Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Bych to udělala jak v USA, zrušila bych učňáky a dal bych maturitu na všechny obory, dám příklad zedník s maturitou, a ten kdo by chtěl na vedoucí pozici, by si musel dodělat vejšku a bylo by to.
|
|
No dneska jsou tolikrát chytřejší ty děcka, než jsem byl já, mají tu pusu moc výřečnou, při matuře jsme si taky radili, trochu se to vyčistilo, teď je to aspoň spravedlivé, jedete každý sám na sebe. Prostě jen ty co mají na vejšku, nebo co jsou chytří dají ty přijímačky, ale teď můžeme polemizovat, jestli chytrost je matematika a dlouhý text z ČJ, a mohu říci že není, já se dovzdělávám stejně sám, škola mi nic nedala, to prostě není život.
|
|
Dám svojí zkušenost z roku 2011, nedala jsem přijímačky, tenkrát celou třídu zajímal Hollywod, a tak jsem logicky musela na učňák, ale kámoška šla na nějakou školu, tak jsem šla za ředitelem té školy, ten mě tam doplnil, bez legrace, to mi prošlo. Dneska by to neprošlo,jo a kámoš co byl na gymplu, měl nějakou úlevu, a ten učitel mu nadiktoval 90% výsledku, prdel si nedělám.😂 Byl v té místnosti sám, protože jediný tohle měl, zlaté to roky, při maturitě polovina třídy opsala matematiku, bylo to i ve zprávách, ale maturu nám nechali, dneska bych to nedala.
|
|
Veelo, ony si to školy můžou různě upravovat, myslím to bodování a udělat si ještě vlastní část přijímaček, třeba z angličtiny se to dělá běžně. Další nešvar, který celkem vymizel je protekční přijímání dětí známých a úplatky, protože se ty jednotný testy vyhodnocují někde centrálně a těžko to ovlivní nějaká škola nebo ředitel z horní dolní, za mě je tohle opravdu důležitý. Asi víš, že dnes se na maturitní obory dostávají i trojkaři, bohužel pak neprolezou maturitou, tak k čemu to je dobrý. Buď na to dítě má nebo nemá a pak je lepší se naučit nějaký řemeslo. A je to stres, i pro ty rodiče, to bezesporu, jenže žijeme v systému, kde to tomto způsobem funguje a tyhle výzvy je nutný si minimálně pro ty studijní obory osahat.
|
|
Soraya: Proto si myslím, že by přijímačky měly být v režii školy, aby ta si určila, jestli chce testy spíše humanitně zaměřené, nebo naopak na přírodní či jazykové schopnosti nebo samostatné uvažování či logiku- i gymnázia mohou být každé jiné a děti různě nadané. Nebo jestli a v jaké míře chce akceptovat "srovnávací zkoušku" pro všechny děti, tu, která by v mém ideálním světě vycházela z učiva základní školy - momentálně se tomu tak neděje a na světě jsou i jiné děti, než mimořádně nadané nebo disponující rodiči, kteří jim mohou dopřát mimoškolní přípravu, a i ty mohou být na něco neobvykle šikovné a mohou se chtít učit a kvalitně připravit na své budoucí povolání. . Dětem by pak jednotná srovnávací zkouška nemusela přinášet takový stres, protože by neměla zásadní vliv na směřováníí jejich budoucnosti, a mohly by mít na banánu, že jsou výsledky za měsíc, což je při tom počtu samozřejmé.
|
|
Navíc ty základky mají různou úroveň, to je další problém.
|
|
Veelo, ok, na odborný školy dejme tomu. Učivo ZŠ, tam minimálně u gymnázií nesouhlasím, tam je potřeba víc, to není to jen o znalostech, asi jako IQ testy, protože jinak projdou prostě šprti a ne ti nejnadanější. Jak chceš za jeden den vyhodnotit třeba 500 a víc testů krát dva, čeština a matematika, to je nereálný.
|
|
Soraya: Přijímačkami v režii školy reflektujícími požadované schopnosti dětí, jejichž výsledky by byly známy v nějaký normální termín. Taky jsem se kdysi hlásila na osmiletý gympl a výsledky byly tuším ten den odpoledne nebo další den, ne za měsíc. A pokud by někdo chtěl dělat plošné státní testy pro deváťáky, pak takové, které vycházejí z učiva probíraného na základní škole obsahem i formou.
|
|
Veelo, jak bys to řešila ty? Jinak než přijímačkama? Máme to za sebou před rokem na nižší gympl, za mě dobrý, ty testy jsou postaveny tak, že je pokud na to nemáš, tak je prostě neuděláš. Připravit se dá jen částečně, pokaždé je to trochu jiný.
|
|
nesedly tobě? Můžu ti zaručit, že nesedly ani ostatním...
|
|
Neplač. Budeš o sobě moct říkat, že jsi z té generace, kterou systém takhle šíleně týral nelidskými prijimackami, které neměly návaznost na látku základní školy a stejně jsi to zvládla. Je mi vás děcka líto a jsem hrozně naštvaná na ty nahoře, že tohle dopouštějí. Šanci, že se dostaneš, určitě máš. A bude stejná, ať budeš brečet nebo ne, i když chápu, že ty nervy nejspíš nejdou vydržet, vždyť je to tvoje budoucnost. Zkus to nechat ten měsíc spát, dokud se nedozvíš výsledky. Teď už to vážně nijak neovlivníš, ale ovlivníš, co bude potom. Když budeš utrápená, hůř si pak užiješ tu radost, že ses vážně dostala. A taky se ti hůř bude vymýšlet, co uděláš, kdyby to náhodou nevyšlo. Ani to totiž nemusí být konec světa, ale skvělá příležitost naučit se někde jinde něco jiného, na vysněnou školu pak přestoupit anebo se látku z ní naučit jako samouk, abys pak přeci jen mohla dělat, co chceš... Podívej se na cíl, svůj dospělý život a povolání, když to náhodou nepůjde po asfaltce, třeba sinty klikatější cestičky o to více užiješ.
|
|
Záleží na tom kolik lidí z těch 151 se dostane na svou první nebo druhou školu, pokud si dávali 3 přihlášky. Šanci máš určitě.
|
|
Ahoj, ano, dokud neznáš výsledek, šance je vždycky. Držím pěsti!
|
|
|