Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
překladatel - říkám to, co řekli nám.. že to bylo na úrovni lehčí CAE.. a nejsem s gymplu, myslím, že na gymplu neměli tolik jazyky a tak kvalitně jako my..
|
|
zmrzlina: to ti nevěřím, bavil jsem se s jednim Učitelem (který je autorem i několika članků o vzdělaní jazyků u nás) a 90% studentů gymnazii ve 4 ročníku u nás zvladné PET. bez problémů, FCE kolem 40%. To co popisuješ je u všech levelů CE. Liší se jen obtížnost
|
|
My na Zdravce jsme měli Listening, Use of English a esej (1 zadané téma a 60 min) a u ústní máme ještě Reading
|
|
Zmrzlina - maturita na úrovni CAE - to je fakt docela síla. Na jaké to bylo škole? Myslím typ..
|
|
My jsme měli písemnou maturitu na úrovni CAE a bylo to teda docela těžký. Nepřipravoval ji ale jeden učitel, ale všichni angličtináři dohromady a sjednocovali to podle svých tříd apod. Měli jsme to na 3 části: - Poslech (ten byl hodně těžký) - z rádia mluvil nějaký týpek a my jsme měli 5 otázek a možnosti A,B,C,D a vybrat podle toho co říkal to správné + mluvení o nějakém hotelu kde jsme měli doplňovat do textu slova (ale bylo to těžký, ptž ten text nebyl přesně to, co říkala ta osoba z magneťáku).. - Potom jsme měli reading - byl to článek na A4, ke kterému jsme měli 10 otázek s možností A,B,C,D a 10 otázek vybrat true or false. - Tou třetí částí byla gramatika a byly tam různé úlohy - A,B,C,D, doplnit správný tvar slovesa, frázová slovesa... Opravdu to nebylo nic jednoduchého o čemž vypovídá to, že na původní stupnici byly z celého ročníku 4 jedničky, 10 dvojek, 10 trojek, 15 čtyřek, 26 kulí... po rozmělnění stupnice mezi 3-5 to vypadalo následovně: 4x jednička, 10x dvojka, 12x trojka, 25x čtyřka, 14x pětka
|
|
U nás je to takové příjemné povídání, popis obrázků, vyplnit pár cvičení, diskuse...
|
|
My jsme na gymplu meli anglictinu docela tezkou. Samozrejme tam byla slohovka v aj - vyber ze 4 temat. Co se tyce gramatiky, bylo to 50 vet na preklad, potom doplnovani slov do vet - 3 moznosti, vzdy stejny slovo, ale v ruznych casech, porozumneni textu - potom kvizovy otazky na obsah s moznostma abcd, kontrola a opravovani chyb a mam dojem, ze jeste neco, ale uz si nevzpomenu. Byla to ale strasna spousta papiru..Jo a poslech.
|
|
U nás na gymplu měli všichni jen ústní maturitu a i to byla docela prča :)) Naše němčinářka si den předem odjela porodit a angličtinářka pro změnu ulehla s chřipkou nebo tak něčím, takže nás zkoušeli lidi, který nás vůbec neznali :)) Jinak ač si to rozhodneš sama, mam dojem, že logicky by bylo lepší dát jim to lehčí - maj nervů dost i bez toho, to jednak, a druhak oni si to "vyžerou" u přijímaček, pokud je budou dělat z jazyka a nebo v práci, pokud se nedostanou na VŠ...Moje němčina ležela pár let ladem a umim tak Guten Tag...i se státnicí...čili pokud jim chceš něco ze svých znalostí dát, tak jim dej tuhle (tím myslím tu lehčí), neb život sám o sobě je největší zkušenost a ještě je naučí ;)
|
|
My psali pouze výstupní test z anglina na úrovni FCE i stejné typy cvičení. Maturitní písemku jsme nepsali. Podle mě záleží na úrovni maturantů, jestli to byla skupinka vedená k jazykové zkoušce, klidně jim to dej, jinak si myslím, že to většina nenapíše. Readingy a listeningy co bývají na FCEčku vyžadují přípravu, typy cvičení na gramatiku taky. Já osobně moc neuznávám maturitu z angličtiny tak jak to máme my - to je jakýsi našprtaný všeobecný přehled, akorát v jiném jazyce, vůbec to nevypovídá o jazykových dovednostech. Do té písemky bych dal gramatický test, buď a,b,c,d něco jak je na přijímačkách na VŠE (na www.vse.cz najdes testy z minulých let), to je podle mě schůdné; nebo typy cvičení jak je na FCE, ovšem asi lehčí úroveň. Pak listening a reading taky, ale lehčí, než úroveň FCE... To je můj názor, na maturitu mi to přijde zbytečné dávat všem testy této úrovně, kdo si bude chtít tu zkoušku udělat tak se pak stejně bude muset připravit
|
|
U nas se pisemka nepise, delame jen ustni maturitu.
|
|
Jachne Polka - díky za rozhřešenéí zcela k tématu... kopírováno z mého textu - "tvoření vět, čtení, poslech," - vím, že je to jaksi ehm..stejný význam, nechtělo se mi opakovat stejné slovo, tak jsem podruhé napsla "listening", chápu že tě to muselo šíleně udivit:-) Ještě něco milého máš na srdci?
|
|
u nas se pisemna s angliny snad ani nedelala a vubec anglictina na skolach ma strasnou uroven v anglicky mluvicich zemich se mluvi uplne jinou anglictinou nez nas ve skole ucili :-)
|
|
psali jsme jenom klauzuru z angličtiny, test a,b,c, porozumění textu, gramatika, tvoření slov. poslech nebyl. ale nepřihlíží se k tomu u maturity, to jenom ke slohu z češtiny.
|
|
myslim ei že maturitní písemka z Aj by měla být podobná ja Cambridge ex. obtížnost PET, je to uroven intermediate,
|
|
Meli jsme jen ustni
|
|
Mám maturitu z fj a z aj a ani z jednoho jsme neměli písemnou část. Jen u ústní jsme měli převyprávění textu a opravu vět u aj a u fj k tomu bylo nějaké veselé gramatické cvičení.
|
|
Na oa jsem taky z aj maturovala, ale žádnou písemku jsme nepsali. Jinak nevím no já bych ty děcka zas tak moc nestresovala, už tak je toho na ně moc, sama to mám ještě v živé paměti. Tím že jim dáš tu těžší, tak akorát dosáhneš toho, že se Ti méně šikovný leč třebas snaživý, z toho tak akorát zhroutí..tím nechci říct, abys jim to dala zadarmo, ale vstřícnější krok by jsi udělat mohla
|
|
Písemnou nemáme .. právě jen témata, o kterých se povídá. Ještě že tak. :-)
|
|
Nemáme písemnou, jen z Čj.
|
|
No, já maturoval i absolutoroval z NJ a ve všech případech to byla doplňovačka. Žádné varianty A, B, C ani D. Z toho bych se zbláznil... Ono když to máš napsané pod sebou, tak to vypadá tak stejně a podobně, že se tam hodí vše. Když ale necháš volnou řádku, tak se člověk rozepíše a napíše tam tu svoji možnost... Když má na výběr, tak uvažuje nad více možnostmi a většinou napíše tu špatnou.
|
|
kikiwhite: Tak to pak jo :-) Hlavně, že je to hned v první větě :-) Já trouba slepá
|
|
doglik - ale je:-) Já se ptala na písemku z AJ - takže z toho vyplývá, že jste žádnou neměli a byla jen ústní zkouška:-)
|
|
Já sice maturovala z němčiny (na gymnáziu), ale třeba taky pomůže..Žádnou písemku jsme nepsali. A v den maturity jsme měli poslech, ke kterému se pak vztahovalo pár otázek. No a pak ještě nějaký jiný téma, o kterém jsme se bavili (stejně jak psal doglik)
|
|
kikiwhite: To není nedorozumění :-) U nás to bylo jen takhle...
|
|
doglik - !! pozor nedorozumění !! :-) - já mám na mysli jen PÍSEMNOU ČÁST maturity z AJ - ta ústní je jasná, tu máme poch. taky je to to HLAVNÍ- to je všude podobné - témata atd.. Démon - ty seš mrcha:-)
|
|
už si to moc nepamatuju, ale myslím, že jsme ani ABCD neměli a jestli ano, tak tam ještě bylo doplnování, tvorba vět, poslech i psaní
|
|
Dej jim to težší a ještě to zhorši na CAE. Já bych to udělal na 100 :D
|
|
U nás (SPŠ Strojnická) to bylo tak, že běhom roku se daly témata a na matuře se o nich mluvilo vlastními slovy, vesměs se o tom vedl hovor s vyučujícím. Naštěstí pro mě, já dělal matiku :-)
|
|
|