekventovanou silnici. Memphis *je vůl*: Ale město je určené chodcům. Člověk bez řidičáku neumí přemýšlet jako řidič (povětšinou), tudíž ty musíš přemýšlet jako chodec. A ač je to hodně omezující, ano, jeď po městě 20, když jedeš centrem, kde je chodec na každym rohu. Ale neříkej mi, že vždycky když projíždíš obcí a městem, tak tam chodí tisíce lidí po chodníku....
|
|
kikiwhite: No už to podle mě ženeš do extrému. Co znamená extrémě pomalu? Zatavit? O tom snad řeč nebyla. Prostě jsou lidi, kteří jedou pomalu. Myslíš, že to změníš? Jedou pomalu, tak je předjedu, no. Jasně že to naštve, když si v poklidu jedes 90 a musíš zpomalit, počkat až bude možnost , pak ho předjet a zas si jet tech svých 90. Ale snad se to dá přežít, ne? A nemyslím si, že by někomu v autoškole dali řidičák, když by nebyl schopný pak normálně jezdit. Ale vem si, v té autoškole je učí jezdit pomalu. Jelas nekdy za autoskolou? To je taky ten případ pomalu jedoucího auta.
|
|
TruckerFH12: přesně vo tohle se starat musíš protože když vlezeš do tunový kraksny tak se nemůžeš chovat jako když jdeš pěšky a někdo se ti připlete do cesty... protože jsi to ty kdo je nebezpečnej, ne ten chodec... To je jako jít střílet před barák, dát na strom terč, udělat čáru kde budeš střílet a když se ti tam někdo připlete tak je to jeho chyba žes ho vodprásknul? Co když se někomu na chodníku zamotá hlava a spadne do silnice... přesně jak udělal renč nemyslíš - zaplatíš - a dobře ti tak
|
|
Anaya - to vyhození je mi sice líto, ale konečně- to je argument, panečku:-)
|
|
Finrod Felagund: naštěstí u nás sice chodec absolutní přednost má, ale pouze za situace kdy to auto stačí dobrzdit, kdy mu to vůbec fyzikální zákony i když předpisy dodržuje umožňují
|
|
memphis: "Asi takhle, když někdo jede po rovné cestě, kde je provoz, a je tam 90ka, 50..tak je to nahouby, ale to se moc často podle mě nestává" - Prosímtě a co myslíš, že jsem tímhle chtěla říct? kikiwhite: A co si máme vyvodit z toho, že tu říkáš, že důchodci, začátečníci a nejistí lidé za volat nepatří? Že je tam chceš nebo že chceš aby tam nebyli a tebe neomezovali v rychlosti? Tak se rozhodni, co ti teda vadí a byla bys ráda, kdyby tomu bylo zamezeno... TruckerFH12: No promiń, ale tohle je fakt pitomost. Po městě je převážná doprava pěšky (pro ty, co tam bydlí, pro ty co dojíždí samozřejmě ne) a ty se musíš podřizovat ve městě chodcům a musíš je nechat přejít a nemáš co dělat na chodníku, protože po silnici se dostaneš tam kam můžeš, kdežto chodníky končí a můžeš chodit na jendom ostrůvku dokola a nikdy nepřejít na druhou stranu do pekařství jen proto, že chodec na silnici nepatří. Ve městě se prostě s chodci musí počítat, pokud řidič chodce ve městě nerespektuje, ať se zakáže autům vjíždět do měst, kde je nejvyšší pohyb lidí. Což je taky blbost, proto by měli bejt všichni ohleduplní a tolerantní a chodec nemusí skákat pod auto okamžitě co přijde k přechodu a řidič může zastavit chodci i když zastavovat jinak nepotřebuje a zdrží ho to o celých 10 vteřin.
|
|
Docela by mě zajímali zdroje, kde se píše, že pomalá jízda (20-30km/hod) = bezpečná rychlost. Já se něco takového nikde nikdy nedočetl. Přehániš značně hodně, což bohužel trochu kazí zbytek diskuse. Jinak co k tomu napsat, jezdit extrémně pomalu je špatné, áno?
|
|
Finrod Felagund: ale teď si představ, že jde štrůdl lidí po chodníku jednim směrem, štrůdl lidí druhým směrem a někdo tam vyrazí jak kdyby ti chtěl políbit nárazník. to budeš před každým přechodem ve městě zpomalovat na rychlost chůze abys mohl zastavit když ti někdo skočí 2 metry před auto? jasně, předpokládat je základ, ale taky je potřeba používat mozek, což chodci nedokážou, auto nezastavíš na dvou metrech ani na holým suchým asfaltu ze třicítky!
|
|
movc - ale já s tebpu přesto nesouhlasím, že je to jen o toleranci - jsou i určitá nařízení atd.. a je tam i to o narušování plynulosti provozu...když někdo , kdo se bojí, pojdede dvacet, bude to taky v pořádku a mám být tolerantní? Nebo se třeba z důvodu strachu i na chvíli zastaví? A ostatní přece počkají "když se chudinka bojí"...Ne, jsou určité hranice a pravidla...jestli si netroufám jet jinak, než extrémně pomalu a podle vyhlášky to ani nesmím, musím chodit dál do autoškoly a naučit se jezdit přiměřeně..to se nedá nic dělat..pavidla jsou nějak dána.. Člověk jedoucí extrémně pomalu a narušující závažně plynulost provozu na silnici prostě nepatří a bohudík je to aspoň (i když mlhlavě)i v té vyhlášce..proč to tam tedy je? Jsou všichni ti, kteří ji tvořili, blbí a zapomněli, že máme být tolerantní? To bychom pak nepotřebovali ani semafory a vždy bychom se tolerantně pouštěli, ne?:-) Ne, ne...to by to vypadalo, kdyby každý, kdo má úplnou hrůzu z řízení a není na to tedy ještě zralý (a měl by si třeba přikoupit hodiny), se coural po silnici dvacet a bylo by to OK..:-(
|
|
kiki: jinak jeste bych Ti dal za pravdu v jedny veci - pokud jedu v noci (a to jezdim pomerne casto) a chce se mi spat je svizna jizda jednim z motivu jak se udrzet pri plne pozornosti. Pokud pojedu pomalu je vetsi riziko ze usnu. Takze ano - v tomhle pripade je rychla jizda opravdu nebezpecna
|
|
TruckerFH12 Podle tvé logiky, klidně smeteš 5 leté děcko, které zrovna nepřemýšlí a vletí do cesty.
|
|
FINROD: To teda promiň, ale aby se řidič staral o to, jestli je nějakej chodec blbej a skočí bez koukání pod auto.... Abysme si rozuměli, neříkam jet jako dobytek, nikdo nechce nikoho smést, ale to co popisuješ už opravdu hraničí s nesvéprávností.... Snad každej rozumnej člověk ví že si na tej cestě musí dávat safra pozor, protože je tam v ohrožení, ne? A když ne - tak je to přirozenej výběr podle Darwina. Když antilopa neví že jí lev sežere tak si to holt taky odskáče... PS: To že to tak funguje ve Skandinávii není ani argument, ani nějakej zářnej vzor. I ve SKandinávii můžou šlápnou vedle a uvést život nesmysl založenej na nějakým falešným soucitu se slabším.
|
|
Špuntidlo: na takových místech ten semafor určitě potřeba je. Stačí, když bude v provozu, když končí/začínají směny, jinak bude blikat oranžová. Jenže to by museli úředníci přemýšlet ne jenom hrabat pod sebe, rvát semafory tam, kde potřeba nejsou a vymýšet hovadiny.
|
|
Finrod Felagund: jj já to vykoupil draze 1) na sněhu namrzlej úsek bez modrejch odrazek - jak to sedí jsem zkoušel třikrát a vše OK - předemnou nabouraný auto ve svodidlech, v levym pruhu pomalíci - mezi který bych mohl uhnout kdyby jeli rychle jako já ale to jsou kecy - a brzdy bez šance... tak jsem to vopřel vo svodidlo - a za mnou dalších 5 aut.) 2) pršelo mrzlo, vyjej jsem na nesolenej úsek (bez značky) předemnou trbant co mu za jízdy znovu zamrzlo řelní sklo, zatočil jsem doleva, jelo to rovně, doprava do škarpy, jelo to rovně... naštěstí všechno bez zranění... malá škoda - protože ikdyž jsem moc rychlle tak to bylo mnohem pomalejš než nařizoval limit. Ale vysvětli to zkušenejm motoristum jako je Undra Kikiwhite :) A jednou za deště mi skočilo dítě na přechod. když dobíhalo trolejbus... školačka tak do druhý třídy na tom přechodě jsme byl snad dřív než vona, já to ubrzdil, vona trolejbus taky stihla ale jet 50 tak to koupila a já odsral. A tenkrát mohl za mnou někdo bejt a řvát \\\"co nejedu padesát\\\&qu ot; a asi bych vzal hever a udělal mu do auta speedholes :) ...Ta mě strašila ve snech tejden. A pak už jenom normoš věci jako boční vítr na sněhu v poli s navátym sněhem kdy při rychlosti 70+ to házelo s autem o metr do strany (do protisměru)... Nějakej 3tunovej SUV 4*4 by tam problémy asi neměl ani v kilu... takže nejdřív ze silnic vyženem začátečníky, pak důchodce, pak šmejcký auta za míň než mega... sem zvědavej jak to těch pár vyvolenejch utáhne daněma si ty silnice budovat a udržovat :)))
|
|
Finrod Felagund: pleteš si civilizovanost a humanistickou pseudokorektnost. Silnice je pro auta, železnice pro vlaky, chodník pro chodce. Tam, kde se kříží má mít přednost ten efektivnější. Vlak před auty, auta před chodci.
|
|
Memphis *je vůl*: Ty prostě máš počítat s tím, že ten chodec, co telefonuje, může najednou změnit směr a podle toho přizpůsobit svoji jízdu. Je zajímavé, že ve Skandinávii tohle funguje.
|
|
At sem zastance rychly jizdy tak Ti musim oponovat - pomala jizda neni nebezpecna (pokud se k ni nepripada napr prejizdeni do rychlejsiho pruhu na dalnici). Ale je pravda ze to nasere ;-)
|
|
Je nepřimeřeně pomalá jízda nebezpečená? Podle odborníků ano, podle mě taky ano.. a podle mého komisaře u zkoušek na řidičák asi taky ano, protože mě za to vyhodil.
|
|
Terror: jestliže si ten naftalin nedovolí jet takovou rychlostí aby nebránil silničničnímu provozu tak do toho nemá co lezt Špuntidlo: já tam žádnou vyjimku nevidim, tys nastínila situaci kdy ten člověk jede pomalejc protože to tam nezná a já ti říkám že nadáváme na to když to někdo dělá na nádherně přehledným úseku podobajícím se letišťu, takže to že to nezná odpadá. noa pokud někdo jede po městě pomalu, je to v pořádku protože to znat nemusí, může něco hledat a je tam všechno nahuštěný. my se bavíme o situaci mimo město. ve městě nadávám na to když tomu debilovi blikne zelená a on teprve začne hledat řadící páku a zkoumat kde má jedničku Finrod Felagund: evidentně vůbec nevíš o čem mluvím já a dokonce ani o čem mluvíš sám.... zaprve u nás mají chodci přednost pouze na přechodu a zadruhý: nikdys neviděl chodca, kterej jde po chodníku, hlavu zabořenou do mobilu při psaní sms a bez toho že by zpomalil svůj chvátavej krok, bez zvednutí hlavy, bez čehokoliv prostě se na pětníku otočí o 90°a najednou je na přechodu aniž by to věděl kdokoliv kdo přímo ho bude sledovat? a to že auto co tam jede nezastaví ani ze třicítky na dvou metrech ho nezajímá! to patří kopat do ksichtu ty hajzly. o tomhle mluvím a proti tomu nemůžeš říct půl slova ani ty, pokud nemíníš jako povinou výbavu zavádět křišťálový kule. a tvůj přístup k rychlosti ze strany spotřeby je zajimavej když sám rád za všechno platíš co nejvíc a nadáváš třeba na levný jízdenky, protože tychceš dat víc:)
|
|
Velký Mayús: Já se rozhlížím, ovšem můžu ti říct, že když tam stojím a projíždí v jednom kuse auta a žádný prostě nezastaví (prootže skončila směna ve škodovce a ve 14:15 - 14:40 se prostě přechody v Bolce nedají přejít, tak mu do tý cesty skočim a ať si troubí jak chce, kretén jeden. Já jako řidič zastavuju a předvídám, že člověk rychlým krokem se přibližjující k předchodu bude chtít přejít a skočí mi tam.. Tudíž mam nohu připravenou na brzdě. Semafory nejsou v některých místech potřeba..ani podchod...ale jde o to,, že když tam jendou za čas někdo jde, tak se mu zastaví kurňa, aby mohl přejít. Já jako chodec nejvíc doplácím na svou ohleduplnost a pěkně mě to štve. Jsem z těch co schválně zastaví 3m od přechodu, aby to auto ještě projelo, když jede samo a hned za ním budu přecházet, když jede kolona je to jedno... jdu k přechodu. Když jdu do přechodu, dokonce i popoběhnu abych řidiče neomezila ani v rychlosti. Ale prostě oni by měli bejt úplně stejně ohleduplní ke mně. Prostě když jede kolona, tak jeden z nich musí zastavit všechny ostatní, protože já tam stát 20 minut nebudu a jednou tam prostě skočím.
|
|
granule - já to rozumím, chápu, že čerstvý řidič pojede pomaleji, ale nemůže a ani nesmí (dle vyhlášky) jet extrémně pomalu a závažně narušovat plynulost provozu..a to by ho v té autoškole naučit měli..
|
|
Sfra ale tak o tom, že silnice je tu pro auta, snad neni třeba debatovat?! neřeknu až bude všude Shared space, anebo jak se jmenujou takový ty zóny i pro auta i pro lidi, prej se to dost osvědčilo. Tam je to od začátku definovaný jako prostor i pro auta i pro chodce. Ale chtít po řidičích aby nějak extra zohledňovali chodcee na silnici je stejná volovina jako chtít po chodcích, aby uhejbali před autama, když se jejich řidiči zrovna zachce vjet na chodník (otočit se, objet kolonu..)
|
|
Velký Mayús: Takhle to funguje na Divokém Východě, ne v civilizovaných a slušných zemích. V civilizaci se uznává právo chodce výš, než právo řidiče (minimálně ve městě to platí stoprocentně).
|
|
kikiwhite: Pochopitelně jsem nemyslel technickou závadu jako takovou, ale může přestat něco fungovat a jednotka tě prostě omezí. Ale to jen tak mimo, to jsem uvaděl jako příklad, proč.. A to že si řidič netroufne jet rychleji.. přece nemyslíš vážně, že takový řidič nemá na cestě co dělat. Právě toto je člověk, který tam být může. Horší je když si někdo troufá jet rychle a pak je skoro 1000 lidí ročně usmrcených na silnici, že. Prostě každý má právo se účastnit provozu, pokud splňuje určité právní normy. A ty, jako řidič, to musíš respektovat. Já samozřejmě taky nemám rád, když se za někým musím loudat, ale to neznamená, že tam nemá co dělat. Prostě to respektuju a až to považuju za bezpečné, tak ho předjedu. Prostě jen zopakuju, že je potřeba tolerance, nic víc.
|
|
Špuntidlo - vy oba víte velký prd, o co mi jde, chytrolíni...mně se stejně líp jezdit nebude, protože to bude pořád stejný, tak jak mi o tohle může jít?:-) Napadlo mě to prostě jako téma na diskuzi, kyž jsem viděla ten dopravní minipořad v TV, kde řidiče nabádali, aby zbytečně nezdržovali provoz, že pak vzniká nervozita a riziko dopravní nehody...tak jsem si vzpoměnla, jak tady se negativně mluví jen o těch rychlejšíh a rozhodla jsem se to napsat sem... Opravdu mým motivem není jezdit pohodlněji, neboť v tom by mi Zp asi těžko pomohla:-)
|
|
"Jestli dotyčný neumí řídit a bojí se jet za standardních podmínek rychleji (prostě přiměřeně), nemá na silnici co dělat." A kde jinde se to má naučit? Na poli? V autoškole není dost hodin na to, aby se člověk dostatečně vyjezdil tak, aby si byl ve vyšší rychlosti jistý. S touhle logikou by nemohl být na silnici nikdo, protože většina lidí s čerstvým řidičákem je zezačátku opatrnější.
|
|
Velký Mayús: Člověk se může dívat xkrát vpravo a vlevo. Ale když není ohleduplný řidič tak klidně ho může smést.
|
|
Špuntidlo, Terror: Na silnici má mít přednost auto. Pokud je někde veliký provoz jak chodců tak aut, má tam být podchod, nadchod nebo v nejhorším semafor. To, že než vlezu do silnice, tak se mám podívat vlevo, vpravo a znova vlevo mě učili už ve školce.
|
|
Terror: Asi tak. Když si vzpomenu na svoje začátky za volantem, tak bych si zpětně nafackoval jaký jsem byl idiot jak jsem jezdil rychle a myslel jsem si, že všechno zvládnu. Naštěstí jsem nemusel padnout na hubu abych si po nějakých 10 000 km uvědomil, co dělám špatně. Jinak školy by asi víc měly učit, co je to průměrná rychlost, protože v České republice na vzdálenosti, na které se většinou jezdí, fakt nemá smysl, jestli člověk jede 90 nebo 120. Akorát víc riskuje a když získá, tak řádově pár minut, které mu sebere první zácpa, na kterou narazí.
|
|
viz Finrod. Nalítal jsem v autě +- 500 000km a rychle jsem jezdil po prvních 10 000 do těch 50 000.... (od otrkání do prvních zkušeností s nestandardními situacemi). Znám takový co agresivně jezděj furt a pak přijedou s nabouranym předkem a nadávaj že to byla chyba toho před nim protože mu (za dne) nesvítilo jedno zadní světlo - a jel moc pomalu)
|
|
Velký Mayús: "silnice je pro auta, ne pro chodce"... hehe, rozesmál si mě... Asi moc pěšky nechodíš co? Jinak z mojí zkušenosti. Myslím že spousta lidí bez řidičáku jsou bezohlední chodci, co si neuvědomují, co semůže stát když skočí těsně před autem na přechod. Ovšem....řidič musí předvídat. Nehledě na to, že ve městě často lidi potřebují přehcázet silnici, takže holt smůla... Parkuj na kraji města a choď pěšky jako ostatní. Autem si jezdi mezi městama, tam ti chodci nepolezou. Ale argument, že chodci tam nemaj co dělat je pěkně stupidní... Jinak souhlas s Terrorem, taky mi přijde že autorce jde jen o to, aby se jí dobře jezdilo... To je trochu omezeneckej pohled :-)
|
|
Velký Mayús: je to na obě strany. chodci se kvuli tý přednosti chovaj hrozně... přechod těsně za kruhákem (vítezný nám.) je kolikrát zablokovaný jen kuli tomu že chodci choděj plynule... jenže i dítě je chodec... a já si svoje (jednou) rozhodně nehodlám nechat přejet jen protože se legislativa nastavila tak aby se řidič nemusel dávat bacha... a pamamtuju si jak jsem jako dítě skákal pod kola autům... (ikdyž jsem měl zákaz chodit přes silnici). Komu vadí řídit nech´t to nechá profíkům z povolání a jezdí budem či TAXi když maj problémy s tím aby nesmetli pomalíka. já osobně s tím problém třeba nemám... Jinak další věc ve vyhláčce je jízda tak abyste to do horizontu ubrzdili (nevim jak je to formulace)... to mi řekněte jak se před váma může objevit autot co jede tak pomalu že to do něj našijete, když musíte zastavit ikdyby tam to auto stálo )třeba s poruchou)????? idioti jsou ty co jeli rychle a do někoho to nakouřili a z toho se nedá ustoupit ani o pí´d.
|
|
Jinak tady souhlasím s Terrorem. Silnice je pro všechny, kteří mají auto co prošlo technickou a řidičský průkaz - nikde není napsáno, jaké super zkušenosti řidič musí mít. I když mám zkušeností s řízením hodně, řídím často a daleko, počítám s tím, že na silnici mají právo jet i důchodci, začátečníci, lidi, co se bojí, apod. Komu se to nelíbí, ať si zaplatí závodní dráhu.
|
|
Finrod Felagund: netahej nám sem norský pseudohumanistickoekoteroristický manýry, silnice je pro auta, ne pro chodce, přednost chodců je nesmysl. Kromě toho ty chodící hovada tam s oblibou skáčou aniž by se rozhlídli, případně hypercool supertrendy feministické zasloužilé matky(r) strkají do vozovky nejdřív kočárek.
|
|
kikiwhite: to právě neni pravda. On má třebas schopnosti jen má větší zkušenosti a tak celou dobu jede tak, aby když mu někdo nedá přednost aby přežil zatímco mladej neni o nic schopnější (jen si to myslí) a neuvědomuje si co se může stát. Argument "tak ať dědek sedí doma" jasně ukazuje ře ti nejde o nějaký řešení... jon o to "uhněte te´d jedu já a chci jet rychle" - a na takový fakt neslyšim
|
|
Spuntidlo: ČCím víc bokem, tíc víc rally, to je jasný :-P Co tatínek jezdí...? :-) BTW kdo řekl že průjezdy zatáčky na ráčnu nepatří do běžného provozu? Je to jen trochu jinej způsob jízdy :-D
|
|
Ja rikam porad, ze kvuli takovym blbum se stavaji nehody. On me ten clovek dokaze vzdycky tak nasrat, ze po predjeti musim jet rychle. Jednou jsem jel asi 40 km za nejakou milou pani, co jela max. 50 a k tomu uprostred. Silnice v cele delce byla velmi uzka, takze jsem nemel tu odvahu poustet se do nejakeho manevru kvuli jeji nepredvidatelnosti. No blikal jsem na ni celou cestu dalkovkama jak zbesily, aby laskave najela vic ke kraji, ale pochybuju, ze se vubec podivala do zrcatek. Nevim, jestli je chyba i ve me, ale toto me dohani k silenstvi.
|
|
Memphis *je vůl*: Ty jsi ale debil. V Norsku by ses asi podělal, protože tam platí, že chodec má kromě dálnic a silnic pro motorová vozidla absolutní přednost vždycky a všude bez ohledu na okolnosti - a řidiči se prostě přizpůsobit musejí. Něco jako právo řidiče na plynulou jízdu vůči chodcům neexistuje; srazil jsi chodce, jdeš sedět, pokud to zrovna nebylo na dálnici nebo na silnici pro mot. vozidla, kde chodec nemá co dělat. Tohle bych zavedl všude, je to ideální bič na prasata jako ty.
|
|
terror - dědek může říct že důvod je že už se necejtí jak za mlada (což je pravda) a problém zůstavá... Pak ovšem nemá co dělat na silnici, když nezvládne jet normálním tempem a nemá už reakce..
|
|
Jinak samozřejmě jede-li někdo hodně pod limit, tak se snadno předjede. Když předjet nejde (auta proti) a dotyčný nezastaví u krajnice a nepustí ty, co jsou za ním, je hovado. Stejně je ale hovado kdokoliv, kdo předjíždí toho, co jede 50/90/130. Lidi, všímejte si těch čísel na kulatém bílém poli s červeným pruhem okolo a jezděte podle toho... pak nebudete muset řešit tyhle kraviny.
|
|
Terror: chodci jsou strašnej ksind, těm patří otevřít dveře (a srazit je). většinou pokud auto srazí chodca tak je to vinou toho hajzla pěšího. a když na to aby zvládnul auto nemá tak ať neleze za volant, každej je dobrej v něčem jiným a jsou lidi co na to nemají, ale bohužel když si autoškolu zaplatili tak řidičák dostanou
|
|
Memphis *je vůl*: Myslím, že tuhle výjimku jsem tam zohlednila. Nechápu na co narážíš. Jinak bych dodala, že netrpělivý a netolerantní člověk nemá za volantem taky co dělat. A pro mě je teda mnohem víc stresující a nervující, když na kruháči potkám někoho v protisměru, než když se táhnu 40 za někým po městě, které znám jak svý boty a přesně vím kam chci.. na druhý konec, kdežto on celou cestu hledá. Skoro bych zavedla i testy trpělivosti. Protože třeba svýmu otci, ačkoli je závodník a šikovný řidit bych papíry nedala, protože svojí rychlostí je neohleduplnej k ostatním účastníkům provozu. Jezdí jako prase a spousta řidičů začátečníků se jich pak bojí. Je to tak i na křižovatkách...můj taťka se letmo podívá a vidí že tam nic nejede a frčí si to v pohodě na trojku křižovatkou. A někdo jinej si tam zase radši zastaví, rozhlédne se pořádně a jede. Jenže to už za ním stojí můj netrpělivý tatínek, který by ho nejradši v té křižovatce při odbočování fiknul bokem. Trpělivost na silnicích nadevše.
|
|
Terror - to není v žádný telce, to je ve vyhlášce:-)..a nikdo neříkal, že se nemá přizpůsobit jizda stavu vozovky, mluvila jsem o standardních podmínkách ( i jsem to napsala) Když jsem někdo jede pade tam, kde je 80 a je sucho, je něco špatně - že neumí řídit není omluva! Nemá pak co dělat na silnici!
|
|
Jachne Polka: "bezdůvodnou" ten argumernt šoupe hodně nízko... dědek může říct že důvod je že už se necejtí jak za mlada (což je pravda) a problém zůstavá...
|
|
movc - "Může to být tím, že si řidič prostě netrufne jet rychleji, třeba k vůli počasí, nebo i technika nemusí fungovat jak by měla. Toho může být víc. Třeba taky to auto nemá dvě stáje pod kapotou:) Nebo to třeba předpisy nedovolují. " Jestli si netroufne jet rychleji a tvoří překážku na vozovce, nemá vůbec za volant usedat a už vůbec ne, když mu nefunguje technika! To přece není argument.. A že teda mám jet za ním, taky není argument - on mám mít auto v pořádku (a nejde o žádné koně pod kapotou při rychlosti 70) a má umět řídit, to hlavně přece! To, že nekdo předjiždí tři auta, stejně prvotně zavinil ten brzdič..je to tak a proto je to i pokutovatlené, myslím to zdržování..
|
|
Kdysi jsem byl taky opatrný, ne že bych jezdil na sedmdesátce čtyřicet, ale jelikož jsem měl starého malucha a tisícovku (MB-čko), tak jsem si nemohl dovolit předjíždět, protože ty auta zrychlovaly tak, že než bych pomalého předjel, tak by ve mě bylo pět aut.. Ale od doby, co jsem si pořídil jedno vysloužilé auto z jedné firmy, dvoulitrovou dieselovou hbitou octávku, trošku se oťukal, tak klidně předjedu, protože šlápnu a z 70 je 150 km/h ani nevím jak.. Kdysi jsem se zastával pomaloušů, protože jsem vlastnil auta, jejíž maximální rychlost dosahovala 100 km/h a když jsem v tom rozhrkaném voze jel padesát, drnčelo to tak, jako bych jel sto a měl jsem i takový pocit.. od doby, kdy pracuju a mám tisíc povinností a auto, ve kterém jedu 160 km/h a mám pocit, jako bych jel 90 km/h.. Mám stejný názor. Nejezdím v provozu stošedesát, to je příklad.. Není nebezpečí v tom, že někdo jede jak šnek, nebezpečí je v tom, když ho chce X lidí předjet.. Pak se vytvoří kolona za jedním, co se bojí.. Pět aut za ním, co by jelo, ale mají strach předjíždět a pak Ti, co to střihnou přes pět aut.. A zase chápu, že ne každý to dělá proto, že má strach. Protože vím co to je, řídit slabé auto, třeba v práci jsem jel nejslabší kiou picanto a to.. To nemá vůbec smysl se snažit, protože to prostě nejede.. Další věc je a to se mi stalo asi před týdnem, že byla dlouhá cesta, nikde nikdo a Liazka a za ní tři auta, já podřadil, přidal plyn a v nějakých 150 km/h, ať ho fakt předjedu jsem začal předjíždět a nějaká paní ve felicii začala předjíždět taky, předemnou, bez toho, aby se podívala za sebe do zrcátka, asi se dívala jen dopředu.. No, gumy zase o krok blíž sjetosti a paní ještě troubila.. Jo a předjížděla Liazku, jedoucí asi šedesátkou sedmdesátkou, takže děs.. Má to svá úskalí..
|
|
Tak to je bez debat že zbytečný zdržování vyvolává nervozitu, stres a zbrklý manévry. Však stačí se jednou projet za někym kdo takhle zdržuje a koukat do zrcátka - kolik uvidíš kliček, nervózního "vystrokvání čumáku", nasraných ksichtů.... Já bych k tomu jen dodal že bych těm, co tak jezdí, neupíral právo na to vyjet na silnici, ale měli by mít tolik slušnosti, že když vidí, že se za nima tvoří kolona, tak ji při první vhodné příležitosti umožní bezpečné předjetí (i.e. na chvíli zastaví třeba v "zálivu" zastávky anebo v nějakým vjezdu, širším místě....). Nemůžu nevzpomenout na jednu známou, která odjížděla od nás z chalupy, já půl hodiny po ní a po nějakých 90 km jsem narazil na asi 200 metrů dlouhou pomalu jedoucí kolonu - no a když jsme konečně dojeli na dvouproudovku, kde se dala předjet - no, že byste neuhádli kdo jí vedl, a ještě se tomu vesele smál...? :-D Tak takhle ne, tohle už je krajní neslušnost a tohle na cestu opravdu nepatří. KIKI: Dáme závod PHA-PM po starej...? :-D
|
|
Asi takhle. Já jezdím 50/80/120 (obec/mimo obec/dálnice). Proč? Při osmdesátce mám naprosto optimální spotřebu a rozdíl ve spotřebě mezi 120 a 130 je už poměrně velký (kdo by se mě ptal proč, nevím, jen to mám odpozorované z palubního počítače). Těch pár minut, co "ztratím" mi stojí za úsporu, kterou získám. Přes limit nejezdím, neb nejsem hovado a dodržuji zákony.
|
|
)a když nakonec blíž poznáš řidiče který to točí nejvíc tak zjistíš že jsou to agresivní nervní magoři... co si omluvěj i projetí na červenou tim že ten interval byl moc krátkej...)
|
|
Velký Mayús: to sice jo, ale tady se evidentně hodí přísloví "vyjimka potvrzuje pravidlo" Špuntidlo: jestliže vidíš před sebou půl kilometru, silnica jak vyžehlená, na šířku by se tam vešly tři autobusy vedle sebe a ten pičus udržuje 65.... movc: z-nouze-cnost? taky když zařadíš trojku už nestíháš ani dávat blinkry protože na to nestačíš?;)
|
|
Je lepší, když sváteční řidič nebo začátečník jede tak rychle na kolik se cítí, než aby byl namachrovanej a v 80 vjel na tramvajový ostrůvek plný lidí. Je fakt, že na šneky si taky zanadávám, ale pořád ještě si moc dobře pamatuju, že to není tak dlouho co jsem sama šnekem byla.
|
|
kikiwhite: v TV jo :) nějakej pracháč s poršákem v telce lobuje reportáží za zvýšení rychllosti a udělal by vyhlášku tak aby ho nemohl nikdo zdržovat. na takový názory seru. Řidič musí přizpůsobit rychlost stavu vozovky (to je jen na jeho uvážení) a svým řidičským schopnostem (taky na jeho uvážení)... Neber to že se rozčiluju ale já tyhle primitvní názoru prostě nežeru a točej mě...
|
|
Špuntidlo - ano, souhlasím..
|
|
Terror - tak dálnice je snad něco jinýho, tam máš několik pruhů, tam zdržování zase až tak nehrozí..a nerozčiluj se na mě, já si tu vyhlášku nevymyslela, není to totiž můj názor a výmysl (viz i ty pořady v TV), je to jedno z pravidel silničního provozu..bránění plynulosti provozu je prostě pokutovatelné..a můžeš se rozčilovat, jak chceš:-)
|
|
spíš takhle - když pojedu rychlý a pomalu pospolu tak je to nebezpečnější než když pojedu všichni rychle ale to je nebezpečnější než když pojedu všichni pomalu. Takže dávat to za vinu těm pomalejm je prostě jen vlastní úhel pohledu (toho co jezdí rychle) kterej to bude dávat za vinu těm druhejm, Kdyby jel taky pomalu tak ten pomalej mu nebezpečnej nebude. Až ti v obci v 50km/h skočí dítě pod kola (nejlíp na přechodu) tak si nemysli že jdeš sedět neprávem když jsi jela jenom 50
|
|
další věc co mě sere tak je když se za někym tahnu protože ho předjet nejde, tahnu se za nim kilometry, hledám kde by to konečně šlo a když se to na dva kilometry rozšíří na dva pruhy tak ten pičus šlápne na plyn a protože má silnější auto tak je odpor zbytečnej. když se to ale zase zúží a předjet ho zas neni možný, opět se tahne jak smrad. a poslední věc co mně vadí, i když neni přímo k řízení je ta že polovina lidí, možná víc, neumí parkovat a tak dva lidi zaberou místo pro tři, někdy ještě hůř
|
|
Pomalá jízda nebezpečená není. Když pojedeš 20 tak myslíš, že je to více nebezpečné, než když jedeš 50? Ale tvou otázku chápu. Nenezpečné je právě to předjíždění. Pomalu jedoucí vozidlo tvoří jakousi překážku na vozovce a každý účastník provozu musí s takovou překážkou počítat. To, proč vozidlo jede menší než je max povolená rychlost, je samozřejmě otázak. Může to být tím, že si řidič prostě netrufne jet rychleji, třeba k vůli počasí, nebo i technika nemusí fungovat jak by měla. Toho může být víc. Třeba taky to auto nemá dvě stáje pod kapotou:) Nebo to třeba předpisy nedovolují. Ja myslím, že to ale takový problém není. Takovou překážku můžeš předjet, a když ne, tak prostě nějakou dobu pojedeš za ním, no. Ti co pak předjíždí ty 3 auta, ti jsou nejvíc nebezpeční. Prostě to chce víc tolerance na cestách. To je celé. Ideální je samozřejmě, když všichni jedou stejně rychle. To ale bohužel nejde.
|
|
No do jisté míry souhlasím. Ovšem řekla bych, že se hodně šasto nadává na lidi co jedou ve městě 40, mimo obec 70, protože třeba neznají terén a do zatáček si přibrzďují víc než člověk, co tam jezdí každý den. Proto si myslim, že to třeba nemusí být vina toho řidiče..prostě sou stovky lidí, co tu trasu jezdí každý den do práce a pak jsou ti, co tam jedou třeba poprvé a bojí se že ta zatáčka vynáší, nebo neví co je za tím horizontem..a ona je tam rovina, ale oni zpomalili protože se báli. Asi takhle, když někdo jede po rovné cestě, kde je provoz a je tam 90ka 50..tak je to nahouby, ale to se moc často podle mě nestává. Tudíž bych to vůbec nezvšeobecňovala...
|
|
acgjo - děkuju, já jsem si to myslela:-) Mám najeto opravdu hodně, řídím od 18 let a z toho posledních dejme tomu 10 let každý den a většinou po Praze, uplynulé tři roky každý den asi 150 km, z toho hodně i po dálnici.. Když jsem dojížděla do MB, měla jsem za rok tak 30 tis. km..
|
|
Memphis *je vůl*: nepřekrucuj laskavě, psal jsem ženská a učitelka a to je velice hodnotný argument.
|
|
když jedu autem po dálnici 100 (20-30 pod limitem) tak je to kvuli tomu že jedu na spotřebu a když to do mě nějakej idiot narve tak je idiot já a ne von. Nebudu lejt benzin na voheň. Navíc limit je nicneřikající číslo. Kolik mám jet podle tebe v dešti, kolik když sněží abych nebyl nebezpečnejm těm co jedou (minimálně) 130 ať se děje co se děje. když tomu neorzumíš tak se do toho moc neser, můžu tě ujistit že umim jezdit i 200 (jako každej debil) a když narvu do dědka co to tachtí kilko v klídku tak to svádět na něj je taková přirozenost (však přece nejsem debil já ne).
|
|
Khetti: řídilas někdy auto? zaprve to nejsou jen sváteční jezdci ale všemožní lidi, zadruhý musíš mít přehlednej úsek, po kterým navíc nesmí nic jet, což je problém protože na kilometru může obyčejně předjet jedno, dvě auta, kolona tam bude a bude se zvětšovat. další věc je ta že ti debilové co zdržují ostatní se asi bojí příkopy nebo co a zásadně jezdívají levým kolem po půlící čáře, což taky znesnadňuje předjíždění Velký Mayús: jediným problémem seš tady ty. pokud tvrdíš že výblitek jako "ty seš učitelka takže nemůžeš zakládat diskuze o ježdění" je argument, tak se tvůj mentální rozvoj asi zastavil ve školce
|
|
Memphis *je vůl* - super, hezky jsi to napsal:-)..taky ti přijde absurdní, že ten nebezpečný brzdič je brán jako řidiič řídící bezpečně (ptotože jede přece pomalu) a když ty chceš jet normálně, jsi už agresivní hovado? Jsem ráda, že na to nejsem sama..:-) A ano, měla by se extrémně pomalá jízda pokutovat..a ne říkat, předjeďte si mě, to přece není problém:-(
|
|
kikiwhite: navrtíno? To na co myslíš to není.
|
|
achjo123 - co to je navrtíno?:-)
|
|
limony - když je to problém s parkováním, je poch. na místě tolerance, navíc to není nebezpečené..to, o čem jsem psala, ale ano..
|
|
nepřiměřeně pomalá jízda je nebezpečná a brání plynulosti provozu. jak říkáš, vyvolává to nervozitu a ta způsobuje krizový situace. a taky když auta jedou poloviční rychlostí, je jich tam dvakrát tolik a je to zbytečně ucpaný. třeba v německu je bezdůvodný zdržování pokutovaný, u nás je to sice taky napsaný v zákoně, ale jakoby to nebylo, postih žádnej a snaha vymáhat to alternativně nulová, takže akorát u nás plno dementů tvrdí že kdo jede pomale, že jede bezpečně. a navíc oni když se za něma táhne kilometrová kolona říkají "proč je teda nepředjedou, že je to jejich problém", ale na druhou stranu máš vidět dost častou agresivitu ze strany předjížděnejch s tim že to oni jsou ti kteří jedou jak mají a ti co je předjíždí jsou nebezpeční debilové;) další věc je ta, že někdo jezdí svižně a když udžuje cestovní rychlost 100 tak jede naprosto bezpečně a nějakej chudák se táhne po silnici co vypadá jak letiště 65 a stejně je aji v té rychlosti nebezpečnej, což ale opět bohužel nikdo nevidí, stejně tak jako drtivá většina čechů odmítá skutečnost že neni pravda že by měl člověk automatický právo dostat řidičák, když si zaplatí "kurz" (autoškolu). řízení auta vyžaduje určitý schopnosti a předpoklady, který jsou bohužel dnešní benevolencí znehodnocený. další věcí je to, že někteří lidi mimo to že se na silnici neumí chovat snad ani nezná předpisy, polovina lidí co u nás jezdí tak patří zpátky do autoškoly, některejm řidičák nepatří vůbec. ale co, pořád ještě se dá lepit na kufr nebo za tmy prat zezadu dálkáčama:) gumy bohužel musím taky dost často hoblovat a trubka taky vím že mně funguje.... někteří lidi se totiž odmítají při přejíždění mezi pruhama dívat do zrcátek, případně kolem sebe. naštěstí se mně ale vždycky podařilo ty debiloviny ostatních zachránit
|
|
kikiwhite- jo..asi..nebo muze mit problem s parkovanim u silnice a par lidi za nim roste :-D casto je to opravdu nezamerne...
|
|
Khetii - četla jsi to celé ?:-( Jak jsem tam vypisovala situace, kdy to právě MŮŽE být problém je předjet? k čemu to pak píšu, sákryš.. Tak znova - Ano, někdy to může být problém , zvláště, když se ta auta za sebou hromadí...ano, nakonec to každý zvládne a předjede ho, jde o to, že se ale zbytečně zvyšuje riziko, že se něco můžes tát, když někdo předjíždí třeba 3 auta za sebou..a při tom by to být nemuselo a hlavně - nemělo...proč ten člověk jede 40, když může 70, to mi řekni..
|
|
kikiwhite: já píšu k tématu, diskutuji a zjevně marně se ti snažím vysvětlit, že nemůžeš zakládat diskuse o řízení motorových vozidel, protože k tomu nejsi kompentní a celá diskuse potom ztrácí smysl, jediný offtopic, urážky a výhrůžky tady vidím od tebe
|
|
tady je to samej odborník
|
realista |
|
|
Pěkně jsi se rozepsala?kolik že máš navrtíno?
|
|
Velký cosi (tvůj nick mě nezajímá) - jestli budeš dál kafrat off topic, nechám tě smazat, nekaž mi diskuzi..
|
|
To je takový problém předjed? Pár metrů se snad ta pomalejší jízda u svátečních řidičů dá přetrpět a pak se jednoduše objede.
|
|
limon y sal. - no dobrá, ale to se pak jedná většinou je o chvilku, než naleznou co chtěli, ne?
|
|
kikiwhite, která ani nedokáže správně přečíst můj nick: vyjádřil jsem se k tématu, někdo jako ty nemůže už z podstaty zakládat diskuse o řízení motorových vozidel, takže jsi tady akorát zbytečně zaplácla místo
|
|
jak kde, v extravilanu a nekde na okreskach ci dalnicich je rada nemam,ale ve meste mam pochopeni, treba neco hledaji a nevi,kde odbocit :-)
|
|
Zmzlina - nejde jen o vytáčení, jde o to, že to fakt může být nebezpečné, když zdržuje více aut...ty se pak za ním hromadí a různě na přeskáčku se předjíždějí..:-(
|
|
Když už jezdím, tak spíš svižnějším tempem a někdo, kdo jede na úseku s povolenou 80kou 50, mě neskutečně vytáčí :-)
|
|
Velký cosi - neotravuj zas, ováde..
|
|
OMG ženská a učitelka, to je už samo o sobě diagnóza, tak laskavě přestaň vůbec přemejšlet o řízení motorových vozidel, to není nic pro tebe.
|
|
souhlas
|
zuz |
|
|
|