Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1178070, vloženo 19.09.2021 20:39:21 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Bydlení alternativně,komfortně ale levně
K této myšlence mě inspirovala diskuse 1178003 o přemrštěných cenách bydlení. Cílem je zjistit, kolik lidí by bylo ochotno využít alternativního bydlení s o něco nižším komfortem (který je však velmi subjektivní), pokud by ten byt byl dostatečně levný. Celá situace je pouze hypotetická a nezohledňuje ekonomiku ani technologickou náročnost takové stavby.


Představte si hypotetickou situaci, kdy by třeba stát (nepodstatné kdo a proč) v rámci řešení současného bytového problému nařídil, že každá větší nově založená stavba musí mít x podzemních pater, kde by byly umístěné levné byty. Něco jako podzemní panelák. Tyto byty by měly docela slušnou velikost (co si budeme povídat - kolik lidí by chtělo větší byt než má a nemá ho jen kvůli ceně?), byly by velmi kvalitně a komfortně provedené a měly by jediný nedostatek: neměly by okna. Okna by mohla být nahrazena třeba velkoplošnými TV panely, které by je vizuálně nahrazovaly. Byla by tam úplně dokonalá a libovolně nastavitelná klimatizace. Opravdu jediný nedostatek by byla ta okna.

Naopak obrovskou výhodou by byla cena - stálo by to dejme tomu třeba jen 1/3 toho, co dnes stojí o dost menší a méně kvalitní dnešní byt ve vámi vysněné lokalitě.

Bylo by to pro vás zajímavé?
Byl by to pro vás hodně velký kompromis, ale za tu cenu by vám to stálo?
Nebo naopak vůbec a v takovém bytě byste nikdy nebydleli?
Nebo by to bylo úplně v pohodě, protože stejně hrajete večer hry, koukáte na filmy a reálná okna vás nezajímají?

Můžeme to postavit i jinak. Kolik maximálně by takový byt musel stát, abyste o něm byli vůbec schopní reálně uvažovat?
 Ježek second edition E-MAIL:   Muž35 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
23.09.2021 09:11:40
Alternativně, levně.
 Kvido99 Muž54 Kategorie
22.09.2021 21:21:36
>Kvido99
Jak bydlíš?
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
22.09.2021 01:34:31
Bydlím tak a myslím, že je to pro mě ještě zbytný luxus. Stačil by malý chlívek.
 Kvido99 Muž54 Kategorie
22.09.2021 01:20:05
>nemo33
Levný z pohledu nájemce či kupujícího, nikoliv z hlediska stavebního. Řešil jsem uživatelskou stránku věci.

Jak vypadají Dlouhé stráně vím.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
20.09.2021 19:58:18
Sorry ježku, ale když v první větě napíšeš, že tě inspirovala diskuse o přemrštěných cenách a že by tě zajímalo kolik lidí by bylo ochotno využít alternativního bydlení, pokud by ten byt byl dostatečně levný, tak mi připadá, že ti o peníze jde.

Pokud tě zajímá, kolik lidí by bylo schopno bydlet bez oken, tak když to byde nutné, tak asi každý, ale není důvod se k tomu uchylovat, když to nutné není. Přirozené osvětlení nic nenahradí, nějaké obrazovky psychicky trochu pomohou, ale trvale bydlet se tak nedá. Ono stačí, když v lednu přijde období inverzí, kdy máme přirozené osvětlení, pouze třeba 3 týdny nevidíme sluníčko a hned maj lidi deprese a páchají sebevraždy. To jak to na tebe bude působit zjistíš, až když to zkusíš, takže ti asi seriózně neodpoví nikdo.

Zkus navštívit elektrárnu na Dlouhých Stráních, ta je celá pod zemí a v té hlavní hale mají okna a za nima světla pro pocit, že jsi v normálním baráku. Takže psychologická berlička ve formě obrazovek, kterou jsi vymyslel by určitě pomohla, ale nenahradí vše.
 nemo33 Muž49 Kategorie
20.09.2021 19:22:09
Přímá ventilace a světlovody by mohly částečně okna nahradit, ale jen v rámci světla a proudícího vzduchu.
 Alkedos Muž69 Kategorie
20.09.2021 19:08:33
Známí bydlí v suterénu a to je asi maximální kompromis.
Pro bydlení v podzemí by se mimo jiné musely změnit zákony, aby se daly klasifikovat jako bytové prostory.
1/3 ceny je atraktivní jen pro určitou skupinu.
Pokusů se zemljankami bylo mnoho a nikdy to nebylo bez problémů.
Někdo v bytě jen přespává, někdo tam vegetí.
Na pouhé přespání, jako v japonské kapsli, by to na omezenou dobu asi šlo.
 Alkedos Muž69 Kategorie
20.09.2021 15:06:41
Ja umim cist. Odpoved je 42.
 Kvetak
20.09.2021 14:22:24
Děkuji všem, kteří odpovídali k věci a umí číst za spolupráci :)

Původně jsem chtěl zjistit, kolik lidí by dokázalo bydlet bez oken, pouze s jejich simulací a za jakých podmínek, místo toho jsem zjistil, kolik lidí si nepřečte pozorně ani zadání ani diskusi a pořád jen řeší kolik to bude stát výrobně, legislativu a věci, které měly být ignorovány.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
20.09.2021 14:00:43
Jak by byl řešen radon? V podzemních prostorách w ním bývá problém a zároveň je spojen s nemalými zdravotními riziky.
Smajlík  Slečna Sofi
20.09.2021 12:36:14
To mě baví, jak se hned vyrojí spousta lidí s přístupem "to nejde, protože..." Ano, klasické buranské fňukání, zlomyslnost vůči sobě samému, přání, aby věci byly těžké. Fuj.
 Svitavy čaj čaj čaj
20.09.2021 12:26:29
Ten podzemní dům by vyšel o dost dráž než nadzemní. Takže by se stavělo dráž jen proto, aby se postavily byty, o které nebudou mít zájem pracháči a nebudou tudíž předřažené (to, že by to odporovalo legislativě neřeším)? Ale ukaž mi někoho, kdo postaví byt za 3M a prodá ho za 3,2M, když může postavit tentýž komfortnější za 2M a prodat ho za 5M.

Něco podobného některé obce staví, říkají tomu startovací byty. Co nejlevnější malé byty, aby mladá rodina měla kde bydlet na začátku, než našetří nebo udělají kariéru, že dostanou větší hypotéku. Přesto o to není velký zájem, lidi prostě nemají ani na to.
 nemo33 Muž49 Kategorie
20.09.2021 08:30:22
Jedli byste cely zivot jen biospekacky, kdyby byly uplne bez soli a bez chuti a byly by za tretinovou cenu nez ty bezne?
 Kvetak
20.09.2021 06:50:27
Qwerj:

"Řešením je aby se stavěly státní, obecní a družstevní byty."

- Současná krize na trhu s nemovitosmi je způsobema státem, jeho regulacema, byrokracii, stavebním povolením, územním plánováním, daněním atd.

Tvé řešení je jako "on se otrávil jedem, dáme mu více jedu"

Řešením je zrušit byrokracii a regulace a snížit daně.
 autism-off
20.09.2021 06:47:24
"Představte si hypotetickou situaci, kdy by třeba stát (nepodstatné kdo a proč) v rámci řešení současného bytového problému nařídil, že každá větší nově založená stavba musí mít x podzemních pater, kde by byly umístěné levné byty."

- ROFL, já vím, žes to myslel čistě teoreticky/hypoteticky, ale takový opatření by vedlo k čemukoliv, jenom né k levnému bydlení. Myslím, že by to vedlo k přímému opaku. Nejspíše by reálně vedlo k tomu, že by se přestalo stavět téměř vůbec, protože je to skoro jako bys nařídil lidem, že ke každé nové posteli, co si koupí, musí do svého domu nastěhovat tisíc bezdomovců.

Mohl rovnou napsat "představte si, že by stát zakázal chudobu", pokud jsi to chtěl teoretický.

Ale odpověď na tvou otázku zní: ano, klidně bych v tom bydlel.

Alda:

"Víš jak to chodí v zahraničí? Developer má povinnost dát z výstavby část bytů městu." - jasně, vole, v zahraničí problém s byty jistě vyřešil nějaký takový zvrhlý socialismus, ale jenom ti hrozní Češi to mají zase jinak, co...

lol... jestli se ti tak líbí znárodňování, zavedl bych zákon, že bys musel do svýho domu nastěhovat tisíc bezdomovců... pak si pokecáme
 autism-off
20.09.2021 02:37:45
Z neznámého důvodu se rozepisuješ o tom, jak by stát řešil bytovou situaci, aby ses následně divil, že i na to lidé reagují?:)

Nechtěl bych žít v v podzemí. A ani v bytě bez oken. Respektive bez oken by to asi pár týdnů šlo, trvale ale spíše ne, nicméně těžko říci (třeba desetina běžné ceny by za vyzkoušení stála - v případě bytu bez oken, podzemí bych nechtěl zkoušet).
 Unrealik Muž38 Kategorie
20.09.2021 01:33:12
Já bych to bral. Přes den jsem stejně buď v práci nebo venku, nemám čas vyhlížet z okna vycházející slunce když ho můžu vidět přímo venku. Co se děje venku a potřebuji to akutně vidět, na to mi kamery a obrazovka stačí.
Nebo jsem prostě nenormální a vyhovuje mi bydlet ve sklepě, bez lidí.
Smajlík  Pepee
20.09.2021 00:54:21
Uvažoval kdokoli z vás zde diskutujících a hlavně autor o tom , co by se v takovém bytě dělo, kdyby na delší dobu vypadla elektřina? I v klasickém je to mnohdy nepříjemné, jen znehodnocení potravin v lednicích. Ty podzemní by se ponořily do absolutní tmy, zmlkla by ventilace - klimatizace, zhasly panely imitující okna. Dovedete si představit ten úprk lidí za kyslíkem po nouzovém schodišti v lepším případě se světýlky na baterie, když zákonitě vyplivnou výtahy? a když už jsme u toho, nevěřím, že by se jednalo o levnější bydlení. Náklady na kopání pod zemí již někdo zmínil, nutné i zásobníky energie při krátkodobých výpadcích, nutná nepřetržitá klimatizace, tudy fakt cesta nevede. Nehledě na to, že já bych v tom rozhodně žít nechtěla.
 Šedá lvice Žena55 Kategorie
20.09.2021 00:08:24
>Kvetak
Protože v podzemí jsou okna k ničemu.


>Akon
Proto jsem v zadání 2x a následně v diskusi 3x psal že jde o hypotetickou situaci se zanedbání ekonomických a technických aspektů. Je to marný, je to marný, je to marný.


>pojidac psu off
Co je na tom ujetého pěstovat si zeleninu ve velkoměstě když tomu nic nebrání?

Výhoda soukromého (nebo pronajatého) pozemku je právě v tom, že ti tam lidi necajdají jako v parku.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 23:44:09
A proc by tam nesmela byt okna?
 Kvetak
19.09.2021 23:34:02
Nikdo je neokradl, píšu jasně že pozemky jsou města které jim vypovědělo smlouvu. Jak píše Michal, chaty jsou dočasně stavby. Ty boudy jim navíc město zaplatí místo aby jim naúčtovalo likvidaci, což by klidně mohlo. Právně je vše ok.
Ale vidím že ty si raději vše vykladas jak se ti to hodí. Bez ohledu na realitu. Psát jak okradli chudáky je in.

Park je veřejný, umožní pobyt v zeleni mnohem víc lidem.

Mimochodem, pestovat si zeleninu uprostřed velkoměsta mi přijde vážně dost ujetý.
 pojidac psu off
19.09.2021 23:22:13
Očekával bych fatální technické problémy. Bunkr nebrat, leda by byl jaderný konflikt na obzoru.
 Teremtete
19.09.2021 23:20:15
To by úplně nefungovalo. Vykopat takovou hlubokou jámu (šachtu) by bylo extrémně nákladné. Zemní práce bývají jednou z nejdražších položek na stavbě. Proto i spousta nových domů nemá sklepy.
 Akon
19.09.2021 23:02:13
Ježek:
Ale co vím, tak zahrádkářské kolonie byly vždycky jen dočasné využití pozemků, na kterých se plánovalo v budoucnu stavět.

Pokud to bylo jeho, je to samozřejmě problém, a měli by mu dát odpovídající náhradu. Ale to se u nás moc nenosí, pokud vím...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:57:32
>Michal-222
To je standardní problém když máš chatku se zahradou a najednou si někdo vzpomene, že by to tam chtěl zabetonovat, zahradu a chatku ti zničit a tebe poslat někam. Jo a aby ses nezlobil tak ti dá na pivo. Já nevím jak tebe, ale mě by to dost sralo. Ty bys asi řekl "ale jistě, poslužte si, já si někam zalezu a nebudu vám tu překážet, klidně si betonujte, já se budu z povzdálí dívat jak vám to roste a ty rajčata si koupím v Lidlu (když mi na ně zbyde poté, co si koupím to pivo). Jsou sice hnusná, ale ten beton je potřeba.



>Pojidac psu off
Jo, park zní velmi soukromě. A těch věcí, co se tam dá legálně pěstovat aniž by tě za to sjel nejbližší pochůzkář a nebo aniž by ti je vochcal pes nebo někdo zničil nebo sežral... Učiněná idylka. Psa tam také můžeš mít celý den na volno, děti můžou bez dozoru blbnout, můžeš tam mít lehátko a své serepetičky a nikdo ti tam nic neukradne.



Mimochodem ti zahrádkáři často pochází z lidí, kteří měli dům se zahradou, ale místo nich teď stojí paneláky, proč jim tedy neukrást i ten zbytek? Vždyť na tom mlže vydělat betonová mafie a nějaký ten pětník pro radní se jistě také najde.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 22:32:19
To je pěkná blbost. Nikdy bych tam bydlet nechtěla. Člověk potřebuje přirozené denní světlo a taky miluju výhled z okna, takže to by vážně neklaplo. Mám levné bydlení a velikostně bohatě dostačující, s výhledem na západ slunce. Až se stanu krtkem, možná budu uvažovat o podzemí. Ale zatím jsem pouhý člověk.
 Čori čhajori
19.09.2021 22:30:18
Jezek - jo, jsou mesta kde bych to chapal. Ale tady je te zelene vazne mraky, vsude parky, uprostred mesta jezero atd. I tech kolonii je tu strasne moc, kdyz jsem prijel vubec jsem to nechapal ze nekdo chce chatu ve meste. Ten projekt pocita s parkem a jezirkem. Spousta stromu ma byt zachovana. Mozna ze po dokonceni bude te zelene i vic, chaty jsou nalepeny jedna na druhe.
A ta co ji chteji zbourat je vazne na nesmyslnem miste, hned u metra a uprostred zastavby. Z oken jim tam cumi na zahradu, to by me tedy nebavilo. Navic to ani neni jejich a mesto je odskodni.
 Pojidac psu off
19.09.2021 22:28:20
Michal: města nepovolují ani rekonstrukce. Stačí, když zvětšíš otvor v nosné konstrukci a už se spouští kompletní mašinérie. U bytu v centru města si vymyslí parkovací stání, které není kde vzít, najednou vadí oslunění, které předtím nevadilo, atd atd. Jsou to magoři. A jestli chceš něco dělat v památkové zóně, tak jsi předem v prčicích.
 Alda
19.09.2021 22:23:38
Ježek:
>>>Naprosto chápu odpor lidí k tomu, aby to zastavěli.<<<

Jo, to je standardní problém - ti co už někde svůj byt mají, tak pochopitelně nechtějí, aby se tam stavěli další...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:22:23
>>>Řešením je aby se stavěly státní, obecní a družstevní byty.<<<

Ale stavět družstevní domy přece nikdo nikomu nebrání... vždycky se může 50 lidí domluvit, založit družstvo a postavit bytový dům. Akorát se do toho nikomu nechce...a samozřejmě, města výstavbu celkem aktivně sabotují, když nepovolí stavbu developerům, nepovolí ji ani družstvům...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:20:11
Pojidač: nebo se můžeš ubytovat ve Formuli 1/ Etap hotelu a zatáhnout si okno roletou s kolejničkami. To simuluje kajutu věrohodně. :-))
 Alda
19.09.2021 22:17:32
>Pojidac psu off
Za mě aby město bylo obyvatelné, tak ho nelze celé zabetonovat potřebuje zeleň a zahrádkářské kolonie jsou fajn. Naprosto chápu odpor lidí k tomu, aby to zastavěli. Tady v širším okolí zrušili dvě a je to dost na vohno.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 22:15:54
MIke: ale to musí mít vlastní pozemek, ne? Jinak nemáš adresu, trvalé bydliště, pojistku, připojení na energie?
 Alde
19.09.2021 22:11:36
Alda: no on už se i trend mobilhousů začíná ujímat i u nás. Slyším o čím dál tím více lidech, kteří si koupí relativně cenově dostupný pozemek na krásném místě a než aby se sra.li s úřady, žádali o stavební povolení, obíhali, ukecávali, podpláceli, tak si prostě doprostřed louky fláknou mobilhouse. Pravda je, že v dnešní době jsou už skutečně na velice slušné úrovni. S klasickými karavany je to každopádně nesrovnatelné. No a jakýkoli "důležitý úředníček" jim může leda tak políbit pr.del.
 Mike64
19.09.2021 22:10:06
Jinak kdo si chce takovou modelovou situaci otestovat muze si zaplatit tyden na nejake vyletni lodi, tu nejlacinejsi kajutu. To vypada presne jak popisujes, i s tou telkou s obrazem more. Ja bych tam neusnul, i v zime potrebuju otevrene okno.
 Pojidac psu off
19.09.2021 22:08:27
>>>No a ekologove zacali kampan ze...
Takze ne vzdy to brzdi mesto, potazmo stat. <<<

No jo, ale stát si udělal ty zákony, které ekologickým aktivistům umožňují tu výstavbu blokovat...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:02:29
Qwerj - tady ted neco podobneho stavet chteji - 800 modernich bytu na jednom miste, pro nizkoprijmove rodiny s detma a duchodce. Je to na miste zahradkarske kolonie, kde pozemky patri mestu.
No a ekologove zacali kampan ze tam zije nejaka zaba a musi tam ta zelen zustat a ze mrkev ze zahradky je dulezitejsi nez bydleni pro lidi. Pritom zrovna tady je zelen kam se podivas a mit chatu v sirsim centru mesta vedle metra mi prijde vazne jako absolutni hovadina.
Takze ne vzdy to brzdi mesto, potazmo stat.
 Pojidac psu off
19.09.2021 21:55:52
Ježek second edition: prej moderátor...
Smajlík  klukjakobuk
19.09.2021 21:49:24
Bydlet ve sklepním bytě s malými okny ven by mi nevadilo. Měl jsem to tak na dovolené několikrát. Ale zcela bez oken bych nedokázal. Nemusím mít velké okno, stačí malé, ale musím mít vizuální kontrolu, co se venku děje, třeba jestli prší apod. Jinak kopat do země by bylo drahé. To spíše se dělají patra do vzduchu.

Takže nemám nároky na velikost bytu, bydlel jsem hodně let v garsonce, i v zahradním domku zatepleným a předělaným na celoroční byt. Ale to byl ráj, protože kolem byla zahrada s živým plotem a stromy. V podstatě dokážu žít v jakékoli budce o 16m2. Ale se zahradou. V současnosti žiju v bytě se třemi místnostmi a osmi okny a je to dost velké na úklid. Menší byt je útulnější.
 asi tak nějak
19.09.2021 21:47:24
>klukjakobuk
Jo, třeba se tím budeš příště řídit, předsevzetí je to hezké.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:41:39
Ne, bydlení bez oken opravdu nejde, bylo by to šíleně nezdravé a velkoplošné panely by to ještě zhoršovaly. Denní světlo je opravdu potřeba, i když by to měla být opravdu jenom malá okénka.
Ve škole jsme měli přednáškovou místnost bez oken. Byla to obrovská betonová krabice, kde ze stropu visela svítidla. Vydržet tam i těch 90 minut v kuse bylo náročné. Kdykoliv to šlo, musela jsem ven.
Alternativnímu bydlení se jinak nebráním, ale tohle není cesta.
 Vicugna pacos Žena23 Kategorie
19.09.2021 21:38:45
Ježek second edition: Tam už by dávalo smysl že je to levnější. Ale aspoň sis procvičil psaní, to se může někdy taky hodit. Je ale lepší u toho i myslet. Tak třeba příště.
Smajlík  klukjakobuk
19.09.2021 21:37:44
Šílenství. Do podzemí ne. To byl návrat do doby tuberkolozních brlohů 19. století, poměrů, které i tady mnozí oslavují v diskuzích.

Řešením je aby se stavěly státní, obecní a družstevní byty. A stavět je jako stavebnici moderní paneláky v několika málo verzích. Levná velkosériová výroba. Musela by tam být ale omezení, že každý může koupit jen jeden byt, aby někdo neskoupil všechny na spekulaci a pronájem.

Postavit třeba 50 stejných domů. Náklady by se tím snížily na jeden dům a jeden byt. Byty by se splácely postupně nájmem té obci nebo družstvu. Musel oby se počítat i se základní občanskou vybaveností v té čtvrti.
 Qwerj
19.09.2021 21:37:05
Teda m2 a ne m3. :D
 Kravina
19.09.2021 21:35:21
Dobře. Řekněme že nějaká hlava pomazaná v EU tohle začne dotovat jako Babišovi řepku. Pak tedy bych si cenu za jeden metr čtverečný představoval minimálně čtvrtinovou za m3 normálního bytu. Ale jenom pokud by se ty televize daly vypnout.
Smajlík  Kravina
19.09.2021 21:33:53
Tak to leda za trest
 Jo8872
19.09.2021 21:27:16
>klukjakobuk
To by ses pak blbě ptal proč tam nejsou okna.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:23:36
Ježek second edition: Vede mě k tomu nejspíš to že o tom píšeš celej odstavec. A druhej pak o nízkej ceně. Jinak by stačilo napsat byt bez oken.
Smajlík  klukjakobuk
19.09.2021 21:17:36
>Kravina
V úvodu stálo že jde o hypotetickou situaci a zanedbáme ekonomickou stránku. Takže jsi to nečetl.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:16:13
"stálo by to dejme tomu třeba jen 1/3 toho"

Jako teoretická úvaha dobrý, ale cena stavebních materiálů a práce levnější nebudu. Dokonce by to asi bylo i draží mít 3 patra pod zemí než 3 patra nad zemí a má to i spousta dalších problémů...
Smajlík  Kravina
19.09.2021 21:14:59
Mně by to vadilo z hlediska cirkadiánního cyklu a zeleně v bytě. Taky by byl problém s větráním a hygienickými normami, ale kde je vůle, je cesta :-) Vlastně je to docela zajímavý nápad.

Každopádně kdybych stala před řešením toho, že nemám kde bydlet, tak bych brala i podzemní byt. Dají se sehnat hezké tapety, obrazy, i zářivky s celým spektrem a tak.
 tralanka
19.09.2021 21:13:50
>Alda
2x jsem v úvodu psal, že jde o hypotetickou situaci. Šlo mi o vnímání těch oken a ceny. Netřeba do toho plést legislativu ani jiné pro zadání nepodstatné aspekty. To je jako kdybych se zeptal jestli ti vadí prasklé prkýnko na WC a ty bys řekl, že problém je daňové přiznání malíře, který tu místnost vymaloval.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:13:44
V USA bydlí v karavanech. Jenže na to je tady zima a hlavně není místo.
 Alda
19.09.2021 21:10:31
Mimochodem viděli jste ta přestavěná raketová sila a bunkry na jakože luxusní bydlení pro lidi, kteří se bojí apokalypsy a podobných věcí?
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:09:18
Víš jak to chodí v zahraničí? Developer má povinnost dát z výstavby část bytů městu. Jenže tady mají developeři podplacený celý parlament a proto tohle nikdy neprojde. Naopak, teď se plánuje zřídit jeden stavební super úřad pro celou ČR, proč asi, že.

Jinak snížený komfort bydlení by se musel zanést do legislativy. Máš požadavky na osvětlení, oslunění, energetickou náročnost, hluk, atd, atd..

Jinak ano, myslím si, že by určité procento lidí zcela jistě bralo něco méně komfortního.
 Alda
19.09.2021 21:08:56
>klukjakobuk
Cituji: "Co tě vede k přesvědčení, že stavět v podzemí je levné a do vzduchu drahé?"

Vůbec nic. Co tě vede k tomu, že si něco takového myslím?
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 21:04:32
Jinak si ještě dost živě vzpomínám na dobu, kdy jsem kde bydlet neměli, a brali bychom téměř cokoliv, takže i bydlení v podzemí, a vlastně i za stejnou cenu jako jinde...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 21:04:15
Jo dobře by se tam trávil lockdown.... Bez slunce s výhledu ven
... To jo
 matouch3 Muž49 Kategorie
19.09.2021 21:00:36
Naprosto vůbec. Bydlím sám a těch pár m2 mi na úklid stač. Dejme tomu, kdybych byl kutil, hodila by se mi garáž. Kdybych byl včelař, potřeboval bych včelí úl. Ale já z toho nic nejsem, stačí mi postel a PC stůl. Procházím se teda raději venku. Nebo co ještě se dá ve velkém bytě dělat, kromě toho že je náročnější na údržbu?
 matouch3 Muž49 Kategorie
19.09.2021 20:59:07
Takové "byty" jsou v Nápravně výchovných zařízeních! Někde ve sklepě, cela bez oken, říká se jí díra. Tam se dávaj vzpurní muklové. Druh liberárně-demokratického mučení;-) Tomu bych se raději vyhnul;-) V base je to ale zadarmo!, a Ty bys chtěl aby se za to platilo?
 nééé
19.09.2021 20:59:02
Co tě vede k přesvědčení, že stavět v podzemí je levné a do vzduchu drahé?
Smajlík  klukjakobuk
19.09.2021 20:52:18
Byt bez oken = silně depresivní. Vyzkoušel jsem si, 2 měsíce, byt s okny do oblohy, čili blbě udělaná půdní nástavba. Silně nenormální, když není vidět venek, ulice, lidi, stromy... Být v kobce pod zemí, to už vůbec. To bych raději bral bydlení pod mostem;-) Byt se jmenuje od toho byt, že to je místo na bydlení!
 nééé
19.09.2021 20:49:19
Nebydlela ani zadarmo
 Loca Loca Žena98 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk