Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.235745, vloženo 01.08.2007 00:11:07 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Pro nedávné MATURANTY
Ahoj. Ráda bych se zeptala těch, kteří v několika posledních letech maturovali: Vracím se po delší době opět do "klasického" školství (dřív jsem učila v soukromém sektoru) a čeká mě učení i v maturitních ročnících gymnázia. Jedná se o výuku angličtiny. Ráda bych se zeptala, jakým způsobem s Vámi angličtinář/ka probíral/a maturitní témata a jak Vám to vyhovovalo? Já sama pochopitelně mám svou představu, jak toto budu dělat, nicméně mě zajímají Vaše názory a postřehy.
Koupila jsem si různé materiály s tématy, kde jsou i vypsaná slovička, text je členěn např. dle osnovy, podle které se dá krásně opakovat apod. Některé knihy s tématy jsou zpracovány hůře, jiné lépe..Já bych ráda používala kombinaci všech, ať mají studentíci co nejvíce nashromážděného materiálu (pozor, nechci je zahltit např. přehnaně specializovanou slovní zásobou, toho jsem si dobře vědoma). Asi 2 otázky jsou zaměřené na konkrétního spisovatele, ráda bych s nimi proto četla např. úryvky či povídky tohoto autora, aby měli o čem mluvit a co případně rozebírat.
Nicméně, ještě stále uvažuji o koncepci - zda jim to vše zjednodušit a naservírovat na stříbrném podnose, jak se říká:-), nebo jim udělat jen rámcovou osnovu, pomoci se slovní zásobou (tou se zabývat pochopitelně podrobněji, procvičovat apod.) a nechat je, aby si každé dané téma vypracovali víceméně sami..toto se mi ale moc nechce, neb budu spoluzodpovědná za jejich výsledky u maturity, tak se mi nechce je to nechat nějak odflinknout:-), takže jim to asi budu servírovat. Jak jste to měli Vy?
Stejně jsou ti parchantíci:-) dnes rozmazlení - s námi skoro nikdo žádná témata k maturitě neprobíral a to, mám dojem, ze žádného předmětu...museli jsme si poradit sami, ale teď je všichni tak hýčkají a rozmazlují:-)) a ta témata jim doslova tlučou do hlavy:-)
Takže pište, sím, své názory - díky, pomůžete mi:-)
 kikiwhite Žena30 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
01.08.2007 22:18:24
Zakladem je nenechat zaky za zadnou cenu mluvit cesky.
Smajlík  zkap Muž19 Kategorie
01.08.2007 18:15:07
no cococo já jsem dávný maturant čerstvý s 2.8 ale to nevadí, stejně jdu na vošku do šumperáku, :-)
 Turecký pochod Muž21 Kategorie
01.08.2007 13:45:16
kde se na tebe můžu prijit podívat , jak podaváš své vědomosti ?
Smajlík  karek Muž30 Kategorie
01.08.2007 13:27:01
My dostali téma a osnovu co asi by se tam mělo objevit (spíš jako inspirace), téma jsme písemně zpracovali a profesorka nám to opravila, myslím po gramatický stránce ( teď si vzpomínám, že jsme to takhle dělali už od druháku, 1 téma za měsíc). A při hodině učitelka zadala asi tři témata na týden a pak z toho zkoušela, vzala si tři lidi na začátku hodiny, oni si vylosovali, měli chvilku na přípravu a pak mluvili, jako u maturity, 15 minut. Pamatuju se, že jsem tohle zkoušení nesnášela, bylo hodně přísně známkované. Ještě si pamatuju, že my ostatní co jsme nebyli zkoušeni jsme poslouchali a psali si chyby, co mluvící udělali. Kdo měl zapsáno hodně chyb, měl nějakou výhodu... jojo škola hrou :)
 klari Žena31 Kategorie
01.08.2007 13:10:25
Ahoj, takže hlavně hleď na to, jestli se to ty děcka učej...na způsobu výuky se můžeš teoreticky vzato domluvit pak i s nima, jak to chtějí opakovat, ale vážně dbej na to, aby se učili průběžně, páč já šla k matuře s prázdnou hlavou a byl to docela nářez :))) Hodně úspěchů
 englishforever
01.08.2007 11:20:42
My jsme měli na gymplu opravdu výbornou učitelku, takže se z naší třídy na maturitu z angličtiny snad nikdo dopředu nepřipravoval (nutno ovšem podotknout, že jsme byli jazyková třída a všichni jsme přišli z jazykové školy). Maturita probíhala formou rozhovoru, což je sice hodně náročné pro učitele, ale je to daleko lepší a zajímavější, než nechat studenty šrotit se nazpaměť nějaké reálie, jak se to běžně dělá jinde (a jak se to učili ti, co se rozhodli maturovat z němčiny). Pokud si někdo vytáhnul třeba Velkou Británii, tak se zkoušení ubíralo tím směrem, jestli tam dotyčný byl, co se mu líbilo či nelíbilo, jestli přečetl knihu od nějakého anglického autora, atd., těch věcí kolem je spousta. Je to podle mě mnohem lepší než začít chrlit naučené věci o tom, kolik má VB obyvatel, jaké jsou její nejvýznamnější kulturní památy apod.
 Kmotra
01.08.2007 10:47:59
Nám dá učitelka buď něco vypracovaného, nebo z někama okopírovaného
 Zítra vstávám v pět Muž Kategorie
01.08.2007 10:23:03
na střední už si nějak nepamatuju ,ale vim že jsem se o hodinách dost nudila
na vošce jsme to měli tak, že na semestr bylo asi deset témat a o kterýkoliv hodině konverzace jsme to mohli říct učitelce nahlas. bud se jí to líbilo a zapsala si, nebo příště znova. zápočet dostal ten, kdo měl splněno, nebo to pak musel dohánět o zkouškovym
Smajlík  suplex Žena Kategorie
01.08.2007 10:05:06
boy. - díky za radu:-), nicméně já už učím AJ prakticky od začátku VŠ (tj. asi od 19 let), takže o učení jako takovém opravdu něco vím a styl výuky, který jsi popsal, u mě v žádném případě nehrozí. Jestli člověk vystudoval Aj a metodiku, ví moc dobře, že ve větších skupinách nemůže dělat stále jen cvičení po lavicích (navíc já neustálé probírání JEN knihy a cvičení z ní neuznávám, mám spoustu svých materiálů na oživení atd.), ale je nutno uplatňovat komunikační aktivity zvané "pair work", "group work" apod., kde se zapojí všichni studenti a učitel jen monitoruje.
Ano, cvičení se dělat musí, ale je nezbytné nejít po lavicích (základní zásada), ale vybírat studenty střídavě. A poch. nedělat tuto aktivitu celou hodinu! Hodina musí zahrnovat vše, včetně interakce a komunikace a to jaksi cvičením po lavicích nelze dosáhnout. Vaše učiteka asi neměla klasické pedagogické vzdělání, nebo na to prostě kašlala, to záleží na každém.
Já jsem tuto diskuzi založila proto, že jsem dlouho neučila na klasické střední škole (jinak poch. učím pořád:-), takže nemám zkušenosti s přípravou na maturity, ne proto, že bych nevěděla obecně jak učit.
Jo, a v těch mých třídách - to budou třídy, které budou maturovat z AJ všichni, takže s nimi ta témata probírat musím, i kdybych nechtěla:-)
Takže neboj, nástupkyní té vaší expertky učitě nebudu:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
01.08.2007 09:03:30
Angličtinu jsme měli třikrát do týdne. V maturitním ročníku jsme jednu hodinu týdně věnovali jedné maturitní otázce. Tu jsme si museli sami připravit, aby to nedopadlo tak, že všichni budeme slovo od slova opakovat to samý. A pak si nás tak čtyři pět za tu hodinu vyzkoušela. Mě to pomohlo, jen z toho důvodu, že jsem se pak nemusela nic učit, z těch hodin jsem si to pamatovala a navíc jsem od ostatních spolužáků zjistila i jiné věci, než jsem měla v textu já a tak jsem si tam něco doplnila.
 Mikjit Žena27 Kategorie
01.08.2007 08:29:57
my jsme dostali někdy v první polovině šk, roku okruhy z angličtiny, kterých bylo asi 29, skládaly se z těch klasických, jako moje rodina, já a moje škola, moje město, čr, usa, vb, austrálie, irsko, jídlo, američtí spisovatelé - dle výběru, angličtí spisovatelé - dle výběru, systém školství v čr, životní prostředí... už si na všechno nevzpomínám. paní učitelka s námi každou hodinu probrala jedno téma a pak každou hodinu po třech tématech zkoušela, bylo to celkem dobré:) akorát to byly okruhy, ne Otázky, ty totiž byly místy trošku odlišné. např. místo moje město - kdybych byl starostou:) ale nestěžuju si, paní učitelka mě z angličtiny hodně naučila
 Kroketička Žena20 Kategorie
01.08.2007 08:14:26
Reknu Ti k tomu jedno. Jestli budes jak ta nase ucitelka na anglictinu, pak budes krava :-) To jenom tak na uvod.

A pak druhe, pokud pred ne nastoupis s tim vyrazem co mas v profilu, bude to v pohode :D

Ja jsem maturoval tenhle rok, jsem stastnej ze jsem z ty skoly vypadnul, ze nemam tu ucitelku na anglictinu, ktera me, co me, ale vlastne vubec nikoho nic nenaucila. Co se tyka priprav k maturite, tak ze tridy maturovali z angliny jenom tri lidi a ze by to s nima probirala, to se mi nejak nezdalo.

Ale napisu ti jeji vyuku anglictiny, tak jak to rozhodne nedelej, jinak se nic nenauci.

Vybrala na zacatku roku nejakou knizku, podle ni dobrou, podle nas takovou obyc, ale to je jedno. Proste prisla do hodiny, rekla at si nalistujem stranku tu a tu a pak jsme delali cviceni po lavicich. Jo bylo by to dobry, kdyby ji nevenovali pozornost jenom ty v lavici, v niz se zrovna ptala, takze asi tak. Ve vyuce by mel byt klid a pri uceni novyho jazyka predevsim! No takze jsme se naucili uplny nic, z anglictiny jsem za stredni skolu vic ztratil nez ziskal.

Pokud se ucit anglictinu, tak to chce psat kazdou druhou hodinu maly testik z 20ti vybranych slovicek ci prekladu nebo diktatu, tak jak to bylo na zakladce. A ne tohle co nam tam ona predvadela.

Takze prosim te nebud jeji nastupnici! Tot vse :)
Smajlík  boy.
01.08.2007 01:22:17
jsem sice němčinář, ale řekla bych, že v podstatě to samé ....

vždy jsme dostali nějaké materiály .. několik stránek textu na dané téma, k tomu složitější slovíčka .... a na přespříště jsem si to měli přečíst + vlastními slovy převyprávět téma (obdržení dalšího materiálu na přes příští hodinu)

další hodinu byla všeobecná diskuze na dané téma, občas nějaká nahrávka nebo výlet (jsme z Prahy - jedno z maturitních témat byla Praha a památky, tak jsme jich během roku pár prošli s výkladem v daném jazyce, z kterého jsme maturovali)

následovali další téma

a po třech otázkách se psal test nebo bylo ústní zkoušení (vlastně to bylo pořád, na začátku každé hodiny šli dva na ústní maturitu z probraných otázek)


nemohla jsem si stěžovat, připravený jsme byli dost
 NewStart Žena23 Kategorie
01.08.2007 01:11:02
Black - jo jo, s tím souhlasím:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
01.08.2007 01:07:12
kiki: neřekl bych, že přímo musí. Stačilo to téma projít zběžně, stejně u té matury víc nestihneš. Jenže ona se v těch slovícčkách a písemkách přímo vyžívala. Stejně je celá ta maturita postavená na hlavu, nevím, co o znalosti jazyka vypoví našrocený odstavec z nějaké učebnice...
 Blackshield Muž26 Kategorie
01.08.2007 00:44:38
Většinou nám rozdávala papíry s texty a překládali jsme je - nuda. Občas jsme konverzovali, to už bylo lepší. Jinak jsem hodinám nevěnovala moc pozornost, anglinu jsem měla na háku a prolezla jsem celou střední s jedničkama, aniž bych otevřela učebnici nebo se podívala na nějakou maturitní otázku. Bohužel jsem si na styl "je pod moji úroveň učit se do školy anglinu" zvykla a pokračovala v tom i na VŠ, což se mi vrátilo v podobě trojek s odřenýma ušima :( Takže buď na ně přísná, možná je budeš srát, ale jestli budou pokračovat ve studiu, nakonec to ocení.
 qwertyz
01.08.2007 00:30:25
Blackshield - tak takovýhle "vopruz" já právě dělat nechci. Referáty je dělat nenechám..
A jak jsem řekla - nebudu je zahlcovat trapnými slovíčky, které hned po matuře zapomenou, takže to s tou zeleninou např. u mě nebude hrozit:-)
ALE - uvědom si, že ten angličtinář to dělat musí (myslíš, že je to "vopruz" jen pro vás? NE, pro něj/ni taky!)- já taky nebudu mít volbu dělat či nedělat ta témata - budu je MUSET dělat, na tomhle gymplu (a asi nejen zde) to tak prostě dělají a tečka. Taky bych radši dělala i jiné věci - pokročilejší gramatiku např., četla nějaké zajímavé texty apod., ale co nadělám? Taky se mi do toho dvakrát nechtělo, rozhodně neskáču nadšením, není to výuka, jak jsem zvyklá ze soukromého sektoru (výuka v agenturách apod.) ale na druhou stranu to bude něco nového..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
01.08.2007 00:24:38
Když si vzpomenu na svojí předmaturitní angličtinu, tak to u nás probíhalo zhruba takhle :
Dostali jsme osnovy na maturitní otázky, k tomu jsme každou hodinu dostávali další doplňkové materiály a kolektivně jsme si ty otázky dávali dohromady. Pokud se dobře pamatuju, téměř nikdo ty otázky potom už o svaťáku ani číst nemusel, kromě těch, kteří se s ní teda vyloženě nekamarádili.
 Unknown Human Being Muž27 Kategorie
01.08.2007 00:21:36
hm, nám vždycky úča řekla, ať si na to téma něco napíšeme a pak jsem to v hodině museli říct zpaměti, pak se jí to odevzdalo a ona opravila chyby. v mezičase jsme se dívali na filmy v původním znění, nejdříve nám přelepovala titulky na obrazovce, potom to vzdala;)
 peregrina Žena99 Kategorie
01.08.2007 00:17:37
Ok, my měli týdně čtyři hodiny angličtiny a v posledním ročníku to vypadalo takto:
1. hodina: referát na maturitní téma + rozebírání slyšeného s učitelkou + rozdání naskenovaných materiálů
2. hodina: doplnění učitelkou plus hafo slovíček (opruz, opruz a ještě jednou opruz, když nám k desítkám druhů zeleniny musela ještě přidávat obskurnosti typu růžičkové kapusty nebo patizonu)
3. hodina: koukání na nějaký film
4. hodina: písemka na probrané téma

Shrnuto a podtrženo, ten rok stál za houby.
 Blackshield Muž26 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

HIT Týdne: 3 za 2