Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.331356, vloženo 08.09.2008 16:22:19 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Lež ve vztahu?
Dalo by se říci, že se lidé (páry) rozdělují do dvou skupin. Jedna vyznává absolutní upřímnost a pravdomluvnost ve vztahu. Ta druhá lhaní.

Ale co je lepší?

Já osobně jsem se za čtyři roky ve spokojeném vztahu přesunul z první naivní skupinky do té druhé. Naučil jsem se, že vztah dvou lidí je příliš křehký na to, aby vydržel neustálou váhu kruté pravdy.
Příklad: jdeme po městě, otočím se za hezkou holkou, se kterou jsem si málem ulítl. Přítelkyně se mě zeptá, kdo to byl. Kdybych odpověděl pravdu, bude oheň na střeše ačkoliv se prakticky nic nestalo. Když zalžu, není žádný problém.
Berte si to prosím jako ukázku principu.

Jinak jsou samozřejmě situace, kdy je lež ta nejhorší možná varianta. Co chci ale říct je, že jsou také situace, kdy je nejhorší možná varianta říct pravdu.


Závěrem bych poprosil aby účastníci diskuze ke svému názoru připojili jestli (nebo jak dlouho jsou ve vztahu) a případně jaký byl jejich nejdelší vztah. (U mě to jsou čtyři roky a pár týdnů)

Děkuji.
 Bankladežo E-MAIL:   Muž20 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
22.10.2012 11:00:34
Zrovna jsi nad lží lámu hlavu, protože se mi rozpadá vztah, který trvá necelé 4 roky. Přítel není schopný mi nikdy říct, že mu psaly nějaké slečny nebo že je sám kontaktoval. Pokaždé mi slíbí, že příště to udělá a tak je to neustále dokola. Myslím, že o nic nejde, když odpoví na otázku "psal dnes někdo?" "ano, pár kluků a pak jedna holka, nic zajímavého." Já pak, když na to přijdu mám hned před očima, pročpak asi zase zatajuje, že si psali, podvádí zase? Nebo s ní chtěl flirtovat? Je to zkrátka lepší říct pravdu. Ale běžné záležitosti jako vzhled, hezcí lidé okolo nás, tam mi nějaká ta polopravda nevadí. Pro mě je důležitá lež spojená s nevěrou, kterou jsem naštěstí rozdýchala, takže asi to chce zlatý střed. Mluvit pravdu o věcech ve vztahu podstatných, zalhat, pokud je to pro dobro věci a přítel/přýtelkyně se bude cítit klidná, protože o nic nejde.
 3art.
09.09.2008 06:21:41
Přímo nelžu, nevymýšlím si, ale někdy říkám jen část pravdy - často v situacích, co popisuje Někdo mě zná. Ve vztahu jsem tři roky.
Naivním obdobím jsem si neprošla nikdy - představa vztahu, kde o sobě ti dva vědí úplně všechno a svěřují si i nejtajnější myšlenky, mě dokonce vyloženě odpuzuje.
 Vlora ŽenaKategorie
09.09.2008 01:56:11
viz: Někdo mě zná.
Smajlík  jan wat Muž Kategorie
09.09.2008 00:28:06
nejde o to lhát, ale proč partnerovi říkat věci, které by ho mohly zranit, které nejsou důležité a které nic neznamenají?

lež se dle mého týká důležitých věcí, tohle je jen diplomaticky přátelské zatajení informací
 NewStart Žena23 Kategorie
08.09.2008 23:03:48
Byla jsem vždycky moc upřímná a myslím, že ten druhý nemusí vědět vše.
 jahody s jogurtem Žena21 Kategorie
08.09.2008 21:26:25
Jsem ve vztahu téměř tři roky... a jsem pořád v té první naivní skupince. :-) Jasně, lež v tom příkladu, co jsi použil, není nikterak strašná... na druhou stranu, kdyby mi partner tohle řekl narovinu, nezblázním se z toho, naopak budu ráda, že mi řekne popravdě i takovouhle věc. A navíc - od malých lží je blízko k větším a větším... lepší je nelhat vůbec.
 lealtad Žena Kategorie
08.09.2008 21:15:24
ilustrace: Samozřejmě že čím víc upřímní a pravdomluvní k sobě partneři umí být a nerozejít se kvůli tomu, tím je to lepší.
Musíš ale uznat, že i v těch nejlepších vztazích se objeví situace, kdy je potřeba kvůli tomu druhému nebo kvůli vztahu zalhat, ačkoliv je to těžší (obzvlášť pro svědomí). Prostě někdy je říct pravdu daleko větší zlo, než říct pravdu.

Jen jsem si chtěl porovnat, jak dlouho vydrží vztah lidem, kteří umí zalhat oproti těm, kteří pořád mluví pravdu.


btw-nechal jsem se lehce inspirovat rčením: přátelství může umřít na lež, láska na pravdu.
 Bankladežo Muž24 Kategorie
08.09.2008 20:29:12
vjoo a ilustrace to napsaly hezky.. plně souhlasím..
 Bezkřídlý Anděl Žena22 Kategorie
08.09.2008 20:01:22
Jsem v první skupině... Řekla jsem příteli snad všechno, kdo se mi kdy líbil, kdo se mnou toužil chodit, atd. Neberu to tak, že jsou to informace, které by v něm měly nastartovat žárlení (taky se tak nestalo). Stejně tak mi on odpověděl na mé dotazy ohledně jeho bývalých nebo jeho názoru na jisté slečny... Jinak se až na vzácné výjimky za nikým neotáčím, protože mě takhle od pohledu zaujme jen minimum chlapů, takže na tohle přítel opravdu žárlit nemusí. Jednu dobu jsem řešila, jestli zůstat s ním, nebo jít za jiným (čistě teoreticky, žádná nevěra neprobíhala) ... Ze začátku jsem to tajila, protože mi bylo jasné, že ho to raní, jenže to na mě stejně poznal. Ta jsem mu vyklopila čistou pravdu. Jo, ranilo ho to, ale bylo to lepší než si vymýšlet nějaké nesmyslné lži a hrá na něho habaďůru. beztak je dost chytrý a zná mě natolik, že by mě prokoukl. Jo, jsme spolu dva roky.
 Tkanička
08.09.2008 19:27:26
ja jsem nejdelší vztah měla 2 roky, ale že by to s tím nějak souviselo, to nevím. jenže já si myslím, že někdy je opravdu lepší neříkat celou pravdu, protože pro toho kdo to říká, to může být jen vrtoch, ale tomu druhému to může ublížit na celou dobu. a někdy je ta pravda i zbytečná...
 lol itka
08.09.2008 18:39:43
Nenazvala bych to lhaní, spíš "nemusíme si říkat úplně vše".
Teď jsem sama, respektive "na pokraji" nového vztahu.
Co se týče vztahů předchozích, déle než půl roku to se mnou ještě nikdo nevydržel:(
 Anaya Žena22 Kategorie
08.09.2008 18:39:01
Podle mě jsou ve vztahu TABU lži, kterými děláš ze druhého vola, stejně jako jsou TABU záměrně zraňující pravdy.

Takže: Když mi přítel volá, kde jsem, a já zrovna sedím v kavárně s bývalým, řeknu to na rovinu a nebudu si vymýšlet, že chodím po obchodech se svou babičkou. Pokud opravdu nechci sdělovat, že sedím s bývalým, řeknu jen, že sedím v kavárně. A kdyby padla otázka S KÝM, odpovím, že s jedním známým, což je všechno pravda.

Když se mě přítel zeptá, jestli mi nevadí, že má špekaté břicho, řeknu, že mi to nevadí a že má pěkné břicho (i když tam nějaké špeky taky vidím).

Kdybych se dostala do situace, ve které jsi byl ty, řekla bych normálně, že to byl jeden známý např. z práce, a neměla bych pocit, že lžu. Nevím, proč bych měla hned vykládat, že jsem s ním málem ulítla. A ani nevím, proč bych si měla vymýšlet, že je to někdo jiný, než je.

Člověk by měl pravdu používat s citem. Sám musí poznat, co si může dovolit říct a co by si měl nechat raději pro sebe. Zatajování nejitimnějších věcí nepovažuju za lež a nevidím na tom nic špatného. Nesnáším ale lži, kdy člověk záměrně tvrdí něco jiného, než je pravda, a vymýšlí sáhodlouhé nepravdivé příběhy a výmluvy.

Jinak ve vztahu oficiálně nejsem, neoficiálně jsem a trvá 1,5 roku. Můj nejdelší vztah trval 2,5 roku.
 Někdo mě zná.
08.09.2008 18:25:21
spolu jsme nějaký tři roky a popravdě jsem spíše pro milosrdnou lež, než pro absolutní upřímnost za každé situace
ano, došla jsem k tomu také až časem
 unknown5467
08.09.2008 18:08:12
Jak píše tmpb, někdy je lepší nevědět.
Smajlík  Florimond Muž28 Kategorie
08.09.2008 17:49:08
Co je lepší?
To snad záleží na tom, jací lidé se ve vztahu sejdou, co jim vyhovuje.
Mně osobně by vyhovovala spíš upřímnost, ale zase ne bezohlednost a v jedné věci bych preferovala lež, totiž kdyby mě partner podvedl, jako nějaký úlet během krize středního věku a pod., nechtěla bych o tom vědět.
 Elliáš Urna Žena Kategorie
08.09.2008 17:30:06
jsem take v te prvni skupine, musim rict, ze pravda je obcas kruta, ale zatim to oba zvladame, ve vztahu jsem rok a jde o muj takovy prvni vazny vztah
 Muchomurkaaa Žena23 Kategorie
08.09.2008 17:28:08
ilustrace: Přesně tak!
Smajlík  vjoo Žena Kategorie
08.09.2008 17:07:44
No tak tohle zrovna nepovažuju ani tak za lež, jako za zamlčování. Což je běžně využívaný instrument. Nevidím důvod, proč druhému sdělovat informace, nad kterými si bude zbytečně lámat hlavu a budou ho trápit. Proč na dotaz: kdo tam byl, na tý grilovačce? budu odpovídat, že tam byl můj bejvalej, pro kterýho jsem svýho času měla hodně velkou slabost. Akorát by si domýšlel kdoví co, jestli mě nemrzí, že už spolu nejsme, jestli náhodou nebyl v posteli lepší atd. Lidi, co mluví imrvére jenom pravdu a každýmu vpálí všechno bez obalu, považuju spíš za neotesance než za vzory ctnosti a upřímnosti.
 celesta
08.09.2008 16:58:50
tak to je jasný že nemusí vědět všechno...souhlasim s tebou..a ani mi to netrvalo 4 roky:D
ale nemam ráda lež jako třeba že jde s kamarádem na pivo a pak bych se dozvěděla,že byl někde s nějakou holkou...(to se mi nestalo teda:)
jsem s přítelem 2 roky a nějakej ten měsíc...je to i muj nejdelší vztah
 dykush Žena19 Kategorie
08.09.2008 16:55:13
A proč neříct pravdu, že jsem s ní kdysi málem ulítnul? Já neříkám, že všecho hned vyklopim, ale když na to dojde řeč, vždycky jsem všechno příteli řekla, ačkoliv vim, že třeba žárlil a nebo ho to překvapilo - ale nedělal z toho tragédii. Stejně tak já si troufám říct, že vím (téměř) o všechn ženách, s kterýma spal a o kterých nevím, o těch mi neříkal proto, že na to nepřišla řeč. A že toho vím hodně, mám ho v hrsti:)
Chci tím říct, že je lepší říkat pravdu, protože i když je ta lež lehčí, nakonec se nevyplatí.
 ilustrace Žena33 Kategorie
08.09.2008 16:51:53
Jo, ve všech vztazích, které jsem kdy měl, jsem lhal - a nebyl to problém. Dokonce i teď účelově lžu před manželkou. Je to ale jen proto, abych se vyhnul dalším a dalším otazkám typu - proč, s kým a jak...

Blbý na tom je, že si to musím pamatovat. A že to člověka naučí lhát i lidem kolem...
Smajlík  sca Muž96 Kategorie
08.09.2008 16:50:47
Já jsem zatím také v té naivní skupině a jak se znám, nezmění se to. Prostě preferuji pravdu, za všech okolností. Pokud se to někomu nelíbí, jeho smůla.
Mám to z rodiny, tady jsou všichni nechutně falešní. :-(
Ale souhlasím s tebou, že někdy prostě nejde být za všech okolností upřímný. S někým! A to je právě to - pokud bych nemohla být sama sebou, těžko by ten vztah vydržet, těžko by mě naplňoval tak, jak potřebuji, aby věřila v budoucnost, abych ji chtěla.
Jinak teď jsem s přítelem rok, nejdelší vztah trval čtyři roky.
 vjoo Žena Kategorie
08.09.2008 16:39:51
Samozřejmě, že je v některých věcech lepší lhát, hlavně při otázkách, na které je jen jedna "správná" odpověď. Než někoho zraňovat, raději trochu zalhat.
 kalkur Žena26 Kategorie
08.09.2008 16:38:07
ba: ...nebo vztah samotný.
 Bankladežo Muž24 Kategorie
08.09.2008 16:37:58
každej občas zalže a většinou si to ani neuvědomuje... jsou lži který nikomu neuškodí, a jsou lži který bolí... bohužel chybí ji jedna vlastnost a to je přetvářka, neumím lhát a ikdybych to zkusila, stačí abych řekla půlku věty a dotyčný ví, že kecám. přítele znám docela dobře na to abych poznala kdy lže a kdy mluví pravdu, jasně párkrát mi lhal ale nakonec jsme se k pravdě vždy dostali.
vztah mam čtyři roky - můj nejdelší
 striptwist Žena22 Kategorie
08.09.2008 16:36:58
Bezkřídlý Anděl: já řeším, že lež má ve vztahu své místo pokud člověk nelže aby ochránil sebe, ale toho druhého.
 Bankladežo Muž24 Kategorie
08.09.2008 16:35:00
Ano, někdy je lepší nevědět.
 tmpb
08.09.2008 16:34:20
Bablowski: já lhaní a přetvářku také nesnáším, ale když chceš mít fungující dlouhodobý vztah, tak člověk občas lhát prostě musí...
 Bankladežo Muž24 Kategorie
08.09.2008 16:33:10
Mám vztah skoro tři roky a je to můj první takto dlouhý vztah.
Uznáváme 100% upřímnost i kdyýž bolí, zraní a kdo ví co ještě.. ten, kdo by spíše zalhal, jsem já, přítel nikdy. I když je někdy milosrdná lež lepší a méně bolestivá, nesnáším lži a dle mého do partnerského vztah dvou lidí nepatří. Pokud dva lidé před sebou něco skrývají a nemohou k sobě být 100% upřímní, je podle mě něco špatně. Toť můj názor ale...
 Bezkřídlý Anděl Žena22 Kategorie
08.09.2008 16:23:33
nesnáším lhaní ani přetvářku
nejsem ve vztahu, nikdy jsem nebyl ve vztahu
 Bablowski Muž Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk