Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.199419, vloženo 12.03.2007 13:10:57 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Kritizujete lidi za to, co SAMI děláte?
Chtěla jsem se tak zeptat - Připadá Vám v pořádku kritizovat na jiných to, co děláte sami špatně? Příklad: chodíte-li Vy sami na schůzky vždy pozdě, připadá vám běžné říci dotyčnému, který také chodí pozdě, něco v tom smyslu jako: "Teda to je šílený, jak ty chodíš pořád pozdě, tahle tvá vlastnost je mi velice nepříjemná a pramení z tvoho sobectví" (přičemž opakuji - Vy sami chodíte taktéž neustále pozdě:-). Nebo jiný příklad: dejme tomu, že jste šíleně nepořádní a řeknete druhému: "Teda ty jsi ale nechutný bordelář, hodně mi to na tobě vadí."
Vím, že to působí směšně až absurdně, ale jde o můj řekněme spor s jedním člověkem, který tvrdí, že kritizovat někoho za chyby, které sám má, je úplně v pořádku a že zásada nekritizovat to, co sám dělám špatně, je primitivní. (Vím, že člověk někdy neúmyslně dotyčnému vyčte věc, kterou dělá sám, ale většinou si to neuvědomí, ale dělat to cíleně?)

Takže, připadají Vám příklady, které jsem uvedla, také zvláštní až absurdní, nebo je to běžné někoho ÚMYSLNĚ zkritizovat za něco, co sami děláme špatně?
 kikiwhite Žena29 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
12.03.2007 22:55:55
nepatricne kritizovani je forma manipulace/ovladani a tato libustka je cloveku prirazena snad do genu. Mozna "bdsm" je dobrou lecebnou kurou a prupravou:))
 trikolora
12.03.2007 19:58:01
Myslím si, že ne. Ale možná, že to někdy člověk udělá nevědomky, že mu hned nedojde, že vlastně dělá podobné chyby. Jsme na sebe většinou hodnější, než na ostatní lidi, takže své chyby přehlížíme, nebo si je nějak zdůvodníme.
 Abonent Muž28 Kategorie
12.03.2007 19:10:17
Jasně, že jo. Sice kolikrát si myslím, že je na místě přísloví o zametání před vlastním prahem, ale je hodně případů, kdy mi svoje chyby nebrání v tom, poukázat na chyby člověka, na kterým mi nějakým způsobem záleží.
Jelikož ten nebude tak blbej na to, aby rovnou přešel do útoku a obrátil to na mě.
V jiném případě, to ten dotyčný automaticky obrátí na mě a další řeč je zbytečná.

příklad.
Mně vadí, že chodíš pozdě.
Nj, jakobys ty někdy chodil včas. - takhle ne.

Mně vadí, že chodíš pozdě.
Mně to samý vadí u tebe. (v případě, že vám to skutečně vadí. pokavaď vám to nevadí, tak braňte sebe a nepřepínejte na dotyčnýho nedostatky, když je řeč o vás.)
V tomhle případě je mnohem menší pravděpodobnost hádky, než v tom prvním.
Důležitým faktorem ovšem je, jak dobře snáší dotyčnej špatnou kritiku. (Já třeba blbě;)
 Jusik Žena26 Kategorie
12.03.2007 17:43:13
nedělám to. asi tak.
Smajlík  flixo Žena26 Kategorie
12.03.2007 17:34:26
elos: Je bordel a bordel, taky to mám rozlišené.Mám rád čistou sprchu, umyté nádobí, neupatlané kliky a vůbec nezapatlané nic atd.Ale např. prach, poházené věci a organizovaný bordel mi vyhovuje.Vadí mi jen některé konkrétní věci.
alien
 alien-nepřítel státu Muž Kategorie
12.03.2007 16:34:12
Já třeba jsem zásadně proti tomu, jak je táta neustále nervózní, řve na všechny kvůli blbostem, rozčiluje se nad kravinami atp., jenže jsem zjistila že mám stejné vlastnosti. Ale stejně si neodpustím ho za to kritizovat i když vím, že bych vlastně měla začít s kritikou u sebe.
Smajlík  Moonek Žena28 Kategorie
12.03.2007 16:17:18
Myslím, že jde o klasickou lidskou vlastnost. Jsem na tom úplně stejně. Některé věci ženu do zbytečných extrémů. Bo jsem vůl. ;o)
Smajlík  Noel821201 Muž35 Kategorie
12.03.2007 16:05:48
Lord Deflor - otázka je, jestli ti to přijde fér...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 15:38:10
To co dělám já mi příjde prostě přirozené, takže za to nikoho nespéruju..Nemám za co ani si nevšimnu, že je člověk bordelář, když sem na bordel zvyklá, naoopak spíš řeknu, že je mi nepříjemné jak moc má doma uklizeno nebo tak:)
Smajlík  nO a cO Žena Kategorie
12.03.2007 15:18:58
Už jsem se přistihl,ale nic vážného:)
 Lord Deflor Muž21 Kategorie
12.03.2007 15:09:56
alien - ale mě stačí i to obecné..a navíc "vědomky" x "nevědmoky" - ano, ve výsledku je to stejné, ale je důležité, jak se k tomu postaví člověk, kterému je připopomenuto, že chyby, které kritizuje, dělá sám..a přijde mi směšné až zcestné říkat, že je prostě Ok kritizovat to, co sám dělám..a nejde mi ani tak o pokrytectví ( i když taky), ale o alibismus.."jo, kritizuju tě za to, co dělám sám, ale tak je to v pořádku a jiná zásada je primitivní.."
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 15:00:19
Nemyslí mi to, neumim to zobecnit, napadli mě akorát dva odlišní případy.
1)Jako malej jsem jezdil na vlacích, vzadu na tom stupátku... ale když chtěl jet kámoš, byl sem na něj nasranej. To samý, by se dalo vztáhnout na nezřízený chlastání atd. Jo, třeba kámoška to fakt přehání s fetem, ale mně na svym životě nezáleží, a tak klidně budu fetovat, ale u ní mě to hodně moc sere!!! atd. atd. Prostě je to tady oprávněný, ať si každej dělá co chce, ale proboha nenutí svoje děti být(nebo bít?) jehovisty, nebo nejíst maso atd.!!!

2) chodim nehorázně pozdě (jako fakt, to neni např. :-)) a když přijde kámoš pozdějc, určitě mu za to nebudu nadávat, to bych byl pěknej zmrd, když von na mě už kolikrát čekal.
Smajlík  Kluk nekluk Muž22 Kategorie
12.03.2007 14:55:54
takže ten nejvíc kritizovanej je vlastně takovej průměr nás všech jo? inteligentní závěr...

nevim třeba o hádkách v armádě vzniklé z potřeby kritizovat si agrsivitu navzájem...
Smajlík  Lancelot Muž25 Kategorie
12.03.2007 14:52:36
ano, vadí mi bordel jiných i když nejsem sám dvakrát pořádný - dlouholetým studiem tohoto fenoménu jsem zjistil za jakých okolností
- když se množina mého bordelu začne prolínat s množinou jeho bordelu (do chvíle bodu průniku je to v pohodě ;-))

alien: vskutku: :-D

(PS: konkrétní podklad této diskuze mne nezajímá)
 elos Muž40 Kategorie
12.03.2007 14:44:28
Kritizovat někoho za to, co sám nedodržuji, v pořádku není.
 Researcher Muž81 Kategorie
12.03.2007 14:44:05
kiki: A tak, na tohle netřeba bystrosti, jen to pak trocha zavání kuříma očkama a tímhle chceš od většiny dostat potvrzení, že je undra pokrytec-leč nedostaneš, protože není uveden konkrétní příklad a tohle je čistě obecné.
Jinak vědomky-nevědomky je v 90% případů úplně to samé ve všech klasických nešvarech.
To mi připomíná ženské okřídlené zítřejší za včerejší "já za to nemůžu, že jsem se chovala jako píča, prostě jsem taková...promiň miláčku":ú)
alien
 alien-nepřítel státu Muž Kategorie
12.03.2007 14:27:12
Alien - jéé - ty jsi ale bystrý:-)..jde mi o to, že mě s tím už prostě se..e..jak si je sám sebou jistý..prostě si myslím, že v tomhle naprosto nemá pravdu - je trapné někoho vědomě krtizovat za něco, o čemž vím moc dobře, že dělám sám..a když mu to připomenu - tak je to prý primitivní zásada..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 14:24:57
kikiwhite: Aha, promiň, špatně jsem to pochopila...No tak jasný, vědomě to určitě ne, to bych byla magor:))...Ok a fér to není, to už musí bejt ten člověk blázen, aby tohle dělal a ještě si myslel, že je to v pořádku
 Zinazwi Žena32 Kategorie
12.03.2007 14:21:38
Zinazwi - znova - musím opakovat, že o "nevědomky" nemluvím, mluvím o tom, že někdo to dělá i "vědomky":-) a ještě je s tím náramně spokojen - tak jestli toto je OK?A také se neptám, jestli to děláte (protože nevědomly to dělá skoro každý), ale jestli si myslíte, že je to OK a fér??
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 14:19:15
Jinak by mě zajímalo, proč zakládáš diskuzi, když ti jde jen o undru..
alien
 alien-nepřítel státu Muž Kategorie
12.03.2007 14:18:39
Kristůsek - ale to o čem ty mluvíš, to vyznívá spíše jako varování a v tom případě to má i své opodstatnění - já opravdu myslím ty "absurdní" případy, jež jsem uvedla (jeden z nich - ten první - není totiž tak úplně smyšlený:-)
Happiness - Ok, ty si ale uvědomuješ, že je to ne úplně v pořádku a fér, ale já mluvím o někom kdo je s takovouto kritikou naprosto spokojený a myslí si, že je správná a na místě..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 14:13:41
Když se tak nad tim zamyslim, tak ano....Častokrát někomu za něco vynadam a pak se přistihnu, že jsem vlastně stejná:)) Podle mýho to dělá spousta lidí, možná i nevědomky....
Teď možná z trošku jinýho soudku, ale dá se to dokázat i u určitejch lidí ve vztahu. Jsou chorobně žárliví na svůj protějšek, ale pak se nakonec přijde, že nevěrní v tom vztahu byli oni. Člověk se někdy nejvíc obává svých chyb a tak je hledá u druhých....
 Zinazwi Žena32 Kategorie
12.03.2007 14:08:39
Snažím se nekritizovat vůbec, protože to bere strašně energie. Místo toho říct něco pozitivního je mnohem lepší.
Smajlík  Meggie Žena26 Kategorie
12.03.2007 14:02:46
Úmyslně? Ano, i to už jsem udělal. Bylo to v situaci, kdy jsem se dotyčného pokusil ochránit před chybou, které jsem se kdysi dopustil sám a nechtěl jsem, aby si taky nabil ústa.
(samozřejmě si je nabil:-))
 kristusek Muž37 Kategorie
12.03.2007 14:00:44
nekritizuju blbosti takhle dramaticky... ale jo, tohle je moje špatná vlastnost, někdy mě to samotnou štve - obzvlášť, když si to neuvědomuju, to jsem pak ráda , když, mě někdo napomene, i když v první chvíli pěkně prskám:)
 happiness Žena29 Kategorie
12.03.2007 13:58:30
Většině lidí vadí, co sami nezvládají a v čem chybují.
Smajlík  gfyxdjkl
12.03.2007 13:56:23
kiki: OK.Ale obávám se, že takovému člověku to nikdo nevysvětlí a taková snaha by byla mrhání časem.
narcofetka: Ne, kriplíku, nikdy.A u mě nikdy znamená nikdy, ne jako u tebe nikdy = za pět minut hulím a chlastám.
kristus: A nechceš v záchvatu euforie za odměnu skočit z okna?Můžeš klidně prasečím pérkem napřed, aby to tak nebolelo.
alien
 alien-nepřítel státu Muž Kategorie
12.03.2007 13:43:43
JeanaOOO - ze srandy je to OK:-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 13:41:52
já takhle kritizuju ....ale ze srandy :)
 Jeana000 Žena17 Kategorie
12.03.2007 13:32:49
kristusek - jo, je jasné, že se to může stát, ale o tom já nemluvím - mluvím o tom, že někdo toto dělá úmyslně a ještě tvrdí, že je to v pořádku..stát se to pochopitelně může a stává se to i mně:-), ale když mi někdo vyčte, že je to i mou chybou, tak se trochu stáhnu a nebudu stále hrdě hlásat, jak je v pořádku, že jsem ho za to "sprdnul"..otázka měla znít - kritizujete ÚMYSLNĚ lidi za to, co sami děláte?
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 13:29:08
kristusek----->alien je totiž dokonalej dement
Smajlík  Narcomafia Muž25 Kategorie
12.03.2007 13:27:57
Samozřejmě, že se to může stát.Je to úplně normální, alespoň pokud jde o takové relativní "maličkosti" jako je pozdní příchod na schůzku či nepořádek v bytě.

alien - LOOOOOOOL!:-DDDDDDDD
Děkuji za rozesmáté odpoledne!:-)
 kristusek Muž37 Kategorie
12.03.2007 13:27:52
alien - já vím, že je to absurdní a jasné, opravdu souhlasím s tím, že tato otázka vyznívá až dementně, já to píšu kvůli tomu člověku, který má názor, že je to v pořádku a že naopak má zásada toto nedělat (kritizovat to, co je mou chybou) je primitivní..
 kikiwhite Žena37 Kategorie
12.03.2007 13:20:59
alien-nepřítel státu----->no to víš že jo,ty si určitě někomu nikdy nevyčetl něco co sám děláš,nebo jsi udělal....
 Narcomafia Muž25 Kategorie
12.03.2007 13:19:43
Neznáš význam slova pokrytectví?
Netuším, jak se někdo může takhle dementně ptát na tak jasné věci.
Samozřejmě kritizuju jen tam, kde mám sám zcela čistý štít, jinak ne.A ty, kteří se tímto neřídí, jsou ubožáci.
alien
 alien-nepřítel státu Muž Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk