Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Je úplně jedno jestli je to škola nebo jiný podnik, když se vyhazuje, tak jde první ven ten kdo je tam nejkratší dobu. Já jsem tak byl vyhozen ze zajímavého zaměstnání když se propadly zakázky a muselo jít pár lidí pryč. Vedoucí byl sice zklamán když mi podával výpověď s pohledem na ty idioty které mu tam zůstali jenom protože mají pracovní smlouvu už dýl, ale chápali jsme se že s tím nejde nic dělat. Nebyla to čistě soukromá firma, ale firma-družtvo. Byl jsem tam ,,jenom" 2 roky, oni dýl. O tom kdo ve státní (krajské/veřejné) škole zůstane a kdo ne rozhoduje patrně taky odsloužená doba.
|
|
wut: Jj spatne jsem to popsal. Homeschooling je povolen ve vice zemi Evropy, ale tyhle tri maji skoro minimalni restrikce. U nas ta moznost je, ale je dost omezena.
|
|
2 wut: Souhlasil bych s tim, ze by si od stredni skoly deti volili svoje predmety a specializovali se. Ale driv se mi to nezda dobry napad. V 11 letech dite vi prd co chce delat, tak proto se mu musi davat vetsi moznosti.
|
|
Tr45 Homeschooling je možnost i u nás. Existuje ještě "Unschooling", ale o tom stát nechce slyšet, protože stát potřebuje vychovat poslušné ovce, co si budou plnit povinnosti! Je naprosto nepřijatelné, aby občan projevoval o věci kolem zájem a někdo mu na to musel odpovídat. Škola slouží k tomu, aby byla potlačena osobnost člověka a poslušně platil daně a pak rychle chcípnul.
|
|
V ČR je povinná školní docházka 250 let a 80 % populace neumí spočítat trojčlenku... Umim si představit povinný první stupeň základní školy, ale druhej stupeň by měl bejt dobrovolnej a předměty by měli být volitelné...
|
|
CH2J: A muzes mi prosim vypsat zeme zapadni Evropy, kde neni povinna skolni dochazka? Vim, ze 3 zeme maji moznost homeschoolingu, ale i tak pak museji dojit na rozdilove zkousky. (Rumunsko, Portugalsko, Slovinsko).
|
|
CH2J: Nemam u prace pocit, ze to je dobrovolne, mam pocit, ze to je otroctvi jeste horsi nez skola, protoze penize proste potrebuju. Navic je to i socialni natlak, ze by mel kazdy pracovat. U toho ditete se mu prave nekdo musi venovat, i s tim chozenim, mluvenim, s chozenim na nocnik, zachod... Plno veci ho ucis, cvicis s nim zamerne. Kdo se tedy tomu diteti bude venovat? Nekdo mu ty informace musi predat, nekdo mu musi dat svuj cas. A rodic, ktery chodi do prace, to stiha jen castecne spis jen jako doplnek ke skole, i kdyz muzou byt i vyjimky. Tak kde se ma dite vzdelavat a jak zajistis, ze se ziska i ty uplne zakladni, byt ne zabavne, znalosti? Kritika soucasneho skolstvi je jedna vec, rict, co by mela byt alternativa, je vec druha.
|
|
Tr45 - korelace, kauzalita, koho to zajímá, co? Proč se nezaměříš na země západní Evropy (kde taky není povinná školní docházka na rozdíl od zemi postsovětských), jak velká je tam gramotnost
|
CH2J |
|
|
V Keni neni povinna skolni dochazka. A maji tam gramotnost 85%. A presne 85% chodi do zakladni skoly. Do druhaku uz jenom 75%. Podle tveho tvrzeni by ale mela gramotnost bejt ohodne vetsi, protoze se to prece naucej sami. No nenaucej. Pakistan zavedl povinnou skolni dochazku az v roce 2012.. A maji tem pred 50% lidi negramotnych. Jak je to sakra mozny, vzdyt tady celou dobu tvrdis, ze se to prece naucej sami. Je videt, ze o tom nemas vubec paru.
|
Tr45 |
|
|
jesterka - Pořád dokola vycházíš z toho, že "kdo by se jako učil to, co ho nebaví" to je právě to o čem mluvím NEEXISUTJE NIC JAKO UČENÍ KTERÉ ČLOVĚKA NEBAVÍ. Pokud se člověk učí svobodě a dobrovolně tak se učí to, co má pro něj v tu chvíli smysl. Ve skutečnosti vypadá skutečné učení tak, že si ani neuvědomuješ, že se něco učíš. Učení je v naprosté většině případů přirozený a vedlejší produkt běžného života a činností, které vykonáváš proto, že ti dávají smysl. Ano, můžeš se učit i koordinovanějším a záměrnějším způsobem, jaký poskytují třeba školy, pokud se tak DOBROVOLNĚ rozhodneš. Kdykoliv s někým mluvíš tak se něco učíš. Kdykoliv interaguješ s lidma. Kdykoliv řašíš nějaký problém. Kdykoliv si o něčem čteš, o něco se zajímáš..to všechno je učení. Učení není to, že budeš sedět někde v lavici nad nějakou učebnicí a snažit se nacpat si násilím do hlavy něco, co tě vůbec nebaví. To je ta neuvěřitelně perverzní představa, kteroru ti zasel do hlavy stát a jeho úžasné školství. K těm "základům" - Fakt si myslíš, že se bez povinné výuky čtení a psaní nenaučíš číst a psát? že se nenaučíš si spočítat, kolik potřebuješ peněz na nákup, když to budeš potřebovat? Že nebudeš vědět, jak se jmenuje naše hlavní město, pokud ti to neřeknou ve třídě? "Základní znalosti" jsou základní právě proto, že s s nimi už od dětství setkáváš v běžném životě tak často, že NENÍ MOŽNÉ se je NENAUČIT. Tudíž představa - musíme děti naučit aspoň ty základy nedává sebemenší smysl. Ty se naučí tak jako tak. Dítě nemusíš "učit" dítě SE učí od tebe. Ty mu musíš být pouze na blízku a interagovat s ním. Úplně normálně s ním žít. Učení je vlastní iniciativa dítěte - evolučně a biologicky podmíněná. A často úplně nevědomá. Představa, že musíš dítě nutit se povinně učit je úplně stejná jako představa, že ho musíš nutit povinně dýchat (a věřit, že když ho nutit nebudeš, tak se udusí). Jestli ne, tak musíš být fakt schopná vysvětlit, jakto, že se všechny děti naučí chodit a mluvit, když je neposíláš na povinnou výuku chození a mluvení. Není žádná "nutnost pracovat" obecně. Cokoli co dělá je proto, že chceš něco získat - např. peníze a za ty peníze si chceš koupit jidlo, oblečení, střechu nad hlavou..cokoliv. I to, že chceš přežít není žádná nutnost. Je to jenom jedna z věcí, které chceš a proto chodíš do práce - dobrovolně. Právě je dobrovolná protože tě nikdo nezavře násilím do kriminálu, když nebudeš pracovat. To, že si chceš zajistit nějaké svoje potřeby neznamená, že tě někdo nutí pracovat, že to není dobrovolné.
|
|
CH2J: No argumenty jsem rekla. Cloveku pak bude chybet i uplny zaklad a pochybuju, ze by se radu tech otravnych veci nekdo dobrovolne ucil, navic ani nevi, co je potrebne a co ne. Pracovni povinnost vylozene neni, ale nepodmineny prijem taky ne, takze vlastne tu nutnost pracovat vetsina lidi ma ... Otazka je, co by delali, kdyby tu byl ten nepodmineny prijem a mohki se realizovat v cem doopravdy chteji? Kolik by jich skutecne do neceho slo a kolik by naopak zahalelo, nudilo se, nedelalo nic? Ty jsi vubec neuvedl, jak si to predstavujes, jako domaci vyuku? I dite musis vest, ucit a nenechavas to na pouhe prirozenosti... Nekdo mu ten cas venovat musi, tak kdo? Jinak jsem psala, ze jsou ruzne alternativni skoly, ktere vlastne stoji na principu co pises, nikdo ti tedy nebrani tam sve dite dat.
|
|
Teprve začínáš, buď to zvládneš a pochopíš, jak si děcka získat, a nebo změníš obor, zatím máš zřejmě do učitelky hodně daleko. Pracovala jsem s problémovými dětmi, i psych. diagnózy. Musíš je mít ráda a na tom pak začít stavět.
|
|
jesterka - asi ti nedochází, že když chceš někoho k něčemu nutit, tak jsi to ty, kdo má přicházet s důkazama a "potvrzeníma z praxe" "Obavam se, ze vetsina "mozku" se nebude chtit ucit trojclenku, zkomky, nebo gramatiku..." A? Já snad říkám, že se mají všichni učit zrovna tohle? To říkáš ty. "Podobne se rika, ze kdyby lidi nemuseli do prace, delali by, co je doopravdy bavi a realizovali se v tom. Kolik lidi by to tak v praxi melo a kolik lidi by naopak nedelalo nic, bylo znudenych atd.?" Možná tě to teď opravdu šokuje, ale pracovní povinnost už byla dávno zrušena. "A jak si tedy to vzdelavani vlastne predstavujes?" Jak si ty představuješ (svobodné) vytváření vztahů? (dobrovolné) uzavírání manželství? Jak si představuješ to, že si člověk svobodně vybere, co si uvaří dneska k večeři? Jak si představuješ dýchání (či něco podobně přirozeného a nevyhnutelného)? To, že se člověk svobodně naučí chodit? Mluvit? Fungovat ve společnosti? Jestli si umíš odpovědět na tyhle otázky, tak se mě nemusíš ptát, jak si já představuju vzdělávání.
|
CH2J |
|
|
CH2J: Tech 10-15% je mozna jeste strizlivy odhad. Jako priklad muze poslouzit Vietnam. Tam maji povinny pouze prvnich 5 let. Je to zdarma a i tak jich 39% do skoly nechodi. Vetsinou z obyvatele mensin.
|
Tr45 |
|
|
CH2J: Obavam se, ze vetsina "mozku" se nebude chtit ucit trojclenku, zkomky, nebo gramatiku... A nejak ti pro tve predpoklady chybi potvrzeni v praxi. Kolikrat kdyz na neco nenarazis, nemuzes ani vedet, ze se to chces nebo nechces ucit a jestli se ti to bude hodit. Podobne se rika, ze kdyby lidi nemuseli do prace, delali by, co je doopravdy bavi a realizovali se v tom. Kolik lidi by to tak v praxi melo a kolik lidi by naopak nedelalo nic, bylo znudenych atd.? A jak si tedy to vzdelavani vlastne predstavujes?
|
|
Školavolá - promiň s vyšinutými etatisty, kteří schvalují nedobrovolné donucení diskutovat nehodlám
|
CH2J |
|
|
jesterka - Každý komu normálním způsobem funguje mozek a to v jakémkoliv prostředí. Aha a ty zřejmě vycházíš z toho, že se všichni musí učit to samé, co jim nalajnuje stát. Tak to tě musím zklamat, ale takhle to ovšem opravdu nefunguje. Každý mozek velice dobře pozná, co se potřebuje učit právě on a to právě v závislosti na prostředí ve kterém se narodí. Tak stupidně, jak si představují státní úředníci náš mozek totiž opravdu nefunguje.
|
|
"touha po učení je přirozená biologická evolučně podmíněná" No, jak u koho a jak v kterem prostredi... Jen by me zajimalo, jak by se nekdo dobrovolne ucil byt jen trojclenku nebo zlomky, grmatiku atd. Jinak na tehle myslence a bazi dobrovolnosti jsou zalozene ruzne alternativni skoly, takze to neni vylozene nic prevratneho.
|
jesterka |
|
|
CH2J: Přečti si můj první příspěvek, pak ti možná dojde, jakého jsem pohlaví ;-) jinak, s vyšinutými anarchisty, tu čas ztrácet nehodlám, měj se.
|
Školavolá |
|
|
Obdivuji, že jsi se na učitelství dala. Mě by zavřeli, protože bych ty nevychované spratky vystřílela.
|
fimísek |
|
|
Školavolá - "Co to s tím má jako společnýho ???" Jako třeba to, že seš ty právě před chvílí sama vyjádřila o žácích jako o smradech??? Koukám, že máš pořádně krátkou paměť! Á, už to tady máme zase. Škola je jediné možné místo, kde je možné získávat vzdělání a ještě máme křišťálovou kouli a přesně víme, že 10% by tam nechodilo, vůbec si nezjistíme, co by znamenala svobodná volba v oblasti vzdělávání, vůbec nepřemýšlíme nad tím, že touha po učení je přirozená biologická evolučně podmíněná potřeba a že to co jí zabijí je právě nedobrovolné donucení, no to je teda něco! "Fakt by jsi zrušil/a povinnou ZŠ ?" Fakt by si nechala pohlavní styk na bázi dobrovolnosti??? Fakt by si lidi nechala ať chodí do práce dobrovolně??? Fakt bys je nechala, ať se svobodně rozhodují, koho si chtějí vzít za manžela? Za manželku? Kolik chtějí mít dětí a co si udělají dneska večer k večeři?? Jako fakt?? Umíš si představit tu apokalypsu??
|
CH2J |
|
|
Jako co se tyce ucelu skolstvi - zruseni povinne skoleni dochazky bych se desila, na druhou stranu co me ale desi vic, je jak malo si toho pamatuju nebo treba kolik let jsem mela jazyky a jak jsem s nima presto na pomerne tragicky urovni, clovek by cekal, ze bude jak rodilej mluvci po tolika letech :D Otazka je, jak si to zlepseni skolstvi vlastne ti lide predstavujou? Nadavat umi kazdy, ale prinest navrh zmeny moc ne...
|
jesterka |
|
|
CH2J "PS: Tobě by se líbilo, kdyby tě oslovovali smraďoško ?" Co to s tím má jako společnýho ??? Fakt by jsi zrušil/a povinnou ZŠ ? Uvědomuješ si, že by to ničemu nepomohlo ? Do školy by přestalo chodit třeba 10% nejhorších děcek, ze kterých by se staly nezaměstnatelní jedinci, zatěžují soc. systém. Zbylých 90% by tam pořád na nátlak rodičů chodilo a dál sralo učitele zlobením. Pak je tu možnost, že by to opravdu bylo 100% na dětech samotných, a to by jich chodila pravidelně do školy tak 1/3, druhá 1/3 by tam chodila občas a třetí 1/3 vůbec. Vyrostla by celá generace debilů bytostně závislých na soc. dávkách a vrátili bysme se do středověku.
|
Školavolá |
|
|
"základem asertivity je dělat bojový sport třeba karate." :D Jinak znama kdyz zacinala delat ucitelku, tak prvni rok a mozna jeste dyl mela take velke problemy s zaky, i s rodici, i s kolektivem ucitelu, kteri ji snad take i pred zaky pomlouvali... Nakonec si to nejak sedlo, i kdyz samozrejme problemovi zaci nezmizi. Jen abys neztracela nadeji, ze se to nemuze zlepsit. Muzes zkusit i zmenu, ale klid ma asi jen profesor na vysoky, jinak deti zlobi asi vsude... Nebo jsou ruzne alternativni skoly, to je taky moznost. Jinak nevim no, urcite to chce cas, nez si to nejak sedne a je pravda, ze se kdyztak muzes vydat jinym smerem, to je prece spis vyhoda, nez se porad trapit... Spis mas muj obdiv, ono ucit a zvladat ty deti neni rozhodne nic jednoducheho.
|
jesterka |
|
|
Školavolá - jestli má někdo dost tak ty a tobě podobní. PS: Tobě by se líbilo, kdyby tě oslovovali "smraďoško"?
|
CH2J |
|
|
Ten ucitelkovskej afekt jsi vystuhnul krasne. Ale ani ucitelka neni takhle debilni, jak se je tu snazis prezentovat.
|
|
Rozálie - "Tak všichni víme, že kdyby bylo zrušeno povinné školství, tak třeba 10-15% dětí by nikdy do školy nechodilo" To by mě teda zajímalo, jak to podle tebe všichni "víme". Nějaký zdroj pro tuhle tvojí doměnku by nebyl? Co dalšího ještě "víme"? Že je Země placatá a že kapři létají vzduchem břichem vzhůru a mávaj přitom ploutvema? A od kdy je prosím chození do škol jediný způsob vzdělávání?? Když už si stojíš za tím, co jsi napsala, můžeš nám prosím vysvětlit, jak je možné, že se dnes - bez povinné výuky chození, nevyskytuje ve společnosti alespoň 10-15% procent lidí, kteří se ještě v dospělosti neplazí po čtyřech, protože je v dětství nikdo nedonutil naučit se chodit (samozřejmě pouze ve k tomu zřízených institucích ve kterých jediných jde něco takového praktikovat)? Jakto, že zrušení pracovní povinnosti, po pádu komunismu neznamenalo, že tu máme trvale 10-15% lidí dobrovolně bez práce, protože si práci hledat zkrátka nechtějí a nikdy nebudou?
|
CH2J |
|
|
Wut & CH2J: Vy 2 máte dost ! Jsi mladá žena, to je bohužel nejhorší konstelace pro autoritu. Podle mě je nejlepší učit na nějaké lepší střední/gymplu, kde nejsou primitivní a příliš extrovertní děcka, ale nedělám si iluzi, že DNES to je ještě někde svatý. Dnešní smrady bych učit nešel, možná tak s postavou Dolfa Lungrena.
|
|
Nejsi dostatečně asertivní a tak tě děti neposlouchají to je problém většiny mladých učitelů, základem asertivity je dělat bojový sport třeba karate.
|
|
Rozálie + Nasraná úča Školství je snad nejvíc konzervativní a zkostnatělej obor na světě. Myslel jsem si, že jen do nás se valilo, abychom znali zpaměti * 1212 Zlatá bula sicilská * "U lavice dítě stálo z plna hrdla křičelo ..." * "nýnatýitýitýičitýičnýečnýovýistýičelý" Dodneška si to pamatuju a zasírá mi to hlavu, napsal jsem to sem z hlavy i po 25 letech, co to do nás valili... Myslel jsem si, že učitelé a vzdělávání se někam posunulo. Stejně jako po vynálezu kalkulačky se přestalo vyučovat logaritmický pravítko, tak jsem si myslel, že po rozšíření internetu se přestanou děti šprtat nesmysly. Navíc po rozšíření LLM bych čekal, že budete děti učit tyhle věci používat a připravovat je na svět v roce 2060, kdy budou na vrcholu kariéry... Namísto toho jsem se dověděl, že v jednotných přijímačkách na střední byla otázka: "Kdy se narodil Bedřich Smetana?" ... Jako sorry, ale k čemu bude člověk v roce 2060 potřebovat znát z hlavy, kdy se narodil Bedřich Smetana... ... Celé školství si zaslouží dostat přes držku... Schováváte se za vzdělávání, namísto toho jste jen obyčejnej vynucenej koncentrák, kde generuteje vygumovaný řiditelný institucionalizovaný nuly... Přesně takové, jaké si stát přeje...
|
|
CH2J: Tak všichni víme, že kdyby bylo zrušeno povinné školství, tak třeba 10-15% dětí by nikdy do školy nechodilo a to je v podstatě konec vzdělání tak, jak ho známe, a návrat do středověku.
|
|
Pokud chcete nadále učit, je dobrý nápad změnit školu, jak tu bylo napsáno. Oddělil bych problém se žáky, který se bude dít nejspíše každému. Ale na druhé straně je nepříjemné mít špatné kolegy. Když budou v jiné škole lepší kolegové, jistě tam bude i menší míra rezignace, tedy i větší kázeň. A té ředitelce bych dal výpověď už jen proto, že má chytré řeči, že můžete dělat něco jiného, když těžko někoho jiného za vás sežene. Určitě si myslí, že neodejdete a necháte si to líbit.
|
|
Rozálie - What?? Kdo tady má chtít "rušit školství"?? To jako když ti někdo řekne, že odsuzuje znásilnění, tak se ho taky budeš ptát co má jako proti sexu a jestli chce aby jako planeta bez sexu vymřela???
|
CH2J |
|
|
Jako tady fakt chce někdo zrušit školství???? Tady opravdu někdo chce statisíce negramotných lidí? No to mě po...
|
|
Souhlasim s CH2J Děláš dozorce v povinném koncentráku, kam děti musí chodit, a pokud tam nebudou chodit, tak půjdou jejich rodiče do kriminálu... Nemůžeš se divit, že to nebaví je, ani rodiče, ... na vině je systém, jehož seš ty sama strůjcem a za kterej ses postavila.
|
|
V první řadě si to chce uvědomit, že tohle všechno je logickým důsledkem zvráceného systému povinné školní docházky. Školní docházka není dobrovolná (počítáme-li základní školy). Nechodí ti tam ti, kdo to skutečně chtějí, protože by je to zajímalo. Ty děti tam chodí z donucení. Nemají možnost volby. Je jenom pochopitelné, že to prostředí nenávidí a proto se chovají tak se chovají. Není to chyba na jejich straně. Není to chyba ani na tvojí straně. Pokud chceš opravdu upřímnou radu, tak je to, začít poskytovat vzdělávání na bázi dobrovolnosti těm lidem, kteří o něj mají opravdový zájem a chtějí ti za to platit dobrovolně a chodit tam dobrovolně. Ne v nemorálním systému, který stojí na nedobrovolném donucení.
|
|
Ahoj, změň školu. Kde učíš? Já první rok, v Praze. Kolegové i vedení jsou skvělí, nápomocní, chápající.
|
|
Tohle neklapne. Sry.
|
|
|