Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1134489, vloženo 30.06.2020 18:41:31 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Rozšíření veganského jidla
Ahoj, jak jste si všimli, do obchodu se postupně dostávají veganské potraviny (myslím tím náhražky, tofu, paštiky...).

Vím, že v obchodech už nějakou dobu byly, ale že se dostávají do obchodu kde nebyly atd.

Jste pro aby veganska strava byla dostupná všude? Aby na ni měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno vegan jídlo?

A aby i v automatech měli aspoň jeden druh vegan bagety? Nebo v trafice jak mají bagety.

Aby i v rychlém občerstvení nabízeli Vegan burgery?

Jste rádi, že veganů přibývá? Přibývá jich určitě jinak by nedocházelo do obchodu novinky (např. už i v Coopu mají tofu a paštiky, které předtím tam neprodávali, v Kaufu zvětšili sortiment, mají i klobásky na opékání, rostlinný syry, veganské pomazánky).

Nanuky Magnum vegan už mají nějakou dobu v Albertu.

Já jsem pro aby byly náhražky dostupné, ale aby tam neměly jen ty předražené náhražky (např sýr 200g za 80KC, litr mléka za 60, majonéza za 80, když existují tyto náhražky levnější).

Takhle na veganství nikoho nenalakaji pokud budou prodávat jen ty drahé náhražky.
 Vegousci Žena28  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
02.07.2020 01:32:11
Nedočetl jsem to, je to bez smyslu. Jídlo z fastfoodů a obchodů je většinou past. Jídlo je v první řadě energie, která "dřív byla jiná energie" a tu pak vysereme a bude to zase "jiná" energie, které budeme říkat hovno. A ta energie námi projde a i v nás zůstane. I my jsme samozřejmě energie a tu máme zrovna na téhle úrovni pojmenovanou jako lidské tělo. A to je podle mě to hlavní. Protože ať už jíš maso nebo zeleninu, většinou ti ublíží. Takže pokud bychom byly v nějakém stavu souznění s přírodou a porozuměli jí, nikdy bychom něchtěli jíst něco, co okolo nás chodí a dýchá to s námi. To je jako sníst bratra. A když něco zabiješ, asi to nebude nejlepší jíst. Všechno se ti vrátí zpět. Každá myšlenka, každej pocit, každá akce, všechno se ti to vrátí zpátky.
A pak si řekni, jestli se po mase z nějakýho velkýho obchodu necítíš trošku paranoidní, třeba večer.

(Sorry, je to docela zmateně napsaný, už se mi zavírají oči, je už půl druhé ráno)
 Chcidjkck
01.07.2020 19:55:36
leafroller: Co teprve veganské škvarky a veganské kuřecí nudličky?!
 Sta67 Muž26 Kategorie
01.07.2020 15:26:41
Myslím že je jich až dost a z čeho asi žijí ? Narváno tam zrovna nebývá. Kde jsou ty časy kdy byly tyhle věci relativně neškodné a zajímavé.
 pepřek
01.07.2020 14:59:01
Veganský burger......to je hustej oxymoron. Respekt!
Smajlík  leafroller Muž47 Kategorie
01.07.2020 10:30:02
Sta67: Mana mě občas zachránila.
 Alkedos Muž66 Kategorie
01.07.2020 10:13:53
Nevidím žádný důvod k pozitivní diskriminaci. Jestli někomu nešmakuje normální jídlo tak si vždycky může dát jenom přílohu. Suchou rýži nebo brambory a když chce něco zvláštního tak ať platí. Obchody to nedodávají z lásky k veganům ale kvůli zisku. Propaganda se většinou realizuje prostřednictvím neziskovek a z našich peněz a to by mělo přestat.
 KůlMcKůl
01.07.2020 06:51:40
abbb: Přirozeným způsobem asi ne, pochybuji o tom. Ale je možné, že se k moci konečně dostanou nějací rozumní lidé a vytvoří řád, ve kterém pod trestem smrti zakážou hromadné zabíjení zvířat.
 Vesmy97 Muž23 Kategorie
01.07.2020 06:30:25
Obecně s veganstvím nesouhlasím (ale samozřejmě každýho věc, ať si každej jí svoje), takže mi to je v podstatě jedno. Přiznávám, že během školy jsem chodila tak jednou týdně na oběd do veganského bistra, které bylo blízko školy, bo nejsem vybíravá a sním vše a chutnalo mi tam, takže mi prostě nevadilo si jednou týdně dát veganský oběd, ale vegan bych být nemohla. Jako dostupnost těch potravin kvituju, protože občas třeba tofu nebo sojové maso taky koupím, tak proč ne, ale že bych bojovala za to, aby byl v restauracích jeden oběd veganský nebo veganský bagety, to opravdu ne. Souhlasím ale s tím, že dneska lidi jedí opravdu přemíru masa (salám na chlebu k snídani, guláš k obědu a steak k večeři, to je opravdu cesta ke zničení zdraví plus samozřejmě zátěž planety), takže co bych uvítala, by byly vegetariánské nabídky. Leckde už jsou, ale ne všude a tam kde ano, tak to často bývá jídlo typu smažený sýr s hranolkama, což se zdravým stravováním nemá nic společného, ač je to vegetariánské. Myslím, že lepší cesta je obecně nabízet zdravější jídla, zdravější způsoby přípravy, více zeleniny, ovoce, atd. Ono ani veganské jídlo nemusí být zdravé (třeba v té restauraci často měli v nabídce smažené tofu, restované nudle se zeleninou, co plavaly v oleji, atd).
 žoly
01.07.2020 05:08:28
Myslíte si, že je možné aby v budoucnu se stala většina lidí vegany? a že by se pak živočišné produkty přestaly vyrábět?
 abbb
01.07.2020 03:45:44
Já doufám, že na veganství nenalákají nikoho. Člověk od počátku svého vzniku nebyl nikdy vegan takže podobné věci považuji za módu, podobně jako 70 různých pohlaví a podobné hlouposti.
 Odiyan Muž46 Kategorie
01.07.2020 01:28:15
A ještě poznámka: Od té doby, co jsou na trhu potraviny jako Soylent, Mana, Huel, Ambronite, Anapur, Nutberg, Pokeat a další, tak si vegani mohou stěžovat tak leda na sebe, že se někde nenajedí. Jedna dávka 30 až 60 Kč, suchá hmotnost pod 100 gramů. Stačí si nasypat do šejkru, přidat jen vodu, a mají veganské jídlo všude.
 Sta67 Muž26 Kategorie
30.06.2020 22:36:58
Jsem pro cokoliv co omezí zabíjení zvířat a to hlavně ve velkochovech.
 Soraya Žena85 Kategorie
30.06.2020 21:54:16
Jsem pro vše, co podporuje vegetariánství nebo veganství. Měl bych dokonce i pár ne příliš příjemných návrhů vůči jedení masa, ale ty tu raději rozebírat nebudu, protože by radikálním masožravcům praskla žilka.
 Vesmy97 Muž23 Kategorie
30.06.2020 21:37:33
Jste pro aby veganska strava byla dostupná všude? Aby na ni měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno vegan jídlo?

Jste pro aby košer strava byla dostupná všude? Aby na ni měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno košer jídlo?

Jste pro aby halal strava byla dostupná všude? Aby na ni měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno halal jídlo?

Jste pro aby skopové maso bylo dostupné všude? Aby na něj měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno jídlo se skopovym masem?

Jste pro aby tuřín strava byl dostupný všude? Aby na něj měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno jídlo s tuřínem?

Jste pro aby středomořská strava byla dostupná všude? Aby na ni měl právo člověk v nemocnici, vězení? Aby i v každé restauraci vařili aspoň jedno středomořské jídlo?

6x ne! Kde se bere snaha, narizovat ostatním skladbu jejich sortimentu?
 Glyx
30.06.2020 21:14:31
Je mi to jedno.
 Aninka pro Rusko Žena18 Kategorie
30.06.2020 21:09:54
No nebylo by špatné, kdyby bylo zboží dostupnější a také levnější. Z mámy se před lety stala kvůli zdravotním problémům veganka, její nakupování je někdy dost fuška a navíc se dost plácne přes kapsu
 Honzik354
30.06.2020 21:02:06
ten hnus tofu už bych do pusy nedala.
proč by jako lidi měli lákat na veganství? blbost. navíc to závisí na provozovatelích.
Smajlík  2-methyl-propan
30.06.2020 20:57:34
schválně jsem si vygooglil, co to vlastně je ten magnum vegan a to je fakt jenom humus pro pozéry. Je to obyčejný nanuk za 50 Kč, který se nijak zvlášť neliší svým složením od běžného nanuku. Jen místo mlíka má hrachový protein. Jinak je to plné éček, tuku, cukru atd. bez výživových hodnot.

Pravá veganská strava se skládá hlavně z luštěnin, ořechů, ovoce a zeleniny. Ideálně doplněné nějakým veganským proteinem. Je velmi výživná a je docela levná.

Pro zajímavost. 1 kg kvalitního hrachového proteinu stojí cca 300 kč a takových nanuků z toho 1 kg vyrobí min.100, spíš mnohem více. A takto by se dalo porovnat vše. Takže oni prodávají ten nanuk za 50 kč a hodnotu má tak 2 kč. No neber to, když chceš být veganem :D :D :D
Smajlík  jsoutofejky
30.06.2020 20:50:17
To je pravda. Většině chutná sýr, parky, řízky, ale kvůli zvířatům je nahradí rostlinným výrobkem o to jde.
Proto existují náhražky.
 Vegousci
30.06.2020 20:38:26
Jen jedna poznámka. Valná většina veg(etari)anu nepřestává jíst maso kvůli chuti.
 Alkedos Muž66 Kategorie
30.06.2020 20:26:07
Já nejsem veganka, ani vegetariánka, ale občas si tyto věci ráda dám, protože si hlídám bílkoviny a jíst pořád maso a mléčný výrobky mi úplně nevyhovuje, tak mi to rozšiřuje jídelníček. Takže tyto věci nejsou jen o veganství
 fitneska
30.06.2020 20:00:50
Je to drahé jako prase, ale tak aspoň něco no. Jsem zvyklej, že se skoro nikde nenajím, ale nikomu povinnost vyvařovat pro mě cpát nechci. I s tím výběrem co je v Praze to ne všude umí.
 asdf9876 Muž27 Kategorie
30.06.2020 19:36:53
Z podstaty věci nevím, proč by se někdě měly masově rozšiřovat náhražky. Už samo to slovo odkazuje k tomu, že výrobek je z nouze ctnost a chabý pokus napodobit svou předlohu. Tak buď jsem vegan a ulítávám na mrkvi s čočkou nebo mám chuť na smažák a hovězí hambáč, tak si je dám, ale nebudu přece marnit čas a energii snahou udělat z rostliny věrnou napodobeninu sýra nebo masa, to je prostě ujeté a nedůstojné i té výchozí suroviny. Jako souložit se zavřenýma očima se starým tlustým cikánem a u toho si představovat missáka. Pokud upřímně neujíždíš na macatých romech, tak si jen lžeš do kapsy
 Teq
30.06.2020 19:17:30
V Praze je tolik restaurací, že si může vybrat každý, ale v klasické čtyřce někde na periferii je maximální vypětí bezmasého jídla klasický smažák a to jen někdy.

"Dobrý den, my jsme vegani, co bychom si mohli objednat?"
"Taxi"
 Alkedos Muž66 Kategorie
30.06.2020 19:09:30
Tak ano, zeleninu ovoce a luštěniny mají všude, ale aby byly dostupné ty hotovky (bagety, hotová jídla) a náhražky (sýry, parky, salámy).

Ve zdravé výživě mají samozřejmě větší vyber náhražek, ale v Albertu nabízí jen tu majonézu za 80 když existují levnější majonézy ve zdravé výživě kolem 30, existuje Tuddle sýr 30 KC 100g, v DM a Lidlu mají levna rostlinná mleka kolem 30 KC.

Tohle jsem myslela, ze v některých obchodech nabízí jen tu dražší náhražku ikdyz se prodávají levnější tak prostě zvětšit sortiment.

Ale v Albertu zase mají tofu, tempeh, hummus.
 Vegousci
30.06.2020 19:09:24
Ano, jsem rozhodně pro podporu jakéhokoli bezmasého jídla. Mě osobně by stačilo vegetariánské, ale proč nevyhovět všem.
A docela si i myslím, že kromě uvědomnělých, přesvědčených a vzdělaných vegetariánů a veganů je mezi námi hodně velké procento takových těch napodobovačů, kteří by o tom sami ani nepřemýšleli, ale když to vidí kolem sebe a je to snadno dosažitelné, tak najednou zjistí, že jsou vlastně taky vegani nebo vegetariáni :-). A protože rostlinná strava je jednak zdravější a jednak šetrnější k přírodě a prostředí, tak každá podpora je dobrá.
 bilej tygr Muž69 Kategorie
30.06.2020 18:57:14
Ano, jsem pro dostupnost tam, kde není alternativa. Např. bagety na pumpách, kdy se vracíš s koncertu a nemáš jinou možnost. U restauraci se mi to také líbí, ale to jak vidno řeší poptávka. Co se týká náhražek, do kterých tofu rozhodně nepatří, tak jsou spíš jen doplňkem, zpestřením, nikoli hlavní součást.

Kilo čočky či mrkve bylo dostupné vždy v každém obchodě.
 Alkedos Muž66 Kategorie
30.06.2020 18:53:15
Kromě nemocnice a vězení to snad závisí na provozovatelích, ne?

Jestli umíš vyrobit zmíněné nápodoby efektně, levně a chutně, vzhůru s nimi na trh, a budeš bohatá.

Běžné rostlinné potraviny jsou docela levné. Drahé je snažit se napodobovat jiné jídlo, aby se wannabe vegani nemuseli vzdávat masového vzhledu.
 Sta67 Muž26 Kategorie
30.06.2020 18:51:01
Já jsem teda zrovna tofu kupovala v krámě už před nějakými dvaceti lety, to bylo dostupné skoro všude, ale jsem hrozně ráda za to, jak se rozšiřuje "patifučko" - tofu paštika, před nějakými čtyřmi lety aby ji člověk pohledal a teď už ji taky mají skoro všude a shání se mnohem snadněji, v Albertu ji dokonce mívají v akci za 2/3 běžné ceny :D to je hrozně super :D ostatní věci mě moc netankují, nevidím v tom smysl, jen trend, ale bez marinovaného tofu a tofu paštiky bych nemohla žít :D samozřejmě že mohla, ale neznám nic lepšího na chleba :) (nejsem vegan). Takže za mě je hrozně fajn že si můžu dostupněji zpestřit jídelníček :)
 Víla z paneláku Žena31 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk