Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1130497, vloženo 21.05.2020 13:16:42 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Náboženství není nic definitivního
Dobrý den

Když tady bylo téma dekonverze, tak pobožní použili oblíbený trik a zopakovali svůj vylhaný kolovrátek, že ateismus je prý taky víra.

Ne není to víra. Je to právě absence víry. A-teismus znamená doslovně NE-VÍRA. Předpona A-znamená že to tam není, je to opak toho, co následuje. Je víra a ne-víra. Tedy theismus a a-theismus. A ne-pobožný člověk nemusí věřit v nic dalšího. Nemusí věřit ani na evoluční teorii. Je mu to úplně u pr*ele. Prostě jenom nevěří na pobožné nauky typu Tóra, Nový zákon, Korán apod.

A úplně všichni lidi se na svět rodí jako a-teisti. I ti, co jsou nyní pobožní, se původně narodili jako ateisti. Tedy bez víry v nějakou náboženskou nauku. Nikdo se na svět nerodí s biblí na hlavě (nebo v hlavě). Tu Bibli nebo Korán mu musí někdo do té hlavy dostat. Obvykle tak, že pozná lidi, co ho do toho zasvětí. Šíří se to jako virus. Ale původně to neměl ve své hlavě nikdo. Náboženství je virus v hlavě. S tím se ale nikdo nerodí. Musí to od někoho dostat. Někdy od rodičů, někdy od prarodičů, někdy od kamarádů, někdy díky internetu apod.

Jsou lidi, co tuto náboženskou infekci nikdy nedostanou. A pak jsou lidi, co ten virus (náboženství ) někdy dostanou, ale po čase se ho zbaví. Těm se pak říká dekonvertita. De znamená pryč a konverze je obrácení na náboženskou víru. Takže de-konvertita je ten, kdo od-uvěřil. Tedy zbavil se náboženského viru. Buď zcela nebo částečně. Protože existují i částeční dekonvertité. Ti věří jen na něco z bible. Znám například lidi, co nevěří ve Starý zákon, ale věří jen v Nový zákon. Jsou v částečné dekonverzi.
 pokračování tématu Muž  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
21.05.2020 17:38:19
>Zatracená Existence

Dogma - psal jsem snad něco jiného? Jasně, že to je z náboženství.
 Positive plus Muž Kategorie
21.05.2020 17:12:38
Positive plus: Dogma pochází od náboženství, čili: "ustrnulá poučka, tvrzení, teze nepřipouštějící pochybnosti, námitky nebo kritiku".

https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/dogma

Ty asi nechápeš, že vše, co řekneš, může být použito proti tobě :-D vy kritizujete někoho, přitom i kdyby platila vaše slova, tak se chováte úplně stejně (ne-li hůř).

Druhy ateismu: Přirozený - člověk vůbec nemá představu boha, nezná tento pojem; podle některých etnologů byl ateismus (neexistence víry v boha) v lidské společnosti prvotní.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ateismus

Přirozený ateismus je to, co tu bylo nejdřív. Stejně jako tady nebyl nacismus, komunismus a nebo teismus, to vytvořila až společnost.
Smajlík  Zatracená Existence Muž23 Kategorie
21.05.2020 16:51:53
"I ti, co jsou nyní pobožní, se původně narodili jako ateisti. "

Oni se narodili a pak přemýšleli o světě.

Někteří měli třeba nějaké zjevení či zážitek s Bohem.
 Positive plus Muž Kategorie
21.05.2020 16:48:54
Samozřejmě, že ateismus je víra, protože víra je nějaké přesvědčení pravdivosti něčeho.

A když je to brané jako nezpochybnitelné dogma, jako třeba u Evoluční teorie, tak už to má charakter náboženství.
 Positive plus Muž Kategorie
21.05.2020 15:22:46
dobrý: Ty bys ale neměl mluvit, jak ti zobák narostl.
Smajlík  Zatracená Existence Muž23 Kategorie
21.05.2020 15:14:01
Jasně, že to není antonymum, ale jen se to tak snažíte používat. Dost už té neplodné debaty.
Smajlík  dobrý
21.05.2020 15:01:54
Ono to akorát není antonymum. Stejně jako antonymum ke slově "výchova" není "převýchova". Ale tomu vy dělnické lopaty těžko můžete rozumět.
Smajlík  Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 14:24:34
Jo, religionistickej, tak to jo. Když takovýhle rozumbradové vytvářej slova, tak to užmá panečku nějakou váhu. Antonyma jsou jasně definovaná a ke slovu konverze to rozhodně není dekonverze. Kde už použití předpony de je naprosto chybné.
Smajlík  dobrý
21.05.2020 14:20:53
Nejprve vše z více zdrojů prověřuji než začnu něčemu věřit, lidi dělají chyby o tom to je!
Smajlík  Starý soudruh
21.05.2020 14:18:14
dobrý: Jojo, všichni jsou blbové, jenom ty jsi letadlo. Dekonverze je běžný religionistický pojem. To vykládej v práci na kouřové pauze, že se jedná o novotvar nebo o patvar.
Smajlík  Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 14:15:10
Tak další blb se domnívá, že google není schopen vyhledávat patvary. To, že vás hovad používajících chybně utvořená slova, je hafo, nic nesvědčí o adekvatnosti takového výrazu.
Smajlík  dobrý
21.05.2020 14:10:19
Afektovaným blbečkům nebo blbečkovi nadávajícím či nadávajícímu autorovi diskuze za pojem "dekonverze" pravděpodobně nezavedli domů Google. Jinak si nejde vysvětlit, proč popírají reálnost tohoto zavedeného pojmu a básní tu o nějakých novotvarech.
 Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 14:07:26
Hov hov: To neni pravda, obecne mas vic REALNYCH moznosti, jak situace muze probihat a ocekavas tu nejpravdepodobnejsi. To je naprosto logicke. Ze nevis, co se stane a muze te neco prekvapit, je taky naprosto logicke.

Neco jineho by bylo ocekavat neco nerealneho, treba ze autobus nepojede, ale poleti nebo ze ho bude ridit upir napriklad. U takovych lidi bys asi pochyboval o jejich psychickem zdravi a doporucil psychiatra, u vericich se tak zatim jeste nedeje.
Smajlík  2-methyl-propan
21.05.2020 14:05:58
Blbečku, opakem konverze rozhodně není nějakej tvůj patvar, kterej sis vyhrabal z prdele. Když neumíš cizí slova používat, tak se na to vyser a mluv, jak ti zobák narost.
Smajlík  dobrý
21.05.2020 14:03:05
A jako existuje konverze, tak existuje i dekonverze. Náboženství není nic definitivního. Většina lidí na území tohoto státu - více než 9 milionů lidí bylo ještě před 100 lety pobožnými. A dneska nejsou. Dneska je pobožných jen něco přes jeden milion. Z toho logicky vyplývá, že spousta lidí v dospělém věku prošla dekonverzí a někteří nikdy neprošli ani konverzí. to znamená že neuvěřili ani v dospívání, i když byli z náboženské rodiny, tak nábož. víru nikdy nepřijali.
 autor tématu
21.05.2020 13:58:28
Hov hov: Už jsi byl dneska v Kauflandu? A líbilo se ti tam? A dezinfekci jsi používal? A svůj nepěkný ksicht sis rouškou zakryl, aby z tebe brigádnice u pokladny neměla zlé spaní a paniku?
Smajlík  Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 13:57:35
Hov hov - víra se už nedá přikázat. Holt se s tím budeš muset smířit. Jak bys mi chtěl vnutit tvoji náboženskou víru nebo představu o tom, co je a není víra ? Vždyť na to nemáš žádné páky, žádné možnosti.

Z psaní pobožných akorát vždycky zůstane pachuť, co by dělali, kdyby měli zpátky moc jako před staletími. To by zase hořely hranice.... Inkvizice, atd.
 autor tématu
21.05.2020 13:57:32
Náboženstvo šíria len slabomyseľní.
 Ivana Ivanová
21.05.2020 13:56:05
No tezko se chce verit, ze dneska jeste nekdo veri v neco nazyvajici se Buh. Celkove mi prijde hloupy verit na existenci cehokoliv, v tom prece podstata viry (nabozenstvi) neni.
 2-methyl-propan
21.05.2020 13:50:33
autor blábolu a útéčko jsou úplní hlupáci, a hned vysvětlím proč:
protože úplně, ale úplně bez výjimky všichni jsme věřící.

-když lezete do autobusu, tak VĚŘÍTE, že se vás šofér nebude snažit zabít ..
-když si koupíte mlíko tak VĚŘÍTE, že vám do něj někdo nenechcal ..
-VĚŘÍTE, upřímně a rádi VĚŘÍTE tomu, že vás dneska neklepne nebo nesejme auto na chodníku ..
.
.
etc, etc ..
Smajlík  Hov hov Muž50 Kategorie
21.05.2020 13:49:22
Tak teď máš svůj šťastný den. Právě jsi potkal někoho, kdo si je absolutně jistý, že Bůh existuje. Jsem si tím jistější než svou vlastní existencí, natož tvojí. Jestli chceš, klidně mi dej na sebe kontakt, navštívím tě a pošeptám ti to do ouška, abys věděl, že nejsem jen internetový mem. (Doufám, že to teda nebude potřeba, nerad cestuju.) Ale právě pro mou jistotu o existenci Boží mi ateismus ani tvůj ateismus vůbec nevadí, dokonce mi je sympatičtější než intelektuální ubohost velké většiny věřících.
 Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 13:49:18
Dekonverze by se dalo do češtiny přeložit asi jako vypřivrácení, autor si zřejmě ani neuvědomuje, jaké patvary používá.
 dobrý DI1H
21.05.2020 13:46:06
A jestli v něco věřím? Tak ano, věřím v to, že spíše mají pravdu vědci než pobožní. Tedy myslím si, že vesmír je starý spíše ty miliardy roků než 6000 let, jak hlásají pobožní. Ale nejsem si tím jist. Nevím, zda je vesmír skutečně starý 13,7 milardy roků. Nemám to jako pevnou víru. Je to jen předpoklad. Protože dalekohledy se dá dívat do velké dálky, i třeba ty miliardy roků daleko, to znamená v čase zpátky. Ale není to jistota. Je to jen předpoklad, očekávání, že se vědci mýlí méně než pobožní.

Ano, v průběhu života jsem přišel na to, že se mýlí jak vědci, tak pobožní. Akorát vědci se mýlí někdy, zato pobožní se mýlí skoro pořád.

Když jim to napíšu, tak se zdá, že puknou zlostí. Ale proč? Mám právo na tento svůj názor. To nejde zašlapat do země. Dekonvertité reálně existují. A stále jich přibývá. Vždyť před 100 lety byli pobožní skoro všichni obyvatelé této země. A dneska už je to jen cca desetina obyvatel. Většina obyvatel Česku za 100 let vývoje dekonvertovala.

Přesťaňte kvičet nesmyslně jak podsvinče vedené na porážku, pobožní. Však vy si svoji víru nechat můžete. I když vás ubývá, nikdo vám nezakazuje váš pobožný kroužek. Jak skončí karanténa, tak můžete znovu chodit do vašich sborů, kostelů a tam si klekat a modlit se k těm vašim literárním postavám z knih, o kterých si myslíte, že stále někde žijí.
 autor tématu
21.05.2020 13:38:52
Blb je jenom autor tématu. Nechci nic kádrovat, jen poukazuji na nevzdělanost blba, kterej používá a vykládá slova řeckého a latinského původu, aniž by řečtinu a latinu alespoň viděl z rychlíku. Ty jeho překlady a novotvary jsou prostě směšně chybné.
 dobrý
21.05.2020 13:34:38
A neznám osobně nikoho, kdo by tvrdil, že si je jist, že bůh neexistuje. Většina lidí, které znám osobně a kteří se vyjadřují v dotaznících, v průzkumech, říká, že nevědí, zda bůh existuje nebo ne. A to je i můj postoj jako autora tématu. Já nevím, zda nějaký bůh existuje, zda existuje nadpřirozeno, kouzla apod. Nevím, odkud se vzala hmota. Nevím. Nevím. Nevím. Nemám místo toho žádnou náhradní víru. Nevím - není víra. Ten první příspěvek s nickem dobrý, to je právě militatní blbec, který chce lidi rozkádrovat na přísně konfesijní. Ale tak to není. Jsou lidi, co nic konrétního nevyznávají. Nevím . neznamená žádnou konkrétní víru. Zjistil jsem, že bible, korán jsou jen lidmi vymyšlené pohádky. To je vše. A zda mají pravdu vědci - to nevím. Nevím není víra. Nevím je nevím.
Smajlík  autor tématu
21.05.2020 13:33:07
Ultima Thule: To přirovnání by bylo přesnější jako "Ateismus není víra právě tak, jako panictví není poloha." To ale není pravda, protože i panic se nachází v nějaké poloze (jen nebude sexuální). Stejně tak ateista věří (jen ne v boha).
 Vesmy97 Muž23 Kategorie
21.05.2020 13:30:58
Ááá, blb v roli intelektuála vymýšlí nová slova. Prej, dekonvertita.
 dobrý
21.05.2020 13:29:53
To sis samozřejmě spoustu věcí k té diskuzi přimyslel, abys mohl rozjet diskuzi novou, na staré a ohrané téma.

Hlásáš samozřejmě banální pravdu, se kterou nelze nesouhlasit. Ateismus samozřejmě není víra - právě tak, jako panictví není sexuální poloha.
Smajlík  Ultima Thule Muž40 Kategorie
21.05.2020 13:28:32
Většina lidí v České republice to má tak, že pouze nevěří v náboženskou ideologii. To znamená, že většina lidí jednoduše NEVÍ, jak vznikl svět, předpokládají že SPÍŠE evolucí než stvoření. A tento stav není žádná organizovaná konfese. Konfese, vyznání je něco skupinového, organizovaného, sepsaného v knihách. Tohle je minoritní věc. Lidí, kteří vyznávají nějakou konkrétní konfesi, je dost málo v Česku proti jiným zemích. A obecně v Evropě je čím dál méně lidé konfesí. Přibývá bezvěrců, dekonvertitů. S tím se prostě pobožní musejí smířit. I kdyby se stavěli na hlavu, tak to nezastaví.
 pokračování tématu
21.05.2020 13:23:31
Já jakožto agnostik bych se dokonce přiklonil i k tomu, že agnosticismus je také víra. Jak můžu vědět, že boha nelze dokázat ani vyvrátit? Nijak. Pouze v to věřím.
 Vesmy97 Muž23 Kategorie
21.05.2020 13:21:26
Já bych rozlišoval víru a víru v boha. Teismus je zcela jistě víra v boha. Ale to neznamená, že ateismus nemůže být víra v něco jiného (něco, co není bůh). Ateismus bych tedy nechápal jako absence víry, ale jako absence boha (víry v boha). Věřit i v jiné věci, než v boha.

Je to ale těžké, protože ateismus může být od "Bůh neexistuje! Vím to naprosto jistě!" až po "Nevím, nikdy jsem o bohu nepřemýšlel." Radikální ateista dle mě určitě věří (a to v to, že bůh neexistuje). Ale lze říct o někom, kdo se o boha nezajímá, že věří, že bůh neexistuje?
 Vesmy97 Muž23 Kategorie
21.05.2020 13:20:32
Ateismus rozhodně není nevíra. Jo, takhle to dopadá, když si blb hraje na intelektuála...
Smajlík  dobrý



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk