Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Neřád: Anarchie =//= absence řádu
|
|
|
Tak nemusíme mít ve společnosti žádný řád. Ale hodně lidí nějaký řád mít chce, takže ta tvoje vysněná anarchie by stejně dlouho nevydržela. Tak asi tak.
|
|
|
autism-offf: Máš pravdu, jenže dnešní uspěchaný životní styl nedává lidem příliš možností a času, aby se nad tím svou omezenou výpočetní kapacitou zabývali a dospěli k více objektivním závěrům, bohužel.. A se stářím je to jenom horší.
|
G25N |
|
|
N2N7: Já si ale právě myslím, že je špatně ignorovat, že někomu něco ubližuje, protože "vidím svět jednoduše skrz svoje konzervativní hodnoty", protože to ublížování se děje bez ohledu na to, jestli ho někdo ignoruje.
|
|
|
autism-offf: No a proto, že je svět tak komplexní a složitý, tak si to lidé svým žebříčkem hodnot a prioritami a z nich plynoucího pokrytectví, rádi zjednodušují a ty se nad tím pak marně vztekáš. Dokážeš pochopit lidi, co jsou konzervativní, jelikož vyrůstali v jednodušším světě? Nebo že je pro ně rodina a vlastní bezpečí i bezpečí jejich dětí prioritou? Nepouštěl bych se raději do definice slova „bezpečí”, neboť i to je silně individuální, někomu stačí, že mu děti nesežere lev a jiný se cítí ohrožen, když si jeho dítě bere na klín transexuál v převleku Drag Queen.. Umíš se vcítit i do těchto lidí?
|
|
|
KDDC: Já nemůžu tvrdit, že jsem 100 % empatických a 100 % se umím vcítit do každé situace, protože svět, ve kterém žijeme je strašně komplexní a složitý. Ale pokud mi někdo vysvětlí, jak může nějaká věc ublížit a přeloží mi argumenty, které dávají smysl, nebudu to popírat. A uznám, že to tak je.
|
|
|
autism-offf: No a co teda přesně nechápeš, když to sám na svém příkladu nepopíráš? Jsem rád, že ti Zpovědnice pomohla osvětlit princip selektivní slepoty a z ní plynoucího pokrytectví, ve kterém nevědomky žije každá lidská (nebo jiná) bytost, neboť jsme fyziologicky, emočně a prožíváním odděleni jeden od druhého, takže se nikdy na 100% navzájem nepochopíme, ač po tom všichni podvědomě toužíme.. (a to je vlastně pravou podstatou lásky, i důvodem, proč ji obvykle uplatňujeme selektivně a nikdo, nebo jen málokdo dokáže cítit lásku ke všemu živému i neživému.. ale to jsem odbočil)
|
KDDC |
|
|
LH4E: "Dokážeš to napsat i česky?" - NeMáM rÁd AnGlIciSmY... wow, jsi tak originální a zajímavý. Not interested... je mi fuk, jestli se ti nelíbí. "A argumenty by byly?" - Já dávám argumenty jen proti argumentům. NeMአŽáDnÝ ReÁlNý zKuŠeNoSti a NeVíŠ Co Je rEáLnÝ žIvOt není argument, ale hospodský výkřik. Jakmile někdo napíše tenhle slint, přestávám ho brát vážně. The end. "Nebo taky trpíš nějakým selective bias co se týče kritiky tvé osoby? Potom ale nejsi o nic lepší, než tebou kritizovaní, pokrytče.." - Já jsem ale nikdy neřekl, že selektivní empatii na stoprocent nemám a umím si vcítit do sto procent všech lidí. "Tak vidíš, proto i ty jsi selektivní a můžeš to klidně pokrytecky popírat, co jen libo...." - A co přesně popírám?
|
|
|
autism-offf: Dokážeš to napsat i česky? A argumenty by byly? Nebo taky trpíš nějakým selective bias co se týče kritiky tvé osoby? Potom ale nejsi o nic lepší, než tebou kritizovaní, pokrytče.. A tím se dostáváme zpět k tvé původní otázce - proč jsou lidé selektivní? Přece proto, že jsou pokrytci! A neplatí to jenom pro empatii! Je tohle svět vhodný pro autisty? Asi řečnická otázka, že.. Většina lidí už o iluze a ideály přišla, tak ať ti to dlouho vydrží.. Myšleno v dobrém, deprese a stres asi navíc nepotřebuješ, že? Tak vidíš, proto i ty jsi selektivní a můžeš to klidně pokrytecky popírat, co jen libo....
|
LH4E |
|
|
je to beznadějné: brainfart a cringe
|
|
|
Autism-offf - ty máš dva problémy. První problém je, že jsi teoretik. Bez životních zkušeností a bez pracovních návyků a zkušeností. Jenže smysl má pouze vyprávět příběhy, jak už říkal Arnošt Lustig. Když nemáš příběh, nemáš čím obohatit. A druhý tvůj problém je úporná snaha za každou cenu jít proti tomu, co je obvyklé, osvědčené a na čem panuje společenský konsenzus.
|
je to beznadějné |
|
|
Protože tady, od devětaosmdesátého, vládne pouze Pravda a Láska! Čemu všemu ještě autisté nerozumí?! Ano, empatie/pravda/láska/peníze/soucit vždy byly pouze pro někoho, nikoliv pro všechny, lidé vždy byli a budou selektivní! Nebo ty se snad rozdáš, pro každého koho potkáš, zadarmo??? Nedělej z lidí hlupáky, každý moc dobře ví, jak to doopravdy je!!!
|
N4LE |
|
|
To, o cem pises, neni empatie. To je syndrom zaslapnuteho stenatka. Nektere veci v konkretnim cloveku vyvolaji emocni reakci, ktera ale nesouvisi s empatii.
|
|
|
Kobliha outside: "To ale pak ubližuje všechno všemu a když to nijak nezměříš, tak se můžeš jít rovnou odstřelit." - No právě. A proto mi připadá divné kritizovat nějakou věc s tím "že to někomu může ublížit" a ignorvovat, že dalších X věcí může taky ublížit. "Nejde se ale nikdy zavděčit všem, to je přece jasné." - jasně. Otázkou je, jestli se musíme někomu zavděčovat vůbec... resp. jestli musíme někomu něco vnucovat. Co takto druhé nechat žít?:)
|
|
|
tralanka: "Protože má někdo jiný pohled na věc než ty ještě neznamená, že je selektivní." - To ale není věc pohledu nebo názoru, že některé věci lidem ubližují, nebo můžou ublížit. "Naše společnost je postavena na tom, aby vyhovovala většině. Když do ní nespadáš, tak je to sice blbý, ale dá se s tím žít. Navíc pokud jsi kreativní a umíš si najít cestu, tak i dost dobře." - No, sice je možný, že ve společnosti má postavení většina, ale pořád je to špatně. Ale hlavně nevidím moc souvislost s diskuzí. :) "Nicméně vymlouvat se, že kvůli tomu nebudu dělat prezentace, je holej nesmysl. Prezentování je nepříjemný, ale dá se naučit, a je to zrovna jedna z věcí, která je třeba." - Neexistuje důvod, proč se tohle učit. Tohle je naopak jedna z těch věcí, které třeba nejsou. Moje prezentace před třídou byla poslední prezentace, kterou jsem v životě měl. Do školy už nechodím přes deset let a nikdy v životě jsem se nedostal do situace, kdy bych potřeboval dělat powerpointovou prezentaci. Každopádně i kdyby to třeba bylo, proč pořád ignorovat, že to někomu může ubližit a traumatizovat ho tak, až mu to spustí nějakou sociální fóbii? "Stejně tak, jako je možný unschooling, jen jsou pro to pravidla, která je třeba dodržet." - Když ti ve škole řeknou že ne, žádný unschooling, tak žádný unschooling a máš smůlu.
|
|
|
To ale pak ubližuje všechno všemu a když to nijak nezměříš, tak se můžeš jít rovnou odstřelit. Některé parametry se mě řit dají, jiné moc ne. Kdybychom neměli povinnou školní docházku, určitě bychom to také nějak pocítili. Třeba pozitivně a třeba negativně. Tak třeba to tak jednou bude a uvidíš, jestli jsi měl pravdu. Nejde se ale nikdy zavděčit všem, to je přece jasné. Vždy si můžeš říct, že to, co právě není, by mohlo být lepší.
|
|
|
Nevysvetluju si to nijak, prijimam to jako fakt a venuju se vecem, ktere jsou pro muj zivot podstatnejsi.
|
|
|
Protože má někdo jiný pohled na věc než ty ještě neznamená, že je selektivní. Naše společnost je postavena na tom, aby vyhovovala většině. Když do ní nespadáš, tak je to sice blbý, ale dá se s tím žít. Navíc pokud jsi kreativní a umíš si najít cestu, tak i dost dobře. Jinak být introvertem ve světě vymyšleném extroverty není lehký. Nicméně vymlouvat se, že kvůli tomu nebudu dělat prezentace, je holej nesmysl. Prezentování je nepříjemný, ale dá se naučit, a je to zrovna jedna z věcí, která je třeba. Stejně tak, jako je možný unschooling, jen jsou pro to pravidla, která je třeba dodržet.
|
|
|
Kobliha outside: "Ale v demokratické společnosti se obvykle zavádí to, co je výhodné pro většinu lidí." - To není pravda a navíc je to dost naivní představa. Ale i kdyby to tak bylo, tak pořád by se to, co je výhodné pro "většinu" nemělo cpát "všem" Navíc, jak chceš měřit, co je výhodné pro většinu? To, že se něco ve společnosti nějak dělá neznamená, že je to výhodné. "Pokud větší negativní důsledky plynou z nepovinné školní docházky než z té povinné, pak je zřejmé, že bude povinná." - To se nedá nijak měřit, jestli jsou negativa větší, než pozitiva atd. Jinak to, že povinná školní docházka ubližuje lidem vidíme denně. "Můžu se tě totiž zeptat, jestli by ti nebylo líto těch lidí trpících v anarchii, když ji tolik prosazuješ. " - Některým lidem by život v anarchii mohl ublížit. Některým lidem zase ubližuje centrálně naplánovaná společnost. To, že stát ubližuje lidem vidíme denně :))
|
|
|
Neřekla bych, že je to jen o empatii. Třeba máš pravdu v tom, že pro některé děti to nemusí mít pozitivní vliv. Ale v demokratické společnosti se obvykle zavádí to, co je výhodné pro většinu lidí. Pokud větší negativní důsledky plynou z nepovinné školní docházky než z té povinné, pak je zřejmé, že bude povinná. A tak to bude nejspíš i s tím ostatním. Nikdy se nedá vyhovět všem na 100 %. Neměly by být záměrně diskriminovány určité skupiny lidí, ale pokud má někdo nějaký hendikep, bohužel je často v nevýhodě a nikdo s tím nic moc nenadělá. A jinak ano, člověk obvykle nejvíc soucítí s tím, co sám prožívá. Můžu se tě totiž zeptat, jestli by ti nebylo líto těch lidí trpících v anarchii, když ji tolik prosazuješ. A ukáže se, že to máš úplně stejně jako ti ostatní.
|
|
|
|