Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.29722, vloženo 16.08.2004 11:36:41 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chorobné lhaní
Takové odlehčené letní téma k diskusi... :-)

Všichni se teď setkáváme s větším množstvím lidí, poznáváme nové lidi, tak i vy jste třeba narazili na SUPERLHÁŘE.
Nemyslím tím člověka, který někomu zalže, když něco provede, něco nevyjde ve škole, podvede partnera a nechce se mu k tomu přiznávat... takové lhaní má svůj důvod, ale lhaní zdánlivě bezdůvodné u dospělých lidí.

Já jsem se s ním setkala několikrát - popíšu, o co jde.

Kdysi dávno jsme měli na táboře vedoucí (21 let) - Ivana, holka silnější, celkově nic moc a vedla oddíl 10letých holčiček, které záhy začaly nosit zvláštní zkazky a ty se množily a překrývaly... Ivana jim vykládala, že je těhotná, ve 4. měsíci, příští měsíc se bude vdávat, její budoucí manžel má barák, auto, pracuje v Německu, kde se seznámili..., její rodiče jsou rádi, protože její maminka dělá to a ono, tatínek.... a co dělá a dělala ona a jaké má školy...
Protože na táboře dle předpisů těhotná vedoucí nemá co dělat, tak nám to bylo divné... no samozřejmě, že ze všech historek nebyla pravdivá ani čárka...
Tam jsem to tehdy docela chápala - řekněme, že slečna byla nezralá a samý mindrák, tak si vysnila svůj život a krmila tím alespoň desetileté holčičky (měly to místo pohádek :-))
(Pochopitelně jí to bylo zatrženo.)

Ale pak jsem se setkala s případem nepochopitelným - spolužačka na VŠ
Eva - holka dospělá, velmi hezká, na škole, kde bylo o hodně víc kluků než holek a všichni se kolem ní točili a přitom jí to nikdo nezáviděl (na všechny se dostalo :-)), sportovala, nebyla hloupá, oblíbená... prostě holka, která dle mého názoru neměla na mindráky, které by měly vyústit ve lhavost nebo fantazírování, nárok.
Dlouho nám trvalo, než jsme pochopili, že se jí nedá věřit ani slovo a pořád jsme jí na cokoli nalítávali. V prváku byla taková prosévací zkouška, řada lidí vylítla, trojky, jen pár lidí mělo jedničku - mezi nimi i ona.... a pak najednou šla na děkanský termín - normálně si to vymyslela (dobře, řekněme, že se styděla, že není perfektní...). Pak ale jezdila na závody, na kterých vůbec nebyla, rozešla se s klukem, se kterým vůbec nechodila, jela s rodiči do Německa - nejela, byla sestřenicí jedné spolužačky(nebyla).... prostě lži všeho druhu a nebyly to jen fantazie, někdy i odpovědi na přímé otázky - podotýkám, že to nebyla patnáctiletá holka, ale dospělá (naposled jsem si kvůli ní udělala ostudu na studijním ve 23 letech, kdy jsem za ní něco vyřizovala a bylo to jinak...), neměla žádný důvod k mindrákům a nikdo z jejích vymyšlených věcí nepadal na zadek, všem bylo fuk, jestli hraje ve filmu nebo ne... lidi okolo zůstávali lhostejnými a ona lhala, lhala a lhala....
Lidi ji sice měli pořád rádi, ale - já bych jí třeba nevěřila ani slovo - psala mi, že se vdala, má chlapečka.... neviděla jsem ho, nevěřím...

Nedávno jsem se setkala s něčím podobným, ale jen okrajově - taky dospělý člověk (zase ženská :-(), dala jsem zpátečku - už si přátele vybírám (ale hned jsem si vzpomněla na Evu...

Neumím to jinak nazvat, než chorobné lhaní....
Setkali jste se s ním někdy?
V jaké podobě?
Jaké myslíte, že k němu vedou důvody?
Jde o nemoc?
Je léčitelná?
 arj Žena40 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
16.01.2015 20:41:15
Zdravím

stručně,mám kolegyni ,která neskutečně překrucuje informace,cokoliv je řečeno je schopna během okamžiku přetvořit a vydat trochu horším podání.
Stává se že u probírané záležitosti jsem též a pak např.cestou z porady,jdem chvíli spolu a už spustí a já se nestačím divit.Povídám,,to jsi špatně pochopila,nebo nedávala jsi pozor ,tak to nikdo neřekl nebylo to tak myšleno..."Uzná ,tedy spíš odkýve mi to se slovy ,že za to nemůže ,že už je taková...Jsem ,jsme z ní celkem na nervy ,poněvač ,se v kolektivu šíří drby a už i špatná nálada...co jí znám,několikrát se stěhovali,cca za 7 let 3x?Není to moc ?!Z jednoho oddělení přešla na jiné ,a vím že neodešla zrovna v dobrém...proč asi...Taknevím ,někdy mi přijde,že snad ani neví že lže ,překrucuje,někdy zase jo,jindy zase že si pamatuje jen to co chce a pouze tak zkouší manipulovat ,aby byla v co nejlepším světle,ale každý přece musí poznat že evidentně něco není v pořádku .Všichni jsou proti ní každý jí chce ublížit,ale ve skutečnosti není schopna poznat faleš ,klidně se baví s člověkem co jí za rohem pomlouvá...a pak ještě řekne něco pochvalného na adresu té,nebo toho...Tak mi to nedá a zeptám se ,jak ví že ten druhý je hodný/á a ona reaguje (možná hranou naivitou) ,,Myslíš? ''ale já nic nemyslím jen se ptám...je toho moc a je to už psycho...jen napište co myslíte že to je ...:-( Díky
 Miggi
06.12.2012 13:28:27
Nepsala bych, že neměla důvod k mindrákům. Nikdy nevíš, co člověk prožil v dětství. Třeba ji rodiče nikdy nepodpořili, nepochválili. To je hodně časté. Pak si připadá méněcenná a dojde k závěru, že jediný způsob, jak být zajímavá je, vymyslet si tu zajímavost.
Tak to mají právě chorobní lháři. Vymýšlí si, aby byli zajímaví. Je to choroba, protože oni někdy částečně až úplně svým lžím i věří.
 the
17.12.2011 23:21:34
Chodila jsem s jedním pánem, který - ač vysokoškolsky vzdělán - neustále lhal naprosto o všem. Když potřeboval omluvit svou nepřítomnost, "nechal umřít" svého otce a aby lež byla dokonalá, dokonce předstíral učast na pohřbu. Později předstíral, že pro nás dva buduje a zařizuje byt, vymyslel si, že má rozbitý mobil a vypůjčil si můj, aby ho už nikdy nevrátil, stejně jako různě velké finanční částky. Pak předstíral, že získal místo na ministerstvu apod. Postupem času jsem mu už nemohla věřit ani pozdravení a tak jsem mu sdělila, že se s ním rozcházím. A v tom mu náhle "umřela" maminka..... Neuvěřitelné, kam až člověk může zajít. Někdy v té době mne kontaktovala jeho další milenka a spolu jsme zjistily, že nás je víc... prostě pobydlíval tu u jedné, tu u druhé či třetí a bůhví kolikáté ještě.... Jmenoval se Láďa - neznáte ho náhodou?
Smajlík  Bondy
17.12.2011 23:19:48
Chodila jsem s jedním pánem, který - ač vysokoškolsky vzdělán - neustále lhal naprosto o všem. Když potřeboval omluvit svou nepřítomnost, "nechal umřít" svého otce a aby lež byla dokonalá, dokonce předstíral učast na pohřbu. Později předstíral, že pro nás dva buduje a zařizuje byt, vymyslel si, že má rozbitý mobil a vypůjčil si můj, aby ho už nikdy nevrátil, stejně jako různě velké finanční částky. Pak předstíral, že získal místo na ministerstvu apod. Postupem času jsem mu už nemohla věřit ani pozdravení a tak jsem mu sdělila, že se sním rozcházím. A v tom mu náhle "umřela" maminka..... Neuvěřitelné, kam až člověk může zajít. Někdy v té době mne kontaktovala jeho další milenka a spolu jsme zjistily, že nás je víc... prostě pobydlíval tu u jedné, tu u druhé či třetí a bůhví kolikáté ještě.... Jmenoval se Láďa - neznáte ho náhodou?
Smajlík  Bondy
19.04.2010 22:40:29
Je to muj pritel,ale s rozdilem,ze on si nevymysli co vsechno ma a kam jezdi,ale lze vsem a ve vsem.ma dluhy a tak lze porad,ale i me a nemusi.nevim co uz je pravda a co lez.nikdy sem nepoznala nikoho jako je on.je to strasne dlouhej pribeh a jsem celkove unavena to sem momentalne psat,ale me ukecaval pul roku jak me strasne miluje a dam mu druhou sanci tak jsem se k nemu vratila,bydlime spolu 2 mesice a pise podobne veci jine holce a rekl mi ze to je jen flirt,ze za 2 hod nevedel ze ji pise,ze popijeli a byl chytrej jako radio,ze to je jen kamoska a ja zbytecne jsem histericka.plus si psal s druhou a domlouval si s ni schuzky atd.to je jen posledni kapka,kvuli ktere uz mu neverim nic,protoze penize co mi dluzi mi porad sam od sebe rika ze mi hned uz bude davat a stejne nic...proste lze uplne ve vsem.ukradli mi telefon a on moc dobre vi ze ty penize nema a uz me sam zase od sebe slibi ze mi ho do tydne koupi no chapete to??je to 14 dni a po telefonu se slehla zem........
 Naomi77
17.03.2010 14:14:00
Poznala jsem fajn kluka.Vlastně dodnes nevím co si o něm mám myslet. Sliboval mi byt, auto, peníze, zkrátka všechno. Tvrdil, že má byt, ale za celý rok mě tam nikdy nevzal, vždycky měl nějakou výmluvu. Začlo to malými nevinnými lži a já mu pak už nevěřila vůbec nic.Jeho doklady jsem nikdy neviděla, takže ani nevím jak se ve skutečnosti jmenoval a kolik mu bylo let! Přestala jsem mu věřit...A důvěru zpátky nikdy nezískal. Občas mi přišlo,že si v tom liboval. Třeba mi tvrdil, že je V Brně, ale ve skutečnosti ho má sestra odpoledne potkala v Praze a on se semnou dokázal do krve pohádat, že má pravdu. Snažila jsem se ho nachytat na vlastní lži, ale nějak to nešlo. Byl až moc dobrý lhář, který by se měl jít léčit nejen z lhaní ale i z pití...
 hanny
22.11.2009 09:56:21
Ja jsem se s tim setkala u pritele...Byli jsme spolu asi dva a pul roku, kdyz jsme oba nastoupili na skolu do Prahy. Sehnali jsme si tam podnajem, jeste s dvouma klukama. Jeden kluk byl jeho nejlepsi kamarad a travil s nim pomerne hodne casu. Rekneme, ze me v tu dobu celkem dost zanedbaval, ale to je jedno. Nekdy v lednu jsem zjistila, ze v rodnym meste sel nekolikrat do hospody a me pritom nakecal, ze uz nekdy v sedum se chysta spat. Odpustila jsem mu to. Po prvnim semestru ho vyrazili ze skoly, neudelal testy, nejvic tim zklamal rodice, protoze jim celou dobu rikal, jak je skola v pohode. Mel si co nejdriv v Praze najit praci, jinak se odtamtud stehuje. A tak si tu praci nasel. U stavebni spolecnosti,delal kluka pro vsechno, ale behem kratke chvile se vypracoval. Delali rekonstrukce bytu a pritel to prekresloval, domlouval dodavatele, jednal s lidma na stavbe...atd. Kdyz si nasel praci, jeho mamina mu dala nejaky penize do zacatku.
Nyni je to asi trictvrte roku, behem ktereho jsme se prestehovali do podnajmu, kde jsme sami, bez spolubydlicich. pritel objednal koberce a lina do bytu a ty nam bezuspesne vozi asi dva mesice. Poridili jsme si mazlika, krasnyho kralicka. Pritel chodi se sefem na fotbal, do prace chodi na osmou a vraci se driv jak ja ze skoly. A bere za to dost pekny penize....Asi pred trema tejdnama jsem najednou mela telefonat od jeho maminy. Pry jestli vim, ze nejsou zaplaceny posledni dva najmy a co pritel udelal s 50.000, ktery mu pred nedavnem poslala na ucet. Ja se nestacila divit. Behem tydne na povrch vyplynuly tak sileny veci. Nikdy do zadny prace nechodil, nikdy koberce neobjednal, na starym byte byl 7.000 dluh, neplatil si zdravotni, neplatil si socialni pojisteni, ma deviti tisicovej dluh za telefon, 5.000-vy dluh u babicky. Lhal kudy chodil, lhal skoro ve vsem a lhal uplne vsem. Rodine, moji rodine, me, kamaradum...
 Pecka
04.11.2009 14:41:12
nic tu neni
Smajlík  sakra
10.04.2009 09:21:13
Zdravím všechny, setkala jsem se s tím nedávno. Týkalo se to mého kolegy v práci. 43. let, sympaťák, v jistém smyslu okouzlující džentlmen. Nejprve mu umřela maminka (hrozně jsem to s ním prožívala, pak úplnou náhodou jsem se dozvěděla, že maminka žije, když jsem mu to řekla - začala nová pohádka o tom, že má dvě matky, jednu, která ho vychovala a jednu která je sice biologická, ale nikdy se o něj nestarala), potom mu málem zemřel malý syn, druhý syn udělal skoro loupežné přepadení,...že pojede fotografovat modelky do zahraničí. Že má živnostenský list na fotografování....Nic z toho nebyla pravda. Nikdy před tím jsem se s tím nesetkala, byla jsem z toho v šoku. Nicméně ten kolega mě prosil o odpuštění, že to nemyslel zle... Jsme kamarádi pořád, ale já mám blok. A hlavně, on si vymýšlí dál. Podle mě si to uvědomuje a možná to i nějak řeší. Jestli se jedná o psychopatickou osobu, zajímalo by mě, jestli je tento člověk schopen ublížit i fyzicky.
Smajlík  offina
01.04.2009 06:41:50
Setkali jste se s ním někdy?
Ano, mám na takové lidi nějaké štěstí - kamarádka z dětství, bohužel první a předposlední přítel, dítě v oddíle, ... všichni měli stejné příznaky - nicotný život, ani špetka sebevědomí
V jaké podobě? - vždy a všude - abych vypadal dobrý, abych měl co říct, abych v diskuzi nemlčel,...
Jaké myslíte, že k němu vedou důvody? - nízká sebedůvěra, pocit, že v životě nic neznamenám
Jde o nemoc? - mám pocit, že v horších formách už ano
Je léčitelná? - že by psychiatr?
 Lass Žena21 Kategorie
04.02.2009 20:49:19
Nedávno jsem to zjistila u své kámošky. Asi se s ní nedokážu bavit, nevím jestli říká pravd nebo si vymýšlí.Každému říká něco jiného. Já to nedokážu..hnusí se mi to
Smajlík  Sylvie
14.11.2007 13:00:30
Setkala jsem se s tím celkem často.Vlastně jedna holčina,kamarádka,která je starší než já byla v tomhle opravdu jednička.Problém je, že já ji na to vždy naivně skočila. Ze začátku to byli jen lži o tom jak má bohaté rodiče,jak má drahé oblečení, pžitom byli ze sekáče,neznačkové,ale to se dá ještě pochopit, že se stydí za tu chudobu...jenže potom začala lhát ve více věcěch a dost závažných...vymyslela si, že je těhotná a potřebuje na potrat...protože mám známé,tak jsem ji dohodla termín potratu a ona se tam k doktorce vůbec nedostavila, ta doktorka skoro vůbec nemá čas a i když je to moje známá, byla celkem naštvaná.....když jsem ji řekla, že vím, že tam nebyla svedla to na to, že neměla peníze na potrat,půjčila jsem ji,moje teta mi půjčila peníze aby moje "kamarádka"mohla jít na potrat.....asi za dva dny,přišla ve značkovém oblečení,měla novou kosmetiku,tak jsem se ji ptala,že si snad dělá srandu, že utratila ty peníze za tohle a že nešla na ten potrat, měla zase svou výmluvu,ale to už jsme se starší kamarádkou ji sebrali a odvezli na vyšetření jestli je opravdu těhotná........je panna,to už mě opravdu dostalo,nedokázala jsem to pochopit,pořád si vymýšlela dál,ale tak nesmyslně, že musela vědět, že ji to věřit nebudeme,vymýšlela si, že byla na dovolené a že tam chodila s hercem,uiž si nevzpomínám jakým a že si ji chce vzít,že kvůli němu přijede do čech...jenže potom nám všem došlo,že je nemocná,opravdu se šla do bohnic léčit,platonické lhání,chorobné či co...je to nemoc,která se dá léčit...doufám,že odtamtud je už doma,už se s ní nestýkám....dělá to člověk,které má nezdravě snížené sebevědomí a chce něčím oslnit okolí za každou cenu, tyhle lidi si vymýšlí úspěchy,kamarády a podobně.
Smajlík  haveniceday Žena20 Kategorie
30.05.2007 16:36:37
Moje spolužačka si neustále vymýšlí historky typu co se jí stalo včera odpoledne a podobně... trvalo mi dlouho, než jsemna to přišla, s nikým podobným jsem se předtím nesetkala. Došlo mi to poté, co měla neustále podobné historky tomu, co se mně skutečně stalo, ale třeba tři v jednom dnu... Mám tu holčinu ráda, jen mě to mrzí, protože tím ničí sama sebe a i ty, co to o ní nevědí a zobou jí z ruky...
Chtěla bych jí pomoct, ale obávám se, že když před ní něco takového řeknu, akorát se urazí a bude to k ničmeu
 Ewel
09.11.2006 12:31:22
Tak já žila 3 roky s člověkem kterému jsem věřila, je přeci normální nelhat, najednou jsem zjistila, že je vše uplně jinak, lhal mi uplně všechno a nejenom mě, ale i jeho kamarádům, byl to šok zjistit, že je vše jinak, nyní je sám a má problémy, leží v nemocnici, prý kvůli jeho lhaní, tak nevím proč.. byl to na první pohled milý a příjemný muž, ale to už tak bývá....
Smajlík  sokin
30.10.2006 11:34:52
Lžu, bojuju s tím, vydržela jsem nevymýšlet si rok. A tenhle víkend? Hrůza, obtelefonovala jsem kamarádky, vymyslela jsem si srdcervoucí historku o tom, jak zemřel kocourek, který tu teď vedle mě spokojeně spí, o nemocných rodičích, o tom, jak je můj kamarád (neexistující) zavřenej. teď jsem z toho zoufalá a hledám pomoc.
Smajlík  mandara
28.04.2006 10:36:13
I já jsem lhářka, jenže nejde o to,že tomu věříte. Jde jen o to, že se do těch lží zamotáváte zamotáváte až se v tom ztratíte. Je těžký přiznat chybu, to určitě znáte z vlastní zkušenosti, takže lžete dál, jenže někdy to přestat musí!
Já se rozhodla s tím skoncovat, kvůli přítelovi, a docela slušně se mi to daří. Tak držte palečky!
Smajlík  ajusinka
02.04.2006 16:37:35
já jsem. a nevím jak si pomoct. Jsem v tom zamotaná až po uši. Stějuju se do jiného města, chci začít znova. ale bojím se. nikomu jsem se s tím nesvěřila. mám hrozný strach. Žiju si ve svém světě vymýšlí absurdity... nevím jak si pomoct

slicna.slecna007@seznam.cz
Smajlík  bukvice
22.01.2005 22:49:42
Tak já to znám z vlastní zkušenosti milá arj:)když sem do šesté třídy začala chodit z vesnické školy do maloměstské všichni se tam odsuzovali kvůli majetku..no a tak sem (bylo mi tak11-14)když sem to dělala.Vymýšlela sem si že mám drahé oblečení že máme autobazar počítač mekintoš za 200,000 udělala sem to i na táboře..no a ke konci sem onemocněla no a naši si pro mě přijeli s wartburkem ten starej dvoutakt:)no hrůza pak sem si občas vymyslela nějakou nemoc..a právě proto sem odhadla tu rakovinu..dokážu se do toho vcítit.Když si dotyčný vymýšlí bojí se aby to nebylo poznat a naží se to hrozně zvážnět tu situaci..a to je právě chyba.Důvody:splynout s davem-můj 1.případ.Pocit méněcennosti:můj druhý případ.No a teď sem v pohodě spokojená a nemám vůbec potřebu si něco vymýšlet.No a pak jsou ještě 3,důvod člověk chce naopak vyčnívat být nějak zajímavej chce lítost nebo tak něco.Všechno vychází z nějakého komplexu jak již zde bylo mnohokrát uvedeno..
 yeahhhh Žena19 Kategorie
19.08.2004 14:41:24
Mam podobnou zkusenost s mou manzelkou. Take si rada vymysli pripadne prikrasluje. Kdyz jsem to po cca 1 roce zjistil tak jsem uvazoval zda mam v tomto vztahu pokracovat nebo ho ukoncit, ale protoze mi na ni hodne zalezi naucil jsem se s tim zit a uz dokazi celkem brzo poznat kdy si vymysli.
Hlavni duvod proc si takto upravuje pravdu je, ze se snazi na sebe upozornit a upoutat pozornost. Rekl bych ze trpi urcitym komplexem menecenosti(i kdyz nema proc) a chce byt stredem pozornosti.
Druhy duvod je ze chce vypad lepe, nedokaze se smirit s tim ze by priznala chybu. Me kdyz se neco nepovede nebo neco zkazim tak to normalne priznam, vsak jsme lidi a kdo nepochopi ze jsem chybujici jedinec nema co delat mezi mymi prateli. Ona to nedokaze pochopit, vzdy si vymysli vselijake vysvetleni jako ze v tom je nevine a ze za to vlastne nemuze.
Rad bych ji nejak pomohl, snazim se ji na to upozornovat, ale asi je to vrozene, respektive dane vychovou. Jeji maminka to obcas pouziva take, ale v mensi mire. jen doufam ze pripadne deti budou spis flegmatici po me a nebudou se stresovat svou nedokonalosti.
Najednu stranu chapu ze se stemito lidmi odmitate stykat, nadruhou stranu je to dost zacarovany kruh. Manzelka take prisla takto o par kamaradek, ale misto toho aby se poucila, tak si vymysli jeste vic. Jako chybu nebere to ze si vymysli, ale ze to prokoukli.
Smajlík  Pajin07
17.08.2004 13:23:42
Nijak zvlast se s tim nesetkavam a jestli jsem se setkala, bud jsem nemela moznost si neco overovat nebo to byly tak pruhledny kecy, ze jsem je okamzite vypoustela a nebrala si je vubec do hlavy...
Smajlík  prokera Žena32 Kategorie
17.08.2004 13:13:51
Je to záležitost z psychiatrické oblasti a jmenuje se PSEUDOLOGIA PHANTASTICA (BÁJNÁ LHAVOST) - ti lidé, co lžou velice často tomu co říkají věří (je to podobné Korsakovově psychóze při alkoholismu, ale u p.p. není organický podklad této psychiatrické nemoci).

Velice poutavě jsi popsala tyto stavy a příklady lží.

Ano, i já jsem se setkal se dvěma lidmi, kteří takto lhali. Většinou v zádadních věcech. Byli to kluk a holka - nezávisle na sobě (ani se nezanali).
Kluk lhal o všem možném, ale velice vydatně a vychytrale (kombinoval, atd.).
Holka (mimochodem má vynikající kamarádka) mi lhala o věcech jako že je těhotná, že potratila, že má rakovinu, že jí někdo bodl na ulici. Už se několik let nestýkáme, protože jsem se s ní kvůli tomu jednoho dne moc pohádal (nadal jsem jí, že si ze mě dělá v moc důležitých věcech srandu, já ji pak lituju a zpětně se dovídám, že mi lhala!).

Co k tomu ty lidi vede? Nejčastěji komplexy - třeba i skryté nebo vsugerované. Je to porucha PŘEDEVŠÍM u pituitárních (neboli po staru hysterických) osobností (takže na to má vliv i porucha osobnosti). Tato porucha se řadí mezi dysmnézie (poruchy paměti). Ti lidé za to v podstatě ani nemohou a zlobit se na ně je skoro zbytečné (což jsem se dozvěděl pozdě).

Jestli se to dá léčit? Ano, ale těžko a dlouho. Je nutná observace psychiatrem a to dlouhodobě. Ti lidé žijí v maličko jiném světě než my. Jak jsem psal - tomu, co řeknou i věří a to je ten koloběh :(( Je těžké V JEJICH HLAVĚ rozlišit to, co je a co "už není" pravda. Oni s tím totiž sami mají problémy.
Smajlík  MUDr. Zbyňa Muž27 Kategorie
17.08.2004 12:49:01
Tiež som nechápala.Raz mi prečítala spolužiačku na koleji dopis, ktorý pisala kamarátovi a chcela vedieť, ako sa mi to páčilo. Veľmi pekný. ALE, pýtam sa: "Prečo píšeš, že strašne prší, že.......samé výmysly." Ona na to:" Predsa nebudem písať pravdu, to by ho nezaujímalo!"
Sú to výmysly.
Nie som obklopená takýmito ľuďmi, preto ma to netrápi,ale určite sa o tomto už niekde písalo.
Mňa skor trápi pretvárka,.....takých je okolo mňa viac.Bohužiaľ.
 dlask Žena35 Kategorie
17.08.2004 00:24:23
Setkal jsem se s tim jednou bohužel na internetu. Jedna holka přesně jako v Tvém případě naprosto normální, hezká atd... se tímto způsobem snažila zapůsobit. Lhala o věku, vzhledu atd... To by se dalo unést, horší bylo, že si naprosto pořád vymýšlela i zážitky od okradení až po znásilnění atd... Jsem člověk, který např. zrovna "znásilněným" vždy věřil. Když mi to ale začala čim dál více barvitě líčit atd... řekl jsem jí co si o všem myslim a nakonec mi to přiznala. V tomhle případě, ale bylo důvodem to, že ač okolí ji hodnotilo jako bezproblémovou a chytrou tak ona sama o tom přesvědčena nebyla a snažila se takto upoutat pozornost.
 discoverer Žena21 Kategorie
17.08.2004 00:09:33
nekteri lzou, protoze nejsou v realnem zivote nijak zajimavi, a proto si vymysleji historky a skutky, ktere je, aspon podle nich, zajimave aspon z casti delaji
 A*1 Muž18 Kategorie
16.08.2004 21:31:38
To ja mam dvakamose, nelzou, ale spis vsechno zvelicujou. Ttreba na oslave konce roku. Jsem se toho jednoho kamose zeptal kolik me piv , protoze byl vozralej jako delo prej 10. Hned jsem se zeptal ostatnich kolik jich teda vypil - 5. Proste tyhle dva zvelicujou, aby byly stredem pozornosti. Mozny je to tak proto, ze jsou jedni z nejmensich ze tridy
 Sebastian999
16.08.2004 20:36:16
taky jem se s tím u pár jedinců setkal, ale spíš u kluků, řek bych že je to takový "dar" od přírody
 MaxCrazy Muž Kategorie
16.08.2004 19:59:36
...mam kamarada,ktery na vsech spolecnych akcich vyrukuje s nejakou blaznivou historkou-zridil si vykup jablek a aby se jeho "zakaznici" k nemu vraceli,tak jim chystal chlebicky,kafe...a pak ponekud prodelal.....taky pestoval pstrosy na vajicka,poridil si zivnostak na kopani hrobu...a ted ma v planu dovazet zarovky z Ruska-a vite co je paradoxni?Nikdo mu neveri ani slovo a ona je to do pismenka pravda....:o)))Ten zivnostak jsem videla,stejne jako rodinne fotky s pstrosem,pstrosici a pstrosacaty :o)...jen jsem zvedava,jak to dopadne s tema zarovkama...:o)))...takze ne vsechny naprosto ujete znejici pribehy museji byt vyplod bujne fantazie...:o)
 Flo Žena17 Kategorie
16.08.2004 19:49:35
Sranda je, když si dotyčný své lži ani nepamatuje a s odstupem času tak řekne několik verzí jedné události...
Smajlík  Unrealik Muž40 Kategorie
16.08.2004 19:39:30
No počkej, počkej.... zas tak dlouho jsme se v Holubicích nebavili!!!!
Ne - nemám k tomu důvody.
Jen mne to hrozně baví.
A léčit se nebudu....
 ShadowDancer Muž26 Kategorie
16.08.2004 19:00:29
Jistě že setkal, mockrát. Ber to jako velmi dobrou průpravu pro život, někdy je dobře vědět že jsou lidé kteří dovedou na první pohled naprosto přesvědčivě lhát.
Smajlík  Jose.
16.08.2004 18:53:15
Setkala jsem se s tím. Nejvýrazněji kdysi u syna jedněch známých, který o sobě tvrdil, že má dirigovat známé orchestry, bude vystupovat v televizi, vyhrál tu a tu soutěž. Ve skutečnosti byl průměrným žákem konzervatoře. Je to zřejmě psychická porucha a docela by mě zajímalo, jestli se u takhle postižených lidí, nějak překrývá realita a fabulace, jestli ve chvíli, kdy to říkají, tomu i sami trochu nevěří.
Smajlík  Ela Žena Kategorie
16.08.2004 16:50:20
Jeden z mých velmi dobrých kamarádů mě a ostatní velmi často oblažoval svými milostnými dobrodružstvími. Byly to všechno vymyšlené báchorky, které posléze (až na jednu) přiznal. Nebylo mu 15, ale 26...A jednoho patologického lháře znám taky, ten je ještě starší, a všichni to o něm vědí. On to občas i přiznává. Třeba vykládá nějakou historku, pak se ho na ní člověk za čas zeptá (protože už ví, že si vymýšlel) a on s klidnou tváří řekne: "To jsem kecal."
 Zildjian Muž41 Kategorie
16.08.2004 15:47:15
Tohle je lidska tragedie a Tvoje pocity naprosto chapu.

Moje matka byla notoricka lharka, ktera svyma vymyslenyma historkama udelala spousty skod, ktere se uz nikdy nenapravi.

A presne tak, oni zacinaji svym vymyslum verit. Jakoby zili ve svete vlastni fantazie, bohuzel ale mnohdy za to snad ani nemuzou.
Takze se priklanim k tomu, ze to je psychicka porucha.

Nesnasim lhare.
 cestanahawaii Žena35 Kategorie
16.08.2004 13:47:06
ja sem taky chorobnej lhar.
1. Jdeme na jedno.
2. dopijem a pujdem
3. milacku, ty jsi vzdycky nejkrasnejsi.

doufam, ze ste to nebrali nijak vazne :o)
Smajlík  Dave aka Hany Muž23 Kategorie
16.08.2004 13:21:24
Patologicti lhari jsou. Nejhorsim typem jsou ti, kteri svym lzim zacinaji verit a ziji v nich. Pak se jedna o nemoc. Nemoc lecitelnou.
 Dr.CRYO Muž25 Kategorie
16.08.2004 13:09:23
Mám sestřenici a to je podobný případ - někdy se mi zdá, že už jde pomaličku do sebe, ale potom nakonec stejně zjistím, že si zase občas něco přimyslí. Vůbec jí nemůžu v ničem věřit - pomalu anipozdrav. Hrozně ráda donáší drby a zaručené pravdy, které se nakonec ukáží úplně jinak... Nebylo a není snadné s nívycházet. Myslím, že jsou to lidé, kteří si většinou léčí nějaký svůj maličko mindrák, který my ani nevnímáme.

Ta tvoje kamarádka třeba chtěla, aby byla vyjímečná a aby si jí lídé všímali víc, než jen tak zběžně, jako každému. Řekla bych, že jde o nějakou formu narušené psychyky, nebo tak něco...

Ale jsou takoví lidé, to je fakt.
 kolobrnda Žena21 Kategorie
16.08.2004 12:40:44
No, já jsem se s tím setkala. Myslím, že ta holka to měla proto, že chtěla být zajímavá. Je to i lékařská diagnóza, Mediku Zbyňo, kde jseš?
Smajlík  Colorlight Žena35 Kategorie
16.08.2004 12:35:46
Jestli se to dá léčit - to si nejsem jistý. A tohle bájení není lhaní v pravém slova smyslu - když lžu, tak se snažím buď něco získat, nebo někomu ublížit. Tohle je spíš snaha hrát dál roli, do které jsem už nějak zapadl. Několik takových lidí jsem poznal, je zajímavé, že jeden z nich - spolužák na gymplu, byl jinak zcela spolehlivý, když třeba slíbil pomoc apod., tak to splnil, jen si pořád vymýšlel, co mají všechno doma, kam všude jeli na dovolenou apod.
 Béďa
16.08.2004 12:35:34
Setkal, ale jenom okrajově. Žádné drastické případ, ne které poukazuješ Ty. Je to jedna spolužačka, která to má doma hodně těžké. A proto si nalhává věci, kterým sama ona věří. Ale to patří spíš do jiného soudku...

A nelžu Ti teď já? :o)
 Marek-lib Muž35 Kategorie
16.08.2004 12:28:54
To je na dlouhou diskuzi u pravěkého ohniště.
Nemyslím si, že by šlo o vyloženou chorobu. Tam jsi totiž uvedla jednu velice důležitou větu...,,lidi jí měli pořád rádi.."
Víš, někdo nosí berle, jiný bere nepovolené dopingy, další třeba paruku, takže každý ma ,,svým způsobem něco". Tolerance, tolerance a usměv z nadhledem.
Smajlík  Mert
16.08.2004 12:25:12
Já patologicky lžu policajtům. Naposledy při výslechu před dvěma týdny.
Policajt : Tak jak to bylo ?
Já : Normálně chlastáme, přišel k nám ten agresivní kluk a napadl nás.
Policajt : Praštili jste ho někdo z vás ?
Já : Jen asi jednou do hrudníku. Musel jsem se přece bránit.
Policajt : Tak proč má rozbitou hlavu a pořezaný obličej ?
Já : Asi se mu to stalo před tím.
Policajt : Aha

Dodatek : Toho agresivního kluka obvinili z výtržnictví a pokusu o ublížení na zdraví (pořezal jsem si ruku o rozbitý půllitr a je z toho týdenní léčení).
Smajlík  Pancho Muž36 Kategorie
16.08.2004 12:24:19
Ano, takpových lidí je spousta a dávám je do kategorie - mluví pravdu jen když se spletou.

Je mi jich v celku líto, ale připadá mi, že jsou sami se svým životem neposkojení, ale nedokáží jej změnit nebo nechtějí a tak utíkají do svých lží, kterým snad i sami věří. Nechávám je mluvit a myslím si své. Oni nechtěji úmyslně ublížit, ale prostě tímto si léčí své mindráky. Nechtějí si stěžovat, tak vykládaj, jak se maj krásně, ale pravda stejně obvykle vyjde na povrch. Nech je mluvit a mysli si své. To je nejlepší. Když jim budeš oponovat, tak se lži obrátí proti Tobě a oni Tě pak mohou začít pomlouvat a pomluvy se těžko odstraňují a vysvětlují.
 svitluny Žena Kategorie
16.08.2004 12:12:35
Bývá to myslím dokonce někdy projev duševní choroby. Ano, stává se to. Je těžké s takovým člověkem vycházet. Nepamatuju se, jestli jsem se s někým takovým přímo setkal, ale slyšel jsem o tom. Existuje to.
 midi Muž67 Kategorie
16.08.2004 12:10:23
1. setkali
2. v mnoha možných i nemožných podobách
3. potřeba na sebe neustále upozorňovat
4. podle mně je to léčitelná nemoc
Smajlík  rajska Žena39 Kategorie
16.08.2004 11:54:27
Tak s tímhle se setkávám pravidelně. Jeden z mých nejlepších kámošů:
1) je šlechtického původu
2) jeho pradědeček vynalezl pancíř, který se používal na výrobu tanků za 1. světové války (jeho rodina z toho má příjmy dodnes
3) jeho otec je geniální fyzik, veterán z války v zálivu a byl vyškolen na zneškodňování jaderných zbraní (proto dneska spojuje dráty v Telecomu :o))))
4)jeho strejda je známý historik a spisovatel
5)On sám je nejmladší rozhodce v karate v celé České republice.

a proto dodnes celá rodina bydlí v panelákovém bytě 2+1 :o)))

Ale musí se to brát s nadhledem, pak se tomu člověk může jenom smát.
Smajlík  nickotina Žena21 Kategorie
16.08.2004 11:48:09
Sestra....porad.
 euforia Žena23 Kategorie
16.08.2004 11:45:55
nesetkali...s takovym člověkem bych se dlouho nezdržoval...
nevim, nejspíš ti odpoví místní šaman zbyňďa
 CIIaTeR Muž Kategorie
16.08.2004 11:45:10
Jooooo moje 18ti leta kamoska nam porad neco slibuje, nikdy to nevyjde...taky nam lze a tak...ale stejne ji mame rady, takovou, jaka je :)
Ted na tabore sem mela oddilaka, kterej o me rekl, ze sem se mu snazila sahnout mezi nohy a TAKY to nebyla pravda...Lidi jsou difny :)))
Smajlík  Bejbina Žena21 Kategorie
16.08.2004 11:44:48
Setkal jsem se s ním na SŠ, asi ve druháku. Mistr Evropy v gymnastice v mladší kategorii, doma technologie ještě neobjevené, atd. Problém byl, že on to myslel naprosto vážně, nic ironického ani vtipného.
Způsobuje to asi, když se člověk cítí nedoceněný, snaží se ohromit okolí za každou cenu. Myslím, že léčitelné to asi není.
Smajlík  Unknown Human Being Muž27 Kategorie

Lednový výprodej

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk