Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše
uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu
ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat
veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš,
aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj
si ji ZDE !
|
Michal: nesouhlasím. Je rozdíl mezi mluvit a dokázat se vyjádřit, a číst a chápat smysl obsahu.
|
|
No, mluvit a číst česky se naučil každý, takže není žádný důvod, aby se to samé nemohl kdokoliv naučit i anglicky...
|
|
A jak je na tom s češtinou - slovní zásobou, čtením a chápáním textu? Pokud je tupé v češtině, zvládne v AJ max základy (jednotlivá slova a fráze).
|
|
Ja nejsem zadnej buhvi jakej machr na anglictiju, ucil semcsecji po tricitce ale hodne mi pomohlo poslouchat audioknizky v anglictine a hlavne ty ktery uz sem znal dobre v cestine (Harry Potter je treba na tohle super). Vtip je v tom ze i kdyz ty knizce nerozumis slovo od slovo, mas porad plus minus predstavu kde v tom deji ses a neomrzi te, casem zacnes chytat spoustu ruznejch spojeni. Dal se mi taky osvedcili kurzy na ceske bbc ktere byly hodne zamereny na obraty ktery Ti v komunikaci dost usnadnej zivot napr. what if..., it does worth..., angry at atd apod. Da se to najit nekde na netu.
|
|
Děkuju moc všem. Tolik reakcí jsem ani nečekala. Snad nevadí, že nezareaguju na každého z vás, ale všechno jsem si pořádně přečetla a popřemýšlela nad tím. Helpforenglish znám. Ale je dobrý nápad půjčit si nějaké jejich testíky. :D Našla jsem nějaké staré časáky úroveň A1-B1, tak to budeme procházet. Myslím si, že nemá úplně jazykový cit, takže učení jí asi zabere více času než dětem, které ho mají. Každopádně je to chytré děcko. Největší problém vidím právě v tom, že má naučený význam nějakého slova, ale nezná žádný jiný a neumí si ho domyslet. Např. paint je malovat ale i barva. Ještě úplně nevím, jak mám na to jít. Jestli takovým tím školním způsobem. Tím myslím připravím nějaký test na časy, projdeme to, najedeme chyby. Nebo spíš si jen povídat a popisovat obrázky a věci a činnosti. A hodně číst a překládat. Možná to zkombinuju. :D Ale asi máte pravdu v tom, že neustálým opakováním nakonec na ten princip příjde a naučí se automaticky najít i v anglické větě, co je podmět a co je přísudek. Ale nejhorší je, že já vůbec nevím, jestli ji neříkám něco, co se ještě neučili. Sama jsem ze srdce nenáviděla, když nám učitelé říkali, že nám to teď nevysvětlí, protože je to látka, kterou se budeme učit později. Ale na druhou stranu na ni nemůžu v jednu chvíli vychrlit gramatiku všech časů, které angličtina má. Takže jsem jí takhle vysvětlovala použití přítomného času v budoucnosti, ale vůbec nevím, jeslti to není učivo střední školy. Ach jo, moc mluvím. Příště to zařadím do zpovědí :D Ještě jednou děkuju.
|
|
Neumí myslet v angličtině, mně osobně hodně pomohlo sledovat filmy s titulkami a mozek si to po čase nějak odposlouchal.
|
|
Jedna frajerka: PS: Ty umíš anglicky? Dobře? Like native? It's worth to exploit it...
|
|
1) V jazyce (i v čemkoliv jiném) je jediná možnost jak se zlepšit - totiž že se to pořád dokola zkouší a dělá... 2) Podle mě je mnohem lepší číst články co dávají nějaký smysl a snažit se pochytit ten smysl celého článku, než se zaměřovat na konkrétní věty, obzvlášť na nějaké vyumělkované. 3) Taky je podle mě dobré se snažit zapamatovat celé slovní spojení nebo části vět (nebo rovnou celé krátké věty) než jednotlivá slovíčka. Já mám často problém pochopit význam i jednotlivých slov - samozřejmě, když jde o podstatná jména, je to snadné, to se dá třeba namalovat a člověk hned ví o co jde, navíc k podstatným jménům zpravidla existují přímé ekvivalenty. Ale u ostatních slov už to tak jasné není, a často mi trvá dost dlouho, než mi docvakne, co to slovo vlastně přesně znamená. 4) A nakonec - pokud o to dotyčný/dotyčná nemá sám vlastní zájem a aktivně se sám nesnaží, tak je zpravidla každá snaha marná. On neexistuje způsob, jak se jazyk naučit nějak "jednoduše", vždycky je to o těch hodinách a hodinách, co tomu člověk obětuje. Pokud nějaký jednoduchý způsob existuje, rád se taky nechám poučit.
|
|
alenotak18: Jop, správne. Som momentálne rozrušený, odpusť moju debilitu :D
|
|
Heyy Richie22: Neber to spatne, nechci do nikoho stourat, ale ty tve anglicke vety taky nejsou uplne spravne. V obou tech vetach ma byt "lying". Spravne je "She got a fine."
|
alenotak18 |
|
|
Skús mu na to nájsť nejaké príklady, a použi ich vo vete. Napríklad: He's laying to his parents. On klame rodičov. He's laying in his bed. On leží vo svojej posteli. She's fine. Ona je v pohode. She get fine. Ona dostala pokutu. Poprípade mu skús povedať, nech pozerá videá na YouTube v angličtine, hrá hry a pozerá filmy a seriáli v originále. Ja by som bez tohto bol z angličtiny v... Inak vážna haluz, že doučovanie. Ja keby niekoho doučujem, tak to začnem chápať ešte menej :D
|
|
Nemyslím si, že by dítě v tomto věku nedokázalo pochopit rozdíl mezi slovy. Akorát to vysvětlení pravděpodobně bude trvat v průměru delší dobu, než vysvětlení dospělému člověku.
|
|
Jasně, nech ho hrát anglické počítačové hry s bohatým příběhem a tunami textu.
|
|
Jak už se zde psalo, vytváření vět, kde bude muset to slovo použít, ale po každé v jiném významu, by mohlo pro začátek pomoct. A určitě vysvětlovat. Myslím si, že na slovní zásobu je taky dobré sledování různých videí v angličtině, čtení a překládání článků, ideálně o tématech, co jsou mu blízká, aby ho to bavilo. Taky třeba pustit si písničku, co se mu líbí, a pak ji překládat. A vždycky slova, která jsou pro něho nová, si vypsat, nejlépe i s použitím ve větách, aby se neučil jen slova, která nebude umět použít.
|
|
Tak nějak. Jak dotyčný vládne česky?
|
|
Jedna frajerka: A je schopné ty dva významy odlišit v Češtině?
|
|
Já jsem byla mizernej angličtinář a všechno se to přehouplo když mě začal doučovat jeden kluk, a začal právě články. Vlastně jsme jeli jenom články, číst, překládat, říkal mi o těch slovech a vazbách v těch článcích zajímavosti, dělala jsem si poznámky, každé nové slovo zvýrazňovala zvýrazňovačkou, pak jsme z časopisových článků přešli na knihy, a to už jsem přestala pomoc toho kluka potřebovat, protože mě to chytlo a každé nové slovo jsem si hledala sama, pak jsem se ho rovnou učila používat ve větách, a hrozně mě to bavilo. Myslím, že nejpodstatnější bylo vzbudit zájem, jak mě to nadchlo, začalo to jít samo.
|
|
Zkus načerpat inspiraci na helpforenglish, a propojit to třeba s hrou.. https://www.helpforenglish.cz/
|
|
A mizerná učitelka určitě nejsi.
|
|
Čtení a překlady jsou fajn, ale je potřeba to procvičit na vytváření vět (ať už jde o psaní nebo konverzaci). Pak si to snad propojí a uvědomí si rozdíly daných slov. Můžeš zkusit vyrobit nějakou hru, kde bude muset použít víc významů konkrétního slova ve větě.
|
|
Ukaž mu ty různý významy na videu.
|
|
A to se bavíme o dítěti z pomocný školy?
|
|
|