Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Jo na své první motorce jsem jen čistil a mazal řetěz, občas něco zkontroloval. A přes zimu dal do servisu (olej, filtry, ventily). Pak časem jsem se naučil na to dělat všechno, byl z toho větší koníček a trávil jsem u toho víc času. Ony servisy něco stojí a taky né vždy mají čas, motoservisů je málo. A samozřejmě občas si něco člověk rád potuní, upraví jak chce. No u auta je to takové, že dlouho dlouho nic a pak hromada peněz za servis a díly co se opotřebovaly. Ani jedno není výhra. Ale u motorky je pěkné, že mají jednodušší "podvozek", prostě jen rám a vidlice. U auta je hromada dílů, které se pomalu kazí, rezaví a nevidíš na ně. Dvacetiletá motorka může být furt skoro jako nová.
|
|
Ono když se ti pokazí auto, většinou ho dáš do servisu. Motorku si spousta lidí opravuje sama.
|
|
Když si koupíš novou, tak jen měníš olej a gumy. A samozřejmě musíš mazat řetěz a čas od času ji umýt. Když koupíš nějakou starou, tak je s tím práce kupa. Nejspíš. PS: S béčkem můžeš řídit jen skútr.
|
|
Na dárce orgánů jsi ještě mladej.
|
fimísek |
|
|
Tak to v okolí asi nemáš správnýho autíčkáře. Na autě se dá v dílně strávit stejně tolik (nebo víc) času, jako na motorce. Času to sežere jako každej koníček. Servis se dělá podle nájezdu, stejně jako u auta. Obvykle jednou za rok olej, pokud jezdíš víc (dál), vyjde to i 2x za sezónu. Pak nějaká větší údržba každých 20-25 tisíc kilometrů. Průběžně mažeš řetěz, kontroluješ jeho dotažení. Mě třeba jedna vyjížďka stojí kolem 1000,- . Jezdíme trasy kolem 250-300km denně, to je 400-500 benzín, stavíš se někam na oběd, pak třeba ještě kafe, zmrzlina... Spíš počítej s tím, že do vybavení zpočátku naleješ aspoň 30 tisíc, ani nebudeš vědět jak. Nějakou slušnou helmu, hadry, boty, rukavice,....nějakej páteřák, ideální je rovnou airbagová vesta, ale málokterej začátečník za to vysype ty peníze... Ježdění v terénu potom stojí násobně víc, ale u nás to stejně už skoro nikde není možný...
|
|
Motorka je často jako koníček, tak podle toho se k ní chováš. Na druhou stranu ji můžeš používat i jen jako spotřební věc. To znamená ji mít vyšperkovanou a mít s ní radost, nebo ji nechat na dešti a pak hodit do šrotu!!
|
Čitatel |
|
|
Nejsou, jednou nebo dvakrát do roka uděláš větší údržbu a máš klid. Spíš je to o tom, že někteří lidi jsou schopní strávit hodiny času mytím a leštěním po každé projížďce. Jsou i tací, kteří na té motorce raději ani moc nejezdí, aby ji pořád nemuseli umývat.. :D Pokud k tomu budeš přistupovat tak, že motorka je věc, která máš sloužit tobě a ne ty jí, tak ti to tolik času nevezme.
|
|
|