Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1108736, vloženo 27.09.2019 13:13:39 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Máte rádi kuřecí, hovězí, vepřové? :o
A přemýšlíte někdy nad tím, čím si ta zvířata před svou smrtí prošla?

Musej být prakticky pořád ve stresu. Pokud mluvíme o velkochovech. A to se nejspíš promítá i do kvality toho masa.

Je to správné? Abysme se mohli kdykoli nažrat a aby v obchoďácích byl vždycky dostatek masa, tak pácháme nehumánní 'genocidy' na zvířatech. Jsou zvířata něco míň než my?

bonusová otázka: byli byste ochotni se vzdát masa?

Uvítám jakýkoli názory, podněty k přemýšlení.. cokoli =)
 Maarvinoof Muž21 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
03.11.2019 12:37:24
Když mám chuť na maso, upeču si králíka. Když mám chuť udělat něco pro svoje tělo, dám si sardinky. Jinak nejsem na mase nikterak závislej, klidně bez něho vydržím celý den.
 takhle
27.09.2019 22:48:12
vážou se přímo na živočišné lipidy. A tím se vstřebají do těla. Kdežto lipidy rostlinného původu se nestřebávají

moment, jakej že je ten velkej rozdíl mezi živočišnýma a rostlinnýma lipidama? Takže z kytek (resp těch rostlinných olejů) tělo nezískává mastný kyseliny?
Však základem je skoro vždycky buď glycerol nebo sfingosin a na to se vážou právě ty mastný kyseliny, kyselina fosforečná nebo nějakej cukr, peptid
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 22:37:00
Těšil jsem se, že diskuze bude o... žrádle...
A ona vlastně je, protože zvířata = žrádlo.

Nejradši mám ryby, kuřecí a telecí. Taky jehněčí, jenže to je dnes málo dostupné a drahé.
 matouch
27.09.2019 22:11:31
Maarvinoof:
Soráč, neviděl jsem.

No, to je sice hezké, jen je zásadní rozdíl v tom, že tyto kyseliny musí být v řetězci živočišné polynenasycené mastné kyseliny. Vážou se přímo na živočišné lipidy. A tím se vstřebají do těla. Kdežto lipidy rostlinného původu se nestřebávají. Vznikne z nich jen adenotrifosfátové řetězce, které jsou sice důležité procesně pro přemístění iontů natria a kalcia z a do intracelulárního prostoru, ale nijak neovlivňují sekreci melaninu v pouzdrech Schwannových.
Smajlík  Jim nejen maso
27.09.2019 21:13:09
Jim nejen maso: ale díky za komentář, aspoň je tu jeden trochu vědecky laděnej a donutil mě si dohledat info
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 21:09:44
Jim nejen maso: Pardon, nejsem holka.

Ale ty polynenasycený kyseliny jsou normálně v rostlinných olejích.. linolová, linolenová.. z těch se tvoří ty tebou zmíněný kyseliny (joo, pro jistotu jsem listoval v učebnici bioorganické chemie)
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 20:11:53
Ano.

Ano, je to správné. Nežeru, nejsem zvíře. Ano, jsou.

Ne, nikdy.

A teď se trochu rozepíšu.

Jíst maso hodlám dál. Proč? Vývoj člověka...ale to bys musela studovat něco víc, než jen kraviny.

Aby mohl být mozek zásoben správně a skutečně v něm probíhat vývoj jak má, potřebuje vlastně dvě věci:
a) polynenasycené mastné kyseliny s dlouhým řetězcem (PUFA)
b) Zvýšená potřeba metabolizmu

Více o PUFA

Kyseliny jako arachidová a dokosahexaenová
- Obě pouze z živočišné tkáně, žádná Sója nebo ovoce/zelenina!!
PUFA slouží jako stavební kámen centrální nervové soustavy.

Třeba Kyselina dokosahexaenová slouží pro tvorbu membrán těl neuronů. Ano, ty mezi sebou vytváří tzv. synapse a díky nim si třeba pamatuješ reklamy, knížky, co jsi dělala včera, ale třeba i pomáhají biomechanicky tak, že periferní nerv dráždí akčním potenciálem nervosvalovou ploténku a ty pak zdvihneš prst.

Chceš snad zpochybnit fyziologicko-chemické procesy v tvém těle?

Dle mého názoru veškeré veganství a vegetarianství je jen životní lifestyle a touha neublížit zvířatům.

Za mě je třeba co nejvíce poskytnout zvířatům co nejpříjemnější úmrtí. Bohužel to tak není. Ale to já a možná ani ty neovlivníme.

Přesto se snažím dodržovat pestrou stravu a nejím jen maso. Takže hodně jím i zeleninu.
Ale dále trvám na tom, že nejíst maso je pitomost.
Smajlík  Jim nejen maso
27.09.2019 20:03:42
Nejraději kuřecí, pak hovězí a nakonec až vepřové. Velkochovy jsou zlo. Hospodářská zvířata se už odpradávna konzumují, akorát ten styl jejich života je dnes bohužel žalostný. Krávy by měly mít vlastní pastvinu, slepice by měly mít dostatečný výběh. Je jasné, že maso je pak úplně jiné, zvíře si prožije dobrý život a člověk také nebude trpět.

Takhle trpí všichni a jediný, kdo na tom vydělává, je prodejce - velkochovatel, podnikatel.
 Zatracená Existence Muž23 Kategorie
27.09.2019 19:19:21
Ta zvířata jsou už zabitá a kdybych jejich maso nejedl, stejně by jim to nepomohlo. Zabili by je i tak. Jedině kdyby 99 procent lidí maso vůbec nejedlo, tak by ta zvířata sice také zabili, ale další už by nechovali. Ti co si myslí, že těm zvířatům pomohou, když jejich maso nebudou jíst, jsou naivní.
Smajlík  Researcher Muž81 Kategorie
27.09.2019 18:30:26
když se nad tím zamyslím, tak vlastně nechápu, proč slovo 'humánní' není negativně zabarvené. Spíš bych ho chápal jako 'krutý' nebo něco takovýho.

Říkat o lidech, že jsou humánní (v tom významu, kterej to má) je jako říkat o diagnostikovanejch idiotech, že jsou geniální.
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 18:24:17
Mám rád kuřecí .. Ano, viděl jsem dokument :)
Smajlík  Frank Drebin Muž39 Kategorie
27.09.2019 18:20:01
Alkedos: Da.
Smajlík  Nenávidím ženy Muž25 Kategorie
27.09.2019 18:14:03
leafroller: Právě jsem si koupil 6 bio vajec za 59,- Kč, nekonzumuji je po kvantech a nejspíš mě to nezruinuje. Častěji si je ale kupuji od malochovatelů. Podestýlková vejce jsou asi o pětku levnější, ale ty já beru jako "koncentrák s teplou vodou". :)

Není nad dobrou radu: Když jsem to psal , myslel jsem spíš na oštěp, pistoli jsem ani nezmiňoval. I když největší zbraní člověka je jeho intelekt, který byl bohužel často zneužíván k podvolení zvířat, ale asi je to otázka i vývoje, dnes máme možnost volby, ale děkuji za postřeh a kompliment.

Nenávidím ženy: A jaký výraz by byl vhodnější? "Bestiální"?
 Alkedos Muž69 Kategorie
27.09.2019 18:01:36
Jo, jsem masová, bez masa bych asi dobrovolně nejedla :-D. Nejvíc kuřecí, pak vepřové a nakonec hovězí. Hlavně že se najím, víc mě nezajímá.
 Zlý Jazyk second Žena28 Kategorie
27.09.2019 17:58:53
Slovo humánní by se mělo používat jen v souvislosti s lidma, když už tak začalo.
 Nenávidím ženy Muž25 Kategorie
27.09.2019 17:34:46
Alkedos:
No jo, jenže on je rozdíl, když lev honí antilopu a oba mají šanci a stejné "zbraně". A je to PŘIROZENÉ, ani jeden nevymýšlí podpásovky, které druhý nemá šanci zvládnout. To se o chovu, kdy lidská bytost vraždí jen pro zálibu, pro peníze, pro velké obchodáky a zmlsané lidi, kteří nad zvířetem, které nemyslitelně trpělo, stejně ohrnují nosem, protože jim nic není dost dobré, nedá říct. Normální je zvíře zabít, NE HO NECHAT TRPĚT! A zabít se dá rychle a ne to prodlužovat a dělat technikami, které vymyslí pro svou hrůzostrašnost jen lidé...
A ještě něco. Pistole není nic přirozeného, je to technologie, ne příroda. Lev má sebe, své dovednosti, schopnosti, fyzické možnosti. Ty má člověk taky, ale jen s nimi by si počínal o dost hůře, dnešní člověk možná vůbec, natož u větších zvířat. Musel by se vrátit ke svému pravěkému já, aby to zvládl.
Jinak máš pravdu a mluvíš velmi rozumně. :)
 Není nad dobrou radu Žena22 Kategorie
27.09.2019 17:17:22
Myslím, že otázka je spíše řečnická, protože každý dobrý člověk uvnitř sebe dobře ví, že to správné není.

Přiznám se, že mám kuřecí ráda a vzdávala bych se ho nerada. Na druhou stranu zase tolik ho nesním. Ale pro smrt a utrpení zvířat bych byla schopná se ho vzdát. Ale neudělám to, neboť by moje oběť jako jediná nebo jedna z mála nenadělala zázrak. Myslím, že by bohatě stačilo vyrábět méně masa a zrušit chovy, kde nezabíjí zvířata lidé, ale nelidská monstra.
 Není nad dobrou radu Žena22 Kategorie
27.09.2019 16:54:29
Nejradsi mam kureci
Veprove mame svoje, a hovezi (ja ho moc nemusim) od znameho z vesnice

Jinak bez masa se obejdu, bez cokolady vubec!!
 Čokoholka Žena31 Kategorie
27.09.2019 16:46:16
Spíš jsem měl na mysli, že každý má plnou hubu ochrany zvířat jen do chvíle, dokud na to má prostředky. Úplně vidím ty naivní pipinky, co se zaklínají veganstvím, jak tímto způsobem živí čtyřčlennou rodinu. Nedávno jsem se koukal na ty jejich potraviny v Globusu a klobouk dolů, jsou to pálky jako prase. A za nic.
Smajlík  leafroller Muž47 Kategorie
27.09.2019 16:36:28
leafroller
>>>To bude kravál.<<<

To určitě bude - manželka už mě kdysi upozorňovala, že jestli si dám na dvorek slepice, tak .... no jak se to říká, buď slepice nebo já ... to bude těžká volba...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
27.09.2019 16:31:13
Myslím, že všechen ekologický optimismus skončí ve chvíli, kdy skončí klecové chovy drůbeže a vajíčko bude stát 8 korun. To bude kravál.
 leafroller Muž47 Kategorie
27.09.2019 16:31:09
Taky by nikomu neublížilo, kdyby si tu krávu uměl třeba sám podojit...
---------
Já jsem se jednou snažila podojit kozu..fakt zážitek, jak kopala do kbelíku.
Smajlík  zase jsem to já Žena44 Kategorie
27.09.2019 16:28:34
Souhlasím, že velkochovy jsou nehumánní, a navíc dělají z lidí zcela nesoběstačná stvoření.

Každý by si měl chovat zvířada na dvorku sám, sám si je porážet a zpracovávat ... a né aby tady polovina lidí omdlévala při pohledu na to, jak se zabíjí kuře nebo poráží kráva...

Taky by nikomu neublížilo, kdyby si tu krávu uměl třeba sám podojit...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
27.09.2019 15:17:15
Na masa obecně nejsem a nikdy je nepožaduji. Jsem spíše na kuřecí, ale spíš jako bonus. Ano, jsem ochotná se ho vzdát.
 *MileynQa* Žena24 Kategorie
27.09.2019 14:40:04
pro odlehčení si dovolím trochu literatúúry..

Ke stolu Zafoda Bíblbroxe přistoupil ohromný přežvýkavec – mohutný, masitý čtyřnožec z hovězího rodu s velkýma vodovatýma očima, malými rohy a výrazem, jenž by se dal nazvat vstřícným úsměvem.

“Dobrý večer,” zabučelo zvíře a ztěžka dosedlo na své kýty. “Jsem hlavní chod dnešního večera. Mohu vám nabídnout některé partie svého těla?” zafunělo a zavrtělo kýtami, aby se mohlo pohodlněji usadit. Mírumilovně zíralo na Zafoda a jeho společníky.

Smajlík  Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 14:33:38
Jinak, abych se taky vyjádřil.. vegetarián nejsem. Takové zamyšlení.. rád uslyším názory a argumenty od masožroutů i od nemasožroutů.
Smajlík  Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 14:24:37
Maarvinoof: Nevím, jak lépe bys s nimi chtěl zacházet. Zajeď se, prosím tě, alespoň jednou podívat někam v ČR do kolchozu.
Smajlík  Květinka***
27.09.2019 14:20:36
Mám rád kuřecí, vepřové, hovězí, zvěřinu, králíky, klokany, pštrosy a ryby, zároveň mi nedělá problém si dát někdy vegetariánskou alternativu. Za to silně nemám rád, když se ve mě někdo snaží vzbudit falešný pocit viny.
Smajlík  Militantní*konzerva
27.09.2019 14:19:52
Maso už desítky let nejím, nechutná mi. Žádná ideologie v tom není, ani nemám pocit, že by mi něco chybělo. Ale veganem být nemůžu, protože miluji sýry.
 EIB1
27.09.2019 14:05:33
Květinka***: Na nedostatek b12 trpí vegani, vegetariáni snad ani ne. A člověk má v těle zásoby, který vydržej snad i několik roků.

Nemyslím si, že by konzumace masa byla nějak špatná. Máš pravdu, že naši předci to maso v pravěku nejdřív nežrali.. kvůli změnám klimatu ale byli nuceni na to maso přejít.

Jako špatný vnímám spíš to, jak se se zvířaty zachází. Ale je to o úhlu pohledu.
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 14:01:38
Květinka***: Ženská s rozumem.
Smajlík  bitch please Muž99 Kategorie
27.09.2019 13:47:34
Masa sním fakt hodně málo, ale třeba po takových dvou až třech týdnech mi fakt už hodně chybí. Takže bez masa prostě nebudu. Hovězí moc nemusím, ale jednou za čas mám i na něj chuť. Je tam vitamín B12, který moc nikde jinde nenajdu. A i pro vývoj dětí je důležitý. Takže nechápu vegetariánské matky, které svou filozofii cpou i svým dětem.

Z těchto tří druhů mám nejraději kuřecí. Je mi líto, když zvířata umírají a nestojím ani o nějaké jejich týrání, ale alespoň minimální konzumace masa je mi pořád přednější. Člověk prostě není býložravý.

Nejde o to, že by zvíře bylo něco méně, ale pro konzumaci masa jsme vyloženě uzpůsobení, že jsme kdysi v pravěku maso nepotřebovali, to je jaksi druhá věc, když naše tělo bylo celkově jinak vyvinuté a člověk ještě nebyl tak vyspělý, jako je dnes. Spíš to byla nějaká "opice" než člověk. Ta trávicí soustava prostě vypadala jinak a musela být přizpůsobená tehdejším podmínkám. Maso je důležité i pro mozek, takže opravdu nechápu, co lidé blbnou. Já za touhle propagandou vidím jen komerci, nic víc. Jako s těmi uprchlíky. Vyvolat v lidech strach a nechuť k něčemu a tím je psychicky ovlivňovat, aby zvolili alternativu. Samozřejmě, že někde zvířata opravdu trpí. Ale řekla bych, že je to v menšině případů. Zrovna tady o tomhle mám docela přehled a vím, jak se v takových velkochovech starají o dobytek, takže tenhle vykonstruovaný "problém" mi nestojí za to, abych absolutně přestala jíst maso.
Smajlík  Květinka***
27.09.2019 13:47:14
Nejde o zabíjení, ale o přirozenost. Když lev dohoní a uloví antilopu, je to přirozené. On má prostor a možnosti ji dohonit a ulovit, ona má možnosti a prostor mu utéci, to je přirozené. Stejně tak je přirozené, když vlastní zbraní či holýma rukama ulovíš třeba divočáka. Oba máte přirozené možnosti, ty ulovit a on utéci. Ale za přirozené nepovažuji, když se zvíře hned po porodu zavře do místnosti, celý život nevidí slunce, chodí po mříži, kde nemá ani možnost došlápnout a je krmen prefabrikáty, leckdy z masokostní moučky a hormonů. A pak si maso koupíš zabalené v obchodě, aniž bys měl páru, jak se tam dostalo. Spousta lidí dnes neví, jak zvířata určená pro maso žijí a jak je s nimi zacházeno, což se za přirozené považovat také nedá, a tudíž je to také pokrytecké. A to podle mě je jádro věci, všechno ostatní jsou jen dogmatické přesahy.
Maso bylo většinou dějin lidstva spíš vzácností, doplňkem. To se změnilo dílem průmyslovou revolucí a dílem po válce, kdy se stalo maso jednotkou blahobytu, a komunisté to dotáhli ad absurdum, kdy na jedné straně bylo maso protežováno a na druhé to v masnách vypadalo jako v šatnách.
Dnes lidé nad stravou moc nepřemýšlí a v masu se v podstatě topí, nemluvě o masných prefabrikátech, které nám ještě donedávna udělily zlatou medaili v rakovině tlustého střeva…
Kdyby nebyla kdysi uměle vyvolána poptávka po enormním přísunu živočišných produktů, možná bychom dnes neměli velkochovy, nebo alespoň ne v takové míře. I když nutno přiznat, že v Česku to zdaleka není nejhorší.
 Alkedos Muž69 Kategorie
27.09.2019 13:32:50
Mám rád všechny tři jmenované druhy. Dokázal bych se ho asi vzdát,časem možná bude i nějaká uměle vyrobená náhražka. Možná by stačilo ho jíst i méně,jen v neděli nebo svátek.
Zvíře jde zabít rychle a bezbolestně,kdo tak nečiní,je šlendrián a platí to o každé práci.
 j35
27.09.2019 13:30:47
Myslím, že miliony lidí si v životě procházejí mnohem horšími věcmi a ekology a vegany to moc nezajímá. Masa bych se nikdy nevzdal, protože je to extrém. A jakýkoli extrém je špatný. Takže maso nejím každý den, ale nehodlám si ho odepřít úplně.
 leafroller Muž47 Kategorie
27.09.2019 13:25:13
tohle video je docela dobrý..

https://www.youtube.com/watch?v=NxvQPzrg2Wg
 Maarvinoof Muž21 Kategorie
27.09.2019 13:22:58
A z tohoto i jiných důvodu kuřecí, hovězí, ani vepřové nekonzuumuji už od roku 2002.
 Alkedos Muž69 Kategorie
27.09.2019 13:18:49
Mám, nejradši si v restauraci ale stejně dávám jelena, pokud je.

Nebyla bych bez masa..možná chvilku, ale maso můžu.

Zásadně upřednostňuji domácí chov.
 zase jsem to já Žena44 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk