Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1178039, vloženo 19.09.2021 12:41:21 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Elektromobilita, 2035 a co dál
Včera jsem našel u schránky nějaký spam, lokální plátek, ve kterém se jeden nejmenovaný podnikatel a politik v jedné osobě čílil v krátkém článku nad zelenými tématy jako např. Green Deal, pokrytectví vedení EU, pokrytectví vedení Extinction Relebllion, pokrytectví Hřiba, vedení Prahy, atd.

Přikládám cenzurované foto článku, reklamu mu dělat nechci:
https://imgway.cz/v/heaS.jpg

Zmínil klasickou rétoriku, zjednoduším, kdo chce, může si to přečíst:
Green Deal velký špatný, EU zakáže od 2035 spalovací motory na silnicích, elektroauta drahý, na nabití navíc nemáme infrastrukturu.

Tak by mě, jako laika, zajímalo, jak to vidí příznivci této agresivní zelené politiky či lidé, kteří tomu o něco více rozumí? Kdo to zaplatí? Kde se vezme ta energetická infrastruktura? Kdo ji zaplatí?

 jak to bude Muž  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
24.09.2021 23:14:53
Michal-222

Ano opět mimo jako vždy.

Existuje něco, co bys věděl? Nebo je tvuj životní úděl jenom kecat sračky?
Smajlík  wut Muž31 Kategorie
22.09.2021 13:53:08
Kdepak, když to jde topí se plynem
 Michal-222 Muž44 Kategorie
22.09.2021 12:44:59
Michal-222:

Nové domy se vytápí jen elektřinou ty kecale...

Dneska už nikdo kotle na tuhý paliva do novejch baráků nedává. Všude se dávají elektrický rohože.
Smajlík  wut Muž31 Kategorie
20.09.2021 21:12:03
Dnes kolega přišel s nápadem ... proč se vlastně elektrifikují jen auta? Proč se neelektrifikují třeba domy ? Když spočítám, kolik toho za zimu protopíme, vyjde to tak na 7 aut...kdyby se zelektrifikovalo aspoň nějakých 20% domů, nemusela by se auta řešit vůbec...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 23:57:40
Cena je problém, to jsem psal hned. Tesla co s ní jezdím stojí 60t.€ což je totální nesmysl. Odpovídá to prostorem i výbavou autu okolo 20t, jestli vůbec.
Ale jak jsem psal - táta dal tehdy za strašnou Sierru td 800t, což je v porovnání s tehdejším platem tak 2,5mil dnes. Turbodiesel byl tehdy taky dráha novinka na kterou málokdo měl. Dnes ale stojí Mondeo 600t. S lepším motorem i výbavou.
Třeba ceny klesnou, třeba ne. Kdo ví.
 pojidac psu off
19.09.2021 23:46:46
>>>U toho postackyho wagenu byl jediný, ale zásadní, problém cena, nic víc.<<<

Jo jo, to je jen taková drobnost, cena... tím se politici nezabývají, protože státu je to jedno, za kolik si své krámy nakupuje. Že za jednu mýtnou bránu zaplatí 100 mega mu přijde úplně normální...

A politikům zjevně nedochází, že ve zbytku světa to funguje úplně jinak. Že holt nemůžou dotovat úplně všechno, protože někde se ty peníze taky musejí vydělat. Že nejsme na světě sami, ale je tu kupa konkurenčních zemí, které si svůj život nehodlají komplikovat stejně jako to děláme my.

To se hezky řekne - no tak když budou elektro-auta 2x dražší než ty normální, tak si je holt nekoupí tolik lidí. A že to vlastně ani není potřeba, aby je mělo tolik lidí. Jenže to zas nutně povede k tomu, že budou stát ještě více ... a koupí si je ještě míň lidí. A pak se může celkem snadno stát, že polovina automobilového průmyslu půjde prostě do háje ... což znamená, že v ČR bude tak čtvrtina lidí bez práce.

A tohle by měli politici vyřešit dřív, než se takové rozhodnutí udělá. A né jen čekat, že ono to nakonec nějak dopadne...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 23:25:34
U toho postackyho wagenu byl jediný, ale zásadní, problém cena, nic víc. Technicky to fungovalo dobře a zrovna na rozvážku to dává smysl. Doručovatele DHL tu mají běžné speciální nákladní elektrokola a Hermes něco jako elektromotokaru s přívěsem. Evidentně to taky funguje.
Podívej na projekt MOIA od VW. To tady je velmi úspěšné a praktické. Neustále nabírají nové řidiče.
Je jasný že když budeš hledat jen negativa nic jiného neuvidíš.
Elektro se rozhodne nehodí na vše, ale do města je to ok. S dotacemi při nákupu elektroaut nesouhlasím, ovšem parkování zdarma nebo zákazy vjezdu pro benzínaky v některých částech města si dovedu představit.
 pojidac psu off
19.09.2021 22:36:15
A když už se tu tak vehementně oháníte positivy elektromobilů, né vše je tak růžové, jak to vypadá, jak ilustruje příběh německé pošty a jejich elektro-dodávek

https://1url.cz/oKVCQ
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:19:22
>>>Podle me jen hledas problemy kde nejsou.<<<
Ano, uznávám, že v česku se zavedením elektroaut situace už nějak principiálně zhoršit snad ani nemůže...

Je tu asi 50 tisíc problémů, které by potřebovaly urgentně řešit, a namísto toho se akorát vymýšlí další blbosti...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 22:06:01
Naopak, Nordstream 2 se rozjíždí a s tím se opět kouzelně poté řou kohoutky na plyn. Rusové nás mrznout nenechají, jsme jejich zlaté vejce.
 Alda
19.09.2021 22:02:37
Evropa se sama odstřihla od zdrojů elektřiny a plynu. Pokud nebude foukat, přijde tuto zimu obří blackout a nebude čím topit, varuje Bloomberg.

Evropská unie sama sebe střílí do nohy a dostala se do extrémně složité situace, jak upozorňují analytici agentury Bloomberg.

“Evropu čeká velmi tuh zima, když uměle vytvořená energetická krize odsoudila kontinent čekat na rozmary počasí,” uvádí Bloomberg ve své zprávě. “Země od Velké Británie po Německo čelí rostoucím cenám plynu a elektřiny a budou muset doufat, že v zimě bude panovat mírné počasí, aby se vůbec dostaly skrz topnou sezónu. Evropa má nedostatek plynu a uhlí a pokud nezafouká, může se naplnit nejhorší scénář: rozsáhlé blackouty, které si vynutí zastavení firem a továren.“

https://bit.ly/3EtE3lz
Smajlík  Bloomberg
19.09.2021 21:57:21
Wut: Naopak ty tu jen pises odstavce o nicem, jak jsi jel z Plzne do Frydku atd. Michal aspon psal logicky argumenty.
Smajlík  methyl
19.09.2021 21:24:38
Souhlasim s Pojidac psu off...
Michal-222 je zase kecálek mimo realitu...

Před koronou sem do Plzně lítali chlastat každej víkend kluci z Manchasteru.

Do práce nám lítal kolega z USA každý pondělí a v pátek letěl na víkend domů...

Takže lítat letadlama nebo jezdit vlakem je mnohem snažší, než se nám tu snažíš natlačit do hlavy...

Navíc já když měl jet z Plzně do Frýdku, tak jsem to jel autem jen 1x. Další cestu jsem si dal na pohodičku expresem do Prahy a pak Pendolínem do Ostravy a nakonec regionálkou.

Po cestě pohoda klídek. Dal jsem si jídlo. Došel si na záchod. Pracoval jsem si na počítači a najednou jsem byl na místě. Bez stresu a dálničních uzavírek a naprosto v klidu.

Z každý prdele v Evropě se dostaneš kamkoliv do 24 hodin za pomoci uberu, autobusů, vlaků a letadel. Třeba z Grada jsem se dostal do Budějovic za 12 hodin. 1x autobus a pak 4 přestupy. Grado - Udine - Villach - Salzburg - Linz - Budějce. Kdybych to jel autem, tak dám i s pauzama tak 9-10 hodin... A když jsem to jel naposledy, tak jsem si musel schrupnout v autě a jeli jsme to asi 12 hodin, protože jsem byl vyřízenej. Takhle bych si schrupnul ve vlaku a mám to na pohodu.
Smajlík  wut Muž31 Kategorie
19.09.2021 21:18:04
Zajimava diskuze, jinak se mi moc nelibi predstava, ze by plno lidi nemelo svoje auto, ze by to bylo drazsi a ani si neumim predstavit, ze by kazdy mel moznost si to auto nekde nabit a jak dlouho by to trvalo? A kde by se teda brala energie, kdyz alternativni zdroje nemuzou stacit? Ale jinak plno zajimavych veci jsem se tu docetla:D jen temer zadne argumenty pro.
 methyl
19.09.2021 21:14:14
Michal-222:

Protože chtěj podpořit výstavbu nových zdrojů, aby transformace na zelenou energii probíhala svižněji.

Ale chápu, že trotl, kterej neexistenci hypotéky na auto dokazuje postováním stránek o hypotékách na auto tohle nepobere.
Smajlík  wut Muž31 Kategorie
19.09.2021 21:13:18
Michal-222 - hele ja i v Cesku mam s vlakem vetsinou dobre zkusenosti.
Letadla jsou pakarna hlavne kvuli odbaveni, v Praze je navic na letiste tragicke spojeni, tady tam jezdi metro. Vsak se taky ted hodne mluvi o tom nahradit kratke lety rychlovlaky, aspon po Evrope. Prijde mi to jako dobry napad. Ridim rad, ale vic jak 500km po dalnici uz me vazne nebavi.

Podle me jen hledas problemy kde nejsou. Kdyz uz musis jet autem do Prahy, ne vlakem, tak muzes nechat auto na zachytnem parkovisti a jet dal MHD. Na dovolenou to asi neni, ale vikend nebo i ten tyden by to problem byt nemel. Fakt je ze jsem to v Praze uz dlouho tak nedelal, vetsinou dam auto do garaze a jezdim MHD nebo taxikem.

Me se libi jak to funguje v DE a casto i jinde. V cene vetsiny listku do vlaku mas i MHD v destinacich odkud a kam jedes. IC nebo EC expres je fajn, prvni trida vynikajici. Asi je to drazsi nez autem, ale pohodli a cas usetris. A kdyz uz opravdu potrebujes tak na miste si pujcis auto, at uz klasicky nebo share. Jasne, nekdy proste musis jet autem. Ale vetsinou to nutne neni, ja treba malokdy vezu vic nez malou tasku. Jsem to tak praktikoval davno pred covidem a fungovalo to prakticky vsude kam jsem prijel. Je to v hlave, spousta lidi ma auto jen proto ze si mysli ze ho musi mit. Vcetne me, vlastne ho taky nepotrebuju. Myslim soukrome.
 Pojidac psu off
19.09.2021 21:02:58
Ať už je to jak chce, člověk by čekal, že při příchodu covidu se budou politici co nejvíce snažit uvést ekonomiku zase do normálního fungování, a tyhle futuristické plány na chvíli odloží. Ale nestalo se tak... světlé zítřky jsou prostě důležitější než dnešek...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 21:01:15
wut:

>>>Každý rok jsou levnější PV panely, termální soláry, větrníky, baterie a komponenty pro elektromobilitu i zelenou energii.

Naopak tradiční energetika neustále podražuje. Zdražuje těžba, zdražují tradiční technologie, zdražuje plyn, ropa, uhlí, uran. Nikdo nechce dělat v těžbě. Protože je to náročné a špatně placené. Tradiční energetika má malý, nebo dokonce nulový learning rate.<<<

Pak teda nechápu, proč se ta zelená energie vykupuje za n-krát vyšší cenu než ta obyčejná...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 20:50:11
>>>Nevim cemu rikas dalkova jizda. Jak jsem psal, pres 400-500km uz mi dava smysl spis ten vlak a na miste si zase vzit auto u chodniku kdyz musis jeste popojet.<<<

To je taková utopie...ale realita vypadá (aspoň u nás) trochu jinak. Tuhlevá jsem cestoval do Londýna (no, už je to dost dlouho, ještě před covidem a brexitem). Let trvá 2h, a to je asi ten poslední problém. Ale než nastoupím do letadla, čeká mě 200km autem. Z toho necelá půlka po dálnici (z Hradce). Na dojetí k Praze minimálně 2 hodky, a pak ještě další než se člověk dostane k letišti. Pak musím zaparkovat auto někde na privátním parkovišti, protože parkování přímo na Ruzyni je dražší než ta letenka. K tomu samozřejmě, že si člověk parkování musí zamluvit pár dní předem... pak počkat než tě přivezou na letiště...na letišti být minimálně hodinu před odletem...a k tomu si dát tak 2 hodiny navíc, když člověk chce mít aspoň trochu jistotu, že to dopadne. Takže než sednu do letadla, jsem už 6 hodin na cestě. Představa, že budu muset cestou ještě dobíjet auto mě teda úplně netěší.

Když pojedu vlakem, stejně musím autem na nádraží, a navíc tam není nic jako hlídané parkoviště. Pak dojedu do Prahy na hlavák, přesednu nametro, dojedu na kulaťák, tam na autobus a s ním na letiště. Když mám štěstí, že vlak jede zrovna tak jak potřebuji, stejně to trvá stejně jak když jedu přímo. Když štěstí nemám...to raději nebudu komentovat. Jak se dostat z letiště zpátky, když letadlo přiletí v jednu ráno, na to jsem zatím nepřišel. Musel bych si vzít do rána ještě hotel...

Lidi, co bydlí přímo v Praze tenhle problém neznají, maximálně si musí zavolat taxi. A můžou si letět do Londýna na oběd...zatímco pro mě to představuje anabázi jak když šel Švejk ke svému regimentu....a když se rozhodnou zrovna bourat most, tak ani neodletím...stává se mi celkem často, že se cesta ku Praze protáhne o hodku či o dvě...

Dcéra jezdí vlakem, akorát že to od nás má se dvěma přestupy - a tak zhruba ve třetině případů ten finální vlak nestihne, protože jeden z těch dvou předchozích má zpoždění, takže si musí počkat na další (2 hodky ?)...

>>>Kazdy novy barak s byty musi mit v garazi pripojku pro elektroauta.<<<
U nás je problém postavit barák s byty i když přípojku mít nemusí...po pravdě je přípojka asi to poslední, s čím by měl být problém.

Ale jak říkám, když bude těchto věcí jen pár, je to v poho, ale když by to měli mít všichni (všichni co mají teď normální auta), tak je to catastrophe. Elektřina není internet, aby se dala tahat bezdrátově, a u nás je problém i s tím blbým internetem, takže si nedělám iluze, že s taháním 240mm2 kabelů ke každému domu by problém nebyl...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 20:49:04
*** CENA ***

Možná tě to překvapí, ale zelená energetika není drahá a zlevňuje o takzvaný "Learning rate".

Každý rok jsou levnější PV panely, termální soláry, větrníky, baterie a komponenty pro elektromobilitu i zelenou energii.

Naopak tradiční energetika neustále podražuje. Zdražuje těžba, zdražují tradiční technologie, zdražuje plyn, ropa, uhlí, uran. Nikdo nechce dělat v těžbě. Protože je to náročné a špatně placené. Tradiční energetika má malý, nebo dokonce nulový learning rate. Moderní superkritické uhelky jsou extrémně drahé a náročné jak na výstavbu, tak na provoz. Přesto se stále staví. Německo teď dokončuje 2 moderní superkritické uhelné elektrárny.

Jaderné reaktory IV generace pořád nikdo na světě neviděl a nestaví se, protože neni nikdo, kdo by takhle extrémní technologii zaplatil. Tak se jen vycuclo ze současných elektráren maximum a přetěžují se staré technologie, které se papírově povýšily na třiapůltou generaci, nebo někdy vtipně III+. Například Dukovany, které měly vyrábět 440 MW na blok se dneska ženou na 510+ MW a místo 30 let provozu jej budou hnát na 60 nebo možná až 80 let. Tohle neni správné...

Tím, že cena neustále klesá, tak v současnosti zelená energie naopak zlevňuje cenu koncovému zákazníkovi.

Výstavba technické infrastruktury se pak financuje z "ušetřených" peněz, které by se vyhodily za tradiční elektrárny.

*** MENTALITA ***

Zároveň se i mění mentalita lidí. Lidi nechtějí mít za barákem smradlavou uhelnou elektrárnu nebo jadernej reaktor, ale nevadí jim na kopci větrník a na střeše fotovoltaika.

Celá transformace na zelenou energii není nic překvapivého a neměla by se démonizovat. Jediné co se děje je to, že tradiční elektrárny by mohli sloužit třeba dalších 25-30 let. Ale díky green dealu se odstaví už do 10-15 let. Tedy neděje se nic tak zásadního. Jen se urychlí změna, kterou technická veřejnost vítá.

Přirovnal bych to k zákazu tradičních žárovek. Spousta lidí na začátku fňukala a remcala a teď si lidi rádi koupí ledková světla, která jsou nesmrtelná a svítí krásně a po žárovkách neštěkne pes. S energetikou je to to samé. Teď lidi fňukaj, ale nakonec budou za čisté a tiché elektroauta rádi a na smradlavé plechovky si už nevzpomenou.

Je skvělý, že naše generace má takhle velkej cíl. Boomeři nám dali mír, internet a počítače. My dáme světu uhlíkovou neutralitu a čistou planetu.
Smajlík  wut Muž31 Kategorie
19.09.2021 19:30:42
Michal-222 - mesto kde ziju je trochu vetsi nez Praha a nabijecek tu je na ulicich spousta. A rostou dalsi a dalsi. Kazdy novy barak s byty musi mit v garazi pripojku pro elektroauta. Jak psal Leaf, kdyz se chce tak to jde.

Firmy co nabizi ty sdilena auta si buduji vlastni nabijecky, ale muzes tam nabijet i jine auto kdyz je volna a mas kartu. Placeni vidim jako problem, kazda firma ma svou kartu a to je asi pakarna. To ted resit nemusim, mam firemni a jinde nenabijim. Nejdal jsem jel ca. 360km bez dobijeni s klimatizaci v peknem vedru. Jeste tam zbylo tak na 50km. S tou V8 to bylo taky cestovani priskoky z benzinky na pumpu a naopak.

Nevim cemu rikas dalkova jizda. Jak jsem psal, pres 400-500km uz mi dava smysl spis ten vlak a na miste si zase vzit auto u chodniku kdyz musis jeste popojet. V Evrope to problem byt nemusi.

Ale treba v Rusku nebo USA to moc fungovat nebude, to je jasny. V Rusku jsem do auta natankoval 100l benzinu a bylo to tak akorat k dalsi pumpe :D
 Pojidac psu off
19.09.2021 19:19:18
>>>Do roku 2035 se muze lecos zmenit.<<<

Jo, to může. Taky se může stát, že se dostane k moci nějaká extrémistická vláda, protože přesně to se stává, když se ty normální vlády ženou za svými utopickými cíly a nestarají se o to, co trápí obyčejné lidi.

A pak to dopadne ještě hůř...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 19:17:44
Ono ve městech dávají elektroauta docela smysl. Akorát si teda nedokážu (tady v ČR) představit, jak se bude řešit to jejich nabíjení. To si asi každý hodí prodlužku z okna ke svému autu...

Jenže běžní lidé si budou jen těžko pořizovat elektroauta za milion...a trh s použitými bude asi dost problematický, protože u použitého auta se bude muset vyměnit baterie, což bude u levných aut polovina ceny, což tak trochu nedává smysl.

Na dálkové ježdění je to podle mě v současném stavu zatím nesmysl...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 19:09:31
Alda - to co napsal plati hlavne pro mesta. Tam to dava smysl a asi to jinak dopadnout nemuze.

Uz dnes mas pomerne velky rozdil mezi pojistkou v Praze a nekde na vesnici. Klidne to tak muze byt rozlisene, je jasny ze nekde na vesnici to auto potrebuji pouzivat trochu jinak.
 Pojidac psu off
19.09.2021 18:52:59
Domě body: to se lidé co bydlí v poli za městem pěkně prohnou. Tam potřebují jezdit oba dva denně.
 Alda
19.09.2021 18:45:28
Do roku 2035 se muze lecos zmenit. Ale je dost pravdepodobny, ze v budoucnu bude drahy, provozovat vlastni auto a vetsina lidi bude pouzivat sdileni aut (anglicky carsharing)
 some body
19.09.2021 18:42:51
S tím jádrem to není tak jednoznačné. Koukni na názory Michala Šnóbra, akcionář čezu, je i na twitteru.
 Alda
19.09.2021 18:31:23
Michal-222 - no tak minimalne v Cesku je ruseni jadra zatim mimo hru. Toho uz se ani jeden z nas nedozije. Naopak se snad uz konecne zacne s dostavbou Dukovan i Temelina.
Bez jadra to nepujde, i pres solidni pokrok u vrtuli a solaru.
 Pojidac psu off
19.09.2021 18:19:50
Ale v Cesku je to folklor si stezovat a to co se povedlo schazovat.

Sice nevím, kdo si tu stěžuje a na co si stěžuje, každopádně na to mám jiný názor.
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 18:15:47
>>>Treba se to povede i u elektroaut.<<<

Třeba, za dalších 30 let...zrovna jsem se dostali do stavu, že už by se ČR dala označit za slušné místo k životu, a pak si přišel COVID a s ním spojená inflace, a teď mají následovat elektroauta a pasivní baráky a rušení uhelných a jaderných elektráren, takže naděje člověka v plus minus mém věku, že si ještě užije trochu slušného života jsou asi ty tam...(já nemluvím přímo o sobě, mě se to tak úplně netýká, ale spousty jiných lidí ano)
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 18:12:59
leaf - vazne jsem jeste neslysel Itala si stezovat ze Lambo a Ducati je Nemecka firma. Nebo Brita ze RR je Nemecky a Jaguar Indicky. Protoze nejsou.

Ale v Cesku je to folklor si stezovat a to co se povedlo schazovat.
 Pojidac psu off
19.09.2021 18:07:47
Michal-222 - jo, to je fakt. To i v DE je nekdy peklo, kdyz jedu do Ceska autem pod 9h to nedam. A je to cca. 700km. Proto je vlak lepsi - 6h.

Ceny elektroaut jsou zatim nesmysl, ale ja si pamatuju kdyz tata v r. 1993 kupoval novou Sierru s tragickym TD za 800t. Uplne bez vybavy. V dobe kdy byl bezny plat ani ne tretina co dnes.
Je to tim ze bezna auta v pomeru k platum brutalne zlevnila. Treba se to povede i u elektroaut.
Za 15-20t ecek bych tu Teslu nebo ID3 klidne koupil.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:59:43
Neni rozhodujici kdo to vlastni, ale kde je sidlo a kde se plati dane.

Další zajímavý názor.
Smajlík  leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 17:59:10
No, 1000km za 10h se v česku nedá najet ani když člověk nedělá nic jiného než jede (leda tak z Plzně na Rozvadov a zpátky). Ale zase není problém najet 10km za 100h.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:55:27
Michal-222 - 10h/1000km, puntickari :D

Leaf - Myslis ze Lambo nebo Ducati neni Italske? RR a Bentley Britsky? Volvo a Scania Svedske? Lada Ruska? Dacia Rumunska?

Neni rozhodujici kdo to vlastni, ale kde je sidlo a kde se plati dane. A to ma Skoda v Cesku.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:53:33
>>>aby mel kazdy sve auto je stejne v budoucnu nesmysl, totalni<<<

Tak obecně nemusíme mít auta vůbec, žejo...akorát že automobilový průmysl dělá (aspoň u nás) tak 60% ekonomiky, je to jedna z mála věcí, za kterou jsou lidé ochotní zaplatit balík, i když je to celkem zbytečné.

A jaksi, když tu tohle nebude, tak mi není úplně jasné, čím se budeme živit...

PS: já ničím nestraším, já jen poukazuji na to, že prosazovači elektromobility (zejména z řad politiků) se technickými aspekty této věci vůbec nezabývají, a jejich voliči žijí v bláhové naději, že oni přece ví, co dělají (jenže oni to dělají jen proto, že to voliči chtějí)
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:41:42
Michal-222 - aby mel kazdy sve auto je stejne v budoucnu nesmysl, totalni. Podivej kolik aut stoji venku tydny a ani se nehnou. V budoucnu bude problem zaregistrovat auto kdyz nedolozis ze muzes nekde parkovat. V Cine uz ted stoji ve velkych mestech prihlaseni auta casto stejne jak to auto.

Tady treba na kazdem rohu stoji VW ID3. Stoji to bud 0,29e/min nebo 58e den. To vyjde spouste lidi levneji nez vlastni auto, hlavne tady kde pojistka a silnicni dan muze byt opravdu hodne draha. Ve mestech mi to prijde jako velmi dobra vec. Drtive vetsine lidi to staci.

Pri prumernem najezdu ktery v Cesku je se zase tak casto nabijet nebude. A dojezdy aut se zvysuji a to nejen na papire. Baterie vydrzi ca. 7 let pri tom najezdu, spis ale dele. U Tesel z pujcovny se meni tak okolo 200t km a to se k tomu lidi nechovaji uplne nejlepe.

Distribuce trochu problem byt muze, ovsem ne zas tak jak strasis. Ja se energetikou zivim.

Nejsem zadny fanda elektroaut, libi se mi zvuk V8 v mem youngtimeru a rev vytoceneho V2 v Panigale. Ale nebudu tvrdit ze je neco spatne jen proto ze se mi to nelibi.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:29:56
>>>To mi prijde celkem slusny, 10h/100km i s dobijenim.<<<
Mě zas tak moc né...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:24:18
"Skodovka je Ceska. Kdo ji vlastni je nepodstatne."

Velmi originální názor.
Smajlík  leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 17:23:24
Charles - uvidime. Pri pouzivani klimatizace to zas tak hrozne nebylo. A topeni funguje podobne.

Na ytb jeden Nor testuje elektromobily v realne provozu na 1000km. Casy ma okolo 10h, i nizkych teplotach. Podminky testu zverejnuje v tabulce. To mi prijde celkem slusny, 10h/100km i s dobijenim. Treba Eniaq nedopadl vubec zle.

Leaf - Skodovka je Ceska. Kdo ji vlastni je nepodstatne.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:19:56
Michal-222, Škodovka je německé auto, takže to mě moc nezajímá. A já mluvím o pokrocích se zaváděním elektromobility.

Charles, proč bychom jako měli totálně přebudovat energetickou infrastrukturu za 14 let?
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 17:17:56
Pojídač psů:

Akorát že 1.5M za auto je pro většinu lidí u nás trochu nedosažitelné...navíc ta baterie má trochu omezenou životnost, a její cena je tuším kolem 400K.

Ale auta samotná asi nejsou tím hlavním problémem. Hlavním problémem je, kde tu elektriku budeme brát, a jak ji budeme distribuovat.

Počítal jsem, že když bychom všechna auta co dnes jezdí (nafta a benzín co se za rok spotřebuje) měli vyrobit v elektřině, potřebovali bychom ještě jedny Dukovany a jeden Temelín. A nějak si úplně nedokážu představit, jak všechna ta auta, co stojí v Praze na sídlištích se budou připojovat na nabíječky.

Dokud bude aut jenom pár, tak s tím žádný problém není. Ale kdyby to měly být všechny... jenže tím se nikdo nezabývá, a to mi na tom vadí nejvíc. Technicky to nikdo neřeší, všechno se to tahá akorát přes emoce...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:16:24
Taky jsem vyuzil prilezitost povozit se na elektrickem HD a bylo to mnohem zabavnejsi nez zbytku toho co nabizeji. Ovsem cena je opet totalni nesmysl.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:09:51
leafroller:
Ale my taky děláme pokroky. Škodovka taky vyrábí elektromobily, máme tu spoustu větrných i fotovoltaických elektráren (a také kupu solárních baronů)... spousta lidí dokonce investovala statisíce do tepelných čerpadel... tak jaké "nemáme pokrok" ? Akorát máme trochu omezenější zdroje...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:09:33
Pojidač: v zimě v mrazech se dojezd dramaticky zmenšuje...
 Charles Muž49 Kategorie
19.09.2021 17:05:33
Akon - na totální přebudování energetické infrastruktury je 14 let příliš krátká doba. Reálně tak 30 let. Nejde totiž jen o nová vedení VVN, ale komplet předělání všeho uvnitř měst a obcí.
A třeba co se týče baterií, tak jsme se za 14 let moc neposunuli, ačkoli se jich vyrábí nyní mnohem více.
 Charles Muž49 Kategorie
19.09.2021 17:05:14
Jinak v zápalu nadšení do elektromobility se lehce zapomíná na to, že něčím taky musíme ještě topit.

Ony se nemají rušit jen uhelné elektrárny, ono se má uhlí zrušit úplně. A když s ropou zrušíme i zemní plyn, tak mi není úplně jasné, čím ty naše baráky hodláme v zimě vytápět...

No, nějak se nemůžu zbavit pocitu, že s tímhle eko-blbnutím jsme celému zbytku světa pro smích...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:04:02
Mam ted uz ca. mesic k dispozici sluzebni Teslu 3 a musim rict ze to predcilo veskera ma ocekavani. Da se rict ze nepocituji vubec zadne omezoveni, trasy pres 400km jsem i driv jezdil radeji vlakem nebo letal. Je to nejen pohodlnejsi, ale vetsinou i rychlejsi. Nabijecky mam 6x2 stojany do 300m od bytu a pres 30ks podzemnich garazich v praci. tam je to pro najemce zdarma, v ramci platby za parkplatz.

Chapu ze nekdo kdo jezdi 500km a vic denne to vidi jinak, ale tech je naproste minimum. Prumerny najezd v Cesku je tusim okolo 13t za rok, tj asi 30x plne nabiti auta jako je Model 3. Za rok.

Na tom aute mi vadi jen jedno - cena (60t ecek) naprosto neodpovida vybave a provedeni. Jo a interier je naprosty hnus, totalni. Ovsem technicky to funguje skvele.

Mimochodem, mel jsem benzinove auto o podobnem vykonu s V8. Nejen ze pocitove ta Tesla jede lepe, ale dojezd obou aut je skoro stejny, protoze ten benzinak zral v klidu 15-18l. A byl 2x drazsi nez ta Tesla, ovsem taky nesrovnatelne luxusnejsi. Jo, je pravda ze benzin jsem natankoval za 10 minut.

Za 10 let to muze byt s elektroautama jeste lepsi. A taky treba ne, se uvidi.
 Pojidac psu off
19.09.2021 17:04:00
Michal-222, jde jim dělat v tomto oboru a směru pokroky. Budovat infrastrukturu, atd. Nám jde akorát nadávat a hejtovat.
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 17:02:44
leafroller:
Proto jsem se taky ptal "co že to vlastně jinde jde"...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 17:01:46
Michal-222, kdo řekl, že v Norsku nejezdí na spalovací auta?

Alda, já myslím, že my na to máme prachy také. Ale vyhazujeme je za zbytečnosti.
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 16:54:05
leafroller:
V Norsku nejezdí na spalovací auta?

Každopádně, v zemi, co má přírodní zdroje, které může prodávat, je možné kde co ... jako i život bez práce.

Rád bych ale viděl zemi, která žádný takový dar nemá, a která má jen to, co si sama vyprodukuje. Jako třeba Německo.
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 16:53:17
Leafroller: protože na to mají prachy? Jinak Holandsko zrušilo svůj ban na jádro a prohlásilo, že začne stavět atomovky, protože bez nich to nepůjde. Dále mají možnost stavět přílivové elektrárny a na moři větrníky, mají vítr. Už to chápeš?
 Alda
19.09.2021 16:48:54
Michal-222, byla tu zmínka třeba o Norsku. A třeba v Amstru je víc nabíjecích stanic než v celé ČR.....proč?
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 16:43:45
Jedna z věcí, které se zastánci elektromobilů vyhýbají jak čert kříži je ta spotřební daň na normálních palivech (benzín a nafta). Na benzínu je to asi 13 korun na litr, na naftě 10. Z téhle daně se ještě platí DPH, takže ještě plus 21%.

A je asi každému jasné, že tenhle příjem do státního rozpočtu (příjmy ze všech spotřebních daní (ještě se platí z cigaret a alkoholu) tvoří cca 14% státních příjmů) nemůžou jen tak zmizet ze světa.

A nikdo zatím neřekl, kde ty peníze chce vzít, protože někde se vzít musejí...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 16:30:03
>>>GD se bude platit z rozpočtu Evropské unie a od filantropů. Bohatší státy budou doplácet na ty chudší.<<<

Připomínám, že my už patříme mezi ty bohatší...
Smajlík  Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 16:28:07
leafroller?
>>>Proč to v některých zemích jde a v některých ne?<<<

A ve kterých zemích že to jde? A co vlastně že tam jde?
 Michal-222 Muž44 Kategorie
19.09.2021 16:05:25
CeskyBaterkar: až se rozjede výroba vozů, budou se bakterie vyrábět kdykoliv na světě (licenční manufaktury) moc nevěřím, že to půjde jak po másle :)) každý chce přece ušetřit a vydělat.
Nějakou dobu jsem prováděl servis tabletu u značky prestyžijo (asi Ukrajina) nebo nějak tak, lepená bakterie při špatné manipulaci nepoužití plastového nářadí ( ale pinzety nebo nějakého kovového udělatka) blaf, při napíchnutí baterie zhořel vždy celý tablet.
Takže ty problémy ze začátku budou, jako ze vším.
 Dawe432
19.09.2021 15:43:26
Dawe432: zalezi jak ktera baterie. Napriklad ty nase baterie maji bezpecny provoz. Muzes do nich strilet treba kulometem a horet nebudou :-) Zalezi na technologii a chemii. Ale samozrejme to je asi ten nejmensi problem, co baterie maji.
 CeskyBaterkar
19.09.2021 15:39:59
Alda: ono nedělejme si iluze. Když se vůbec nebudeme dívat na pořizovací cenu auta na baterky vs na benzín, pak jejich provoz vychází velmi podobně dnes. Tj cena za kilometr na benzín vs na elektriku. To je ale v době kdy elektroaut je stále dost málo. A taky je to v době kdy nabíjení elektroaut dotuje stát a i firmy samotné. Jeden můj kamarád si koupil Teslu a protože zná všude každýho čerta, tak má nabíjení po celé Evropě na vybraných stanicích vpodstatě zadarmo. (Zadarmo rozuměj tak, že to za něj platí někdo jiný).

Předpokládejme, že se záměr podaří a my opravdu přejdeme na všechno na baterky.
Jakmile vzroste počet e-aut, tak vzroste poptávka po elektřině, ta poroste do nebes. Zárověň na tenhle "zelený" experiment vlády vyberou a přerozdělí takové množství peněz, že se to bude muset někde promítnout. Budou vysoké daně a-nebo vysoká cena elektřiny. Ono se stačí podívat už dneska na situaci, do Vánoc bude elektřina pro domácnosti o 25 procent dražší dost možná - a to jsme s e-auty ani nezačali.

Tak či onak tento záměr povede k tomu, že vlastnictví auta bude znova luxus, který si budou moci dovolit jen někteří. Zbytek asi bude muset jezdit na kole, chodit pěšky nebo jezdit mastnou tyčí ...
 CeskyBaterkar
19.09.2021 15:39:10
Pokud nemají vyspělé státy v klobouku nějaký patent na výrobu elektřiny ( například fúzní reaktor ) tak se nám z cen elektřiny budou protáčet panenky.
Už dnes vylétli ceny na burzách o 100% bez elektro aut, dorazí tak za půl roku.
Co po ohlášení, že spalovací motory končí??? Budeme svítit svíčkami :)))). Ale i ty zdražení nemine :))
Co nákladní vozy a kombajny popřípadě nějaké jiné hospodářské vozidla?
Další problém je hořící baterie, nedá se normálně uhasit. Celé auto se musí vložit jeřábem do nádrže :))) těch problémů je více, ne jen infrastruktura nabíjení.
 Dawe432
19.09.2021 15:26:31
CeskyBaterkar: V Británii už mají legislativu a u nás se také chystá, že v časech, kdy není dostatek energie budou moci být domky či jiná odběrná místa odpojována od energie. Tím právě donutí, aby si všichni vlastníci nemovitostí pořídili nějakou baterii, která utáhne na pár hodin dům. Bude to divoké.

Nejzajímavější to bude ve zprávách. Když jsem viděl co vyváděly "žluté vesty" když ve Francii trochu zdražil benzín. No.
 Alda
19.09.2021 15:21:09
Ahoj. Teď píšu jako někdo, kdo je z pozadí vynálezce i investorem jedné bateriové firmy. Jméno záměrně neuvádím, abych nedostal čočku od vlastních lidí.

Od nás i od konkurence vím, jak obtížná je výroba baterií a bateriových úložišť ve velkém. Nejsme schopni ještě mnoho let přejít na elektromobily napájené baterkama. Infrastruktura není a nebude. Vše je šíleně dotováno z EU a kdyby to dotováno nebylo, tak dělat elektroúložiště, elektroauta a baterie do nich by bylo silně nerentabilní. Úložiště potřebujeme, protože kdyby měl každej e-auto, tak to nabíjení síť nezvládne. Úložiště bude muset mít každej větší barák nebo panelák svoje. Tam jsou zase baterky, které je potřeba koupit, spravovat, recyklovat, atd...

Je fakt, že třeba v Norsku se jim přechod na elektro celkem daří, ale to je úplně jiná věc. Zaprvé na ten experiment mají daleko víc peněz na hraní (z ropy) a za druhé vyrábějí víc "zelené" energie než jsme schopni tady ve střední Evropě.

Dojezd elektroaut je problém (speciálně v zimě). A na obzoru nemáme žádné baterie, co by byly lepší. Ani my ani konkurence. Nabíjení a vybíjení baterií není beze ztrát. Každá baterie má svou životnost, musí se po čase recyklovat. To obrovsky zatěžuje životní prostředí samozřejmě. Vůbec nemluvím o tom, že baterie něco váží a e-auto si je musí pořád vozit s sebou, tímpádem se daleko dříve opotřebovávají pneu, brzdy, ...

Já osobně s elekroauty na baterky vidím víc problému než přínosu. A ani jako člověk z oboru v nich nevidím budoucnost. Z toho důvodu mám silně zainvestováno do ropných společností, protože věřím, že navzdory tomu, co říká EU, budeme ropu ještě hoodně dlouho potřebovat. A vůbec bych se nedivil kdybychom jako společnost od tohoto projektu ustoupili.

Vůbec je to sranda. Levice chce elektroauta, ale zároveň nechce jaderné ani uhelné elektrárny. Bez nich to nepůjde. Voda, vítr ani slunce nepokreje výrobou elektřiny poptávku zdaleka ani dnes, natož když by ta poptávka měla (nejen) kvůli elektroautům růst.

P.S. - věřím ropě, a možná se nám podaří vymyslet nějaký pohon na vodu a vodík, ale auta na baterky to nebudou, nepřijde-li přelomová technologie na výrobu baterek, kterou dnes ještě neznáme

P.P.S - tím nechci říct, že auta na baterky nemají svoje místo. Určitě nějaký vozítko do města, co slouží někomu jako nákupní taška a jako druhé nebo třetí auto, super a bez problému. Ale jako primární vozidlo ne.
 CeskyBaterkar
19.09.2021 15:03:21
Takže hodně trapný pokus. Zkus to příště. Troubo.
Smajlík  leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 15:01:59
Takže v žádné zemi. Děkujeme, odcházíme.
Smajlík  Ven s tím
19.09.2021 14:59:48
"Ve které že zemi to mají všichni pouze elektromobily? Ve které zemi mají úžasnou technologii baterií, které lze ekologický vyrábět i recyklovat? Prosím pouč nás."

On tohle někde někdo řekl? Kde?
Smajlík  leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 14:58:56
"Proč to v některých zemích jde a v některých ne?"

Ve které že zemi to mají všichni pouze elektromobily? Ve které zemi mají úžasnou technologii baterií, které lze ekologický vyrábět i recyklovat? Prosím pouč nás.
Smajlík  Ven s tím
19.09.2021 14:41:04
>leafroller
Jen tak pro inspiraci - co pro to děláš ty?
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 14:39:26
"ale pro přechod na elektromobilitu zkrátka není připraveno naprosto nic"

No, tak s tím něco udělejme. Namísto věčného hejtování, že to nepůjde.....
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 14:36:49
>Martas64
Akumulátory z aut (nikoliv baterie) se vyřazují ve stavu, kdy jsou ještě velmi dobře použitelné pro malé domácí solární elektrárny. Tam mohou ještě léta dobře sloužit. To celá proces jejich recyklace odsouvá do doby, kdy tato technologie bude dobře vyvinuta a na trhu bude už tolik použitých akumulátorů, že se jejich recyklace komerčně vyplatí.
 Ježek second edition Muž35 Kategorie
19.09.2021 14:11:59
Ti lidi jsou zkrátka trochu jednodušší, protože vidí jen "A", ale už nedokáží domyslet "B". Také jsem od nich nikdy neviděl nějaký detailně propracovaný plán a finanční rozpočet přechodu na elektromobilitu a neslyšel odpovědi na následující otázky:

- suverénně nejvýkonnější pro výrobu elektrické energie jsou jaderné elektrárny, ale ty zeleným bezmozkům nejsou dobré a vytrvale proti nim bojují. Čím je tedy nahradit?

- solární/větrné elektrárny mají naprosto směšný výkon a musely by pokrývat tisíce hektarů plochy, aby zvládly tak ohromné množství energie vyrobit. Kde ji tedy jinde získávat?

- vysloužilé baterie z elektromobilů jsou nebezpečný odpad. Jejich likvidace je velmi náročný a drahý proces. Jak je likvidovat a kdo vše zaplatí?

- výstavba globální infrastruktury pro dobíjecí stanice bude opět velmi náročný a velmi drahý proces, kdo jí zaplatí a v tak krátkém čase zrealizuje?

Sám bych byl rád, kdyby se zlepšilo ovzduší a kdybychom nebyli takovým způsobem závislý na dovozu pohonných hmot ze zahraničí, ale pro přechod na elektromobilitu zkrátka není připraveno naprosto nic. Výsledkem nakonec bude jediné - doprava obecně ohromným způsobem podraží a díky tomu následně podraží naprosto všechno. Od rohlíků, elektroniky po nemovitosti. Díky green-dealu a podobným "experimentům" nás čekají skutečně krušné časy.
 Martas64
19.09.2021 14:08:05
jak to bude: Filantrop je bohatý člověk, který už dost vydělal a teď chce zlepšit společnost. Bohatší státy doplácejí už dnes a nic za to nečekají. ČR jednou zbohatne a bude platit větší sumu, tak už to chodí.
 rst
19.09.2021 14:03:18
Cokoli zbrojního, předražené dálnice, nebo třeba současné vyhazování za vakcíny a jejich propagaci. A to jsou jen ty nejviditelnější chyby. Přidáme-li k tomu miliony vytunelované každý rok z úřadů nebo nemocnic, jistě se dopočteme i toho bilionu.
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 14:00:18
Leafroller: peněz je hodně, protože je banky jen tak tisknout a tím se roztáčí spirála inflace, zadlužování a rozdíly mezi chudými a bohatými lidmi nebo státy. Tohle nás dříve nebo později dožene.
 Alda
19.09.2021 13:59:14
rst: zóny sice jsou, ale zdaleka ne v takové míře, jako by mohly být a možná budou. Kdo že mají být ti filantropové a proč to vlastně dělají? Dtto bohatší státy - ty bys někomu dal peníze jen tak? Nečekal bys za to něco?

leafroller: co jsou z tvého pohledu ty kraviny s cenovkou bilionů? Můžeš uvést pár příkladů?

je to tak: EU je agent Číny? Zajímavé, máš i něco ke Gorbachevovi a jeho organizaci založené roku 1993, podporující zelenou politiku - Green Cross International? Jeden by mohl říct, že je to zajímavá náhoda, že bývalý lídr Sovětského svazu se začne angažovat v zelené politice a ta teď transformuje životy lidí zajímavými směry...
 jak to bude
19.09.2021 13:48:59
Jedina jistota je, ze v roce 2035 skokove zdrazi pouzita auta se spalovacimi motory.
 Kvetak
19.09.2021 13:44:04
Peněz je v systému poměrně hodně, jenže se využívají špatným způsobem. Vyhazujeme biliony za kraviny a nezbývá na užitečné věci.
 leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 13:36:23
Je to tak: nové nepoužívají baterie kobalt a nikl omezeně. Zase je omezena potřeba jiných kovů proti spalovákům. Západní automobilky začínají využívat nalezišť v Kanadě, z Afriky prchají.
 Alda
19.09.2021 13:32:32
jak to bude: Bezemisní zóny jsou už dnes. GD se bude platit z rozpočtu Evropské unie a od filantropů. Bohatší státy budou doplácet na ty chudší.
 rst
19.09.2021 13:31:52
EU prosazuje elektroauta na baterie.
Baterie závisí na vzácných kovech jako kobalt, nikl, lithium.
Tyto vzácné kovy se těží v Africe a Asii.
Práva na těžbu má Čína.
EU je agent Číny.
Smajlík  je to tak
19.09.2021 13:25:04
- plán zelená je, že nuceným vývojem získáme high-tech a budeme stále na špici svéta
- pro energetiku je plán takový, že vše bude muset pokrýt vítr a slunce. Při zataženu a bezvětří se nakopnou náhradní zdroje (většinou plynové el. na ruský plyn)
- platit to budeme my, v sazbách za energie bude i zelený poplatek na budování záložních zdrojů atd. Investovat do zelených dluhopisů budou muset povinně i banky, pojišťovny, penzijní fondy.

Docela trnu, jak to celé skončí.
 Alda
19.09.2021 13:23:33
leafroller: čistý vzduch je sice fajn, ale odkud se vezmou peníze na tu infrastrukturu, elektrárny? Jaký do bude mít dopad na další ceny, nejen zboží?
 jak to bude
19.09.2021 13:19:36
rst, Akon: ano zakáže výrobu, používání je otázkou, to autor zazdil nebo zalhal. Dokážu si ale představit, že se zakáže do všech velkých měst vjezd nebo si schválí bezemisní zóny a zaplatíš nehorázné mýto... Nicméně odkud se na to vezmou penízky?

zhruba asi takhle: kdy brzy? :/
 jak to bude
19.09.2021 13:17:37
Proč to v některých zemích jde a v některých ne? Proč to u nás nejde? Za to nemůžou ani elektroauta, ani EU....zato mohou vypatlaní čecháčci. Od přírody negativní, nemají rádi změny a především si dokážou stupidně zdůvodnit cokoli. Mají sice rádi technologický pokrok, ale ve věcech, které se jim nelíbí, tento pokrok záhadně ignorují.
Smajlík  leafroller Muž31 Kategorie
19.09.2021 13:15:30
Auta budou jezdit jen když bude foukat vítr nebo svítit slunce. Nebudou jaderné elektrárny, nebudou uhelné elektrárny, nebudou plynové elektrárny. V důsledku toho prudce zdraží boty. Nakupte dokud jsou!
Smajlík  bosky jdu do práce
19.09.2021 13:04:35
Řada chytrých lidí objevovala záhady hmoty, aby většinu těchto informací následující generace zase zapomněly. Naše školství bohužel taky upadá, studenti v oblasti přírodních věd získávají jenom povrchní informace, řada z nich stále věří mantře studené transmutace prvků, třeba když bude mlátit do rtuti, že jistě povyráží proton z mlácenýho jádra a rtuť se tak stane zlatem. A podobný hovadiny. Třeba pohádka o tom, jak budou trakční autobaterie za 14 let velikosti notebooku nebo bajka o tom, kterak vyrábět veškerou energii větrem a solárem. Čím méně sečtělí lidé, tím více se budou upínat a věřit těmto telenovelám. Neumí si spočítat fuzikální limity, že ze soláru nevyprodukuješ více energie než je na vstupu ( dopadající záření ).

Nechme hlupáky, ať se hádají mezi sebou a nehrajme s nimi ty jejich falešný hry. Však ty jejich bubliny brzy splasknou.
 zhruba asi takhle
19.09.2021 13:04:16
GD je v první řadě jen dohoda, žádný právní dokument. Do roku 2035 bude prodej aut se spalovacím motorem, poté se už nemají vyrábět. To neznamená, že nebudou jezdit. Budou jezdit stále a to včetně ojetin z bazarů. Teprve od roku 2050 se plánuje plná elektromobilita.

Člověk netuší co bude za rok, natož za čtrnáct let. Nějaké modely aut se přestanou vyrábět, ale není to žádná katastrofa. Automobilky to zvládnou, kdyby to tak nebylo, tak tyto auta nebudou vyrábět a nikdo je nedonutí.
 rst
19.09.2021 13:04:01
EU zakáže pouze výrobu nových spalovacích aut a né zcela jejich používání. A za druhé Vem si kde jsme v technologiích byly v roce před 14 lety (v roce 2007) a kde jsme teď a kde budeme za 14 let (v roce 2035), když se vývoj stále více zrychluje. Sériovější výroba elektroaut je zlevní a energetické infrastruktura se dobuduje. Navíc více lidí bude cestovat hromadnou dopravou.
 Akon
19.09.2021 12:41:51
Klik: https://imgway.cz/v/heaS.jpg
 jak to bude



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk