Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Zpověď č.1230693, vloženo 23.02.2024 11:10:31 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Zdementnění po depresi?
Ahoj, zajímaly by mě zkušenosti těch z vás, kdo měli depresi, jestli máte zkušenosti nebo podezření na celkový úpadek schopností po prodělání epizody (nebo více epizod)? Já to teda vnímám dost, částečně je to vratný, částečně ne a protože moje deprese je mi věrnou průvodkyní a ráda se vrací, tak se ty deficity nabalujou na sebe.

Nezvládám multitasking (třeba vaření, když se připravuje jídlo a příloha zároveň, tak prostě nevychytám ty časy a jedno z toho je vždycky studený). Pak zapomnětlivost - furt něco hledám. Schopnost dotahovat věci do konce je taky v háji.
Vyjadřuju se jako retard, na jednoduchou otázku odpovím třeba po několikavteřinový pauze. Už radši nechodím mezi lidi, abych se neztrapňovala.

Našla jsem víc zdrojů, kde odborníci potvrzují, že hlavně opakované deprese působí neutoxicky.
To na stránkách pro pacienty nikdy nenapíšou.

Psychiatr mě s tou teorií (slušně) vyhodil a aby se neřeklo, dal mi ten MMSE test, které je lehkej a odhaluje jen rozjetýho Alzheimera. Ještě mě nepřímo označil za hysterku.

Nicméně jsem přesvědčena, že mě ten Alzheimer brzo čeká...
 Teta Dana E-MAIL:   Žena44 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
02.04.2024 18:19:47
Je to lobotomie. Ale když něco takovýho prodělám (naposledy o vánocích smrt strýce, covid, matka na JIP s plicní emboliíí a nepočítám pracovní věci, kde jsem teď v tom nejhorším klimaxu...)... v podstatě jsem seděl a četl ze začátku komiksy. Později až film. Trvalo mi to měsíc.

Takovej ten stav, kdy nedokáži přemýšlet, protože přemýšlím nad něčím jiným, jsem stále ve shonu a dělám co nemám, včetně toho, že nestíhám co je teoreticky možný.. Nějak se to vstřebalo. Spíš to chtělo míň stresu, spánek, sem tam nikotin a postupně přejít ke knížkám.
 The Dark Side Žena Kategorie
24.02.2024 11:28:43
Teta Dana: Jestli bereš AD, tak nevím, co řešíš. Léky jsou zlo. Pak nemůžeš vědět, čím to je.
 modern research Muž36 Kategorie
24.02.2024 10:07:41
@Thatslife

ten majitel duchodaku tvrdil ze zmena diety po dobu nekolika mesicu lidem zlepsila kognitivni funkce.

Jestli to je ci neni pravda nevim, ale neni nic snazsiho nez to vyzkouset.
 yjtdytdytd
24.02.2024 09:33:42
Jo, jinak dík všem za zkušenosti a taky za info o Alzheimerovi, něco z toho jsem netušila.

Bivoj - no, chronický nedostatek spánku jednoznačně škodí, zatímco krátkodobá spánková derivace neublíží (jedna probdělá noc, bez stimulantů), naopak způsobí uvolnění dopaminu následující den.
To má evoluční význam, když pračlověk nemohl jít v noci spát kvůli nějakému nebezpečí, tak by bylo blbý, kdyby ho následující den hned slovil predátor, kvůli tomu, že by totálně odpadnul (ten pračlověk).
 TD off
24.02.2024 08:50:11
No, Alzheimer je ale prakticky téměř kompletně likvidace mozku ne? (nevim jestli na tom nemá podíl i genetika) Nemůže se stát, že to u tebe zůstane na té úrovni jako je to ted a do toho extrému jako je Alzheimer se to už nedostane?

Deprese je spíš a nedostatku hormonu štěstí a jestli to samo osobě způsobuje odumírání mozkových buněk, tak tim si nejsem úplně jistej.
Vim akorát, že pro mozek je škodlivej chronickej stres,že poškozuje hipokampus, kterej slouží pro krátkodobou paměť.
A potom škodí taky, když lidi nespí. Viděl sem rozhovor s Tylerem Durdenem, kterej žije jako bezdomovec a bere drogy (tahle kombinace vede k tomu, že toho zřejmě moc nenaspí) a na první pohled působí evidentně poškozeně.
odkaz - https://www.youtube.com/watch?v=Qazn9EiFfhs&ab_channel=GnosisSnop

A jak říkáš, že máš nijakou náladu, tak myslim, že pokud člověk byl v minulosti na nečem závislej, tak jakoby tim, že ta návyková věc mu způsobovala takovej obří nával hormonů štěstí, tak se tim jakoby opotřebujou dopaminový receptory a později člověk už nepociťuje tolik pocit štěstí jako dřív.Já to třeba na sobě trochu cejtim, kvůli jednomu zlozvyku, co sem v minulosti měl.

Co bys mohla zkusit je dopaminovej detox, jestli se ti mozek tim nesrovná a neobnoví se trochu produkce dopaminu.
 Bivoj z lesa
24.02.2024 04:59:33
šoférBusu - na MR mi můj neurolog žádanku nevystaví. Je to protivný vyhořelý dědek. Na CT bych ho ukecala, ale to je naprd, odhalí jen rozsáhlou mrtvici, zranění nebo fakt mega atrofovanej mozek.

EEG mám nedávno udělaný a nemám ho úplně normální, ale to je pozůstatek toho, že jsem měla v dospívání neškodnou epilepsii s pár záchvaty. Nepokládám to za příčinu problému.

Je asi možnost jít jako samoplátce do soukromého zařízení, ale k těm mám instinktivní nedůvěru (blbá zkušenost kdysi dávno s GHC Clinic ohledně jiné věci).

fimisek - já AD mít musím. Když jsem si před 11 lety všechny léky vysadila, tak jsem si spustila nejhorší atak vůbec, nerada na to vzpomínám, protože jsem tehdy bydlela sama a dostala se doslova do nějaký katatonie a ani si nezvládla zavolat o pomoc.
Díky Bohu za kombinaci spontánní remise a (znovu) nasazení medikace. Vlastně teď jak to píšu, tak si uvědomuju, že jsem si asi poprvé všimla výraznějšího zhoršení po této epizodě, on ten stav musel být pro mozek strašně nezdravý.
Ale vím, že každému léky nesedí nikomu neberu, když mu vyhovuje jiná cesta.
 Teta Dana*
24.02.2024 04:14:56
Soraya & jesterka - jsem na rodičáku, práci na částečný úvazek jsem pustila, protože byla náročná na myšlení a multitasking.
Vnějších podnětů mám málo, ale mě většina z nich buď nebaví nebo zahlcuje a stresuje. To vím ale už ze zkušenosti, že je dočasný stav, tak až mi nastoupí větší elán a chuť do aktivit a zlepší se ten kognitivní defekt.

lolek - tvl, já čekala, že s tím někdo vyleze. Nemůžu sice popřít nějaký synergní efekt s mou dg, ale nikdy jsem nebrala nijak intenzivně, jak tu jedna uživatelka o mně roznáší. Navíc neurotoxicita metamfetaminu byla značně preceňovaná, změny jsou reversibilní, když člověk abstinuje. Tím bych tohle téma ukončila.

modern research - je to spíš plíživý, nemůžu přesně říct odkdy.

ncnj - Takhle bys neměla přemýšlel, protože to tím přivoláváš.

Ale jo...jedna ezo paní mi říkala, že čeho se hodně bojíš, to si tě nakonec najde.
Ač jinak esoteriku nesnáším, tak na téhle hlášce něco je...
 Teta Dana Žena45 Kategorie
23.02.2024 23:09:03
jesterka: Skoro všichni ti tu chtěli pomoct, tak je dobrý, že o tom vůbec nevíš. A přesně v tom je ten problém.
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 22:42:41
Dano, narazil jsem na podcast kde majitel domova duchodci pro alzheimeriky, parkinsoniky a podobny lidi rikal ze jednoho dne naridil svym kucharum vsem pacientum podavat pouze carnivore dietu.

- pokrocilejsi Aizheimr se jiz neda lecit, odumrele bunky se znovu neobnovuji, nemaji schopnost regenerace.
- Aizheimr vznika jiz 20 let v mozku predtim, nez se to zacne projevovat.
- Aizheimr se da zpomalit lekama pouze na zacatku, pak se pomoci stravy, pohybu, mentalni aktivity daji symptomy do male miry potlacit a jen docasne.
- jakmile se clovek s aizheimrem dostane do domova duchodcu tak konci. Zivot se mu znacne zkrati, nemoc rychle zhorsuje, pecovatelky jim daj sedativa ci leky na depresi, posadi se do kresla a timto konci. A o nejake Carnivol diete si muzes nechat leda zdat. Leda ze by sis zaplatit privatni luxusni pobyt nekde.
 Thatslife
23.02.2024 21:31:54
Jinak teda ještě zareaguju na první příspěvek Vykuka, Ráno a dopoledne vnímám tu retardaci, zpomalení a celkově ne snad vyloženě špatnou, spíš takovou nijakou náladu daleko intenzivněji. Večer bývám téměř v pohodě a až tak špatně svou situaci nevidím.

Mně to vlastně štve, jak je vnímání reality zkresleno tím, jak se zrovna člověk cítí. Je to vlastně dost hrozný, jak jsme jen hříčkami toho, jestli funguje chemická rovnováha v mozku...
 Teta Dana Žena45 Kategorie
23.02.2024 21:04:40
Dík všem! Reagovat blíže budu až zítra ráno.
Akorát bych poprosila moderna, aby tady nerozjížděl flejm, dík :)
 Teta Dana off
23.02.2024 21:02:13
Modern: Prej pomoct, akorat ze me delali blazna nebo mi to prali nebo psali ze je tim obtezuju. Ty sam o mne pises ze jsem nejaky vadny zbozi nebo co.
Ja mam takovou povahu, ze jsem negativni a casto smutna, ale nevim proc bych kvuli tomu mela byt spatna.
 jesterka
23.02.2024 19:53:56
jesterka: Myslíš, že to, co tu píšeš, je normální? Že by se tak měl někdo cítit? Do tebe ryje každý, protože máš depresivní optiku a vidíš to tak. Většina lidí ti tu ve skutečnosti chtěla pomoct. Já ti nabízel, že to vyřešíme a nic. Ty prostě nic dělat nebudeš a budeš se v tom utápět až do smrti.
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 19:48:19
ireiuerg: Sice souhlasim, ze deprese je spis nasledek nebo doprovodny jev, ale argument ze se s depresi nerodis nijak nedokazuje, ze by to nemohla byt pricina toho "zhloupnuti".
Ani se to vlastne nevylucuje, podle me muzes mit depku a muze ti to "myslet"..Proto spis myslim, ze vic to ovlivnuji jiste vnejsi podnety, ale nedokazu to presne definovat, co presne zpusobi, ze to cloveku pali, ze tvori a kdy naopak "hloupne" a je v utlumu...

Modern: Jakyho strasnyho stavu? Ty do me akorat ryjes, nic o mne nevis.
 jesterka
23.02.2024 19:28:03
jesterka: Všechno, co tu píšeš, je jasná deprese. Nejsou tam žádný výjimky. A jen je otázkou, jak ses do tak strašného stavu mohla dostat. Takže nevíme, jestli ti lze nějak pomoct. Jelikož ale máš depresi a nic neděláš, tak se to nikdy nedozvíme.
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 19:27:30
Deprese je vzdy nasledek/symptom. Male deti se nerodi s tezkou depresi kdyz jeste nic nevedi o svete
 ireiuerg
23.02.2024 19:11:48
Modern: Neni, ale je to spis zpusobeno vnejsimi podminkami a absenci vnejsich podnetu, naopak jsem chtela rict, ze deprese nemusi byt pricina, ale doprovodny jev nebo to tak clovek muze mit i bez ni..
 jesterka
23.02.2024 19:00:03
jesterka: Jenže u tebe je to normální deprese.
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 18:46:14
Nemusi to byt jen u depresi, muze byt urcite psychicke rozpolozeni nebo kdyz clovek nema jakoby podnety zvenku, kdy mu to jakoby hur mysli, neni tak pohotovy, tvorivy, cela osobnost je jakoby v utlumu a jakoby degradovala, pritom to je tim rozpolozenim. Take to tak mam, je to na nic, kdyz clovek vi, ze by to mohlo byt i jinak.
 jesterka
23.02.2024 18:11:04
K takovému stavu přispívají také antidepresiva, která mají řadu vedlejších účinků. Co znám lidi, kteří se léčí s depresemi, tak si ztěžují na to, že mají stále úzkosti, strach, depresi i přes pobírání léků.
Smajlík  fimísek
23.02.2024 16:07:24
Dano, narazil jsem na podcast kde majitel domova duchodci pro alzheimeriky, parkinsoniky a podobny lidi rikal ze jednoho dne naridil svym kucharum vsem pacientum podavat pouze carnivore dietu.

Vysledky byly zajimave - po nekolika mesicich teto dietni zmeny byly drive nepouzitelni lidi s mentalnimi schopnostmi zeleniny schopni nejak samostatne fungovat. Nebyli vyleceni, ale bylo tam znat zlepseni stavu a castecny navrat funkcnosti.

Takze jo, deprese skodi, drogy skodi, leky skodi, ale spravnou stravou a pohybem se da lecos zvratit
 yjtdytdytd
23.02.2024 15:42:27
Může to být tím, ale pak se to taky děje se zvyšujícím se věkem, pokud nepracuješ a netrénuješ mozek, tak to jde do kopru hodně.
 Sorayaaa
23.02.2024 15:11:10
Tak prej o 73 % vyšší riziko.

https://www.novinky.cz/clanek/zena-zdravi-lide-trpici-depresi-v-rane-dospelosti-maji-vyssi - -riziko-demence-ve-stari-40373835 -
 no comment
23.02.2024 14:45:07
AHOJ. to rád slyším že to zde někdo píše protože to tak cítím stejně. taky se mi zdá že čím víc mě těchto epizod sejmulo tím jsem víc na hlavu. víc neschopny a tak podobně, stejně jak to píšeš ty. takže asi to tak bude. Nečetl jsem komentáře ale pokud to tak citíš a stejně tak i já. tak to tak bude.
 totální 0
23.02.2024 13:17:38
Dano, zeptám se tě takhle - můžeš ten svůj stav nějakým způsobem sama vlastními silami zlepšit nebo ne?
Pokud ano, tak se o to pokus, a pokud ne, přestaň se naprosto zbytečně trápit a vymýšlet katastrofické scénáře, které mohou nastat v budoucnosti a které většinou nenastanou a všechno bude úplně jinak, než sis myslela a předpokládala. Jen ti to kazí náladu, ubírá sílu a chuť do života v pěně dní.

Jinak se domnívám, že na neurologii, buď v EEG, Pozitronové emisní tomografii nebo v rezonanci by mohli odhalit, zda skutečně máš či nemáš pomalu se rozvíjející neurodegenerativní nemoc.
 šoférBusu Muž34 Kategorie
23.02.2024 13:16:24
*přemýšlet
 Ncnj Muž Kategorie
23.02.2024 13:13:19
„Nicméně jsem přesvědčena, že mě ten Alzheimer brzo čeká..."

Takhle bys neměla přemýšlel, protože to tím přivoláváš.
 Ncnj Muž Kategorie
23.02.2024 13:08:40
Taky jsem měl depresi, se vším respektem. Tohle co píšeš se dá vysvětlit jenom tak, že nejsi zrovna moc ve formě. Nic víc bych v tom nehledal.
 Ncnj Muž Kategorie
23.02.2024 13:03:26
Ano, a nejen u deprese. Jsem přesvědčen, že ten kognitivní úpadek způsobují i jiná nepsychiatrická a primárně neneurologická chronická onemocnění.

Po každým flare-upu (vzplanutí nebo jak to vhodně přeložit do češtiny) je to horší a v retrospektivně mohu říct, že po každým prodělaným flare-upu je to horší i v dlouhodobém měřítku. Jenže ten flare-up může spustit prakticky cokoliv, běžné aktivity, co už člověka s chronickým onemocněním zmůžou natolik, že ho to na několik týdnů zase vyřadí z provozu.
 ano jsem dement
23.02.2024 12:53:59
lol: Jaký perníček?
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 12:51:17
Njn, vsak to uz na skolach vzdycky rikali, ze pernicek lidi znici.
Stejne tem hladovejm rypakum lidi neporuci a pak, svete div se, je ten pernicek znici.
 lol
23.02.2024 12:17:09
Ano samozřejmě jedná se o tkz. neorganickou demenci která není způsobena stárnutím ale je způsobena změnama ¨biochemického rozladění neurotransmiteru při depresi dochází ké kognitivním změnám.
 tasvata
23.02.2024 12:16:51
Tohle mám taky, v kombinaci s vypatlaností z epilepsie je to top.
Psychiatrička mě rovněž poslala do háje. Že jsem nadprůměrně inteligentní a jestli vnímám úpadek, ať trénuji mozek a paměť, že jsem mladá a nějak se to srovná.
Snažím se to neřešit, ale když vnímám, jak moc se to zhoršilo oproti minulému roku, připadám si v pasti.
Soucítím, ale asi ti neporadím.
 gwynevere
23.02.2024 11:41:27
A tohle zapomínání máš až teď?
 modern research Muž36 Kategorie
23.02.2024 11:31:52
Hodně no...
 ofinka
23.02.2024 11:23:59
když mě něco baví, na něčem mi záleží (doopravdy, ne že jsou to jen takové kecy), tak toho zvládnu hodně... když mě to prostě sere, tak se mi do toho nechce, jsem unavená, malátná a dejme tomu "dementní po depresi"...
 já už nevím
23.02.2024 11:22:23
Je samozrejme, ze pri zatemnenej mysli, len tazko napadnu cloveka aj nejake optimistickejsie "svetle myslienky"... Inak by to uz ani nebola depresia.
Ale na druhej strane si ani nemyslim, ze depresia je priamou pricinou alzheimera. Samozrejme, ze pri dlhodobej depresii, aj ludske IQ uz ide len dolu, pretoze sa nerozvija, ale este furt sa to este neda nazvat alzheimerom.

Preto, hlavu hore Teta Danka a zazen uz konecne tie cierne myslienky! D
Smajlík  *Vykuk* Muž62 Kategorie

Akční cena

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk