Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1233120, vloženo 15.04.2024 19:47:37 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Proč to dělají, když se mají tak dobře?
Sem tam si zde přečtu zpoveď či námět na diskuzi, ve které se autor pyšní vším, co má a jak je šťastnej, zatímco stihne v rámci svého textu ještě pomyslně shodit či zkritizovat každého, kdo to tak nemá nebo to vnímá jinak.

A já si jen říkám, zda jsou tyto texty alespoň někdy pravdivé, nebo jde vesměs vždy o fejky. :D

Nemám na mysli ty případy, kdy se sem například stálý přispěvatel přijde pochlubit s tím, jak něco zvládl a dokázal a že se má zkrátka dobře - sdílet svou radost. Případy, která mám na mysli já, ty jsou jiného rázu.

Autoři se v nich vyzdvihují, co všechno mají a jak jsou šťastní, ale pak buď:

a) nezapomenou elaborovat na x odstavců, jak pohrdají čímkoliv opačným, jak se jim nelíbí to a ono, zatímco oni mají vytříběný vkus a v životě jim nic nechybí

nebo

b) si drží karty u těla, ale jsou v diskuzi pod příspěvem schopni se handrkovat do krve s kýmkoliv, kdo se chytne a zareaguje na ně

Mylíte si, že texty podobného rázu jsou téměř najisto fejky, které mají mít za účel vzbudit v ostatních nějaké negativní reakce? Nebo může jít o lidi, kteří to myslí vážně?

V druhém potenciálním případě mi to trochu nesedí. Jelikož člověk, co se skutečně dobře má a šťastnej je, bude asi mít v hlavě jako to poslední chodit na nějakou Zpovědnici a tam se stavět na piedestal. :D Nemluvě o tom, že autoři málokdy reagují na lidi, kteří s nimi souhlasí, podpoří je či jim odpoví neutrálně. Reakce se zpravidla objeví jen v případě, kdy se pod textem někdo rozčílí/nesouhlasí a dá to najevo.

Za mě je jedním z indikátorů toho, že jde o fejk často i fakt, že autor už po napsání svého textu nereaguje vůbec a pravděpodobně jen čte reakce, u kterých se baví. Kyby to ale fejk leckdy být neměl, proč by toto ti lidi dělali? Mohou jen sami sebe přesvědčovat o tom, jak šťastní jsou, zatímco opak je pravdou?
 Archivářka E-MAIL:   Žena33 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
17.04.2024 09:23:56
Proč, to netuším. Ale jisté je, že kdyby všichni ti milionáři co sem chodí byli skuteční, musela by být ČR jedna z nejbohatších zemí světa...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
16.04.2024 18:34:27
>Archivářka
Jsem zvědavý co vymyslíš příště :)
 Ježek second edition Muž42 Kategorie
16.04.2024 17:16:01
Díky všem za reakce. :)
Smajlík  Archivářka Žena34 Kategorie
16.04.2024 10:09:44
>Postřeh
Cituji "Podle mě dala příroda člověku zbytečně moc emocí."
"Lepší je mozek používat na řešení úkolů, zlepšování dovedností apod. než na vyvolávaní pocitů štěstí nebo smutku nebo jiných emocí. Emoce nic nebudují."

Něco takového jsem si myslel také když mi bylo asi tak 18. Dneska už to vidím jinak a jsem emocím mnohem otevřenější. To, že si je pustíš do života neznamená, že se jimi máš nechat nekontrolovatelně zmítat a lomcovat.
 Ježek second edition Muž42 Kategorie
16.04.2024 10:05:56
Je to celkem jednoduchý i když popsat mi to půjde špatně.

Mělas někdy neřátele ? ono je kolikrát jednodušší mít nepřátele a svádět vinu na ně než prozřít a zjistit že máš svůj život ve svých rukou a být kokot není fajn. Většinou si ti lidi vytvoří svět ve kterém jsou všichni ostatní kokoti jen oni jsou letadla. Z toho pak vychází potřeba proti tomu bojovat. Někdo to dělá i v reálu ale to člověka celkem rychle odnaučí aby byl kokot. Bezpečnější cesta je diskuse. argumentačně se s někým popereš když nebudeš mít co říct tak se chytneš gramatiky nebo nálepek a bum rádoby si vyhrála. Tvojí potřebu s někým se pobít ujistit se kolik máš nepřátel je splněna stejnak tak se najde nějaký yes Man co ti to odkývá.

V podstatě je to troubelínství, nějaký to vypouštění frustrace ,honění si ega a stejnak tak i nějaká potřeba bojovat za něco. Přece jen super hrdinové, odbojáři atd adt. celá kultura je toho boje proti něčemu plná. A když nemáš s kým bojovat doma tak zapneš net a jedeš.
 Firbl Muž36 Kategorie
16.04.2024 09:27:31
Doufaji ze kazdy dokaze jednat racionalne a vedi ze vic spokojenych lidi=mene dezolatni svet.

Je to velmi jednoduche a pritom tak tezke. Vetsina lidi trpi predsudky domnenkami a uspesnejsi si mysli ze budou bezne lidi inspirovat. Z neznameho duvodu to delnicka trida vnima jako povysovani a urazky a je jeste vic nastvana ale pro zlepseni sve situace neni ochotna hnout prstem.

Dobry priklad jsou volici pana B kteri zaroven pracuji u pana B nebo delnici-odborari kteri podporuji politicke choutky jineho odborare. Proc se mit dobre kdyz staci slib? Ucme se od neschopnych.

Syty hladovemu neveri
Hladovy neveri sytemu
Neverici Tomas
a dalsi
 Jesus
16.04.2024 07:46:13
Někdy je to i proto, že někdo možná něco dokázal, ale musel na to vynaložit patřičnou energii, a proto doufá, že za to bude lidmi oceněn. Pohrdáním vším ostatním ještě zdůrazní rozdíl mezi tím, kam se dostal on a kde jsou ostatní. Kdyby okamžitě všichni vyjádřili obdiv, jaký je to borec, možná by se ani nehandrkoval. Pak by ale měl tendence např. rozdávat rady, jak dosáhnout úspěchu.
 Milý fejčík
16.04.2024 00:21:38
Ano, já tady čtu příspěvky od lidí, co píšou afektovaně, jací jsou borci a jak jsou šťastní, a pak zase naopak nářky od jiných, co si chtějí vzít život nebo jsou nešťastní.

A podobné extrémy čtu i v jiných tématech. Nevím, proč lidi mají takové sklony k extrémům. Já to mám úplně jinak. Většinu dnů se cítím středně. Ani šťastně, ani nešťastně. Nechápu to propadání emocím. Neumím se tak oddávat emocím. Podle mě to nemá smysl. Mně moje životní zkušenost říká, že mám upřednostnit rozum a emoce upozadit. Ne zcela likvidovat, to bych se pak stal strojem, ale spíše jen umenšit vliv emocí a nadřadit rozum. Ono to jde a vede to ke klidu a vyrovnanosti.

Podle mě dala příroda člověku zbytečně moc emocí. Zřejmě kvůli tomu, jak jsme se evolučně vyvíjeli a když neustále hrozilo nějaké nebezpečí, např. napadnutí predátorem. Takže ve své době to mělo smysl a ve spoustě lidí tyto silné emoce přežívají i dneska a silné emoce je ovládají, i když řeší banální, marginální věci.

Bude chvíli trvat, než se člověk evolučně přizpůsobí novému prostředí, v němž žije. Vždyť moderní technická civilizace tu je sotva dvě století. Za tak krátkou dobu se ještě nic podstatného s našimi těly a mozky nestalo. To spíše v horizontu tisíců, desetitisíců let.

Takže nehovořil bych o tom, co všechno mám a jak jsem šťastný, ani o tom, co všechno nemám a jak jsem nešťastný. Spíše hovořím o tom, co konkrétního řeším. Lepší je mozek používat na řešení úkolů, zlepšování dovedností apod. než na vyvolávaní pocitů štěstí nebo smutku nebo jiných emocí. Emoce nic nebudují. Člověka buduje zdolávání úkolů, překračování překážek a pokud nejde překonat překážku, tak adaptace na dané podmínky.

Vždy se dá nějak smysluplně vyplnit den. A nemusí to být nic bombastického.
Smajlík  Postřeh
15.04.2024 21:52:52
Archivářka: U mnohých to bude fejk. Nicméně věřím, že někteří můžou říkat pravdu. A tam bych nespojoval dobrou práci, velké příjmy a štěstí.
 MS-fanousek Muž50 Kategorie
15.04.2024 21:24:39
Mnoho lidí v dospělosti pořád myslí jako děti
 Psycholog psychiatr Muž72 Kategorie
15.04.2024 21:03:15
No, jak jsem někdy v poledne už psal - někteří zde mě děsí.
Smajlík  smutný-člověk Muž33 Kategorie
15.04.2024 20:16:21
Ježek:
Potvrdil jsi mou domněnku.

Jasně, nějaká míra frustrace tam roli hrát bude. Nuda sama o sobě, nebo dlouhá chvíle se podle mě automaticky nerovná touhu snažit se někoho cíleně naštvat.
Smajlík  Archivářka Žena34 Kategorie
15.04.2024 20:13:21
>Archivářka
Mám zato, že jde o fejky. Něco k tomu ty fejkaře ale vede. Je snadné říci, že nuda. Jenže i za tu nudou něco stojí.
 Ježek second edition Muž42 Kategorie
15.04.2024 20:12:10
Zenu*
Smajlík  Archivářka Žena34 Kategorie
15.04.2024 20:05:46
Jackie:
Ani to právě moc nechápu, ale to jsem holt já - beru to jen podle sebe, bo to mám tak, že v čím větší ženu a štěstí se nacházím, tím méně potřeby a chuti sdílet to s kýmkoliv mám.

Připadá mi to zajímavé. Podstatná rovina toho ale stále je ten fakt, že tyhle texty musí splňovat i zahrnutí té roviny, kde autor poukazuje na to, co se mu nelíbí a nechce, i když to vlastně dle jeho vlastních slov řešit nemusí (nebo by tu potřebu mít neměl?)
 Archivářka Žena34 Kategorie
15.04.2024 20:00:10
Třeba nemají ve svém životě někoho, komu by to mohli takto říct, tak to napíší sem. I když někdy mám pocit, že se jen někdo snaží přilákat pozornost a co mu tam lidé píší již poté neřeší.
 Jackie Stewart Muž27 Kategorie
15.04.2024 19:58:06
Ježek:
Takže si myslíš, že šťastní být mohou a píšou tu pravdu, ale nějakým způsobem jim to nestačí a potřebují pro utužení toho stavu ještě podporovat domněnku, že jim to například někdo závidí nebo je kvůli tomu obdivuje?
 Archivářka Žena34 Kategorie
15.04.2024 19:53:41
Domnívám se, že jde o jakýsi projev vnitřní prázdnoty. Pokus jí zachytit krátkým, prchavým pocitem čehosi, co možná autor neví přesně co je.
 Ježek second edition Muž42 Kategorie

Sleva 150 Kč

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk