Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1219518, vloženo 21.07.2023 00:34:10 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Stárnutí
Co si myslíte o lidech, kteří neumějí stárnout? Pro mě to momentálně nejspíše není aktuální téma a nevím, jak budu uvažovat za pár let. Ale zdá se mi, že více než věkem, je tento problém způsoben tím, jak ti lidi přemýšlejí a přemýšleli. A možná vlastně "neuměli žít" nikdy, jen teď si jsou schopni najít x věcí, které v minulosti měli udělat jinak, aby tím pocitem momentálně netrpěli.

Věřím, že k mé spokojenosti povede to, když stihnu vše, co si přeju a jednoduše budu žít podle svých představ. Věřím, že budu pociťovat spíše nostalgii než závidět mladým holkám, že jsou mladé a mají hezké postavy.
Co si myslíte vy? Kde u těchto lidí nastala chyba? Je to pouze celoživotní nejistota a nízké sebevědomí? Měli jste sami někdy tohle období? Nebo je to do jisté míry normální? Protože nemám pocit, že by tím trpěl každý. Někdo opravdu umí stárnout s grácií a na takové dámy je radost pohledět.

A co si myslíte o snaze "vyrovnat" se mládí alespoň stylem oblíkání? Mně se vkus přirozeně mění. V pubertě jsem nosila minisukni, kterou teď považuju za nevkusnou. A myslím, že se ten vkus bude měnit i nadále a třeba si za x let řeknu, že crop top fakt nosit nechci. Samozřejmě ať si každý nosí co chce a v čem se cítí dobře, já hovořím pouze o tom, když motivem tohoto chování je nějaké vyrovnání se někomu.








 Jedna frajerka Žena22 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
24.07.2023 21:36:34
Michal: Já mám takové docela silné podezření, že opravdu moudrý, nebo dokonce kouzelný děděček to o sobě neví. On totiž každý věk má své problémy, a třeba mladý člověk řeší něco podle něj neřešitelného. Jde kolem moudrý dědeček a prohodí nějaký komentář, který to dokonale vystihuje - protože holt má zkušenost s takovou situací už mockrát zažitou.
Když se velmi vzácnou náhodou přenos moudrosti opravdu zadaří, mladý člověk zírá, jak bylo řešení prosté... Ale dědeček jde dál a neví, co bude mít k večeři nebo kam si zase založil brejle... a o své moudrosti nemá potuchy.
 bilej tygr Muž73 Kategorie
24.07.2023 17:35:55
"Jediné, co mi u některých kmetů vadí je, že s věkem nezískávají tu pomyslnou moudrost, jak všichni prorokují"
...
No jo - já taky pořád čekám až konečně zestárnu a zmoudřím, a vono furt nic... nakonec to vypadá, že dřív zemřu, než stihnu zmoudřet...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
23.07.2023 06:56:26
Jediné, co mi u některých kmetů vadí je, že s věkem nezískávají tu pomyslnou moudrost, jak všichni prorokují, jak všechno pochopíme až budeme staří a kdesi cosi. To je za mě nevyspělost jak hovado, včetně třeba té závisti.

Když uvidím kohokoliv v něčem, co se mně osobně nelíbí, tak si jen v hlavě možná na okamžik pomyslím, že nemá vkus, ale co je mně do toho, že? Horší je, když pak některé tyhle babky / dědci nahlas nadávají, jak je ta dnešní mládež zkažená, ti jsou fakt na podkopnutí berlí - hodně s nadsázkou samozřejmě, s promuntím. To je za mě skutečná nevyspělost stařečků, i když ono se pak říká, že ti starouši se ke konci chovají jako mimina, a dneska už jsou lidi stejně dementnější v čím dál nižším věku, tak kdo ví...
Smajlík  NBLD
22.07.2023 00:35:55
Mám teď v okolí jednu takovou, co stárnutí vážně nezvládá. Nejprve to byla operace víček (nad tím ještě dovedu přivřít oči, někdo to fakt geneticky má nedobré a kůže holt časem elasticitu ztrácí), pak vytáhnutí kůže za uši, pak rty....
No a když jsme doma uzavírali sázky, jestli budou dříve prsa nebo kuchyňská linka, přišla krize středního věku jak vyšitá- nový (a výrazně mladší) chlap a chování á la puberťačka, vymetat fesťáky a stěžovat si, jak má málo času.

Jelikož s tímto nemusím sdílet domácnost, mělo by mi to být víceméně fuk, ale bojím se kde až tohle skončí. Rozumím tomu, že se žena chce v každém věku cítit dobře, být chtěná, žádaná a nepatřit ještě "do starého železa", ale myslím si, že věkem by měla přijít i nějaká soudnost.

Já se stárnutí moc nebojím, byť v genech evidentně mám i výše uvedený scénář, děsím se smrti
Smajlík  Funnyeyes Žena88 Kategorie
21.07.2023 21:29:29
já furt jedu ve vlaku, matouch, ty už jsi dojel?
 spolucestujicí
21.07.2023 19:44:13
Thatslife:
No neke, že je vás víc..

Dávej pozor na koště.. :D
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 19:29:51
Nestárnout a zaseknout se jsou dvě rozdílné věci. Být zaseklý považuji za problém, nestárnout považuji za umění.:)
 Carpe Jugulum Muž41 Kategorie
21.07.2023 18:10:50
Matouch a jeho esotericke teorie rofl
jeste ze te tu mame.
 Thatslife
21.07.2023 16:58:07
Ne svedené. Povahové vlastnosti ovlivňují umění stárnout. Nepřejícnost, závist, toxicita plus něco z desatera... to vše člověku nepřidá. Naopak. Ve stáří a sociální izolaci už vůbec... ani na zdraví.

Musíš myslet pozitivně, Gazzapo.
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 15:43:23
Proc povahove vlastnosti cloveka jsou svedene na stari?
 Thats life
21.07.2023 15:28:49
No vida...tak nepřejícnost je faktor pro neumění stárnout
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 14:22:24
Ano zeny ale i muzi pokud nezili pro nic, zadne hlubsi zajmy, budou ve stari s nejvetsi pravd trpet a budou to ti vztekli depresivni duchodci.
Hlavne zeny co meli jako svou jedinou komoditu vzhled budou trpet jak zvire.
Ja budu ta filosofujici u vina babka co bude konecne moct travit veskery cas kreativitou. Budu si ( doufam) moct rict ze pro spolecnost jsem udelala kus prace a me jmeno tu bude naporad. To mi bohate staci ke spokojenemu duchodu. Jo a budu mit u prdele nake prirucky na to jak se oblekat ci chovat umerne svemu veku. Ja jsem rebel ne follower. Ikdyz chapu ze tohle kreativini mysleni urcitou cast lidi velmi drazdi. O tom je i moje prace:-) deal with it baby.
 Thats life
21.07.2023 12:41:34
Pokud se bavíme o stárnutí v důchodovém věku, což podle komentářů asi ano, tak to si myslím, že je zcela určitě závislý na tom, jak naplňující život měli/mají a třeba i na tom, jaký mají vztahy s rodinou. A asi i na tom, kolik má člověk peněz. Ne že by na penězích záleželo, mrk mrk :P

Ale když člověk nějak onemocní, že ho to omezuje v pohybu atd., tak z toho musí být špatný každý. Jenže to se může stát i mladému člověku, jak bylo zmíněno. To už bych nevztahoval přímo ke spokojenosti se stárnutím.
 Ant0rn Muž24 Kategorie
21.07.2023 12:30:41
Já si myslím, že jsem s fotrovatěním docela ok. Ale zas nutno podotknout, že mám ještě vlasy.
Už se i těším na svoje děti, děti sourozenců,... :D

Asi to vidím podobně jako ty.

Mám teda trochu strach, jak budu snášet pak konec studia :D Ale to mě bude spíš mrzet vyčlenění z tý společnosti. Že když pak půjdu do studentskýho baru, tak už budu divnej.

U žen věřím, že to může hodně zabolet, pokud žijí nějaký nenaplňující styl života. Protože ten vzhled může být jediný, co měly.
Muži byli škaredí vždycky, tak jsou zvyklí. Ti asi zase hůř snášejí úbytek fyzické síly.

Ohledně oblečení jsem smířený s tím, že bych se třeba po třicítce měl oblékat jinak než teď. Ale zas mně se občas i ty módní výstřelky líbí. Třeba takové ty bezďácké Nike boty teď. Ty jsou tak odporný, až zvažuji, že si je koupím. Tak těžko říct, jak to budu vnímat pak.
Možná do práce za slušnýho a do Teska za trendsettera.
 Ant0rn Muž24 Kategorie
21.07.2023 11:52:32
Příspěvek porušoval zákony ČR nebo pravidla Zpovědnice - byl odstraněn.
21.07.2023 10:12:11
Možná se mi podařilo vyladit lepší frekvenci

Člověku je 20 - 30, má pocit, že něco promeškává. Stárne a říká si, že je pozdě na děti.. Na cokoliv.

K tomuhle jen: v některých volbách jde o menší zlo. Obecně by se člověk neměl za něčím hnát když není o tom sám přesvědčený
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 09:31:21
V této diskuzi jsem vycházela z toho, že nějaký člověk se stárnutím není vůbec srovnány..
--
Možná i když za život jsem takového nepotkal. Jako chvilkově jo, člověk si řekne ty vole, už je mi 40 a o 50ce uvažuje jako o konečné. Pak to přijde a vidí to jinak. Nedokážu si představit, že se tím někdo permanentně trápí. A i když někteří ano, krátkou dobu, člověk si zvykne na všechno.

Tudíž otázka, co dělat jinak postrádá smysl. Prostě si člověk zvykne.
Horší je to s nemocí, pokud je smrtelná. Definititivum, ale i s tím se dá do značné míry smířit. Co jiného se dá dělat? Se stárnutím je to jednodušší když člověk není na obtíž a je fyzicky fit. Něco si najde
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 09:10:30
Zajímavé postřehy!
Souhlasím, že důvody jednání, které jsem popsala a které jste vy dodali, mohou být různé. A netvrdim, že každá starší kolegyně žárlí na mladší a ani že každý člověk, který se obléká 'mladistve', má problém.V této diskuzi jsem vycházela z toho, že nějaký člověk se stárnutím není vůbec srovnány, což se nějak projevuje -a zajímalo mě, co se pokazilo a co lidé, kteří tohle nepociťuji, udělali lépe, v čem žili lépe.
Nechtěla jsem vůbec hodnotit, co je a není dobre a co má kdo dělat a jak se ma chovat.
 Jedna frajerka Žena23 Kategorie
21.07.2023 08:55:58
Matouch14 to napsal přesně. Jen bych dodala, že řada lidí těžce nese chování společnosti, státu, mladších lidí k důchodcům, a stáří vůbec. Být starý v současné době znamená, že je člověk z pohledu státu, společnosti na odpis a zbytečně bere vzduch. Ta neúcta, pohrdání stářím řadu lidí přiměje k tomu, aby si snažili "stárnout co nejméně". Problém je, že "proti věku není léku". A čas dožene každého - i ty, kteří teď mají pocit nadřazenosti vůči důchodcům.
 fimísek
21.07.2023 08:54:33
Já jedu do Prahy s Českejma Dráhama a pak přestupuju dál na Jih, ale nějak mně padá signál.
 spolucestujicí
21.07.2023 08:45:31
spolucestujicí: Teď jak jedu arrivou, přestoupil jsem a průvodčí je cikánisko. A docela šikovnej, koukám jak čaruje s těma prachama, jde mu to rychle. Víc takových
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 08:43:58
Já jsem se s tím pojmem "neumění stárnout" už párkrát setkala a musím říct, že se s ním principiálně neztotožňuju. Ano, určitě existuje určité procento lidí, pro které je vyrovnávání se se stárnutím a z něj vyplývajícími změnami náročné a zvládají to hůře, ale myslím si, že se to sotva prekrýva s takovým tím souzením okolí, jestli kdo umí stárnout. Někdo je prostě svůj takový, jaký je, cítí se dobře v tom, co společnost přisuzuje mladším ročníkům a nevidím důvod, proč by měl přestat být sám sebou jen proto, aby si o něm někdo nemyslel, že neumí stárnout.

Já jsem třeba četla článek, že ženám po třicítce a nedej bože po čtyřicítce nesluší dlouhé vlasy. Já jsem měla vždycky ráda dlouhé vlasy, ale po covidu mi začaly extrémně padat, tak jsem si je ostříhala. A teď se vyloženě těším na to, jak budu mít vlasy po zadek a budu si moct udělat dva dlouhý copy, což vyjde na nějakou tu pozdnější třicítku. A je mi jedno, jestli tisíc ženských časopisů napíše, že mi to nebude slušet, že je to nevhodné a bude si o mě někdo myslet, že neumím stárnout.

Naopak, když jsme se seznámili s mým manželem, měla jsem období, kdy jsem nosila křiklavě barevný silonky, k nim kraťasy těsně pod zadek a navrch vypasovanou košili. No, a když mi manžel řekne, že se mu to líbilo a chtěl by, abych to zase nosila, stejně jako kombinaci křiklavě růžové kalhoty + bílá košile, tak ho odbydu, protože se na to už necítím.

Myslím, že styl se vyvíjí každému, ale každému jinak, a že když se někomu vyvíjí jinak, než se nám líbí nebo společnost považuje za normu, je to jen čirý alibismus, že tomu dáme nálepku "neumí stárnout" a potrebuje to v podstatě pouze autor té nálepky, aby se dovedl lépe vyrovnat se svou nelibostí a mohl mít pocit že to není jen a pouze jeho problém.
 Veela Žena35 Kategorie
21.07.2023 08:36:35
spolucestujicí: kam jedeš ty starej osle? Já jsem přestoupil směr Doksy.
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 08:27:05
no tak třeba se potkáme matouchu
 spolucestujicí
21.07.2023 08:23:50
fakt už: taky jedu vlakem. Ale jo, ten přístup je sympatičtější než u psychicky starých. Potlačovat člověčí mladou psychiku je zločin. To si v 90 letech má stoupnout už před rakev a čekat, když je fyzicky ok?
Smajlík  matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 08:18:44
taky nesnášíte, když kojenci machrujou s těma kočárkama
 drandí kárky
21.07.2023 08:17:54
fakt už: palec nahoru :)
Smajlík  Jdu kolem
21.07.2023 08:16:46
No, u žen mi to připadá, že je to hodně o tom, že v naší společnosti se říká, že ženy nad 30 jsou staré, nebo dokonce ty nad 25, což je úplně šílené.
Mně je už 32 a musím říct, že se opravdu snažím vypadat mladší a úspěšně.
Jsem tak trochu typ jako Lucka Vondráčková, která ještě ve 30 vypadala jako puberťačka a po 40 vypadá furt dobře, takový diblík s vráskami a očekávám, že v jejím věku budu vypadat taky tak.

Jinak u mně je to asi o sebevědomí, které jsem jako opravdu mladá neměla a teď ho mám vyšší a připadám si celkem hezká, což dřív moc nebylo. A mužům se pořád líbím, často nevědí, kolik mi je, posledně jsem měla nápadníka mladšího o 5 let a troufám si tvrdit, že bychom opravdu vypadali jako vrstevníci :)

Ale zároveň si myslím, že je to ve společnosti i o tom, že si každý chce žít podle sebe. Vždyť proč by někdo kvůli tomu, že mu je třeba 40+ nemohl dělat některé věci, nebo se oblékat mladistvě?
Jen kvůli tomu, aby si ostatní něco nepomysleli? No ale to je ta největší chyba, ohlížet se na to co si kdo myslí.

Pokud se lidi snaží být co nejdéle mladí tím, že se o sebe starají, cvičí a zdravě jedí, tak je to jen dobře.
 Jdu kolem
21.07.2023 08:16:37
Vole matouchu, 15 machrovat, když je to dítě? To můžu rovnou někomu "závidět" že mu je 9
Smajlík  magore
21.07.2023 08:15:03
Nezažil jsem, že by chlap záviděl klukovi mladí :-)
U žen možná... A nevím jestli je v tom jen závist.

Něco sis zažila, něčím sis prošla, přijde 15ka a začne před tebou machrovat..
Postavit se dá k tomu různě, ale nemyslím, že je v tom pouze závist
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 08:14:30
vy máte štěstí, že jedu vlakem a potřebuju zaměstnat mysl. Jinak bych se na vás vysral. Co to je za kecy "stará rašple nemá soudnost" atp. Ať si každej nosí, co chce. Já nosim košile a kapsáče a kšiltovku a budu to nosit i s berlema, protože se mi to líbí. Někdo má rád minisukně a taky nevim, proč by se jich měl vzdávat, protože někdo po něm chce máchat nějakejma nepsanejma módníma pravidlama o.O Co chci říct, někdo má prostě to svoje, ať to jsou vytahaný pletený svetry nebo síťovaný punčochy a pokud to má rád, proč by to měl dávat pryč? Jestli pudu po ulici a naproti bába v černym korzetu a mini, tak budu jen rád, že někdo je svůj a nediktuje mu osobnost společnost. Hlavně, že je to tady samej rebel
Smajlík  fakt už
21.07.2023 08:03:13
Dekuju všem za reakce. A zároveň se omlouvám za stručný koment, ted nemám moc čas, ale vše jsem si pořádně přečetla. :D
Za mě se člověk, který to neumí, pozná právě tím, že se stárnutím není smířený, trápí ho to, závidí, občas se třeba vůči mladším přehnaně vymezuje, přehnaně je kritizuje -kdy příčinou je právě to vlastní nesmíreni. Napadá mě situace, kdy se třeba starší kolegy povýšeně chová k mladší a vysvětluje to tím, že nic neumí a jí to štve a je vlastně úplně neschopná. Případně třeba si dokážu představit situaci, kdy žena přijde na koupak a první, co ji napadne je, že by taky chtěla být mladá, že už se tělo změnilo...že nic pořádně vlastně nezažila... Ale řekla bych, že se takový člověk může projevovat samozřejmě i úplně opačným způsobem a týká se to i můžů.
Takže krátká odpověď, za mě se to pozná tím, že se s tím daná osoba sama nesrovnala.-a to se často nějak navenek projevuje.
 Jedna frajerka Žena23 Kategorie
21.07.2023 07:54:17
Tři roky. Tři roky hele, a začneš sesychat jak stará kaiserka.
Lidi v krámě jdou po hezkejch, voňavejch houskách, okamžitě poznaj včerejší - a ..
.
.
.
vytříděj jí ..
Smajlík  Sledík křišťálovííí Muž24 Kategorie
21.07.2023 07:54:12
Věřím, že budu pociťovat spíše nostalgii než závidět mladým holkám..
---
Nemyslím, že nostalgii. Prostě člověk si je vědom, že stárnutím něco získává. Neměnil bych. No a když se člověk o sebe stará a působí upraveně, tak je to s grácií.

Když zmiňuješ oblékání, tak jasně existuje nějaká móda, společenský diktát a pak svobodná vůle, jak se člověk cítí a jak se cítí psychicky starý. Obyčejně kompromis.

Minisukně je podle mě OK v tvém věku, záleží jak se v ní cítíš. :-)

Nesoudil bych lidi, že neumějí stárnout, je to jejich věc, a ano extrémy působí divně. Vzpomenu si třeba na Madonu. Ale když je s tím OK.

Osobně někde limity mám, někde nikoliv. Nechodím v buzičích džínách jako v 15, nevymetám diskotéky, neřekl bych kvůli diktátu společnosti, ale nebaví mě to už.
Pak je to nějaký mix sebereflexe, kde mi na okolí záleží.
Jsou místa, kde jdu proti proudu.

Proto píšu, že je to hodně komplexní a není dobré stavět nějaké kategorické odsudky.

Spíš jsem se snažil pomoc lidem, kteří se cítili kvůli věku rezignovaně, staře. To je pak skutečný problém a bojuje se s tím hůř. A u starších lidí taková rezignace na všechno, ztráta koníčků je začátek konce.
 matouch4 Muž52 Kategorie
21.07.2023 07:51:04
To je i věc nějakého charakterového/osobnostního nastavení. Někdo tohle vůbec neřeší a tak nějak to nechává plynout.

Já bych si teď na sebe už taky nevzal kapsáče a Fubu mikinu :)
 Frank Drebin Muž39 Kategorie
21.07.2023 07:47:05
Ve svých 55 oceňuji to, že kolem sebe vidím čím dál tím více mladých, pěkných holek. Protože člověku připadá mladé vše, co je mladší než on sám.
Smajlík  Ggrrff
21.07.2023 07:47:02
Já se vyjádřím jen k tomu oblékání. Na to si musím dávat pozor, protože donedávna jsem měla stejnou velikost oblečení jako ve 20 (teď mám kvůli lékům pár kilo navíc, ale už to jde samo dolů) a párkrát jsem se oblékla nepřiměřeně vzhledem k věku.
Minulý podzim v jednom OC, kdy jsem se uviděla v zrcadle v chodbičce a první dvě vteřiny mi nedošlo, že se koukám na sebe - pomyslela jsem si, že ta stará rašple nemá soudnost, když se ve svém věku navrzne do kraťásků a vzorovaných punčocháčů :D

Thatslife - bába 60+ v minisukni je vždycky mega trapná, i kdyby měla hezkou postavu.
 Teta Dana Žena44 Kategorie
21.07.2023 07:06:03
No to je pravda, taky mam pocit, ze uz mi telo chatra a bude to jen horsi.
Jak se ma takhle starnout s gracii?!
Smajlík  jesterka
21.07.2023 07:02:44
https://youtu.be/0H6n1aK0ZSo
 traktor
21.07.2023 06:57:41
tvl. chátrající tělo můžeš mít i ve třiceti. Si zadejte bodybuilders over 70 years old, případně bodybuilders over 70 years old - female do google
Smajlík  tupci
21.07.2023 06:49:52
Taky nevim, co tim presne myslis.
Ale asi se ve stari budu citit stejne na hovno jako ted, jen k tomu pribudou nemoci a chatrajici telo.
Smajlík  jesterka
21.07.2023 06:48:24
Hlavně ať jsem zdravá psychicky i fyzicky a pak by na věku zase až tolik nezáleželo. Stejně všichni jednou umřít musí. Asi ale budu raději, když se na mně bude stárnutí projevovat pomaleji. Nevím, proč bych měla chtít být rychle sešlá.
 Cvičená opice
21.07.2023 06:30:32
Neumějí stárnout? Tohle mi evokuje tebou zmíněný pocit nejistoty. Protože je zde kult mladí a výkonu, stáří není žádoucí. Proto si ti, kdož státnou, připadají, že už nejsou tak hodnotí, když si nevěří a berou přílišné ohledy na společnost. Také už nemusí být tolik žádoucí na sexuálním trhu, tak se pokouší si zájem udržet, protože jim to dodává sebevědomí.

Navíc, mladí si starší lidé s velkou pravděpodobností idealizují. Nevzpomínají na některé zcela nesmyslné zákazy a příkazy rodičů, na fakt, že byli ve stresu ze školy, protože je pořád někdo chtěl zkoušet a testovat a hodnotit. Nedej bože třeba šikanoval. Nemohli žít, kde chtěli, protože prostě neměli peníze, nechtěli by se vzdát zkušeností a jistého životního standartu, který si vydřeli.

Spokojenost je mimo jiné schopnost ocenit výhody situace, kterou prožíváš. V mládí to může být krása a vitalita, časem třeba splněné životní cíle, jistoty a stabilní zázemí...

Vím, že odpovídám asi trošku jinak, než bys chtěla, protože tvá zpověď se zaměřuje především (ale nejen) na ženy a jejich vyrovnávání se s fyzickým stárnutím.

Já jsem s životem tím spokojenější, čím jsem starší. Nevím, jestli tento trend bude pokračovat.

Možná i potřeba něco stíhat a stihnout je jistá obrana proti úzkosti ze stárnutí? Nevím. Každopádně bych řekl, že je to efektivní.
 Katedra psychologie Muž22 Kategorie
21.07.2023 06:11:43
ty vole, nic mě neděsí víc, než co napsal matouch. Mysl stejně mladá, ale tělo starý. To bych si přišel jak retard. To jsou ty lidi, co má o nich odula zprávu na profilu.
Smajlík  traktor
21.07.2023 02:50:00
mládí = život, stáří = smrt. Hon za mládím vyvěrá ze strachu ze smrti.
 Van Generator Muž30 Kategorie
21.07.2023 01:57:46
AA ze by dalsi namety ?
Zajima me jak poznas ze nekdo neumi tarnout? jsou tam nake vzorce chovani? jak poznas ze maj z toho depku?

Ja dam priklad treba Madonnu. O te si 2/4 lidi mysli ze starnout neumi. Ja si myslim, a i ona se k tomu nekolikrat vyjadrila, ze odmita zit dle zazitych norm, ocekavani. Chce si uzit dokavat muze. uzivat si zivota je znak 'neumeni starnout?
Proc starnout s gracii? Radsi se podivam jak na techno party tancuje 65ti leta baba v minisukni nez na damu co se bere hrozne vazne .
 Thatslife
21.07.2023 01:21:56
Začíná pětidílná série o: "Co si myslíte o lidech, kteří ..." :D

Matouch už to napsal za mě. Souhlasím s ním. :)
 Roztomilé zlobivé Žena23 Kategorie
21.07.2023 01:19:59
Jo, s tím tělem to Matouch vystihl. Před nějakoou dobou jsem se octl v tělocvičně, a z mládí jsem byl zvyklý z džuda, že jsme se rozběhli a udělali pár džudokotoulů. Nějak mě nenapadlo, že už tělo v té kondici není... udělal jsem je sice stejně, ale byl jsem potom docela potlučený, už holt nemám ty reflexy, jako kdysi. Zajímavá ale byla ta vnitřní jistota, že to půjde jako dřív.

Taky už to nejsem schopný promýšlet do důsledků. Ale souhlasím s Matouchem i v tom, že ze zpětného pohledu je lepší dělat věci víc naplno, nebát se. Nějaké průšvihy čas zahladí, na ostudy se zapomene... Ale co jsem neudělal z nějakých obav nebo lenosti, nebo udělal jen tak napůl, toho je mi dnes trochu líto.
 bilej tygr Muž73 Kategorie
21.07.2023 01:14:51
Co to vlastně znamená to "neumět stárnout" ?
Jak se to u běžného člověka projevuje?
 Michal-222 Muž44 Kategorie
21.07.2023 00:54:26
Je to široké a složité téma. Mysl zůstane kolikrát stejně mladá, jen tělo nefunguje. teda vypozoroval jsem to takhle od několika seniorů. Prostě chceš něco udělat a pak si uvědmomíš, že nemůžeš.
Ať už se ti zdá ve snu, jak běháš a probudíš se v sedumdesátiletém těle nebo se jen v uvažování zasníš.
Třeba i herec Tříska se zasnil před pádem.

Pokud jde o bilancování pocit promeškání: určitě je dobré žít aktivní život a hlavně si uvědomit, že vždy je něco za něco. Něco obětuješ, něco získáš.
Také Freudovské superego u starších lidí ztrácí na významu, nejsou tak závislí na názoru společnosti a nemají potřebu se tolik srovnávat jako ve dvacíti, třicíti letech.

Možná neodpovídám na všechno, ráno se pokusím na tebe víc naladit. Teď před spaním píšu jak mi prst narostl.
 matouch4 Muž52 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk

HIT Týdne: Sleva 200 Kč