Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1186571, vloženo 18.01.2022 21:26:28 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Může si Ajťak v Praze si pořídit byt?
Často v diskuzích zazní, že na byty v Praze ve současné době dosáhnout pouze pracující v IT. Dejme tomu že takový programátor si chce koupit průměrný byt 3+1 za 10M, 2M musí mít svých , 8M si půjčí s úrokem 4% s měsíční splátkou 38 193kč. S ohledem na DSTI na 50% musí mít čistý příjem 76 306kč tj. cca 100t v hrubém. Kolik programátorů má 100t a víc v hrubým? 1 z 10? Kdo ty byty bude kupovat?
 okolo Muž27  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
24.01.2022 19:33:19
Wute, jak rekl jednou Zdenda Pohlreich panovi s podobnym zajmem o sracky (chtel vybudovat restauraci "U hovna" a s timhle byznys planem sel za Zdendou):
Doporucuju zmenit prasky nebo doktora...

Tohle co predvadis je dno, projev cloveka s IQ max 80, obcas jsi predvadel v lepsich chvilich alespon zaklady elementarni inteligence...

A take si myslim, i kdyz to nemam overene, ze asi nebude existovat pripad, kdy na webove strance mela nejaka firma aspon nejake udaje a dostala by realne pokutu.
Obvykle tohle resi nekdo, kdo dela kompletni webove stranky, coz muze byt casto stredoskolak (nic proti frontend programatorum), kde klient nema paru o tom, co musi byt soucasti webpage firmy. U seriozni firmy si obsah resi zakaznik sam.
Software developer by mel znat spis pod jakou licenci je dany kod publikovat, zejmena pri pouziti opensource v projektu. Ale obvykle ani tohle nemusi resit, pokud se jedna o interni projekt a uprimne zas takova veda to neni.
Bezni pravnici jsou postupne nahrazovani softwarem,
vyvojar nikdy pravnikem nebude, leda by prestal byt vyvojarem a stal se musto toho pravnikem (takovy pripad jeden znam)

Tak co wute... uz jsi vytvoril tu alternativu zpovednice? Mel jsi na to nekolik let, ale jako obvykle zustalo jenom u kecu
Smajlík  Tricet8
24.01.2022 13:16:00
nejsem opice:

Ještě si zapomněl dodat ičo ičo ičo ičo ičo. Ty hyperbolovej mentálku.

Ne, opravdu to nebyla žádná hyperbola, si jen obyčejně vypatlanej kokůtek.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
23.01.2022 22:20:49
wut: to mé tvrzení o vyhrožování byla z mého pohledu jasná hyperbola, měl jsem za to, že to poznáš.

Jinak si cením tvého zájmu, ale zatím bych to udržoval v této rovině. Co se týče té socky a ID, tak jak praví ten pán 40+ níže: forgive yourself. Ještě by mohl dodat: ...and accept yourself. Není holt dáno každému, za psychické problémy člověk často nemůže a od toho tady ten sociální systém je. A jestli jsou projevem i ty nadávky, urážky, jak to občas bývá, tak ať, byť ne každý pro to musí mít pochopení.

Měj se a jestli ti tato emo chvilka bude nepohodlná, tak je to taky OK.
Smajlík  nejsem opice
23.01.2022 20:17:27
nejsem opice:

Kdo tady komu vyhrožoval ty mentále vypatlanej?

Přestaň vymejšlet ty svoje konstrukty a začni číst...

Hlavně nezapomeň fňukat ičo ičo ičo ičo ičo... Jako pravej mentálek... A běž už spinkat, ať ti neujede autobus do fabriky, pak mistr by se moc zlobil...

Najednou jsme u toho, že jsem tu někomu vyhrožoval... Nechápu, jak může existovat takovej mentál.

A jak se vůbec jmenuješ? Ičo?
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
23.01.2022 13:32:02
wut: Aha, takže nejdřív v podstatě vyhrožuješ Pajkovi pokutama, ale když se tě někdo zeptá na příklady takových pokut, tak je ticho.

Btw, ak víš, že se dávky vyplácejí zrovna 15. den nebo že vůbec mají fixně stanovený den? Já to třeba jako jejich nepobírač netušil. Nejsi ty náhodou jejich pobírač? Ne že bych se ti smál nebo ti to měl za zlé, jen bych se papírkům na hlavičku nebo dávkám u tebe nedivil.
Smajlík  nejsem opice
23.01.2022 13:15:21
nejsem opice:

Co to zase vymejšlíš za konstrukty ty mentále vypatlanej.

Nejdřív tu pláčete, že SW Dev a programátor je to samé, pak pláčete, že nemusí umět právo, pak pláčete, že porušení zákona je v pořádku, že zákon je pro vás mentály redundantní, pak pláčete, že se to nekontroluje, pak pláčete, ať dám příklad kdo dostal pokutu...

Drž hubu ty vypatlanče, předvedl ses jako vylízanec s 5 třídama někde od pásu a jen metáš další sračky...

Nechápeš vůbec nic, jen dokola žvatláš ičo ičo ičo ičo...

Běž zase v pondělí na pás a čekej 15. na dávku a nech přemejšlení jinejm.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
23.01.2022 13:10:39
wut: konečně se po 1762 kB textu někam dostáváme, první příklad. Sice trochu nedostatečný, ale jako mentál to mentálovi prominu.

Teď ještě příklad, že za tu chybějící větu dostal někdo reálně pokutu, ačkoliv tam měl jinak uvedeno IČO, jméno, příjmení a sídlo, viz ten Pajkův případ a viz tvé tvrzení „Za tuhle stránku hrozí pokuta tuším 50 nebo 100k od živnostenskýho úřadu.“ a máš volno, můžeš si zas jít hrát s ostatníma.
 nejsem opice
23.01.2022 11:40:00
nejsem opice:

Ty mentále, zdroj mam takovej, že nám to ve všech firmách vždy kontrolovali... Ale co čekat od vypatlance, co nepochopí napsanou větu.

Podívej se, jak vypadaj kontroly u ostatních.

Třeba tenhle člověk popisuje, jak vypadá kontrola a kontrolovali mu totéž, ale vymaštěnej mentál jako si ty bude furt žvatlat.

https://zsf.cz/show/zivnostenska-kontrola

Všechny firmy a všichni živnostníci mají stejnou zkušenost, ale imbecil jako ty bude pořád kecat IČO IČO IČO IČO IČO...

Máš v hlavě sračku...

Tak sklapni mentále...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
23.01.2022 09:57:09
wut: to je furt dokola, mentál, pás, zívám, spíš bys konečně mohl odpovědět na ten druhý odstavec z příspěvku z 06:52:35, ať se bavíme k věci.

Tady máš zatím tip na film, je to k tématu.
https://youtu.be/iWWHjTVbDlE?t=576
 nejsem opice
23.01.2022 08:51:33
nejsem opice:

Ty jsi uplnej mentál. :D Jak můžeš mít v palici takovou sračku to nechápu.

§ 435
"
Každý podnikatel musí uvádět na obchodních listinách a v rámci informací zpřístupňovaných veřejnosti prostřednictvím dálkového přístupu své jméno a sídlo. Podnikatel zapsaný v obchodním rejstříku uvede na obchodní listině též údaj o tomto zápisu včetně oddílu a vložky; podnikatel zapsaný v jiném veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku; podnikatel nezapsaný ve veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do jiné evidence. Byl-li podnikateli přidělen identifikující údaj, uvede i ten.
"

Opravdu ti z toho vychází, že

"
Podnikatel zapsaný v obchodním rejstříku uvede na obchodní listině též údaj o tomto zápisu včetně oddílu a vložky; podnikatel zapsaný v jiném veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku;
"
= IČO? Fakt si takovej kretén, že v tomhle vidíš ičo? Ty máš uplně vypatláno s IQ mražený makrely.

Ičo máš vidět v poslední větě

"Byl-li podnikateli přidělen identifikující údaj, uvede i ten."

Tohle znamená uvést IČO + DIČ (pokud jsi plátce). Protože to je ičo = indentifikační číslo, dič = daňové identifikační číslo.

...

Vypatlanec jako ty stejně začne zase sračkometat "hele to by mohlo bejt IČO" :D

Kdy jste se narodil? IČO
Kde bydlíte? IČO
Jaké je vaše rodné číslo? IČO
Jaké je vaše IČO? IČO

Vidíš, chce IČO!

...

Mentál od pásu s 5 třídama a jeho právní analýza § 435 = IČO...

:D

IČO IČO IČO IČO...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
23.01.2022 08:29:46
tricet8: diskuze je phantastická, v plném proudu. Jen dochází ke zlomu, kdy je wut konfrontován, chce se po něm, aby doložil ty kontroly, závažnost chybějící větičky i když ostatní údaje jsou uvedeny a zdrhá.

Asi uznal, že můj expertní výklad 'údaje o svém zápisu do tohoto rejstříku' je pravdivý, nic relevantního si k tomu nevygooglil, bluff s kontrolami a pokutami nevyšel a stahuje se.

Nechápu. Tolik se této diskuzi věnoval a najednou, když má možnost zasadit vítězný úder, zdrhá a odbývá to lakonickým „Přečti si ten paragraf a přestaň vymejšlet sračky ty vypatlanče...“. Ach jo.

Já jsem třeba chybu níže s reklamkama uznal, ale nevybavuju si, že by chybu uznal wut. Aspoň mohl napsat, že je to hyperbola a paušalizování.

Ale vypadá to, že ten pán ze Slunečního města je schopen něco k věci vyplodit, hele! Teď už to jen obrátit proti sobě: „Většina lidí jsou mentálové, kteří neví, která bije, ale maj obrovskou potřebu to druhýmu nandat... Nic novýho... Mam z nich prdel... ;)“
https://zpovednice.cz/detail.php?statusik=1186768
Smajlík  nejsem opice
22.01.2022 22:04:33
to pořád krmíte toho sprostýho trolla wuta?
Vždyť to je pololobotom, který se naučil spoustu buzzwords a uráží kodéry a programátory,

protože neumí naprogramovat ani hello world.

Kdyby pochopil quarterniony, tak nemusí transformovat se souřadnicemi, mimochodem Kartézká soustava souřadná je učivo matematiky střední školy.
Jinak základy práva na úrovni, kterou předvádí wut má každý student ekonomky, co si aspoň trošku četl skripta a zákoníky.

Podle wuta je právo nad kódem, je to naprosto směšné, co tu předvádí,
jenom spočtěte počet vulgarit a jejich četnost, co napsal v této zpovědi

jeho argot jenom svědčí o jeho nízkém intelektu a nedostatku validních argumentů...

pořád si mele svou jak zaseklá gramofonová deska.

Celkem bych se vsadil, že neexistuje jediný projekt, na kterém by něco programoval.
Plete si pojmy s dojmy. Možná ve státní správě v IT někoho zajímá nějaká právní definice software inženýra, ale v komerčních korporacích s rozvinutějším oddělení IT/ICT s dostatečnou knowledge base, nějakou rozumnou metodikou řízení a rozumně rozdělenými rolemi kašlou to mají definované trošku jinak a obvykle každá korporace má své interní směrnice a definice pracovních pozic.

Ještě si pamatuju, jak wut psal v jedné zpovědi, že ho odmítli na jednom pohovoru,
protože nedokázal solidně komunikovat, hrál si na ředitele zeměkoule a na Všeználka, i když přijde mi spíš jako Neználek ještě před tím, než jel do Slunečního města :-D

řekl bych wutíku, že matematiku i statistiku ovládám podstatně líp, než ty a to nejenom středoškolskou, ale i vysokoškolskou. A to, co jsem ti psal předtím jsi moc nepochopil... tys tvrdil, že za 10 let budeš nejbohatší člověk na planetě díky svým vzorečkům. Nepochopil jsi to, že aplikoval jako hloupá opička primitivní vzoreček a nezahrnul jsi spoustu parametrů a faktorů, které se nedají přesně předvídat, pokud nemáš věšteckou kouli.

Další důvod, proč jsi moc omezený, nemáš programátorské myšlení a hraješ si tu na guru software developerů :-D jsi k smíchu
Smajlík  tricet8
22.01.2022 19:47:58
nejsem opice:

Přečti si ten paragraf a přestaň vymejšlet sračky ty vypatlanče...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
22.01.2022 06:52:35
Wute, ty píšeš o 'Zápis do rejstříku', zatímco je řeč o 'údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku', jak se píše v NOZ. Nevím, co pak nechápeš na tom, že v tom kontextu IČO bude údajem o tvém zápisu do ŽR.

A pokud tvrdíš, že ŽÚ vysloveně kontroluje formulace, jistě dodáš i zdroj či zdroje, odkud to máš a jaké byly sankce za tu chybějící veledůležitou (ironie) formulaci, že jsi zapsán v ŽR i když jsi tam měl uvedeno IČO, jméno, příjmení a sídlo - což je případ zdejšího pana provozovatele.
Smajlík  nejsem opice
21.01.2022 19:28:39
Emil - Programovací opička:

Pozic mam několik a ve víc firmách a i ve své.

Pořád máš opičí mindset, že za všim hledáš zdrojáky, frameworky a kódění a nic jinýho než řádky si neumíš představit, znovu ti opakuju, že SW dev není o řádkách zdrojáku.

AI je dost o přístupu k řešené úloze, matematice a big irons. A ty první zase vytáhneš zdrojáky a knihovny. Absolutní nesmysl.

Na příkladu jsem ti ukázal vztah mezi SW dev a právem. Žádnej zdroják. Ani čárka v kódu. Jen legalita obsahu aplikace. A ty zase začneš mlít o zdrojáku. Pokud za všim vidíš jen zdrojáky, tak jsi prostě programovací opička.

Každá lepší pozice obsahuje průnik obory. Markeťák taky musí znát právo kolem marketingu, aby věděl, jestli je legální posílat spam, jestli má povinnost psát do marketingového sdělení možnost odhlásit mail a podobně. Zatimco nějakej copywriter má nároky výrazně menší a stačí být opička na psaní. Markeťák neni copywriter. Stejně jako SW Dev neni kodér.

Když to pořád nechápeš, tak si přeči definice pozic ISCO 2512 a ISCO 2514, třeba ti to docvakne. Ale když ti to nedošlo do teď, tak pochybuju...

Čekal jsem, že se ti rozsvítí, když uvidíš co dělaj SW Engineeři na githubu, ale zdá se, že to nejsi schopnej pochopit.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 19:24:12
nejsem opice

Zápis do rejstříku je ičo? Děláš si ze mě prdel?

Ještě mi řekni, že tvý trvalý bydliště je rodný číslo...

Jak můžeš bejt tak vypatlanej... To prostě nechápu. Nerozumim tomu, jak můžou mít někteří lidi v palicích tak nasráno. Taková úroveň debility opravdu neni normální a myslim, že bys měl seriózně vyhledat lékaře. Tohle prostě nelze komentovat jinak. Ty budeš asi nějakej frajer od pásu, co vyšel z pátý třídy, jinak si to neumim vysvětlit. Takový sračky co kolem sebe metáš z toho se mi protáčí oči.

Říkám ti, že živnostenskej úřad vysloveně kontroluje, jestli obsahuje stránka formulace, které jsem poslal a ty tu začneš vymejšlet teorie o IČO. Běž vrátit občanku a nech se ubytovat někde v léčebně pro duševně choré...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 18:04:23
wut - Tyjo, na to, na jaké si asi pozici a kolik vyděláváš, máš celkem dost času tady tak často vypisovat. No jó, možná je tvá práce nějaká taková, že řekneš: "Hele, hoši, udělejte toto a tamto v tomto jazyce" no a pak tady vypisuješ. Mým argumentům se vyhýbáš jako Neo kulkám. Když argumentuji, že i v AI nebo web crawlování, které zmíňuješ jako záslužné developerské činnosti, tak že i tam se používají frameworky, stejně jako v činnostech nehodných vývojáře, tak pak svedeš debatu na to, že záslužná činnost je jen to navrhování postupů víc než jejich implementace. Když ale apeluji, že i v těch podřadných pracích máš někdy jen laxní zadání a postup musíš navrhnout ty, tak pak zas napíšeš, že jsou tam frameworky. Takže tvá definice vývojáře je tedy něco takové jako návrh algoritmů web crawlerů, AI a podobně, ale už ne třeba návrh algoritmů rendrování, protože ... prostě je to tak. No a taky ty korporace musejí být řádní břídilové, když mají právní oddělení a oddělení marketingu, když, jak píšeš, kdyby měli vývojáře, tak on udělá i jejich práci. To pak asi chápu ty pohádkové platy tak-tak vystačující dokonce i na nějak důstojný život v Praze. Vývojář má asi tři výšky - IT, právo a marketing - které, samozřejmě, studoval souběžně a popři tom si ještě v těchto oborech udělal praxi, aby pak mohl s přehledem splnit všechny ty věci, které se vyskytujou v inzerátech - "Hledáme absolventa s min. 3-letou praxí v 10 technologiích..." Nevím ale zda jsem někdy takového vývojáře viděl, působí na mě jako mystická bytost, která při tom všem ještě stihne takto krásně plnit obsah zpovědnice, rozproudit debatu a ještě tady nějak STBácky šťourat do nějakých rejstříků diskutujících nebo co. Takže bolo mi ctí. I ti nejzručnější ajťáci, které jsem potkal, si troufli jen na jednu výšku - IT. A nevím, zda pořádně čteš, co ti píšu, v IT už opičku nedělám.
 Emil
21.01.2022 16:48:51
wut: ano, ale debata se posunula a já se níže ptal, proč by údaj v kontextu "uvede údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku" nemohlo být IČO.

Tudíž by to provozovatel pan Pavel mohl mít v pořádku.
 nejsem opice
21.01.2022 16:32:42
nejsem opice:

Ty jsi uplnej mentál.

Pokud § 435 NOZ jednoznačně říká, že máš uvést, kde si zapsaný, tak máš povinnost to uvést a ne o tom diskutovat, jestli je to redundantní nebo není.

"podnikatel zapsaný v jiném veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do tohoto rejstříku;"

Co na to pořád nechápeš?

V tom není žádná diskuze ani otázka, jestli má uvádět, nebo nemá uvádět, jestli je to redundantní nebo není, jestli se to dá dohledat nebo nedá. Je tam napsáno "uvede údaj o svém zápisu".

Pokud to potřebuješ ještě zvýraznit, tak je tam napsáno

"UVEDE"

neni tam napsáno žádné nebo, ale, může, nemusí... prostě je tam "UVEDE" ...

A když zákon říká, že to máš UVÉST, tak to máš UVÉST a ne o tom diskutovat.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 16:11:52
wut

...v roce 2008 vznikla jedna jediná volná živnost a reklama už nestála samostatně. Takže zanikla samostatná činnost reklamy a přesunula se do volné živnosti...

No vidíš to. To jsem třeba nevěděl, ty jsi mě poučil a uvedl na pravou míru můj omyl.
Vidíš to, Emile? Uč se na cizích chybách.

...tvuj myšlenkovej pochod "uvede" = "nemusí uvádět"...

K tomuhle jsem se vůbec nevyjadřoval, nicméně když to znovu zmiňuješ, tak údaj o svém zápisu je přece i samotné IČO, ne? To číslo si nevycucal z prstu, někde bylo zapsáno a může si jej ověřit ve veřejném ŽL. Nebo máš snad k dispozici výklad, judikát, kde je explicitně řečeno, co tam má být v případě OSVČ (ne)uvedeno, aby mohl živnostňák (ne)pokutovat?
 nejsem opice
21.01.2022 15:47:21
Myslel jsem si, že si jen změnil nick, protože úroveň mentálnosti a lží tomu odpovídá...

Proč zase lžeš v takto snadno ověřitelných věcech? Přestaň lhát, je to trapný...

A tvuj myšlenkovej pochod "uvede" = "nemusí uvádět", to je mentální gymnastika dost silná i na místní server.

Očekávám, že důvod tvojí lži je opět neznalost... v roce 2008 vznikla jedna jediná volná živnost a reklama už nestála samostatně. Takže zanikla samostatná činnost reklamy a přesunula se do volné živnosti...

Bože ty jsi tragéd. Opět dojíždíme na to, že nemáš elementární znalosti práva...

Pokud nechápeš, že slovo "uvede" se nerovná slovu "neuvede" pochybuju, že máš schopnosti porozumět tomu o čem se bavim.

Platnost k 21.01.2022 15:31:16

Subjekt
Jméno a příjmení:Pavel Hošek
Datum narození:27.02.1969
Občanství:Česká republika
Adresa sídla:Kladenská 137, 261 01, Příbram - Příbram VII
Identifikační číslo osoby:71904671
Živnostenská oprávnění
Živnostenské oprávnění č. 1:
Předmět podnikání:
Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona

Obory činnosti:
Vydavatelské činnosti, polygrafická výroba,
knihařské a kopírovací práce
Velkoobchod a maloobchod
Poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály
Reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení

Druh živnosti:Ohlašovací volná
Vznik oprávnění:26.04.2006
Doba platnosti oprávnění:na dobu neurčitou
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 15:34:39
Ne, nejsi software developer a nemáš intelekt na to se jím někdy v nejbližší době stát. Buď rád za svojich 40k a nesnaž se říkat si o přidání...
- wut

Já se do diskuze zapojil až příspěvkem v 13:36:28. Asi si mě pleteš s Emilem.
K té reklamě: Doporučuju nahlédnout do ŽL, provozovatel si ten Obor činnosti zrušil před lety.

Ten banán furt držím...
 nejsem opice
21.01.2022 15:32:51
Dokonce má v registru v předmětech činnosti vysloveně uvedeno "Reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení" ...

Takže ty nejsi jen mentál, co nerozumí slovu "uvede", ale jsi navíc naprosto ubohej lhář...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 15:30:20
nejsem opice:

A jen dodám, že zase žvatláš kraviny. Reklamní činnost je volná živnost. Tedy oprávnění má. Zase lžeš, zase žvatláš, zase bojuješ za svůj banánek a opičí myšlení...

Bože jak trapný umí místní mentálové bejt... To je masssssakr.... :D
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 15:23:57
nejsem opice

Tvrzení zákona: "uvede údaj o svém zápisu"

znamená:

A: "nemusí uvádět údaj o svém zápisu, protože je redundantní"
B: "uvede údaj o svém zápisu"

Zkus hádat, držim palce, snad se trefíš... :D

Ty nejsi ani opička bouchající řádky za banány... Ty seš na úrovni středně retardovanýho šimpanze - absolutní mentál...

Ne, nejsi software developer a nemáš intelekt na to se jím někdy v nejbližší době stát. Buď rád za svojich 40k a nesnaž se říkat si o přidání...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 15:17:58
wut: A to ještě nevíš, že pan provozovatel zde provozuje reklamu, ani na to nemá platné oprávnění a řešíš nějakou v podstatě redundantní textaci. Banán?
 nejsem opice
21.01.2022 15:02:14
nejsem opice:

Ano, musí to tam být explicitně uvedeno, jinak je to špatně.

Běžně stačí "zapsán v živnostenském rejstříku", "Zapsaný v živnostenském rejstříku u xxxx" nebo "Podnikatel je zapsán v živnostenském rejstříku xxxxxxxx, č.j.: xxxxxx"

Například Seznam je akciovka a má tam výslovně:
Seznam.cz, a.s., Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5
IČ: 26168685, DIČ: CZ26168685
Společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B., vložka 6493.

Tvoje opičí kecy a trapné žvatlání jako "v podstatě redundantní" zkus říct při kontrole ze živnosťáku. Uvidíš, že ti úředníci za tyhle kecy o redundanci odstaví klidně celou firmu na rok...

Takže pokud si chtěl vědět, co dělá SW Developer a co dělá opička, tak tohle je přesně ten rozdíl.

Vágní zadání: "udělej contact page" splní opička tak, jak je to na zpovědnici, ale software developer to udělá tak, jak je to na seznamu - se všema právníma náležitostma.

Bohužel vaše ubohé žvatlání nepřestává a stále brečíte, že zákony jsou pro vás opičky "v podstatě redundantní" a snažíte si váš opičí mindset svým žvatláním ujistit, že zrovna bouchání řádek bez přemejšlení o level dál, je to jediné správné, a každej nad prací přemejšlí je horší než vy...

Opět se tu sešlo milion ubožáků. Opět bojujete za vaše banány a opět odmítáte realitu. Že SW Dev v roce 2022 pod 80k nejde a má přesah mimo jiné i do práva.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 14:21:06
wut: Tak on tam má uvedeno jméno, příjmení, sídlo, IČO.

Z toho by se dalo odvodit, že je OSVČ, je zapsán v ŽL, jak by si člověk mohl ověřit. Tudíž další informace jsou v podstatě redundantní. Co bys tam ještě chtěl číst? Explicitně uvedeno něco jako „Podnikatel je zapsán v živnostenském rejstříku“?
 nejsem opice
21.01.2022 13:58:53
nejsem opice:

HINT:
Podívej se na zpovědnici na stránku "Informace o provozovateli"

Za tuhle stránku hrozí pokuta tuším 50 nebo 100k od živnostenskýho úřadu.

Opička naprogramovala a dostala banánek, ale SW Developer si je vědomej náležitostí obchodních listin a ví co má taková stránka splňovat.

Další věcí je, že kupříkladu akciové firmy mají navíc povinnost bezodkladně zřídit webovou stránku a mají ještě další povinnosti. sročka maj tady svoje náležitosti.

*** spoiler alert ***
§ 435 NOZ

"podnikatel nezapsaný ve veřejném rejstříku uvede údaj o svém zápisu do jiné evidence"

...

To je hlavní rozdíl mezi opičkou a developerem. Že máš multioborovej přesah a vidíš souvislosti, který jsou opičkám uplně u prdele, protože opička bouchá řádky za banánky, ale na big picture nemá intelekt.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 13:36:28
...zpovědnice má kvůli nedotaženýmu obsahu hrozbu pokuty a zákaz činnosti na rok.
-wut

Nedotažený obsah? Co se tím myslí?
 nejsem opice
21.01.2022 12:23:02
Emil:

Nedokážeš ani odhalit, že zpovědnice má kvůli nedotaženýmu obsahu hrozbu pokuty a zákaz činnosti na rok. Je to tedy appka, kterou opičák nabouchal dobře, ale SW Dev by za ní dostal padáka.

Tak o čem se chceš bavit? 40k měsíčně a můžeš bejt rád, že ty tvoje kecy a nadutost z neznalosti někdo vydrží poslouchat.

Nikdy si nedotáhnul žádnou - byť triviální appku - do černejch, nemáš zkušenosti, znalosti, ani výsledky.

Při zmínění AI ti vyskočí neuronky jako první? Pro mě je tohle výkřik "ahoj, jsem opice!". Kde je definice problému, kde jsou možnosti a analýzy řešení, ...? Ne, neuronové sítě opravdu nevyřeší každej problém v AI.

Pořád máš mindset programovací opice, protože jsi programovací opice a nevidíš dál než na první trs banánů a ani nechceš vidět dál. Je ti dobře mezi banánama a nehodláš se učit nic dalšího, než nějakej transferlearning multiklasifikace obrazu se softmaxem na konci - banán: zelenej, žlutej, s cukrovýma ťupkama a přezrálej... cuda, cudnn, tensorflow, keras, python, hotovo, opice...

Tricet8:

Pořád ti hrozí ban za tvojí matematiku bez existence exponenciální funkce? :D
Pochybuju, že člověk kterej nevěří na geometrické posloupnosti dokáže intelektuálně pojmout pravorukej a levorukej souřadnej systém nebo nekomutativnost eulerovo úhlů.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 11:15:38
Lol wut se zase naslehnul pikem a perli ty svoje nebetycny jak rika "hyperboly".

Best of je podle mne myslenka, ze software developer nepotrebuje kod, ale musi mit znalost prava :-D

A to jak otevrel Unity a nedokazal si predstavit osy, tak si je "preprogramoval", to je borec, borec, borecek... takze naptakze jsi nakodoval jednu funkci a precetl sis na wikipedii, co je to quarternion a pak jsi to zavrel? Nevytvoril jsi aspon jeden funkcni projekt, kterej by i nekdo krom tebe pouzival?

Jak to bylo v tom filmu? "To je debil... to je debil... to je debil..."

Co kdyby ses prejmenoval na BuzzWordsGenerator?
Podle mne jsi jenom kecalek, co realne nic nevytvoril, takze o tom do hloubky vis velky prd.
Smajlík  Tricet8
21.01.2022 11:12:07
wut - Teď tě budu citovat:

"Když ale stavíš appku, která něco počítá - typicky AI, search enginy, web crawlery, numerický modely, Computer Aided Decision ... Tak pravděpodobně budeš vývojář."

Přijde mi, že neustále podle potřeby přehazuješ hranici mezi tým tzv. developmentem a programováním. Proč je i myšlenkově náročná práce a lineární algebrou opičina, ale AI nebo web crawler už ne? To fakt nechápu. I v těch věcech lze použít hotové frameworky, např. neuronové sítě, A*, na web crawler máš taky věci na načtení zdrojáku a taky na naporcovaní HTML.

Tak ses zas vrátil k té právné stránce, takže to je to co ty práce rozděluje? Tak na co jsou pak ve firmách právníci? Takže developera z tebe dělá znalost práva?
 Emil
21.01.2022 10:11:18
Emil:

Jenže ty si pořád nepochopil, že SW Development neni o kódu.

A pořád tady meleš něco o tom, že se musíš zamyslet, ale myslíš jako opice a ne jako developer.

Cvičení pro tebe, zamysli se jako SW Developer a řekni mi, jestli tenhle web porušuje zákon, za kterej provozovateli hrozí pokuta nebo zákaz činnosti. Věděl bys, o co se jedná bez googlení?

Tvoje náplň pracovního dne je scriptování, programování a algoritmizace - si programátor. Bouchač řádek. Nic víc... a nechápeš development.

Nedělám hry, ale zkusil jsem si udělat pár drobností v Unity. Jo, musel jsem se zamyslet, protože unity má levorukej kartézkej souřadnej systém, tím pádem i přeházené eulerovo úhly. Ano, je to nepříjemné, ano musel jsem se zamyslet, jak transformovat inverzní kinematiku z pravorukýho systému. A co má jako bejt? Nabouchal jsem to tam a tim to končí. Je to naprosto triviální užívání hotovýho frameworku, co zvládnou 15 letý děti. Že chápeš gimbal lock v Eulerovo úhlech a tím důvod, proč se používají quaterniony pro mě neni SW development.

Víš co udělej? Napiš nějakou aplikaci a publikuj jí třeba na steam, pokud děláš hry. Založ si k tomu firmu, abys legalizoval zisky, udělej si k tomu firemní a prezentační web aplikace, začni s marketingem a dotáhni to do černejch čísel.

Až postavíš svůj první projekt z ničeho do černejch, tak pak pochopíš, co je SW Development. Do tý doby budeš opice...

A nebo mi alespoň odpověz na tu SW Developerskou otázku.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 02:18:00
wut - Na tom příkladu jsem chtěl ukázat, že vzdálenost od zadání ku kódu je klidně i veliká a programátor tudíž nepřepisuje jenom myšlenky, ale sám je vytváří, čímž podle mě tvé argumenty o bezmyšlenkovitém psaní jsou nanic. Ty pořád stavíš nějaké slamové panáky jednoduchých myšlenek, ale ta optimalizace scény může klidně vyústit v rozsáhlé úpravy programu - například různé modely, shadery dle vzdálenosti a podle mě je tam určitě potřeba přemýšlet, určitě víc než jen ten, kdo zadal úkol: "zrychli to". Proto pořád nechápu ten rozdíl, přijde mi, že ho udržuješ slamovýma panákama triviálních příkladů, které jsou ale obvykle asi spíš ojedinělé. Psal jsem, že už to nedělám, tedy opičkou pro takových jako ty už nejsem, no a psal jsem v c++.
 Emil
21.01.2022 00:20:10
Muad*Dib:

Spíš se mi zdá, že ses dokázal svým žvástem odkopat ty... :D

Kromě hyperboly a paušalizování tam neni nic, co by se dalo napadnout...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
21.01.2022 00:16:12
Emil:

Aha, takže napsat benchmarky a cílit na exekuční čas, je pro tebe nějaká vyšší dívčí?

Fakt potřebuješ šéfa, abys pochopil, že nemá smysl počítat zbytečnosti? A pak musíš provést hluboké zamyšlení, aby sis uvědomil, že multidimenzionální pole je pomalejší než jagged array a to je pomalejší než jednodimenzionální? :D

Jestli tohle považuješ za přemejšlení, tak je mi tě vcelku líto... To bych ti víc než 40k taky nedal.

Ne, tohle neni žádnej Software Development, to je bouchání řádek o ničem. A pokud nejsi schopnej pochopit, že SW Development není jen o kódu, tak budeš bouchačem řádek navždycky...

V čem píšete hry?
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
20.01.2022 23:14:17
"...statistika je naprosto pravdivá. V oboru ty částky dlouhodobě sedí bez problému."
wut

nevím, jestli je statistika naprosto pravdivá, ale ty ses sám usvědčil z toho, jak jsi naprosto mimo.
Viz
"
- mezi software developery má 80-120k hrubýho naprosto každej kdekoliv v ČR
- Dneska v roce 2022 bude medián daleko za 80k ... odhaduju k 85-90k
- nástupku SW Developerovi nikdo pod 80k nedává.
"

To by mě fakt zajímalo, podle jakýho vzorce se podle tebe počítá medián ;))
Smajlík  Muad*Dib Muž43 Kategorie
20.01.2022 22:25:59
wut - Tyjo, ty tedy paušalizuješ. Já jsem nic nepsal o nějakém CRUDu. I práce s existujícíma aplikacema si může vyžadovat přemýšlení a když si to neuvědomuješ, tak se mi zdáš jako nějaký typický arogantní manažer. Například práce na enginech her a podobně. Manažer ti třeba jen řekne: zoptimalizuj to, aby se nekřeslily zbytečně malé věci a aby to bylo rychlejší. Tedy jeho myšlenka ma na hony daleko od kódu, který napíšeš, určitě jen nepřepíšeš tu jeho myšlenku do kódu, jak tady arogantně nadhazuješ. I takoví programátoři jsou opičky podle tebe? Nu, nestudoval jsem IT s vidinou, že mě pak budou volat opička a nebudu mít ani na normální bydlení. Taky to proto již nedělám. A ohledně toho odkazu, cos poslal, tak co je na tom nějak speciální? Hromady zdrojáků jsem již viděl, dělal jsem na nich. Ty kódy, cos poslal, tak na nich již opičky nedělaly? Vždyť stejně tam mohl manažérik říci: "hele, dodělej tam for each", no a pak opička, jak říkáš, asi jednoduše dopsala do kódu: "zparsuj mi for each". Tedy pořád nechápu tvou pointu a pořád mi to přijde jako manažerský obkec, proč jsem bídně placen.
 Emil
20.01.2022 20:48:13
Emil:

Tady jde o to, že jsi pravděpodobně právě ta coding monkey kterou zmiňuješ. Tedy programátor.

A nikdy si ani náznakem nepřičuchnul k software developmentu, proto si ho neumíš ani představit.

Pokud máš aplikaci hotovou a jen přidáváš nějaký CRUD nesmysly, tak to opravdu neni software development. Ikdyby přišel nějakej ňouma a zadával formou "tady chci tlačítko co bude dělat tohle". Protože třebas jen vezmeš data z databáze, uděláš report do excelu, pošleš si něco do MQ, rozšíříš api, whatever... Zkrátka nepřemejšlíš a jen boucháš řádky a používáš knihovny. Tohle neni vývoj, ale programování.

SW Engineer je taky v kategorii SW Developer podle ISCO 2512 a podívej se na github na nějakého SW Engineera třeba z Microsoftu na vývoj .NET https://github.com/dotnet a pochopíš hned, co dělaj lidi z ISCO 2512 a pak to můžeš porovnat se svýma CRUDkama. Téměř všichni mají i LinkedIn, tam si ověříš jejich pozici.

A statistika je naprosto pravdivá. V oboru ty částky dlouhodobě sedí bez problému. Že pracuješ jako opička neznamená, že jsou všichni opičky...
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
20.01.2022 15:46:29
wut - Víc věřím statistikám, které nahlašujou lidé, a pak vlastním zkušenostem, než statistickému úřadu. No a když vyvíjím aplikaci, tak jsem přece taky aplikační programátor, ne? Prostě mi to příjde jako pojmový guláš. Jasnější rozdělení by podle mě bylo na management / architekty a programátory. Ale obvykle programátor stejně nedostává jasné zadání, tudíž nepřepisuje jen myšlenky do kódu, ale taky ty myšlenky musí vymyslet. Tak to bylo i v mém případě. Ale z mé zkušenosti si stejně management hledá ty nejrůznější důvody, proč platit co nejméně, např., že jsi jen dělník, coding monkey, i když jejich "myšlenky" jsou často jen na úrovni "chci takovou fičúru" a ty musíš pak vymyslet, jak to udělat, no stejně jsi jen ten "programátor". To rozdělení na vývojáře a programátora mi tudíž přijde jako mlžení, kdyžtak to definuj jasněji: architekti a management vs. programátoři, z čehož je pak jasné, že těch prvních, nadřízených, je mnohem méně, než těch druhých.
 Emil
20.01.2022 01:48:10
Emil:

Je to od Českého statistického úřadu, Struktura mezd zaměstnanců, tabulka A22. A byla aktualizovaná teď v lednu o mikroúčetní jednotky a všechny ty čísla klesly o cca 1500 korun.

Tuhle tabulku sleduju cca 7 let v kuse a musim říct, že velmi dobře reprezentuje realitu.

Dokonce jsem o tom psal i jednu zpověď, kde jsem se uklikl a místo isco 2512 jsem napsal asi 2521...

Poslední dva roky roste průměr o více jak 10 % a medián dokonce o 12 %. To je důkaz toho, že nástupky rostou rychleji, než maximum v oboru.

Rozdíl mezi programátorem a vývojářem je asi jako mezi automechanikem a konstruktérem aut nebo zedníkem a projektantem.

Programátor udržuje existující aplikaci, rozšiřuje funkcionalitu atd... Prostě plácá řádky a odbavuje backlog. Často používá pevnej framework jako jsou knihovny pro PLCčka, LabVIEW nebo třeba stáhlé nugety a podobně. V inzerátech se píše něco jako "programátor" nebo "aplikační programátor".

Vývojář staví aplikaci na zelené louce a navrhuje architekturu aplikace, vybírá technologie (databáze, MQ, kontejnery, ...), drží v rukách development proces, má přehled o zákonech a licenčních ujednáních. Je si vědomej toho, jaké právní náležitosti musí aplikace splňovat - od GDPR až po náležitosti webů firem. A vybírá klidně i hardware - jako jsou například čtečky nebo výpočetní stanice. Dost často má rozhodující slovo v pull requestech. Mezi SW Developery spadá třeba "Software Architect/Software Solution Architect" nebo obyčejně česky "vývojář". Pokud vývojář bouchá kód, tak zpravidla dělá vlastní unikátní knihovny a řešení.

Důležitej rozdíl je, že developeři dělají development - tedy něco budují a staví... Programátoři jen programují - respektive myšlenky přepisují do kódu.

Pokud děláš CRUD aplikaci, PLC, atd..., tak budeš pravděpodobně programátor. Protože vše už bylo vymyšleno a jen používáš existující knihovny a patterny.

Když ale stavíš appku, která něco počítá - typicky AI, search enginy, web crawlery, numerický modely, Computer Aided Decision ... Tak pravděpodobně budeš vývojář.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
20.01.2022 01:06:39
wut - Nevím, zda nejsi nějaký personalista, že máš zájem do světa pouštět hoaxy, aby bylo víc nedostatkových IT pracovníků. Odkud máš ty statistiky? Např. na cz.indeed je průměrný plat c++ programátora 40k hrubého, což je bída, o které jsem psal. Na té pozici jsem dělal a mnozí se tvářili, jaké mají bídné platy, a na mě pomalu udělali hon za 40k hrubého. Ty pověsti o zvedání platů v posledních rocích jsem taky slyšel, ale moc jim nevěřím, jelikož už mám spomínanou praktickou zkušenost s konfrontací mýtů a vábniček s realitou. V té firmě, ve které jsem dělal, teď nabízí nástupák 50k hrubého, ale vím, že se to zvykne psát jen tak na nalákání a firmy se pak snaží na pohovoru uchazeče zdeptat, aby akceptoval nižší plat, taky praktická zkušenost. V mém případě dokonce ještě bojovali o 4 tisícky, jelikož mi to strhli za stravenky. A ta tvá kategorizace - OK, chápu rozdíl mezi kódery webu a ostatníma, ale narozdíl od nějakých namachrovanců si nemyslím, že webaři jsou nějak podradní. Ale rozdíl mezi vývojářem a aplikačním programátorem nechápu, jak se to myslí. To jako kdo píše nějakou aplikaci, tak už není vývojář?
 Emil
20.01.2022 00:07:27
Emil

Neni to muj výmysl, ale takhle jsou pozice definované mezinárodně.

ISCO 2512 = SW Developer = "Vývojář software"
ISCO 2513 = Web and multimedia developers = "Vývojáři webu a multimédií"
ISCO 2514 = Application programmer = "Aplikační programátor"

V roce 2020 (před 2 lety na začátku korony) vždy průměr a medián
ISCO 2512 = 78k | 70k
ISCO 2513 = 65k | 56k
ISCO 2514 = 65k | 60k

S tím, že poslední roky roste medián extrémně rychle. (zvedají se nástupní platy a maximum moc neroste)

Dneska v roce 2022 bude medián daleko za 80k ... odhaduju k 85-90k, s tím, že nástupku SW Developerovi nikdo pod 80k nedává. Junior programátoři maj klidně 60k nástupku, ale developeři určitě pod 80k nejdou nikdy. Je to nesmysl.

okolo:

Jsi absolutně mimo mísu a je vidět, že v oboru vůbec neděláš. Komerční AI běžně mastí lidi s maturitou/Bc. znám i AI developera, co má jen základku, neudělal maturitu a na opravnou už nešel, protože dostal od firmy nabídku, tak se na školy uplně vysral.

Pokud chce nějaká firma PhD., tak jsou uplně mimo a dělaj si jen PR za pomoci nabídek práce, ale realita je uplně jinde. Takže je vidět, že žvatláš kraviny a o obor si komerčně vůbec nezavadil.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
19.01.2022 19:44:08
Muad*Dib: proc proboha zrovna v havirove? :-O
 Kvetak
19.01.2022 16:26:27
wut - Tyjo, zas ten moderní double-talk, aby se obhájilo, že v IT jsou taky nedostatečné mzdy. Tedy už nestačí být programátor, ale nějaký SW developer, což je ale v překladu vývojář, což jsem až do osvícení tvýma vědomostma bral jako totéž, co programátor. A pokuď vím, tak u té pozice programátora je plat nad 80k hrubého něco, za co by ti davy bídně zaplacených programátorů v korporátech opakovaně vrážely kudlu do zad při každé možné příležitosti. Ti to dělají i pro 40k hrubého, až tě vypudí z jejich otrokářské plantáže, na které kazíš dobré mravy skromnosti, které vytvářejí skvělé podmínky pro rýžování majitelů a manažerů, mezi které se dennodenně usilujou taky dostat pomocí různých podpásovek, neplacených nadčasů a podobně.
 Emil
19.01.2022 16:12:41
Ty byty budou kupovat přece ti, kteří píšou ty inzeráty na práce za almužny, tj. novodobí otrokáři. Ostatní se budou muset mačkat v jejich zkupovaných bytech, protože majitel bytu chce vyrýžovat z nájmů co nejvíc, jelikož nikdy nemá dost, a v takových podmínkách budou otroci moci jen stěží pomyslet na takový luxus jako vlastní rodina, přesně podle pravicového hesla: "Když na to nemáš, tak si rodinu nepořizuj." Tedy takový luxus asi bude doménou především těch otrokářů. Jejich platy na inzerátech nevidíš, jelikož oni jsou ti, kteří shrábnou, co zbyde po vyplacení mezd, které se z toho důvodu usilujou držet co nejnižší. Proto taky rádi o svých platech mlčí, až se zdá, že jejich platy neexistujou, a ty si pak kladeš tu naivní otázku, kdo ty byty bude kupovat. Neboj, kdyby ty byty neměl kdo kupovat, asi by zlevněly, ale jelikož nezlevňujou, tak je asi pořád má kdo kupovat, tj. zmíněna kasta novodobých otrokářů - majitelů všeho možného.
Smajlík  Emil
19.01.2022 14:52:18
Nikdo byty kupovat nebude, v Praze ceny dosáhly stropu. Novostavby s cenou 12mega+ se staly ležáky, developeři začali prodávat celé baráky investičním fondům, přitom kdyby je prodávali zvlášť, jednotlivcům, dostali by víc. Koruna posiluje, zahraniční investoři nebudou za dané situace chtít zde investovat. Kdo má investiční byty, je nejlepší čas na prodej.
 potizista89
19.01.2022 14:23:54
"Programátoři nevim, ale mezi software developery má 80-120k hrubýho naprosto každej kdekoliv v ČR. Nad 120k se v česku na pozici software developer leze těžko."

Nad 100t v hrubým dosáhnout ti s 10+ praxi v korporálech nebo ve startupech v projektech na 2roky. Opravdu na to nedosáhne každý. AI a další spec. se nemá cenu bavit, většinou na to potřebuješ Ph.d tj. x let zkušenosti, v tomto případě získané na škole v projektech , protože junior pozice na to moc nejsou.
 okolo
19.01.2022 10:13:46
Dita Frontis:
>>>Jinak jsou i takoví, kteří mají na účtu i víc než 20% ceny nemovitosti, a stačí jim hypotéka na nižší částku. <<<

Určitě existuje mnoho lidí, co se jim na účtu válí 2 nebo 3 miliony, ale musím říct, že z běžných lidí o nikom takovém nevím. A že by tím disponoval někdo v 25 letech, vlastním přičiněním, to už je podle mě dost značná výjimka.

Splácet hypotéku už zas takový problém asi není, i když splácet 8 mega při stávajícím úroku 4.7% a době 30 let dělá přes 40 000,- měsíčně, což je teda už docela hodně i pro rodinu kde vydělávají slušně oba. Ale v principu by stačilo, když by každý z nich bral po 50 tisících. A ještě by si mohli docela normálně žít (nevím jestli to zahrnuje i vlastní nové auto).

Ale přežít období, kdy je manželka s dětmi na mateřské, nebo jen když děti chodí do školy a jsou co chvíli nemocné, je asi docela krušné. Navíc si myslím, že páry, kde vydělávají nadstandardně oba jsou už docela výjímkou.

Blbé na tom je, že tyhle náklady související s pořízením vlastního bydlení jsou nejvyšší na začátku, kdy člověk zoufale potřebuje každou korunu i na další věci - nakonec, ten byt se musí také něčím vybavit, a žena s dětmi jak už jsem nadhodil žádný principiální příjem asi nezařídí, a naopak děti spíš spoustu dalších problémů přinesou a člověk nemá ani čas ani chuť se věnovat jen tomu, aby si zvýšil svůj příjem...

Sám jsem to zažil, ještě za mnohem drsnějších podmínek (protože za mého mládí hypotéky nebyly vůbec, a ještě jsem se rozhodl, že si dodělám tu vysokou školu)...no, nakonec jsme se rozhodli, že se z velkoměsta odstěhujeme do nějaké tramtárie, kde bylo bydlení přeci jen dostupné, a práce tam kupodivu byla ...

Já se teda přiznám, že bych byt za deset míčů nechtěl pořizovat ani dneska. To bych si raději nějaký barák postavil sám...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.01.2022 10:05:58
okolo:

Programátoři nevim, ale mezi software developery má 80-120k hrubýho naprosto každej kdekoliv v ČR. Nad 120k se v česku na pozici software developer leze těžko.

Je pak lepší dělat nějakou specializaci v SW Developmentu (databáze, bezpečnost, AI, cloud, nákup ...) nebo třeba vedoucího. Tam se pak dostaneš hravě na 120-150k.

Nad 150k se na nejnižších pozicích či v nižším managementu leze opět těžko. A je potřeba přesedlat na střední/vyšší management. Tam už ale nejsou peníze tak snadno specifikovatelný, ale je to tich 150k+.

Případně dělat obchoďáka se SW - v celém IT/TelCo jsou opravdu astronomické provize za prodej IT řešení. Neni problém, aby obchoďák dostal čtvrtinu až polovinu z ceny licence / IT řešení a jsou to běžně stovky tisíc.

Spíš by ses měl zamyslet nad tim, proč vůbec by měl chtít byt v Praze/Brně.
Smajlík  wut Muž32 Kategorie
19.01.2022 09:52:20
"Hlavní město je místo pro ajťáky, právníky, lékaře a jiné vysokopříjmové profese."
2040

Nevím, proč by zrovna ajťák musel bydlet v Praze, když zrovna ajťák může pracovat z domu odkudkoliv - takže může být zaměstnán v Praze a bydlet a žít třeba v Havířově.
 Muad*Dib Muž43 Kategorie
19.01.2022 08:53:32
Každý kvalitní ajťák musí mít schopnost pořídit si byt v Praze. Hlavní město je místo pro ajťáky, právníky, lékaře a jiné vysokopříjmové profese. Proto se také v Praze byty a domy staví jako nikde v republice a jdou na odbyt.
 2040
19.01.2022 07:51:44
Může, ale je to zbytečný, když za ty prachy má panelák v Ostravě a na nájmu si vydělá na nájem v Praze + mu zbyde. :P
 baj d véj Žena99 Kategorie
19.01.2022 06:23:23
Může si ajťák v Praze si pořídit byt?

Nesmí, je to zakázané v ústavě. (to byl sarkasmus)
 kony83 Muž38 Kategorie
18.01.2022 23:16:19
Počítá se s tím, že hypotéku si bere pár, ne jednotlivec, a to už snad ty peníze nějak dohromady dají, aniž by to museli být ajťáci.
Pokud si chce nějaký ajťák přesto koupit byt sám, stačí mu menší kamrlík za méně peněz, když na to nemají.
Jinak jsou i takoví, kteří mají na účtu i víc než 20% ceny nemovitosti, a stačí jim hypotéka na nižší částku.
.
 Dita Fontís
18.01.2022 22:44:21
"Shodou okolností znám chlapa co je nějaký developer (ale né u Prahy, v nějaké díře), a říkal, že domek se nedá udělat pod 8 mega. Jasně, je tam těch 30% zisku, takže když by si to člověk postavil sám, tak to udělá za 5M, ale míň né. A dodavatelsky spíš za 6-7. Tohle je prostě v pytli"
Michal-222

Zisky na jeden byt bytovce se pohybuje od 50-55%, info od kamaráda - společníka v developerské firmě.
 hipster
18.01.2022 22:35:30
A když bude těch lidí s platem 100K hodně, nakonec na to přijdou i ti zedníci, že by měli chtít taky tolik ... a místo 10M bude byt stát 20M...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
18.01.2022 22:33:32
"Jak který... nějaký servisní technik nebo L3/L2 support asi ne. Nějaký programátor, databázový architekt, síťař apod. možná ano."

Pode nsp.cz má programátor/architekt v Praze medián 66t se stropem 124t, takže těch co mají přes 100t jich určitě mnoho nebude.
 okolo
18.01.2022 22:29:57
smutný-člověk: Oni se i pak najdou nepřející lidé, kteří je udají, a policajti, kteří je od tůně vyženou.
 Sta67 Muž28 Kategorie
18.01.2022 22:28:53
ITčkar na garzonku nejako naškriabe ešte teraz aj ke nadpriemerný ITčkar. Každopádne kupovať sám 3+1 v Praze je drahá záležitosť, to by musel byť nadpriemerný ITčkar a nadpriemerná ITčkarka aby to dali. Samému by mu 3+1 aj tak bol asi na nič.
 Breche Muž25 Kategorie
18.01.2022 22:26:29
A ceny nemovitostí krom jejich nedostatku limitují také náklady na jejich případné postavení - a ty také klesat určitě nebudou. A všechny ty požadavky na úspornost tomu také moc nepomáhají.

Shodou okolností znám chlapa co je nějaký developer (ale né u Prahy, v nějaké díře), a říkal, že domek se nedá udělat pod 8 mega. Jasně, je tam těch 30% zisku, takže když by si to člověk postavil sám, tak to udělá za 5M, ale míň né. A dodavatelsky spíš za 6-7. Tohle je prostě v pytli.

Ale pravda je, že situace se možná trochu ustabilizuje, až se vypotřebuje ten bilión korun, co vláda během covidu natiskla a rozdala...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
18.01.2022 22:25:18
Jak který... nějaký servisní technik nebo L3/L2 support asi ne. Nějaký programátor, databázový architekt, síťař apod. možná ano.

Michal-222, Muad*Dib: No je možné, že se do prodeje dostane spousta bytů, které budou muset prodat lidé, kterým skončí fixace a neutáhnou hypotéky s novými úrokovými sazbami. Cena bytů by teoreticky měla klesnout. Realita bude taková, že ty byty okamžitě vykoupí nějací spekulanti, investiční fondy apod., takže bych až tak velký propad cen nečekal.
 Cumsprite Muž34 Kategorie
18.01.2022 22:21:37
Já ti ten optimismus závidím. Ale já myslím, že to nijak zvlášť dolů nepůjde. Ono totiž moc bytů na prodej není celkově, ani za ty sumy, které se za to dnes nabízí. Je malý zázrak, když člověk vůbec na nějaký narazí.

Osobně neznám případ, kdy by někdy šly ceny nemovitostí nějak principiálně dolů, pokud v tom městě a zemi všechno tak nějak normálně fungovalo.

Jasně, třeba v Detroitu je polovina města už zcela neobydlená, ale to u Prahy asi zatím nehrozí.

Já nevěřím, že to někdy klesne. Leda by se začalo nějak ve velkém stavět, ale tomu taky nevěřím. Vlastně ještě méně, než tomu, že by to kleslo "samo od sebe".
 Michal-222 Muž44 Kategorie
18.01.2022 22:13:55
"Tomu přece sám nevěříš... "
Michal-222

Maximálně přespříštího.
 Muad*Dib Muž43 Kategorie
18.01.2022 22:08:10
Muad:
>>>ale zase do konce příštího roku bude cena bytů na polovině<<<

Tomu přece sám nevěříš...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
18.01.2022 21:58:40
"Kdo ty byty bude kupovat?"
okolo

No, určitě se neboj, že by zůstaly ladem. ;)

"Do konce roku mají být prý úroky na sedmi procentech, to bude teprve zajímavé... "
Michal-222

Ve skutečnosti to bude ještě víc, ale zase do konce příštího roku bude cena bytů na polovině, tím se to trošku srovná.
 Muad*Dib Muž43 Kategorie
18.01.2022 21:30:22
Do konce roku mají být prý úroky na sedmi procentech, to bude teprve zajímavé...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
18.01.2022 21:29:51
Nikdo.. Bude přibývat lidí, kteří budou žít u tůně v lese, za nula korun. :) A mít svatý klid!
 smutný-člověk Muž31 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk