Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.286632, vloženo 19.02.2008 15:41:57 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Modrá krev
Je někdo z vás potomkem šlechtického či zemanského rodu. Jak se na takové "vyšší bytosti" díváte... A dokážete si představit, že žijete v době, kdy jste jim podřízení a oni nad vámi mají veškerou moc.
Jasné, dnes už tento model prostě aplikovat nelze. Civilizace se (na mnoha místech) vyvinula a mezilidská hiearchie už je překonaná.... avšak zajímá mě, jaké myšlenky ve vás dřímou...a jestli to není tabuizované téma.


Spousta lidem to přineslo neuvěřitelné utrpení a já věřím, že může být v někom zakódovaná určitá nenávist, či naopak.
 Carthaginis Muž19 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
28.02.2008 19:10:03
naše dějepisářka v prváku má šlechtický původ... dosti se tím chlubila a dělala se zajímavou...
 Moonek Žena28 Kategorie
20.02.2008 11:17:37
Pro 3DFX4...
Narizenim Marie Theresie se definitivne zakotvilo v pravu, ze majitele panstvi se MUSI postarat o lekarskou pomoc. (Zdravy lid = zdravi vojaci - se da dnes rict).
Pravo prve noci je bachorka. Dovedes si predstavit ak by radila manzelka takoveho uchylaka? A navic. Strach z pohlavnich chorob byl tehdy strasny. Desive jsou zaznamy z 30 lete valky. Jeste Goethe mel /dik vychove/ obavu pred pohlavnim stykem. Panictvi ztratil az ve svych kristovych letech. (Jak se tehdy rikalo). Prvnim objektem byla pani Stein.
Mohla bych pokracovat ve vyctu. Nebudu. Promorenost syfilidou dosahla v Norsku v prve polovine 19. stoleti kolem 60%. V ceskych zemich to bylo lepsi - anzto katolicke.
 Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
20.02.2008 09:03:23
*pardon. Ne humanismu, ale osvícenců.
 Jiffy Muž23 Kategorie
20.02.2008 09:02:05
3DFX4eva: Kecáš nebetyčné kraviny. Právo první noci je výmysl humanismu mající za snahu zdiskreditovatstředověk. Stejně jako pásy cudnosti a podobné kraviny. Romány jsou hezká věc, lae stáleje to jen fikce. Ve třiceti letech by jsi to mohl vědět!
Smajlík  Jiffy Muž23 Kategorie
19.02.2008 19:56:18
Daniela-Hildegard:
Slechticke rody vymiraly proto ze se vybijeli v soubojich (presne proto panovnici zakazovali souboje - protoze se jim potencionalni dustojnicke kadry a management vybijeli v soubojich) a z duvodu degenerace. K beznym radovankam v tehdejsich loznicich patrilo krvesmilstvo a korunu tomu nasadilo vzajmene krizeni rodu z majetkovych duvodu. S pravem "prvni noci" mas pravdu ale pokud dostal pan chut na mladou sluzku nebo dceru nevolnika co mel barak za kopcem tak ji taky dostal a nedelej si iluze ze mu hrozil trest za znasilneni u vrchnostenskeho soudu - i tehdy platilo ze vrana vrane oci nevyklove. To o lekarnach a lekarske pomoci je stejna pohadka jako robotni vynosy - neco melo byt a neco uplne jineho bylo a pokud se to nejakemu poddanemu nelibilo tak mel smulu, nemel kde se odvolat.
 3DFX4eva Muž45 Kategorie
19.02.2008 19:23:10
Podle Historického ústavu Akademie věd ČR žije v naší zemi cca 10000 lidí, kteří jsou potomky šlechty (přesně si ten výzkum nepamatuji, ale bude jistě snadno k dohledání).
Já sám pocházím ze šlechty zcela prokazatelně, ale že by to pro mne mělo zásadní význam, to snad ani ne. Jen ten, že mne to přivedlo ke studiu historie. Navíc pocházím z českého rodu, což bohužel v habsburské říci neznamenalo mnoho, tedy skoro nic. Ješt k tomu byli moji předci namnoze vojáci, což také nebylo tolik prestižní povolání, jak se dnes myslí. A řekl bych, že moje krev je dokonale červená.
V zásadě nejsem proti navrácení šlechtických titulů, ale rozhodně to nijak neprosazuji. Možná, že je dobře, že se k minulosti příliš nevracíme. Nechme šlechtu spát v minulosti a v dějinách.
Smajlík  Quintus Sucellus Muž Kategorie
19.02.2008 18:48:33
Daniela-Hildegard: svými myšlenkovými pochody si došla k tomu, že ve výsledku se měl lépe poddaný než šlechtic. S čímž není možné souhlasit...
Ačkoliv různé charaktery, různé zájmy: někoho baví to, a jiného zas ono
 Carthaginis Muž20 Kategorie
19.02.2008 18:41:02
Představy o šlechtě jsou dány převážně z pseudohistorických románů. Nebo z brožůrek komunistů.
Být šlechticem zanmenalo na sebe vzít značnou zodpovědnost, Proto šlechtické rody tak často zanikaly. Pro dělení majetku a majetků. Vzestup "Evropy" byl podnícen vědomím, že děti - těch bylo vždy dost - se budou muset dělit o rolíčka. Skok z "středověku" do nové doby byl podmíněn právě tím. Na rozdíl od Rusů - kterým to nedošlo... Pohádky o nevolnictví /viz Jiráskovu Lucernu/ zapomeňte. Majitel panství - od počátku 18. století byl povinován zajíišťovat svým poddaným lékařskou pomoc. A zřídit lékarnu - nebo více. Pohádky o právu prvé noci jsou pouze erotické "sny" blbounů. Šlechtické tituly se udělovaly (ve středověku) před bitvou. Pravděpodobnost, že jmenovaný přežije byla velmi malá. Později se daly koupit - což znamenalo, že takový jedinec musel sehnat /tedy se dopracovat/ k desitkám tisíc zlatek. By dostal nedědičný titul. Který ho ale neopravňoval k ničemu. Šlechtici byli víc postižení právem. Třeba hry v hazardní způsob v kartách znamenal za doby Marie Theresie ztrátu poloviny majetku, u chudáka jen ale několik zlatek. Které snadno vydělal.
Smajlík  Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
19.02.2008 18:12:59
Jo, někde hluboko z tátovy strany mi v žilách koluje krev jakési větve Lobkowitzů.

MrSally: V Americe mají zámky?
 kili von prag Muž18 Kategorie
19.02.2008 18:10:50
po dědovi a matce jsem Zemanová, takže tam něco bude ... ale jak jsem psala ve své diskuzi na tebou ... o své rodině nic nevím
 NewStart Žena23 Kategorie
19.02.2008 17:39:23
Jo, kdysi dáááávno v rodině byla šlechta, babička u Znojma má ještě v chodbě vyvěšený rodinný erb, ale to je už dáááávno a nic z toho stejně nemáme ;)
Takže klídek, záchoda se nevzdám :-D
 marsali Žena15 Kategorie
19.02.2008 16:48:44
MrSally:
"...Každou sobotu jsi našel čistě povlečenou postel a na ní složené naškrobené prádlo..." tak to je opravdu idylka :-). Az na to ze v realu to bylo ponekud jinak - napriklad nevolnictvi ktere umoznovalo slechte v podstate legalne vlastnit otroky se kterymi si mohli delat co chteli bylo zruseno az koncem 18teho stoleti. Nevolnik byl majetkem sveho pana, a bez vedomi a souhlasu "majitele" se nemohl mimo jine zenit/vdavat, stehovat se, zmenit profesi, poslat sve deti do skoly nebo jakkoliv manipulovat se svym majetkem. Ta panska sluzba ktera tolika lidem tak desne vyhovovala znamenala mimo jine drit bezplatne na panskem minimalne 3 dny v tydnu s tim ze platne robotni narizeni byly bezne porusovany. Kdyz Josef II zjistil ze ma na krku beznadejne zaostalou risi a pokusil se upravit prava poddanych v jejich prospech tak musel celit vzpoure ze strany slechty ktere otrokarsky system naramne vyhovoval a ktera se ho nehodlala vzdat. I povydani reformnich patentu musely Josefovy urady neustale tvrde zasahovat proti slechticum kteri se nehodlali s novou situaci smirit. Tolik k Tebou tak idealizovanym slunickovym lidem s modrou krvi a bajecnemu a veselemu zivotu kteri vedli jejich poddani. Situace se zlepsila az v prubehu 19ho stoleti a zejmena na uzemi Cech a Moravy to ani pak nebyla zadna idylka.
 3DFX4eva Muž45 Kategorie
19.02.2008 16:47:29
Pracuju jako číšník a z vystupování některých lidí si občas jako poddaný připadám... Číšníci totiž nejsou lidé... jsou to slouhové... Neříkám, že to platí o všech lidech, ale ten přístup se mi jaksi dost příčí...
 ghoticghotic Muž20 Kategorie
19.02.2008 16:39:57
MrSally: Pokud vím tak do poddanského sektoru patřili všichni, kteří v něm žili. Takže nejedná pouze o služebnictvo, které semozřejmě žilo v přepychu, protože bylo ve fyzickém kontaktu s pány. Ale i ti, co robotovali na panských statcích a to byla většina obyvatelstva
 Carthaginis Muž20 Kategorie
19.02.2008 16:37:50
To je přesně ten důvod proč je nemá kdo zrušit. Vyspělejší než konstituční monarchie jsou jen Spojené státy. Podívej se někdy na Fantasy open house, jestli máš kabelovku. Jak nádherné zámky a zahrady mají v Americe a v Austrálii a dokážou je budovat i dneska. Spousta lidí objíždí evropské galerie a umělecké aukce. My jsme si zatím svou kulturu rozkradli a zničili, její tvůrce povraždili nebo poslali do koncentračních táborů a ještě jsme tak smělí že tvrdíme že jsme kulturnější než Američani nebo rudzelená Evropa. Když si odmyslíš to co u nás postavila šlechta včetně tvorby krajiny tak by to u nás vypadalo cca jako v Bělorusku.
 MrSally
19.02.2008 16:26:59
MrSally:
císař? král? za a) ani jeden u nás neexistuje za b) mají právo? podle jakého zákona mají právo na cokoliv?


rudo-zelená evropa s loutkovýma monarchiema jejichž hlavní účel jsou příjmy z cestovního ruchu se mezi civilizované státy nepočítá
 Samotář už ze zvyku Muž26 Kategorie
19.02.2008 16:22:16
Samotář: Šlechtické tituly existují, jen se nesmějí používat na veřejně právních listinách jako jsou smlouvy a podobně. Neexistuje spůsob jak je zrušit, na to má právo jenom císař nebo král za určité prohřešky. Taky nevidím důvod proč bychom je neměli používat. Vyspělé a civilisované národy to tak obvykle dělají a na svoji šlechtu a krále jsou pyšné a považují se za její potomky. Nevidím důvod proč se dál stydět za to co je na nás dobrého a hlásit se jen k občanským válkám a zlodějnám, když už tady nemáme komunisty ani vlastence co roskradli nejdřív Rakousko a pak Čechy a Moravu. Poenta byla v tom že brzo skrachovali a proto přijali tak ochotně nacisty i komunisty a mysleli si že je taky přečůrají. Řada z nich pak dostala víc než zasloužili.
 MrSally
19.02.2008 16:21:56
MrSally: jistě že v demokracii existuje hierarchie ale jedná se o zástupce zvolené lidmi. Nikoliv o zděděný titul(většinou získaný pomocí vražd) bez jakýchkoliv zásluh a neznámých schopností daného "šlechtice"
 Samotář už ze zvyku Muž26 Kategorie
19.02.2008 16:12:34
Spoustě lidí panská služba dokonale vyhovovala. Znamenalo to patřit k elitě, něco znamenat a být zabezpečený i ve stáří a v nemoci. Na to ani nemusela být šlechta, stačilo patřit k většímu statku. Každý se tam staral jen o svoji práci. Kočí o koně, chůva o děti, kuchařka vařila. Pořád bylo co dělat ale beze spěchu a stresu. Každou sobotu jsi našel čistě povlečenou postel a na ní složené naškrobené prádlo. Nemusel sis namazat ani krajíc chleba. Kromě jídla jsi dostával dvakrát do roka nové šaty na zimu a na léto, daně dělaly 20-30%. Přečti si třeba Divou Báru od Boženy Němcové co všechno dostával od obce obecní pasák a to byl větší chudák než chalupníci. Lepší služebnictvo dostalo vlastní dům a hospodářství (Panklovi v Babičce). Do renesance seděl i král s celým dvorem u jednoho stolu a jedli jedno prase. Měl jen bílou sůl a ostatní hnědou a hesčí křeslo. .
Představa že hierarchie v demokracii neexistuje je nejen naivní ale i nebezpečná. O tom se může snadno přesvědčit každý kdo se tváří jako kdyby byl na stejné úrovni jako rodiče nebo učitelé. Obvykle tvrdě narazí. Buď na přirozenou autoritu nebo ho šikanuje ta kterou si zaslouží.
 MrSally
19.02.2008 16:01:58
Tvůj nepřítel: klid :-) šlechtické tituly u nás neexistují takže v podstatě ani šlechta a tak by to v civilizované moderní společnosti mělo být.
 Samotář už ze zvyku Muž26 Kategorie
19.02.2008 15:59:36
Nevím ale kecy o modré krvi nesnáším! Všichni chodíme na záchod stejně!
 Tvůj nepřítel Muž Kategorie
19.02.2008 15:50:30
EDIT: Já jsem vůl, vždyť to je jedno :D
 Takedu Muž21 Kategorie
19.02.2008 15:50:04
Není to hemocyanin?
 Takedu Muž21 Kategorie
19.02.2008 15:43:35
hemokyanin
Smajlík  digigirl Žena18 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk