Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Zakladem je nenechat zaky za zadnou cenu mluvit cesky.
|
|
no cococo já jsem dávný maturant čerstvý s 2.8 ale to nevadí, stejně jdu na vošku do šumperáku, :-)
|
|
kde se na tebe můžu prijit podívat , jak podaváš své vědomosti ?
|
|
My dostali téma a osnovu co asi by se tam mělo objevit (spíš jako inspirace), téma jsme písemně zpracovali a profesorka nám to opravila, myslím po gramatický stránce ( teď si vzpomínám, že jsme to takhle dělali už od druháku, 1 téma za měsíc). A při hodině učitelka zadala asi tři témata na týden a pak z toho zkoušela, vzala si tři lidi na začátku hodiny, oni si vylosovali, měli chvilku na přípravu a pak mluvili, jako u maturity, 15 minut. Pamatuju se, že jsem tohle zkoušení nesnášela, bylo hodně přísně známkované. Ještě si pamatuju, že my ostatní co jsme nebyli zkoušeni jsme poslouchali a psali si chyby, co mluvící udělali. Kdo měl zapsáno hodně chyb, měl nějakou výhodu... jojo škola hrou :)
|
|
Ahoj, takže hlavně hleď na to, jestli se to ty děcka učej...na způsobu výuky se můžeš teoreticky vzato domluvit pak i s nima, jak to chtějí opakovat, ale vážně dbej na to, aby se učili průběžně, páč já šla k matuře s prázdnou hlavou a byl to docela nářez :))) Hodně úspěchů
|
|
My jsme měli na gymplu opravdu výbornou učitelku, takže se z naší třídy na maturitu z angličtiny snad nikdo dopředu nepřipravoval (nutno ovšem podotknout, že jsme byli jazyková třída a všichni jsme přišli z jazykové školy). Maturita probíhala formou rozhovoru, což je sice hodně náročné pro učitele, ale je to daleko lepší a zajímavější, než nechat studenty šrotit se nazpaměť nějaké reálie, jak se to běžně dělá jinde (a jak se to učili ti, co se rozhodli maturovat z němčiny). Pokud si někdo vytáhnul třeba Velkou Británii, tak se zkoušení ubíralo tím směrem, jestli tam dotyčný byl, co se mu líbilo či nelíbilo, jestli přečetl knihu od nějakého anglického autora, atd., těch věcí kolem je spousta. Je to podle mě mnohem lepší než začít chrlit naučené věci o tom, kolik má VB obyvatel, jaké jsou její nejvýznamnější kulturní památy apod.
|
|
Nám dá učitelka buď něco vypracovaného, nebo z někama okopírovaného
|
|
na střední už si nějak nepamatuju ,ale vim že jsem se o hodinách dost nudila na vošce jsme to měli tak, že na semestr bylo asi deset témat a o kterýkoliv hodině konverzace jsme to mohli říct učitelce nahlas. bud se jí to líbilo a zapsala si, nebo příště znova. zápočet dostal ten, kdo měl splněno, nebo to pak musel dohánět o zkouškovym
|
|
boy. - díky za radu:-), nicméně já už učím AJ prakticky od začátku VŠ (tj. asi od 19 let), takže o učení jako takovém opravdu něco vím a styl výuky, který jsi popsal, u mě v žádném případě nehrozí. Jestli člověk vystudoval Aj a metodiku, ví moc dobře, že ve větších skupinách nemůže dělat stále jen cvičení po lavicích (navíc já neustálé probírání JEN knihy a cvičení z ní neuznávám, mám spoustu svých materiálů na oživení atd.), ale je nutno uplatňovat komunikační aktivity zvané "pair work", "group work" apod., kde se zapojí všichni studenti a učitel jen monitoruje. Ano, cvičení se dělat musí, ale je nezbytné nejít po lavicích (základní zásada), ale vybírat studenty střídavě. A poch. nedělat tuto aktivitu celou hodinu! Hodina musí zahrnovat vše, včetně interakce a komunikace a to jaksi cvičením po lavicích nelze dosáhnout. Vaše učiteka asi neměla klasické pedagogické vzdělání, nebo na to prostě kašlala, to záleží na každém. Já jsem tuto diskuzi založila proto, že jsem dlouho neučila na klasické střední škole (jinak poch. učím pořád:-), takže nemám zkušenosti s přípravou na maturity, ne proto, že bych nevěděla obecně jak učit. Jo, a v těch mých třídách - to budou třídy, které budou maturovat z AJ všichni, takže s nimi ta témata probírat musím, i kdybych nechtěla:-) Takže neboj, nástupkyní té vaší expertky učitě nebudu:-)
|
|
Angličtinu jsme měli třikrát do týdne. V maturitním ročníku jsme jednu hodinu týdně věnovali jedné maturitní otázce. Tu jsme si museli sami připravit, aby to nedopadlo tak, že všichni budeme slovo od slova opakovat to samý. A pak si nás tak čtyři pět za tu hodinu vyzkoušela. Mě to pomohlo, jen z toho důvodu, že jsem se pak nemusela nic učit, z těch hodin jsem si to pamatovala a navíc jsem od ostatních spolužáků zjistila i jiné věci, než jsem měla v textu já a tak jsem si tam něco doplnila.
|
|
my jsme dostali někdy v první polovině šk, roku okruhy z angličtiny, kterých bylo asi 29, skládaly se z těch klasických, jako moje rodina, já a moje škola, moje město, čr, usa, vb, austrálie, irsko, jídlo, američtí spisovatelé - dle výběru, angličtí spisovatelé - dle výběru, systém školství v čr, životní prostředí... už si na všechno nevzpomínám. paní učitelka s námi každou hodinu probrala jedno téma a pak každou hodinu po třech tématech zkoušela, bylo to celkem dobré:) akorát to byly okruhy, ne Otázky, ty totiž byly místy trošku odlišné. např. místo moje město - kdybych byl starostou:) ale nestěžuju si, paní učitelka mě z angličtiny hodně naučila
|
|
Reknu Ti k tomu jedno. Jestli budes jak ta nase ucitelka na anglictinu, pak budes krava :-) To jenom tak na uvod. A pak druhe, pokud pred ne nastoupis s tim vyrazem co mas v profilu, bude to v pohode :D Ja jsem maturoval tenhle rok, jsem stastnej ze jsem z ty skoly vypadnul, ze nemam tu ucitelku na anglictinu, ktera me, co me, ale vlastne vubec nikoho nic nenaucila. Co se tyka priprav k maturite, tak ze tridy maturovali z angliny jenom tri lidi a ze by to s nima probirala, to se mi nejak nezdalo. Ale napisu ti jeji vyuku anglictiny, tak jak to rozhodne nedelej, jinak se nic nenauci. Vybrala na zacatku roku nejakou knizku, podle ni dobrou, podle nas takovou obyc, ale to je jedno. Proste prisla do hodiny, rekla at si nalistujem stranku tu a tu a pak jsme delali cviceni po lavicich. Jo bylo by to dobry, kdyby ji nevenovali pozornost jenom ty v lavici, v niz se zrovna ptala, takze asi tak. Ve vyuce by mel byt klid a pri uceni novyho jazyka predevsim! No takze jsme se naucili uplny nic, z anglictiny jsem za stredni skolu vic ztratil nez ziskal. Pokud se ucit anglictinu, tak to chce psat kazdou druhou hodinu maly testik z 20ti vybranych slovicek ci prekladu nebo diktatu, tak jak to bylo na zakladce. A ne tohle co nam tam ona predvadela. Takze prosim te nebud jeji nastupnici! Tot vse :)
|
boy. |
|
|
jsem sice němčinář, ale řekla bych, že v podstatě to samé .... vždy jsme dostali nějaké materiály .. několik stránek textu na dané téma, k tomu složitější slovíčka .... a na přespříště jsem si to měli přečíst + vlastními slovy převyprávět téma (obdržení dalšího materiálu na přes příští hodinu) další hodinu byla všeobecná diskuze na dané téma, občas nějaká nahrávka nebo výlet (jsme z Prahy - jedno z maturitních témat byla Praha a památky, tak jsme jich během roku pár prošli s výkladem v daném jazyce, z kterého jsme maturovali) následovali další téma a po třech otázkách se psal test nebo bylo ústní zkoušení (vlastně to bylo pořád, na začátku každé hodiny šli dva na ústní maturitu z probraných otázek) nemohla jsem si stěžovat, připravený jsme byli dost
|
|
Black - jo jo, s tím souhlasím:-)
|
|
kiki: neřekl bych, že přímo musí. Stačilo to téma projít zběžně, stejně u té matury víc nestihneš. Jenže ona se v těch slovícčkách a písemkách přímo vyžívala. Stejně je celá ta maturita postavená na hlavu, nevím, co o znalosti jazyka vypoví našrocený odstavec z nějaké učebnice...
|
|
Většinou nám rozdávala papíry s texty a překládali jsme je - nuda. Občas jsme konverzovali, to už bylo lepší. Jinak jsem hodinám nevěnovala moc pozornost, anglinu jsem měla na háku a prolezla jsem celou střední s jedničkama, aniž bych otevřela učebnici nebo se podívala na nějakou maturitní otázku. Bohužel jsem si na styl "je pod moji úroveň učit se do školy anglinu" zvykla a pokračovala v tom i na VŠ, což se mi vrátilo v podobě trojek s odřenýma ušima :( Takže buď na ně přísná, možná je budeš srát, ale jestli budou pokračovat ve studiu, nakonec to ocení.
|
|
Blackshield - tak takovýhle "vopruz" já právě dělat nechci. Referáty je dělat nenechám.. A jak jsem řekla - nebudu je zahlcovat trapnými slovíčky, které hned po matuře zapomenou, takže to s tou zeleninou např. u mě nebude hrozit:-) ALE - uvědom si, že ten angličtinář to dělat musí (myslíš, že je to "vopruz" jen pro vás? NE, pro něj/ni taky!)- já taky nebudu mít volbu dělat či nedělat ta témata - budu je MUSET dělat, na tomhle gymplu (a asi nejen zde) to tak prostě dělají a tečka. Taky bych radši dělala i jiné věci - pokročilejší gramatiku např., četla nějaké zajímavé texty apod., ale co nadělám? Taky se mi do toho dvakrát nechtělo, rozhodně neskáču nadšením, není to výuka, jak jsem zvyklá ze soukromého sektoru (výuka v agenturách apod.) ale na druhou stranu to bude něco nového..
|
|
Když si vzpomenu na svojí předmaturitní angličtinu, tak to u nás probíhalo zhruba takhle : Dostali jsme osnovy na maturitní otázky, k tomu jsme každou hodinu dostávali další doplňkové materiály a kolektivně jsme si ty otázky dávali dohromady. Pokud se dobře pamatuju, téměř nikdo ty otázky potom už o svaťáku ani číst nemusel, kromě těch, kteří se s ní teda vyloženě nekamarádili.
|
|
hm, nám vždycky úča řekla, ať si na to téma něco napíšeme a pak jsem to v hodině museli říct zpaměti, pak se jí to odevzdalo a ona opravila chyby. v mezičase jsme se dívali na filmy v původním znění, nejdříve nám přelepovala titulky na obrazovce, potom to vzdala;)
|
|
Ok, my měli týdně čtyři hodiny angličtiny a v posledním ročníku to vypadalo takto: 1. hodina: referát na maturitní téma + rozebírání slyšeného s učitelkou + rozdání naskenovaných materiálů 2. hodina: doplnění učitelkou plus hafo slovíček (opruz, opruz a ještě jednou opruz, když nám k desítkám druhů zeleniny musela ještě přidávat obskurnosti typu růžičkové kapusty nebo patizonu) 3. hodina: koukání na nějaký film 4. hodina: písemka na probrané téma Shrnuto a podtrženo, ten rok stál za houby.
|
|
|